וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל-על

פדרר קיווה לזכות בווימבלדון בפעם השישית ברציפות, אבל נדאל גבר עליו 4:6, 4:6, 7:6, 7:6, 7:9 באחד המשחקים הגדולים בכל הזמנים

חשבנו שאולי זה לא יגיע לעולם, חשבנו שרוג'ר פדרר ימשיך לשייט בקלות על משטח הדשא של ווימלבדון, חשבנו שהוא ישבור את שיאו של ביורן בורג וישיג תואר שישי ברציפות. אז חשבנו. רפאל נדאל, המדורג מספר 2 בעולם, גבר הערב (ראשון) בגמר טורניר ווימבלדון בחמש מערכות על המדורג 1 בעולם 4:6, 4:6, 7:6, 7:6, 7:9 והניף גביע ווימבלדון ראשון.

אחרי קצת פחות מחמש שעות (288 דקות ליתר דיוק) ארוכות ומתישות, אחרי שתי הפסקות גשם ארוכות, הספרדי עושה היסטוריה. שני השחקנים הטובים בעולם כיבדו את הטורניר החשוב בעולם ונתנו קרב שהולם את המעמד. המשחק היה מדהים באיכותו ובדרמטיות שלו, כשהמומנטומים התחלפו ללא הרף ועם הרבה נקודות מרגשות ומרתקות. שנים רבות לא נראתה תצוגה ענקית של שני שחקנים כמו זו. מומלץ למי שפספס, לראות את המשחק בשידור חוזר. והאמת, גם למי שכן ראה.

בשנתיים הקודמות ניצח פדרר את נדאל בגמר, אבל נראה שהשנה הספרדי קרא תיגר של ממש על ההגמוניה של השוויצרי. פדרר שייט בקלות לגמר ולא שמט אף מערכה. בגמר הוא נהנה מתמיכה גורפת של הקהל, אבל זה לא הספיק לו בפתיחה. השור ממאיורקה שלט רוב הזמן בקצב המשחק ומשך אותו לראלי ארוכים מהקו האחורי. פדרר הצליח לעיתים רחוקות לעלות לרשת, כפי שהוא אוהב, אולם לא עשה זאת מספיק. לפדרר היו לא מעט פעמים בהן יכול היה לשבור, אבל נדאל שמר על ההגשות שלו. גם כשהשוויצרי כבר הצליח לשבור, הוא נשבר בחזרה.

במערכה הראשונה הצליח נדאל לשבור את פדרר כבר בהתחלה וניצח 4:6. בשנייה נראה היה שפדרר הישן והטוב חוזר. הוא הוביל 1:4, אבל מכאן והלאה זו הייתה ההצגה של נדאל, שניצח חמישה משחקונים ברצף. במערכה השלישית, נדאל ספג פציעה בברכו, אבל זה לא מנע ממנו להמשיך לנוע על המגרש בקלילות, כשהוא ממשיך לייצר חבטות עוצמתיות מהקו האחורי. במצב של 4:5 לפדרר במערכה השלישית, הופסק המשחק עקב גשם. שני השחקנים ירדו לחדר ההלבשה לקצת יותר משעה. פדרר הצליח לנצח את שובר השוויון ולכפות מערכה רביעית, גם אותה ניצח בתום דרמה אדירה. נראה שהמשחק מתחיל לקבל תפנית לכיוונו של השוויצרי. במצב של 2:2 במערכה החמישית, שוב הגשם הפסיק את המשחק. השניים שמרו על החבטות שלהם, עד שנדאל שבר ל-7:8 וניצח את המשחקון הבא ואת האליפות.

שחקן החימר הנהדר, שזוכה זה ארבע שנים רצופות ברולאן גארוס, שלוש מהן עם ניצחונות בגמר על פדרר, פיצח את הקוד של ה'אול אינגלנד קלאב' ופרץ את מחסום הזכויות בטורנירי גראנד סלאם, שאינם רולאן גארוס. הסימן המעיד לכך ניתן כבר עם הזכייה בטורניר קווינס, שניתצה את הקלישאה שעל דשא הוא לא יכול. רבים סברו שפדרר, לו 12 תארי גראנד סלאם, ישבור את שיא הזכיות (14) כבר השנה. אלא שהמדורג מספר 1 נמצא בדעיכה. הוא נוצח בחצי גמר אוסטרליה, וכעת ווימבלדון נשמט תחת רגליו.

רבים חשבו שאם פדרר ייתן עוד עונה טובה הוא ייחשב ללא ספק כשחקן הכי טוב בהיסטוריה, אבל נראה כי דווקא השנה הוא איבד קצת מומנטום, אחרי חמש שנים מופלאות. האם אנחנו בסיומה של תקופה? אל לנו להספיד את הפנומן הענק. הוא נתן הערב תצוגה אדירה, אחת הגדולות שנראו, כשהוא היה כל כך קרוב לספק את אחד הקאמבקים הגדולים, אבל בסופו של דבר התוצאות מדברות בעד עצמן, ונראה שהגלגל ממשיך להתהפך בכיוון של נדאל.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 4:6 לנדאל

כבר במשחקון השלישי שבר את נדאל את מכות ההגשה של פדרר, לאחריו עלה ל-1:3 והצליח לשמור על יתרון השבירה עד לסיום המערכה. המשחק התנהל בצורה שווה במהלך המערכה, ולפדרר אף היו כמה הזדמנויות שבירה, אך נדאל הפגין הרבה ביטחון בהגשה והצליח לסגור את הסיפור.

מערכה שנייה: 4:6 לנדאל

המערכה נפתחה בצורה מעודדת יותר עבור פדרר, ששבר במשחקון השני ועלה ל-0:3 קליל ומהיר. פדרר נראה משייט לעבר שוויון במערכות, אבל נדאל שבר בחזרה וצימק ל-3:4. הספרדי המשיך את המומנטום, ניצח משחקון רביעי, שבר שוב ועלה ל-4:5. את המשחקון העשירי הוא הגיש, פדרר התקרב עד כדי נקודה אחת משבירה, אבל נדאל שוב ניצח את המערכה ועלה ל-0:2 מבטיח מאוד.

מערכה שלישית: 6:7 (5) לפדרר

במשחקון השלישי, נדאל ספג פציעה לא נעימה בברכו, אבל המשיך לאחר דקה של מנוחה. במשחקון הרביעי נדאל כבר הוביל על החבטות של פדרר 0:40, וזה נראה הסוף, אבל השוויצרי ניצח לבסוף את המשחקון ועלה ל-3:4. במצב של 4:5 לפדרר, גשם החל לרדת והשחקנים ירדו לחדר ההלבשה. לאחר קצת יותר משעה הם שבו. כל אחד שמר על החבטות והמשחק נכנס לשובר שוויון. במצב של 2:3 לפדרר, הוא שבר את נדאל וזכה בשתי הנקודות הבאות. השוויצרי עלה ל-3:6, נדאל צימק ל-5:6, אבל פדרר גמר את המערכה עם אייס ענק, 5:7 בנקודות בסיום.

מערכה רביעית: 6:7 (8) לפדרר

שני השחקנים המשיכו להציג משחק משובח שהולם את המעמד. כל אחד שמר על החבטות שלו לאורך כל המערכה. שובר השוויון סיפק לנו דרמה אדירה של ממש. פדרר לקח את הנקודה הראשונה, אבל נדאל הגיב עם ארבע משלו. פדרר הצליח לאזן ל-5:5. נדאל עלה ל-7:8 והשיג נקודת אליפות. פדרר איזן בהירואיות ל-8:8, לקח את שתי הנקודות הבאות וניצח את המערכה, כשנדאל מפסיד שתי נקודות אליפות.

מערכה חמישית: 7:9 לנדאל

שני השחקנים שמרו על חבטות ההגשה שלהם במשך ארבעה משחקונים. אז שוב הגשם הפסיק את המשחק המדהים ושלח את הטניסאים לחדר ההלבשה. לאחר כחצי שעה שבו השחקנים. פדרר נתן שני אייסים מהירים ועלה ל-2:3. השחקנים המשיכו לשמור על הסרבים שלהם, כשאחרי קצת פחות מחמש שעות של משחק (!) נדאל שבר ל-7:8 (כזכור, בווימבלדון במערכה מכריעה אין שובר שוויון), לקח את המשחקון הבא ואת האליפות, בתום משחק ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully