וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מחכים לאלונסו

ניר זברו

6.10.2008 / 13:10

עונת הפורמולה 1 טרם הסתיימה, אבל עתידו של הנהג הספרדי לשנה הבאה עשוי להשפיע על לא מעט נהגים וקבוצות בסבב. ניר זברו מסביר

עונת הפורמולה 1 קרובה לסיום, אבל יש תחושה כאילו היא נגמרה מזמן. רייקונן כבר לא יהיה אלוף עולם, מאסה או המילטון ייכנסו להיכל התהילה אחרי המירוץ בברזיל, אבל מה שמעניין את כולם ברחבת הטיפולים הוא איפה ינהג אלונסו בעונה הבאה, החלטה שתשפיע באופן ישיר על לא מעט נהגים.

משחק הכיסאות מתחיל השנה בצורה שונה מבעבר, כאשר מרבית הנהגים הפגינו יכולת מבטיחה, ומנגד מספר לא מצומצם של נהגים אורבים לכיסא המיוחל בסבב הטוב בעולם. נהג כמו סנה, למשל, אחיינו של הנהג הברזילאי הידוע, מחפש כיסא לאחר שזכה במקום השני בסבב ה-GP2. טאקומה סאטו, הקמיקזי היפני, מקווה לחזור, ואולי אף יזכה לעשות זאת בעונה הקרובה, על אף שלטענת רבים עדיף להשאיר אותו כנהג מבחן. הקבוצות הגדולות החלו לקדם עניינים, ופתאום נהגים ברמתו של אלונסו צריכים להחליט על עתידם המקצועי, דבר שישפיע עמוקות על העונה הבאה.

מקלארן הודיעו על רשימת הנהגים לעונת 2009 ובאופן "מפתיע", לשם אלונסו לא רצה לחזור. החלומות להגיע לפרארי נעלמו עם ההודעה שרייקונן ומאסה ימשיכו לרכוב על הסוס האיטלקי, ובעצם האפשרויות שנותרו לספרדי הן ב.מ.וו, שעדיין לא הודיעו מה יעלה בגורלם של רוברט קוביצה וניק היידפלד. קוביצה מדורג כרגע שלישי בדירוג הנהגים והוכיח יכולת לאורך כל העונה, כך שאין סיבה להחליפו, אך מנגד היידפלד כבר איננו נהג צעיר בסבב ויכול להיות שמקומו יעבור לאלונסו, אם האחרון רוצה סיכוי לאליפות ב-2009.

הקבוצה הרביעית באליפות נכון לכתיבת מילים אלו היא רנו, ופלאביו בריוטרה לא הסתיר את רצונו להשאיר את אלונסו בקבוצה. יכול מאוד להיות שדווקא עונה נוספת עם רנו תביא את אלונסו קרוב יותר לפודיום מאשר הסתגלות בכל קבוצה אחרת. במהלך השבוע הודיע פרנק וויליאמס מבעלי קבוצת וויליאמס על החתמתם של ניקו רוזברג הגרמני וקזוקי נקג'ימה לעונה נוספת בקבוצה. רד בול הודיעו על שדרוג בקבוצה עם הגעתו של סבסטיאן ווטל הצעיר מקבוצת הבת (טורו רוסו) להחליף את דיוויד קולטארד הפורש.

מה יקרה לרנו אם הוא יעזוב?

הקבוצות האבודות, שעדיין לא הודיעו על ליין אפ לעונה הקרובה, יודעות שההשלכות לנהגים ותיקים מול חדשים יכולות להשפיע באינספור אופנים, החל מההשפעה על תדמית הקבוצה, ועד ליכולת הנהג החדש להסתגל במהירות לרכב ולצוות, במיוחד אל מול נהגים ותיקים, שהם אמנם מנוסים, אך הם לעתים מציגים חזות עייפה ולא מתעניינת.

טורו רוסו, שמוצפת בנהגים פוטנציאליים איכותיים, עדיין לא החליטה כיצד תפעל בעונה הבאה, והקבוצה שידועה כחממה איכותית לנהגים צעירים יכולה להפתיע בדקה ה-90 בבחירה מעניינת. הונדה, שפשוט לא יודעת כיצד להציל את עצמה, למרות הגעתו ותמיכתו של רוס בראון המנהל בעל יכולות הקסם, עלולה לשנות את ההרכב פשוט כדי ליצור זעזוע בניגוד לגישתו של בראון (שהיא לפתח קבוצה לאורך זמן ולהמשיך רק בשינויים קטנים). דבר אחד בטוח - הקבוצה במצב נורא.

אם אלונסו יחליט לעזוב את רנו, מה יעלה בגורל הקבוצה? ככל הנראה בריאטורה לא ישאיר את נלסון פיקה הצעיר בעיקר בגלל שהוא הוכיח חוסר בגרות. דווקא כעת, כשהקבוצה מתחילה להיראות סימני התאוששות, יהיה חבל להחזיר אותה כמה צעדים אחורנית ולתת לה לגדל נהגים חדשים. גורל הנהגים בטויוטה גם הוא מעניין מאוד, שכן טרולי כבר איננו נהג צעיר, אך עדיין ממשיך להפגין יכולות ומביא הביתה ניקוד ביחד עם בן זוגו גלוק הגרמני, שלאט לאט לומד את המשחק המדהים ומתחיל להפגין תוצאות בכל מירוץ. כל שנותר הוא לראות אם פיסיקלה ימשיך לעוד עונה בקבוצת פורס אינדיה.

בתוך משחק הכיסאות המוטורי הזה נשמח לראות היכן ייפול אלונסו, ואם כל הקלפים ילכו לקראתו יש סיכוי שבעונת 2009 נקבל שלוש קבוצות שמתמודדות על האליפות ולא שתיים כפי שהורגלנו בשנים האחרונות. עכשיו צריך לחכות לראות כיצד יהיו הביצועים של ב.מ.וו מול רנו ומול טויוטה. אחת מהן תזכה להחתים אלוף עולם בעוד מספר חודשים ותקנה לעצמה סיכוי של אחד לעשרים לאליפות עולם בעונה הבאה.

* ניר זברו מקים בימים אלו פורטל ספורט אקסטרים תחת השם
www.xempires.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully