וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל נבו סיים שביעי, מיקי מלול שישי

נבו שחה 1:51.84 ד’ בגמר ב-200 מ' פרפר, השלישי שלו באליפות אירופה. מלול שחה 26.46 שניות בגמר ב-50 מ' חזה

עוד הישג מצוין לשחיין הישראלי גל נבו. הישראלי, שזכה אמש (שישי) במדליית הארד באליפות אירופה לבריכות קצרות במשחה ל-400 מטר מעורב, העפיל היום לגמר שלישי שלו בתחרות באיסטנבול, טורקיה, הפעם ב-200 מטר פרפר, אבל בניגוד לאתמול, הערב זה הסתיים ללא מדליה ועם מקום שביעי.

את המוקדמות פתח נבו בצורה חלשה למדי, אך התקדם לאורך כל המשחה ולבסוף סיים אותו שלישי, עם זמן של 1:52.91 דקות, שהציב אותו במקום השמיני בדירוג הכללי והעניק לו מקום בגמר, השלישי שלו באליפות. כאמור בגמר המשיך נבו לשפר את שיאו האישי, אך למעשה השיא לא יירשם מאחר שחליפת השחייה שלו תצא מכלל שימוש בעוד כחודש.

הישג מצוין נוסף הגיע גם מכיוונו של מיקי מלול, שהעפיל לגמר ב-50 מטר חזה וממש לא היה רחוק ממדליה. הבוקר השחיין הישראלי סיים ב-26.64 שניות (עשירי בדירוג הכללי) במשחה המוקדמות, ובהמשך, בחצי הגמר, הוא הפך לישראלי השני שמעפיל לגמר בתחרות, כאשר שיפר עוד יותר את התוצאה שלו ועצר את השעון על 26.42 שניות, מה שהקנה לו את המקום החמישי המצוין, שכמובן העלה אותו לגמר יחד עם תשעה שחיינים נוספים. בגמר עצמו היה רחוק מלול בארבע מאיות מתוצאתו הקודמת, וסיים עם 26.46 שניות, לא רחוק מאלכסנדר הטלנד (26.19 שניות), שסיים ראשון וזכה בזהב.

בכל מקרה, התוצאה החדשה לא תירשם בטבלת השיאים בגלל ההחלטה לא להתחשב בתוצאות שהושגו עם החליפות המהירות. על פי איגוד השחייה, באליפות זו חשובה ההתמודדות על המדליות ולא השיאים, ולכן מרבית שחייני ישראל שוחים, עדיין, בחליפות המהירות במטרה להתחרות שווה בשווה עם יתר המדינות, על אף שהתוצאות אינן נחשבות.

יוליה בנך עשתה גם היא את שלה כשעלתה לחצי הגמר במשחה ל-100 מטר חזה, אבל סיימה אחרונה (מבין 20 שחייניות). בנך קבעה תוצאה של 1:07.48 דקות, תוצאה זהה בדיוק לזו שהיא השיגה במוקדמות, כשהבוקר היא סיימה במקום ה-21 (שיפור של כמעט שנייה מלאה לשיאה האישי, בעוד תוצאה שלא תיחשב כשיא ישראלי), אבל בגלל חוק שאוסר על שני משתתפים בחצי הגמר ממדינה אחת, גם בנך עלתה לחצי הגמר, אך לא הצליחה להמשיך מעבר לזה.

עמית עברי עלתה גם היא הבוקר לחצי הגמר במשחה ל-100 מטר פרפר בתוצאה של 57.97 שניות, שמונה מאיות משיאה האישי, דבר שהציב אותה במקום העשירי הכללי. אלא שתחושת ההחמצה שלה לאור העובדה שהיא סיימה במקום ה-11 בחצי הגמר אחרי תוצאה של 57.85 שניות התחלפה בשמחה רבה אחרי שהתברר שמחיקה של שחיינית בלגית הובילה אותה להעפיל לגמר, שיתקיים מחר. לעברי זהו גם שיא אישי וגם תוצאה טובה יותר מהשיא הישראלי שלה, שלא יוכר בגלל ששחתה בבגד הים הלא מוכר.

יעקב טומרקין בן ה-17 קבע היום שיא ישראלי (הפעם כשר וחוקי) במשחה 100 מטר מעורב-אישי, כשקבע תוצאה של 55.69 שניות. התוצאה הביאה אותו למקום ה-35 באליפות. יונתן קופלב שיפר את שיאו האישי במשחה 100 מ' גב לגברים בו קבע תוצאה של 54.58 שניות וסיים את המוקדמות במקום ה-39. נסטיה קורוטקוב גם שיפרה את שיאה האישי: קבעה 1:08.60 דקות ב-100 מטר חזה וסיימה במקום ה-38 בדירוג הכללי.

מחר, ביומה האחרון של האליפות, יתחרו תום בארי במשחה העיקרי שלו - 200 מ' חזה. יחד עמו, במידה והכוחות יאפשרו לו זאת, ישחה באותו המקצה גם גל נבו. אניה וולצ'קוב תנעל את ההופעה הישראלית במוקדמות האליפות, כאשר תזנק במשחה העיקרי שלה במקצה הרביעי החזק.

לצד הישראלים, פטר מנקוץ הסלובני ניצח בכל תשע אליפויות אירופה הקודמות במשחה ל-100 מטר מעורב אישי. הערב, בדרכו לזכות בניצחון העשירי, הוא קבע שיא עולמי במשחה חצי הגמר עם תוצאה של 50.76 שניות, כשהמאבק בגמר יהיה בעיקר מול הרוסי סרגיי פסיקוב.

עדכון ראשון: 13:00
עדכון אחרון: 18:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully