וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמן: "גם כשהייתי תלמיד בביה"ס חלמתי רק על אגרוף"

אלוף העולם הישראלי מספר על ההתקרבות לדת ועל הגשמת החלומות: "עכשיו אקווה שיהיה שינוי גדול מבחינה כלכלית"

רויטרס

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

יממה אחרי זכייתו בתואר אלוף עולם במשקל בינוני-קל (עד 70 ק"ג) של איגוד ה-WBA, המתאגרף הישראלי יורי פורמן מעכל את מעמדו החדש. בראיון לתכנית "נכון להבוקר", בגלי צה"ל, סיפר פורמן, שעלה לארץ מבלארוס בילדותו, כיצד הגיע לענף האגרוף ואיך הוא מרגיש לאחר שהגשים את חלומו.

"הגעתי לאגרוף כשהייתי בברית המועצות, ההורים שלי שלחו אותי ללמוד. חטפתי מכות בבריכה, ואמא שלי החליטה לשלוח אותי לאגרוף", אמר פורמן בשיחה מארצות הברית. "בגיל 15, כשהיינו בחיפה רציתי להיות אלוף עולם. הייתה לי פנטזיה גדולה, ראיתי הרבה סרטים אמריקאים על רוקי, ראיתי סרטים על מוחמד עלי ומייק טייסון. גם כשהייתי תלמיד בבית הספר חלמתי רק על אגרוף, כל הזמן אגרוף, אגרוף, אגרוף. כשהייתי בן 19 אמרתי לאבא שלי שאני רוצה לנסוע לארצות הברית ולהמשיך את החלום שלי, ואולי בעזרת השם אני אחזור לארץ כאלוף עולם. אבא שלי חשב חמש שניות ואמר 'בסדר, אני אקנה לך כרטיס'".

בהמשך השיחה סיפר פורמן על תהליך התקרבותו לדת. "בארצות הברית ניסיתי לחיות את החלום האמריקאי, לעבוד קשה ולהצליח, ואחרי שלוש שנים הייתי מאוד עייף מבחינה רוחנית, מנטלית, וחשבתי שאני צריך עזרה. התחלתי לקרוא ספרים על יהדות, ללמוד מה זאת שבת, מה זה כשר, וזה היה מאוד מעניין. מצאתי את הרב שלי והתחלתי ללמוד". לדבריו של פורמן, אורח חייו, המשלב דת ואגרוף, אינו סותר כלל וכלל, והוא אף זוכה לתמיכה מסביבתו הקרובה. "הרבנים קיבלו אותי בלי בעיות. הם אוהבים יהודים חזקים בברקולין, הרב והחברים בישיבה ראו את הקרב".

עתה פורמן עומד מול משימה לא פחות קשה מהגשמת החלום, והיא לשמור עליו ועל התואר אלוף עולם. "אני מקווה שיהיה שינוי גדול מבחינה כלכלית, אבל לא יהיה שינוי גדול מבחינה אחרת. אני לומד מהבוקר ואחר כן מתאמן, אלה החיים שלי. אני אלוף עולם ואני צריך לשמור על הכושר כדי לשמור על התואר, ולעבוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully