וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: מינקאווה הפסידה בבית הניחומים באליפות העולם

העולה החדשה ניצחה שלושה קרבות, אבל נותרה מחוץ לפודיום. שגיא מוקי רשם שני איפונים, אך הודח בשמינית הגמר על ידי קזחי

יומה השלישי של אליפות העולם בג'ודו הנערכת בברזיל נפתח היום (רביעי) עם שני נציגים ישראלים. העולה החדשה קמילה מינקאווה (עד 57 ק"ג) עשתה דרך ארוכה שהסתיימה בבית הניחומים. את דרכה היא פתחה עם איפון מנצח פחות מדקה וחצי בתוך הקרב הראשון שלה מול סאטו לייקונן הפינית. בשלב הבא היא נתקלה בהתנגדות גדולה יותר מול הרוסיה אירנה זאבלודינה, אבל אחרי חמש דקות של קרב מתיש הוכתרה הישראלית כמנצחת, בזכות שני עונשים שהרוסיה ספגה.

בשמינית הגמר פגשה מינקאווה את יול פראנסן ההולנדית, שהדיחה את סברינה פילזמוסר האוסטרית. הישראלית-ברזילאית השיגה יוקו מוקדם ושמרה בקושי על היתרון לאורך כל הקרב, כשבשניות הסיום שלו הורחק מאמן נבחרת ישראל שני הרשקו על ידי השופט, אך התקרית לא מנעה ממינקאווה לחגוג הישג מצוין.

גם ברבע הגמר מינקאווה הפתיעה כשהשיגה ווזארי מוקדם מול ולורה בדטי הסלובנית, אבל כעבור דקה וחצי הסלובנית השיבה בווזארי משלה ואיזנה את התוצאה, לפני שהצליחה לרתק את הישראלית ולהשיג למעשה את האיפון המנצח, ששלח את מינקאווה לבית הניחומים, שם היא כבר הציגה יכולת חלשה יות מול הגרמניה מריים רופר, שהובילה עליה ביוקו כבר בשניות הראשונות, והשלימה את העבודה עם איפון דקה ו-20 שניות מפתיחת הקרב.

מינקאווה בת ה-22, ביתם של אב ברזילאי-יפני, ואם קיבוצניקית לשעבר, זכתה בארד באליפות העולם עד גיל 20 בריו דה ז'ניירו לפני חמש שנים ובשנה שעברה היא קטפה את מדליית הארד גם בגרנד סלאם של ריו. במרץ האחרון היא השלימה את עלייתה לישראל ומיד הפכה לאחת התקוות הגדולות של הג'ודו המקומי.

קמילה מינקאווה ג'ודאית ברזילאית-ישראלית. AP
הישג מצוין. קמילה מינקאווה/AP

הנציג הישראלי הראשון היה שגיא מוקי (עד 73 ק"ג), שיצא לדרך היטב עם ניצחון מצוין בקרב הראשון שלו. הג'ודוקא הישראלי חלף על פני אנדרה אלבש הפורטוגלי אחרי שרשם איפון מרשים שתי דקות בתוך הקרב.

יריבו הבא היה הדרום אפריקאי גידאון ואן זיל, והפעם מוקי הרשים עוד יותר כשזרק את יריבו באיפון אחרי 49 שניות. בסיבוב השלישי חיכה למוקי הקזחי דסטאן קיבאייב, שניצח את יוניואן פאנג הסיני, והפעם קיבאייב היה זה שחגג עם איפון אחרי שלוש דקות, וסיים את דרכו של מוקי בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully