וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוא נגמור את זה יפה

ניר זברו

27.10.2008 / 10:44

האם המילטון יתעלה או יתרסק? פרארי תהמר או תסתפק ביצרניות? אלונסו יתערב לטובת מאסה? עונת הפורמולה 1 מתכוננת למירוץ האחרון

בעונת 2007 הגיע סבב הפורמולה 1 למירוץ האחרון במסלול אינטרלגוס בברזיל עם שלושה מתמודדים על האליפות. המירוץ היה אירוע הספורט היחיד (חד פעמי) הנצפה ביותר בעולם לאותה שנה. כן, יותר נצפה מאליפות העולם בראגבי, יותר נצפה מהסופרבול ואפילו יותר נצפה מליגת האלופות. אני לא יודע מה יהיה הרייטינג של מירוץ סיום עונת 2008, אבל המתח באוויר, ולכולם יש מה להוכיח.

פליפה מאסה ולואיס המילטון ינסו לזכות שניהם באליפות ראשונה, בעוד קימי רייקונן והייקי קובליינן ינסו לעזור לפרארי ומקלארן להביא אליפות יצרנים. הפער בין היצרנים על תואר האליפות הוא המפתח לאליפות הנהגים. המילטון זקוק למקום חמישי על מנת לזכות באליפות הנהגים ללא קשר למיקום של מאסה. אם מקלארן רוצים אליפות והם יהיו מוכנים לשים את הקלפים על השולחן, צפוי לנו מירוץ חלומי. סופסוף נזכה לראות מירוץ העונה בו כולם חייבים להתאמץ, כי זו ההזדמנות האחרונה. מקום שני כבר לא יספק אף אחד, גם לא את אלוף העולם הבא.

האפשרויות הן אינסופיות, אך לדעתי, קיימת אפשרות לצייד את קובליינן במעט דלק בניסיון לשים אותו ראשון לזינוק ובכך לאפשר להמילטון שליטה במתרחש. ניצחון אחת שתיים של הקבוצה יספק בוודאות זכייה גם באליפות היצרנים וגם באליפות הנהגים. לגבי פרארי, סיכוייו של מאסה נראים קלושים, בטח אם ימשיך בביצועים שהפגין לאחרונה. לעומת זאת, אם יצליח להבריק ולהראות קצב במהלך המירוץ, אולי זה ידרבן גם את רייקונן, ומי יודע, אולי בפעם השנייה יצליחו האדומים לגנוב להמילטון את התואר.

על מנת שלמאסה יהיה סיכוי לאליפות, עליו לרתום אליו לא מעט נהגים, והרשימה מתחילה בלא אחר מאשר פרננדו אלונסו. הספרדי הבריק במירוצים האחרונים, ואם יצליח לשמור על המקום הרביעי אליו הוא מכוון רוב העונה (פרט לאותן שתי זכיות מפתיעות) ואם יוכל לעכב את המילטון - אני בטוח שהוא ישמח לעזור. קבוצת ב.מ.וו מקווה לסיים את העונה בצורה חיובית עם פודיום לפחות, וגם שאיפות אלו משחקות לטובת פרארי. קבוצות רד בול, טורו רוסו ו-וויליאמס גם הפגינו יכולת ביחד עם טויוטה, וכולנו יודעים שהמירוץ האחרון הוא הזדמנות נפלאה לסיים עם טעם מתוק או מר מאוד.

המילטון ממשיך להיות מעורר מחלוקת בגלל שני דברים: סגנון נהיגה אגרסיבי והקיצוניות שנגרמת לו בגלל אופי הנהיגה. לפי שתי העונות האחרונות, אנו צפויים לראות את המילטון מסיים את מקצי הדירוג במקום הראשון, פותח חזק את המירוץ, ובהנחה ואף אחד לא מנגח אותו - מסיים ראשון בקלות וזוכה. האפשרות השנייה היא שהמילטון לוחץ חזק מדי, מפשל ומסיים בשורה השנייה או השלישית על הגריד. זינוק קשה עם נגיעה מצד אחד הנהגים גורמת לו לאבד זמן יקר והוא מסיים במקום השישי ומפסיד את האליפות.

נכון שנשמעתי קצת כמו חזאי מזג אוויר נואש, שזורק תחזיות לאוויר בתקווה שאחת מהן תהיה נכונה; ואולי המירוץ יהיה שונה לחלוטין ואיזו טורו רוסו קטנה תזכה שוב, או אפילו אלונסו. אני רק מקווה שכל הקבוצות יגיעו מוכנות, ושנקבל את המירוץ הכי טוב שהיה כל העונה. מגיע לנו לראות מירוץ פורמולה 1 מגיע לסיבוב האחרון בלי אלוף, והכל מסתכם עכשיו ב- 305.909 הקילומטרים האחרונים בברזיל. הכל פתוח, כולם רוצים לראות היסטוריה, או לפחות עוד מופע מוטורי אחד מדהים. פה טמון הכיף האמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully