וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאן ברונר: "אני העידן החדש באגרוף"

אחרי שפירק את דמארקו בדרך לאליפות העולם במשקל קל, בענף כבר מכתירים: מדובר בפלויד מייוות'ר הבא, לטוב ולרע

הוידאו באדיבות ספורט 2

"אם אתם יכולים לקנות מניה במתאגרף שיום אחד יהפוך לכוכב ענק, אדריאן ברונר צריך להיות בראש הרשימה שלכם", פתח דן רפאל, פרשן האגרוף הבכיר של ESPN, את המדור השבועי שלו. "ברונר קרוב לפלויד מייוות'ר ג'וניור בכל מה שקשור לכישרון וכריזמה, וסגנון האגרוף שלהם דומה באופן מפחיד".

אדריאן ברונר, מתאגרף. Jae C. Hong, AP
"ידעתי שזה יהיה קרב ברמה עולמית, אבל גם ידעתי שלדמארקו אין את הכישורים לנצח אותי. רציתי לתת הצהרה הערב, ונתתי". אדריאן ברונר/AP, Jae C. Hong

על זה דיברו אחרי הניצחון המרשים של ברונר על אנטוניו דמארקו המקסיקני, בין שבת לראשון באטלנטיק סיטי. על כמה טוב ברונר; על כמה הרסני הוא; על כמה הוא דומה לפלויד "מאני" מייוות'ר. לפחות בסטייל לוכד העין, בשחצנות ובאפקט הבידורי, מדובר בשתי טיפות מים. לקרב החשוב בחייו הגיע האמריקאי (0-0-25, 21 בנוקאאוט) במכנס ורוד, כפפות ורודות וקפוצ'ון ורוד. אחרי כמעט שמונה סיבובים של כסאח הוא הוכיח – העתיד ורוד כמו המלתחה ההזויה שלו.

הילד בן ה-23 מסינסינטי, המכונה "הבעיה", נשאר בלתי מנוצח אחרי שפירק את דמארקו (1-3-28, 21 בנוקאאוט) עם קומבינציה בת שש פעולות. ימנית לגוף, שמאלית לסנטר, ימנית לגוף, שמאלית לסנטר, ימנית לגוף וסנוקרת. המקסיקני עף ונחת על הברך, הפרצוף שאל "איפה אני?" והשופט בנג'י אסטבס התחיל לספור עד 10. אבל הוא לא הגיע ל-10. הפינה של דמארקו זרקה את המגבת הרבה לפני. אלוף עולם חדש במשקל קל של ה-WBC. אדריאן ברונר, אתם עוד תשמעו עליו.

בזמן שדמארקו ניסה לזהות פרצופים מוכרים, האלוף החדש רקד במרכז הזירה, עבר לתפילות וסיים עם בכי של אושר. "I was shaking and baking him until I flipped him up", סיכם במשפט בלתי ניתן לתרגום. "ידעתי שזה יהיה קרב ברמה עולמית, אבל גם ידעתי שלדמארקו אין את הכישורים לנצח אותי. רציתי לתת הצהרה הערב, ונתתי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אדריאן ברונר, מתאגרף. Ethan Miller, GettyImages
"זה היה יותר כמו לצפות בטכנאי מקיש קוד במחשב מלראות מישהו מתאגרף". אדריאן ברונר/GettyImages, Ethan Miller

בלי ספק. ברונר נתן הצהרה. 241 אגרופים עפו על דמארקו ושינו את מבנה הפנים שלו מהסיבוב הראשון. בסיבוב השמיני, בפיניש, 38 בוקסים נשלחו לעבר המקסיקני. לא היה לו סיכוי. ושיהיה ברור – למרות היותו אנדרדוג בקרב, דמארקו נחשב לטוב בעולם במשקל 61 ק"ג. עד שבא ברונר.

המחמאות מהחבר'ה הגיעו מהר. אל.אל קול ג'יי, ראסל ווסטברוק, וכמובן, פלויד. "ברכות לאח הקטן שלי", צייץ מאני. גם המפסיד בן ה-26 ידע להודות: "היה קשה לחדור את ההגנה של ברונר, הוא מתאגרף אדיר. נפלתי למשחק שלו ולקרב שלו. בלי ספק, הוא לוחם שלם. אני שמח שהתאגרפתי מולו". "אני גאה בדמארקו על איך שנלחם", פרגן האמרגן גארי שואו, "אבל ברונר הוא החבילה המושלמת. הוא בהחלט יכול להיות פלויד הבא".

זה היה הכתר השני של ברונר, אחרי שקטף את החגורה במשקל קל-נמוך – בדיוק כמו שמייוות'ר התחיל. עוד סיבה לעסוק בהשוואה הזו. "זה היה יותר כמו לצפות בטכנאי מקיש קוד במחשב מלראות מישהו מתאגרף", החמיא ריצ'רד אובראיין מ"ספורטס אילוסטרייטד", ותהה: "השאלה היא עד כמה הוא יוכל לצבור אפקטיביות. הוא 1.70 מ', אולי קומפקטי מדי מכדי להתקדם עוד יותר. בעיה נוספת שלו תהיה אם יהיה הכפיל של מייוות'ר, וזה נראה הכיוון. לעומת זאת, הוא הראה אגרסיביות בזירה – דבר שמייוות'ר ממעט להראות. הוא חייב לשחק על הקלף הזה. הציבור שלא אוהב את מה שפלויד עושה בתוך הזירה יקבל בברכה אלוף מוכשר שבא להילחם בין החבלים".

אדריאן ברונר, מתאגרף. Joe Robbins, GettyImages
"הוא כבר כוכב טלוויזיה, יש לו את הרייטינג להוכיח את זה. עכשיו הוא גם הוכיח את עצמו בזירה. סוף סוף נמצא כוכב אמריקאי צעיר ששווה את ההייפ סביבו". אדריאן ברונר במשחק של סינסינטי רדס/GettyImages, Joe Robbins

כריס מאניקס, גם הוא מ"SI", היה נחרץ יותר: "ברונר פירק את דמארקו. הוא כבר כוכב טלוויזיה, יש לו את הרייטינג להוכיח את זה. עכשיו הוא גם הוכיח את עצמו בזירה. סוף סוף נמצא כוכב אמריקאי צעיר ששווה את ההייפ סביבו". ברשת כבר הוציאו רשימת פאונד-פור-פאונד (הטובים בעולם, בלי קשר למשקל) מעודכנת, וברונר קפץ שם למקום ה-12 בעולם. מייוות'ר, כמובן, ראשון.

"אני העידן החדש באגרוף", סיכם ברונר. "אני אשתלט על האגרוף. אני לוחם עילית שיכול לגרום ללוחם מעולה להיראות כמו חובבן, וזה מה שעשיתי. באתי רוקד ומחייך, וחייכתי, ורקדתי, ובכיתי. אני אלוף אמיתי".

קשה להתווכח איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully