וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא ייגמר בחצי הגמר

21.7.2009 / 14:03

15 שחיינים ישראלים יזנקו לבריכה החל מיום ראשון באליפות העולם ברומא. דני בורשבסקי עם תמונת מצב לקראת האירוע הרטוב של הקיץ

בשנים האחרונות דיברו על כך שהשחייה הישראלית מתקדמת יפה, אבל לא מספיק ביחס להתקדמות המטאורית בעולם. שלושה חצאי גמר של הנציגים הישראלים במשחקים האולימפיים בבייג'ינג הוכיחו שיש על מה לבנות, והביאו להרבה אופטימיות בשנה הפוסט-אולימפית. התוצאה – משלחת מכובדת של 19 משתתפים לאליפות העולם בענפי המים ברומא, 15 מתוכם יתחרו בשחייה בבריכה.

המטרה היא ברורה – לשחזר את הישגיהם של יואב ברוק, איתן אורבך, יואב גת, ורד בורוכובסקי ומיקי מלול, ולהשיג לפחות גמר אחד. הפנטזיה – להשיג יותר מגמר אחד (רצוי במשחה אולימפי) ולרשום את ההישג הישראלי הטוב ביותר באליפויות העולם, וזה אומר מקום חמישי ומעלה.

המשלחת הישראלית, המורכבת ברובה משחיינים שמתאמנים רוב השנה בארצות הברית, שוהה יחדיו ומקיימת מחנות אימונים כבר כמה חודשים. קשה מאוד להעריך את הכושר האמיתי של השחיינים, מכיוון שברוב ההופעות שלהם בעונה הנוכחית הם שחו ללא גילוח וכיוונו את ה"פיק" שלהם לשבוע הבא ברומא. לפי התוצאות של גיא ברנע וגל נבו באוניברסיאדה ושל נמרוד שפירא בר-אור במכביה, אפשר להריח הפתעות, ולהעריך שלשחייה הישראלית יהיה מה לומר ברומא. למען האמת, יהיה מאוד מאכזב אם זה לא יקרה.

שלושת התותחים

גל נבו – בן 22. רשם את ההישג הטוב ביותר של השחייה הישראלית במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, כשסיים במקום ה-11 במשחה ל-400 מעורב אישי. בנוסף, סיים במקום ה-13 בחצי המרחק. נבו, המתאמן ולומד במכללת ג'ורג'יה טק, שיפר בבייג'ינג את שיאו הישראלי של מיקי חליקה ב-400 מעורב בכמעט 4 שניות, והפך להפתעה הגדולה של המשלחת הישראלית בבריכה. השנה הוא בלט יותר במשחה משני שלו, כששבר את השיא הישראלי ב-200 פרפר במשחקי האוניברסיאדה, שיא שנשבר לאחר מכן על ידי הצעיר נמרוד חייט. בכל מקרה, נבו ינתב את עיקר האנרגיות שלו למשחי המעורב אישי, אבל נראה שבשביל לתפוס מקום בגמר היוקרתי – הוא יצטרך לקצץ משהו כמו שלוש שניות נוספות משיאו הישראלי. נבו כבר הוכיח שמשימות מהסוג הזה אפשריות עבורו, ולקראת הנסיעה לרומא אמר: "נמאס לי להיות בסביבה של הצמרת העולמית, אני רוצה להשתייך אליה".

גיא ברנע – בן 22. ערב היציאה למשחקים האולימפיים בבייג'ינג הוא נחשב לשחיין הישראלי הבכיר, והיו כאלה שאפילו פינטזו שיעלה לגמר. הרמה הבינלאומית במשחי הגב רשמה זינוק אדיר, ולמרות שקיצץ שניה וחצי מהשיא הישראלי בשנה אחת, זה הספיק לו רק למקום ה-16 במשחקים, אבל בכל זאת זה היה חצי גמר מכובד. בשנה האחרונה ברנע חזר ללימודים באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, והגדיל בצורה משמעותית את מסת השרירים שלו. במשחקי האוניברסיאדה בתחילת החודש, ברנע היה השחיין הישראלי הבולט ביותר כשזכה במדליית הארד עם שיא ישראלי מדהים. השיא הזה שופר במשחה הזמנה במכביה, וברנע התקרב עד כדי 31 מאיות לשיאו העולמי של רנדל בל האמריקאי. כמו שזה נראה, ברנע חייב לעלות לגמר במשחה הלא אולימפי ל-50 גב ואולי אפילו להתמודד על מדליה. בנוסף, הוא ינסה לרשום הופעה מכובדת במשחה ה-100 גב, כאשר המטרה העיקרית תהיה לשפר את שיאו הישראלי הטרי העומד על 54:32 שנ'.

נמרוד שפירא בר-אור – בן 20. מי שנחשב לכישרון ענק במשחי החתירה עשה את העבודה בבייג'ינג, כשנכנס לסגל ברגע האחרון וסיים במקום ה-15 במשחה ל-200 חופשי עם שיא ישראלי מרשים. כמו שני השחיינים הבולטים האחרים, שפירא בר-אור העביר את השנה האחרונה במכללות, במקרה שלו באריזונה סטייט, ואת חלק מההכנות לאליפות העולם הוא עשה בנפרד מאחר שהוא צמוד למאמנו האישי מנו מאי. שפירא בר-אור הצהיר כבר לפני כמה חודשים שאת כל תחרויות ההכנה לאליפות העולם יעשה ללא גילוח, ובנוסף הוא ניצל אותן כדי לנסות מספר דגמים של חליפות שחייה. במכביה הוא שחה לצדו של ג'ייסון לייזאק האגדי במשחה ה-100 חופשי, והצליח לשפר בשמונה מאיות את שיאו הישראלי כדי לקבוע 49:02 שנ'. ברומא הוא יתחרה במשחי החתירה ל-100 ו-200 מטרים, כאשר כדאי לכוון את הציפיות למשחה הארוך יותר, בו הוא כבר רשם חצי גמר אולימפי. אין ספק שגם במקרה שלו, יידרש קיצוץ משמעותי של השיא הישראלי כדי לעלות לחצי הגמר. נמרוד שפירא בר-אור כבר הודיע שכל מיקום נמוך יותר מזה שהשיג בבייג'ינג (15) יהיה מאכזב מאוד.

יכולים להפתיע

תום בארי – בן 23, שיאן ישראל במשחים ל-100 ו-200 חזה. במשחקים האולימפיים בבייג'ינג בארי התעלה על עצמו וקבע שיאים ישראליים בשני המשחים האלה, אבל פספס במספר מאיות את חצאי הגמר. העונה הוא עדיין לא הצליח להתבלט, במכביה הוא היה רחוק משיאו במשחה הארוך יותר, וצריך לקוות שהאנרגיות שלו מופנות לרומא. המטרה שלו, מן הסתם, היא לנסות להשתחל לאחד מחצאי הגמר תוך כדי קביעת שיאים חדשים.

עמית עברי – בת 20, שיאנית ישראל ב-50 ו-100 מ' פרפר ואלו המשחים שבהם צריך לבנות עליה ברומא. באליפות ישראל בקיץ האחרון היא הצליחה לשבור את שיאה של אניה גוסטמלסקי ב-100 פרפר, אבל זה היה מאוחר מדי בכדי להגיע למשחקים האולימפיים. במכביה, היא שיפרה את שיאה במשחה הזה באופן משמעותי, וקבעה זמן של 58:50 שנ', אבל כדי להגיע לחצי הגמר ברומא היא ככל הנראה תצטרך זמן טוב יותר. בכל מקרה, עברי היא גם שחיינית 50 פרפר מצוינת, וההערכה היא שבמשחה הזה סיכוייה להפתיע גבוהים יותר.

אלון מנדל – בן 21, שיאן ישראל ב-100 פרפר. השתתף במשחקים האולימפיים בבייג'ינג והצליח להתעלות על עצמו למרות מותו הטרגי של אביו, במקביל לשהותו בסין. במכביה הוא הצליח להשוות את שיאו הישראלי העומד על 52:99 שנ', מה שאומר שאפשר לבנות על קיצוץ משמעותי ברומא ואולי אפילו חצי גמר מפתיע. מנדל יתחרה גם במשחים ל-50 ו-200 פרפר, כאשר במרחק הארוך יותר הוא ינסה להחזיר לעצמו את שיאו הישראלי, שנשבר על ידי נמרוד חייט ולפני כן על ידי גל נבו.

מיקי מלול – בן 24, שיאן ישראלי במשחה ה-50 חזה. מלול סיים במקום השישי באליפות העולם לפני שנתיים, אבל לאור העובדה שהוא מצטיין בעיקר במשחה שהוא לא אולימפי, לא ראיתם אותו בבייג'ינג. תחרויות מהסוג הזה הן למעשה הבמות היחידות שבהן מלול יכול להתבלט, והמטרה הברורה שלו היא להשיג כמובן גמר נוסף ולשבור את שיאו הישראלי הטרי, שהושג באוניברסיאדה.

איתי צ'מה – בן 24, השחיין הראשון שעלה לחצי הגמר באליפות העולם הקודמת במלבורן והבטיח את השתתפותו במשחקים האולימפיים בבייג'ינג. המקום ה-16 של צ'מה במלבורן היה ההישג הטוב ביותר בקריירה שלו, אבל הוא יצטרך המון מזל ויכולת טובה כדי לשחזר את זה ברומא. במסגרת ההכנות, הוא הסתפק בשבירת שיא המכביה במשחה החזק שלו ל-200 גב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

באים להתנסות, ולשבור שיאים

יוליה בנך – בת 17, נחשבת לפוטנציאל הגדול ביותר בשחיית הנשים בארץ. שיאנית ישראל במשחים ל-50, 100 ו-200 חזה ובעלת מדליית ארד מאליפות אירופה לנוער ב-2008. עוד בקיץ האחרון היא החלה להשתתף בתחרויות לבוגרים, אבל הפעם היא מגיעה בשלה יותר, ועם כושר שיכול להכניס אותה לחצי גמר מפתיע.

נסטיה קורוטקוב – בת 19, הייתה שיאנית ישראל במשחים ל-100 ו-200 חזה עד שהגיעה יוליה בנך. עם זאת, עדיין מדובר בשחיינית צעירה ומשתפרת, שנהנית מתחרות פנימית והרבה מוטיבציה כדי להחזיר לעצמה את השליטה הישראלית בסגנון הזה.

אנה וולצ'קוב – בת 17, נחשבת ליורשת של אניה גוסטמלסקי במשחי הגב בארץ. היא עדיין רחוקה משיאה הישראליים, אבל מסתפקת בינתיים בהשתלטות על השיאים עד גיל 18 ב-100 ו-200 גב. המטרה באליפות היא כמובן לשבור את שיאי הנוער, ואולי אפילו את אלה של גוסטמלסקי.

קריסטינה צ'רנישב – בת 17, שחיינית פרפר שסיימה בשנה שעברה במקום הרביעי באליפות אירופה לנוער. כמו כמה שחייניות צעירות אחרות, גם היא עושה את טבילת האש שלה ברומא, והמטרה שלה היא קודם כל לנצל את הבמה המכובדת כדי לשפר את שיאיה האישיים.

דעאא מסרווה – בת 19, שחיינית החזה הבכירה השלישית בארץ. מצטיינת בעיקר בספרינט ל-50 חזה, שם היא תנסה להתמודד מול השיא הישראלי של יוליה בנך. בחורף האחרון היא הייתה רחוקה מהשיא הזה ב-12 מאיות בלבד.

נדב כוכבי – בן 24, היה שיאן ישראל במשחי הפרפר לפני אלון מנדל, אבל בניגוד להרבה שחיינים אחרים - לא הצליח לפרוץ לרמה מספיק גבוהה כדי להשתתף במשחקים האולימפיים, או להיות מוזכר כמי שמועמד להגיע לחצי הגמר באליפות העולם. המטרה שלו באליפות היא לרדת משתי דקות ב-200 פרפר, ואולי להחזיר לעצמו את שיאו הישראלי בחצי המרחק.

אהוד סגל – בן 24, שחיין גב. ההצלחות של גיא ברנע ואיתי צ'מה השאירו אותו מחוץ לתמונה בשנה שעברה. סגל עדיין לא הצליח להעפיל לחצי גמר בתחרות גדולה, והוא יצטרך לקצץ המון משיאיו האישיים כדי לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully