וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: המאמן האגדי עמנואל סטוארד מת בגיל 68

25.10.2012 / 23:56

עבד עם האלופים תומאס הרנס, לנוקס לואיס וולדימיר קליצ'קו, שספד: "אני עדיין שומע את הקול שלו, לוחש לי בתוך האוזן"

עמנואל סטוארד, מאמן האגרוף האגדי שעבד בין היתר עם תומאס הרנס, איוונדר הוליפילד, אוסקר דה לה הויה ואלוף העולם הנוכחי במשקל כבד ולדימיר קליצ'קו, מת הערב (חמישי) בשיקאגו, בגיל 68.

המאמן היה בפינה של קליצ'קו מאז 2004, ואחראי על מיתוגו של האוקראיני כאלוף בלתי מעורער וכאחד האלופים הדומיננטיים בהיסטוריית המשקל הכבד. "לא לכל אחד יוצא לאדם לעבוד עם אגדה", נכתב בהודעתו הרשמית של קליצ'קו. "לי היתה הזכות לעבוד עם אגדה כמעט במשך עשור".

סטוארד נולד בווסט וירג'יניה, ובגיל 12 עבר לדטרויט. ב-1963, כשהיה בן 18, זכה בטורניר כפפות הזהב. למרות היכולת, הוא ידע שהוא יותר מאמן ופחות מתאגרף. ב-1971 נכנס לתוכנית האגרוף של מרכז "קרונק". ואז הכל התחיל. סטוארד הפך את הקרונק לאגדה, והקרונק הפך את סטוארד לאגדה. פס ייצור לאלופים.

עמנואל סטוארד מאמן אגרוף לנוקס לואיס. GettyImages
עוד אלוף תוצרת סטוארד, עוד אלוף תוצרת ה"קרונק". סטוארד ולנוקס לואיס/GettyImages

"סטוארד היה נאהב בגלל האישיות שלו", נכתב עליו ב-ESPN. "כל אחד היה יכול לגשת אליו ולדבר איתו על אגרוף. כאיש שעומד בפינה של לוחמים, הוא קיבל המון כבוד בגלל האסטרטגיה הגאונית שלו. הוא תמיד היה אומר את הדבר הנכון בזמן הנכון בלהט הקרב. המתאגרפים שלו אהבו אותו בגלל שהוא היה גם כמו אבא שלהם. הוא לא רק אימן אותם, הוא הכניס אותם לביתו".

בנובמבר הקרוב יילחם קליצ'קו על התואר מול מריוש וואך בגרמניה, ולמחנה האימון באוסטריה יצא ללא סטוארד החולה, שאושפז עוד בספטמבר. "אתגעגע לזמן שבילינו ביחד", הוסיף האלוף. "השיחות הארוכות על האגרוף, העולם והחיים. יותר מהכל אתגעגע לחברות. תנוח על משכבך, עמנואל. הצוות שלי ואני נמשיך להגשים את המטרות שעמנואל הציב לנו כי זה מה שהוא היה רוצה. הוא יהיה איתנו לאורך הדרך ונגשים את המטרות האלו לכבודו. עד שניפגש שוב, חבר".

עמנואל סטוארד מאמן אגרוף ולדימיר קליצ'קו מתאגרף אוקראיני. GettyImages
"אתגעגע לזמן שבילינו ביחד, לשיחות הארוכות על האגרוף, העולם והחיים. יותר מהכל אתגעגע לחברות". עמנואל סטוארד וולדימיר קליצ'קו/GettyImages

מ-2001 היה סטוארד פרשן ברשת HBO SPORT. "מני לימד אותנו כל כך הרבה לאורך יותר מעשור", ספד נשיא הערוץ קן הרשמן. "לא רק על אגרוף אלא על חברות ונאמנות. האנרגיה שלו, ההתלהבות והחיוך הרחב היו תמיד שם. תרומתו לספורט ולרשת לעולם לא תישכח".

סטוארד, שנקרא גם "סנדק האגרוף של דטרויט", נכנס להיכל התהילה ב-1996. "הרוח שלו תמיד פה", סיכם קליצ'קו. "אני עדיין שומע את הקול שלו, לוחש לי בתוך האוזן. אומרים שההצגה חייבת להימשך, וזה בדיוק מה שיקרה גם עכשיו".

עמנואל סטוארד מאמן אגרוף ולדימיר קליצ'קו מתאגרף. GettyImages
"תרומתו לספורט ולרשת HBO לעולם לא תישכח". סטוארד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully