וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: הקטור "מאצ'ו" קמאצ'ו מת בגיל 50

24.11.2012 / 16:01

אלוף העולם לשעבר, ששרה במצב של מוות מוחי לאחר שנורה בפניו, נותק ממכונות ההחייאה. האמרגן דון קינג: "איזו טרגדיה"

הקטור "מאצ'ו" קמאצ'ו (50), אלוף העולם באגרוף בשלושה משקלים שונים, נותק (שבת) ממכונות ההחייאה ומת בבית החולים בפורטו ריקו. קמאצ'ו הוגדר במצב של מוות מוחי מאז שנורה בין שלישי לרביעי השבוע. עוד קודם לכן היום אמרה אמו של קמאצ'ו, מריה מטיאס, שהחליטה לנתק אותו מהמכונות רק לאחר ששלושה מבניו של "מאצ'ו" יגיעו לבית החולים לראות אותו.

המתאגרף הפורטו ריקני הקטור קמאצ'ו. Sebastian Perez, AP
"הקטור היה לוחם שהביא מצוינות לאגרוף". קמאצ'ו/AP, Sebastian Perez

"איבדתי את הבן שלי לפני שלושה ימים", אמרה מריה. "הוא חי רק בגלל מכונות. הבן שלי לא בחיים, הוא חי רק בשביל האנשים שאוהבים אותו". בנו הבכור של קמאצ'ו, הקטור ג'וניור, התנגד לניתוק אביו. "הוא יילחם עד הסוף", אמר. "אבא שלי הוא מתאגרף".

קמאצ'ו הוגדר במצב של מוות מוחי לאחר שנורה בפניו ובצווארו בעת שישב ברכבו של חבר מחוץ לבר בבייאמון, פורטו ריקו. החבר, אדריאן מוחיקה מורנו, ניסה להימלט בעת שקמאצ'ו נורה, ונורה בעצמו למוות. בכיסו נמצאו תשע שקיות קוקאין, ברכב נמצאה אחת נוספת. המשטרה המקומית עדיין לא דיווחה על עצורים בפרשה. שם מסרו שיש כמה כיווני חקירה, אך הוסיפו שמעט מאוד עדי ראייה משתפים פעולה בנושא. פורטו ריקו ידועה כטריטוריה בעייתית מאוד, ובשנה שעברה נרשמו שם 1,117 מקרי רצח. "מוות, כלא, סמים, רצח", אמר קמאצ'ו הבן. "זה מה שיש ברחובות עכשיו".

מריה קמאצ'ו, אמו של המתאגרף הקטור קמאצ'ו. Dennis M. Rivera Pichardo, AP
"הוא חי בשביל האנשים שאוהבים אותו". אמו של קמאצ'ו, מריה מטיאס/AP, Dennis M. Rivera Pichardo

קמאצ'ו נולד בבייאמון, וזכה בעבר באליפויות עולם במשקל סופר-קל, קל וקל-מעורב. בין יריביו הגדולים אפשר למצוא את פליקס טרינידד, חוליו סזאר צ'אבז ג'וניור ושוגר ריי לאונרד. את האחרון קמאצ'ו הפיל בנוקאאוט ב-1997. הוא פרש במאזן 3-6-79, עם 38 נוקאאוטים. הקרב האחרון שלו היה ב-2010. קרב האליפות האחרון של קמאצ'ו היה ב-1997, אז הפסיד בהחלטת שופטים לאלוף העולם במשקל מעורב, אוסקר דה לה הויה. הפורטוריקני תכנן קאמבק ב-2013. "למרות שהוא בגיל 50", אמר סוכנו סטיב טננבאום, "הרגשתי שהוא יכול לעשות זאת".

לאורך חייו סבל לא מעט מבעיות סמים ואלכוהול. ב-2007 נשפט לשבע שנות מאסר על פריצה לחנות מחשבים במיסיסיפי. העונש קוצר לבסוף לשנה אחת. פעמיים בעבר אישתו התלוננה שהכה אותה עד שלבסוף התגרשה ממנו. ב-2011 הוא הואשם באלימות כלפי ילדיו.

קמאצ'ו מפרק את שוגר ריי לאונרד בסיבוב החמישי, 1997

"הקטור היה לוחם שהביא מצוינות לאגרוף", ספד אד ברופי, יו"ר היכל התהילה הבינלאומי של הענף. "הוא היה אלוף נהדר". "המאצ'ו מאן היה חלום של כל אמרגן", אמר דון קינג. "הוא ריגש אוהדי אגרוף בכל העולם עם הסגנון המדהים שלו. איזו טרגדיה זו".

הקטור "מאצ'ו" קמאצ'ו, מתאגרף עבר מפורטו ריקו מול המתאגרף האמריקאי אוסקר דה לה הויה. AP
קמאצ'ו בימים הטובים, מול אוסקר דה לה הויה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully