וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בג’ודו: כסף לג'רבי, ארד לשלזינגר

יום נפלא למשלחת הישראלית: ג’רבי נכנעה בגמר לאמאנה. גם שלזינגר על הפודיום. מדליית ארד גם לסוסו פלאלשווילי

יום נהדר למשלחת הישראלית לאליפות העולם בג'ודו שנערכת בצ'ליאבינסק, אחרי ההדחות המוקדמות של גולן פולק, טומי ארשנסקי ורוני שוורץ אתמול, זכתה ירדן ג'רבי במדליית הכסף ואליס שלזינגר במדליית הארד. ג'רבי קיוותה להיות הישראלית הראשונה שזוכה בזהב באליפות אירופה מאז יעל ארד ב-1993, אבל תסתפק בכסף ובמענק של 35 אלף שקל שיינתן על ידי הוועד האולימפי. שלזינגר תזכה למענק של 25 אלף שקל. סוסו פלאלשווילי סיים את היום הנפלא עם מדליית ארד משלו וגם הוא יזכה במענק. הנציגים הישראלים על המזרון ברוסיה מנסים להצטרף לאריק זאבי שכבר הבטיח את מקומו באולימפיאדה ולקבוע את הקריטריון הדרוש ללונדון.

ירדן ג'רבי (עד 63 ק"ג) ניצחה בקרב הראשון שלה באיפון מול מרטינה טראיידוס הגרמנייה, ועברה בהצלחה גם את שמינית הגמר מול מריאנה מיסקוביץ' מקרואטיה עם איפון. בהמשך חיכתה לה אורסקה זולניר הסלובנית, מדליסטית הארד מבייג'ינג 2008 ואלופת אירופה מ-2009, אותה הפתיעה הישראלית כשניצחה בקרב צמוד יחסית בזכות יוקו לקראת סוף הקרב. גם בחצי הגמר נמשכה היכולת הנהדרת של ג'רבי, שניצחה באיפון את הצרפתייה קלאריס אגבגנונו. בגמר חיכתה לג'רבי המשוכה הגבוהה ביותר, אלופת העולם ואלופת אירופה ז'רוויס אמאנה. הקרב היה צמוד והוכרע בשל עונש יוקו שקיבלה הישראלית.

אליס שלזינגר (עד 63 ק"ג) פתחה היטב את דרכה עם ניצחון קל בסיבוב הראשון מול לורה סאלס לופס מאנדורה, עם איפון שהשיגה אחרי שכבר הוליכה בשני יוקו. יריבתה הבאה היתה סלגה קראדג מטורקיה, אותה ניצחה שלזינגר בווזארי. ברבע הגמר גברה שלזינגר על יוהאנה ילינן מפינלנד, אחרי שהוליכה בנקודות כשיריבתה ספגה עונש על פאסיביות וניצחה בזכות ווזארי לקראת הסיום. בקרב חצי הגמר לא הצליחה שלזינגר להתמודד עם העוצמה של ז'בריס אמאן הצרפתייה, שהשיגה איפון שתי דקות לסיום הקרב, אבל בקרב על הארד הצליחה להשיג איפון מול אורסקה זולניר הסלובנית.

סוסו פלאלשווילי (עד 73 ק"ג) רשם הישג מצוין כבר בקרב הראשון שלו עם ניצחון בווזארי על ז'ואאו פינה מפורטוגל, שזכה במדליית הזהב שתי אליפויות אירופה האחרונות. בהמשך פגש הישראלי ז'יל בונהום מצרפת, והשניים התגוששו בקרב צמוד שהסתיים ללא ניקוד, לפני שבהארכה פלאלשווילי השיג יוקו 1:13 דקות לסיום ועלה לרבע הגמר, שם הפסיד בווזארי ויוקו לתומאש אדמייק הפולני, והמשיך לבית הניחומים, שם חזר לככב כשגבר על מנסור איסאייב הרוסי ועלה לקרב על הארד מול ג'ובאני די כריסטו האיטלקי. הישראלי שלט בקרב ואחרי שהשיג יוקו ו-ווזארי, הכריע אותו באיפון לקראת סיומו.

אריק זאבי יתחרה בשבת במשקל עד 100 ק"ג, ואורי ששון יחתום את ההשתתפות הישראלית בקטגוריה של מעל 100 ק"ג.

אתמול: גולן פולק החמיץ הזדמנות להבטיח מקום בלונדון

ג'ודו בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully