וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטו קולאוטי: "בקפריסין מדברים הרבה פחות מישראל"

6.10.2014 / 16:53

חלוץ לרנקה רוברטו קולאוטי מצביע על ההבדל ("הם יודעים את המקום שלהם"), אבל מדגיש: "אסור לחשוב שתיקו תהיה תוצאה טובה". קשר אנורתוזיס לשעבר משה אוחיון מזהיר: "יש להם שחקנים טובים בהתקפה". בסוגיה אחת הם לא בטוחים: האם ריבוי הזרים בליגה עושה טוב לנבחרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכיר מקרוב את הכדורגל הקפריסאי. קולאוטי חוגג עם לרנקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצב רוח טוב היה לרוברטו קולאוטי בתחילת השבוע. הוא בדיוק חזר ממשחק חוץ של א.א.ק לרנקה עם ניצחון על אייה נאפה 1:2, כשהוא כובש את אחד השערים. ארבעה כאלה יש לו מתחילת העונה בחמישה מחזורים, אבל אף שהיה מוכן לעשות הרבה כדי להיות השבוע עם החברים בנבחרת הלאומית, הוא מבין את אלי גוטמן. "יש המון חלוצים בנבחרת וכולם בכושר טוב", הפגין ידע. "אני עוד שואף לחזור למדים הלאומיים, אבל אני גם יודע שמסתכלים על העתיד ומחפשים את הדור שהוא צעיר ממני".

לא רבים האמינו שימשיך לעונה שנייה בקפריסין. תמיד היו תכניות לחזור יום אחד אל המשפחה המורחבת בארגנטינה, אבל אחרי העונה שעבר באנורתוזיס פמאגוסטה, הוא נחת בא.א.ק לרנקה הצנועה ובינתיים הוא מאוד מרוצה. את המשחק ביום ששי בניקוסיה הוא כנראה יחמיץ. פגרת הליגה הקפריסאית, תשלח אותו ביחד עם האישה והילדים לחופשה מחוץ לקפריסין. "הייתי רוצה להיות באיצטדיון כמו שהלכתי למשחק של מכבי תל אביב מול אסטרס טריפוליס, אבל אני אשתדל לראות בטלוויזיה. זה משחק מאוד מסקרן".

במיוחד אחרי שקפריסין הפתיעה וניצחה את בוסניה בחוץ במשחק הקודם.

"זו היתה הפתעה ענקית. מי האמין לפני המשחק שזו תהיה התוצאה? הניצחון הזה של קפריסין על בוסניה בחוץ זה כמעט כמו הניצחון של ישראל על צרפת בפארק דה פראנס. הבוסנים אמנם החזיקו הרבה יותר בכדור, אבל הם לא היו יותר מסוכנים. בקפריסין ייקחו את המשחק הזה הרבה שנים קדימה. מצב הרוח מצוין עכשיו".

הם יבואו באופוריה נגדנו?

"אני לא מאמין. קפריסין לא מזלזלת בישראל. יש לי שני שחקנים מהקבוצה בנבחרת, והם אומרים כל הזמן שיהיה להם מאוד קשה מול ישראל. הם מכבדים את ישראל ואומרים שישראל נבחרת חזקה".

מוחמד בשיץ' שחקן נבחרת בוסניה מול קונסטנטינוס מקרידיס שחקן קפריסין. רויטרס
ניצחון שמשול לניצחון שלנו בפארק דה פראנס. מקרידיס מול בשיץ'/רויטרס

הניצחון של קפריסין בבוסניה הושג דווקא בתקופה בה הקבוצות משופעות בזרים והקפריסאים כמעט לא באים לידי ביטוי.

"יש עדיין מספיק קפריסאים טובים ויש להם גם שני מתאזרחים בנבחרת, אבל בגדול ברור שהנבחרת שלהם נפגעת מכמות הזרים שמשחקים בליגה. אם חושבים רק על הליגה, אז ברור שיש איכות יותר טובה בגלל הזרים שמגיעים לקפריסין. יש כאן הרבה שחקנים מפורטוגל, ספרד, דרום אמריקה. בשביל הנבחרת ברור שזה לא חיובי".

מה מעדיף האוהד הקפריסאי?

"אני לא בטוח שהם יודעים מה הם מעדיפים. מצד אחד, הקבוצות הקפריסאיות מצליחות במסגרות האירופאיות בזכות הזרים. מצד שני, אין פיתוח של שחקני נוער וכולם חיים על הזרים. הילדים הקפריסאים לא מקבלים הרבה הזדמנויות לשחק ואני חושב שזו בעיה מבחינתם".

במה הקפריסאים טובים מהישראלים?

"אני מניח שההחלטה שלהם לפתוח את הליגה לכמות בלתי מוגבלת של זרים, עשתה טוב לרמת הכדורגל בקבוצות. יכול להיות שאם גם בישראל היתה כמות בלתי מוגבלת, זה היה מעלה קצת את הרמה של הליגה אבל מצד שני מאוד חשוב העתיד של בני הנוער ובישראל חושבים שכדאי שלילדים יהיה אופק ויהיה לאן לשאוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן נבחרת קפריסין ג'ייסון דמיטריו מול שחקן נבחרת בולגריה מרטין פטרוב. Petros Karadjias, AP
"אין פיתוח של שחקני נוער וכולם חיים על הזרים. הילדים הקפריסאים לא מקבלים הרבה הזדמנויות לשחק ואני חושב שזו בעיה מבחינתם"/AP, Petros Karadjias

גם לקפריסאים יש שאיפות לעלות לאליפות אירופה?

"ברור שאחרי הניצחון שלהם בבוסניה, התחילו לדבר על אליפות אירופה, אבל הדיבורים הם ממש בצניעות. זה פחות בהרבה ממה שמדברים בישראל. הם יודעים את המקום שלהם ורוצים עוד לבחון את היכולת שלהם בהמשך. אני מניח שאם הם ינצחו את ישראל, הם יתחילו לדבר ברצינות על עלייה לאליפות אירופה".

בשבוע כזה לקראת משחק נבחרת, האווירה שם היא כמו אצלנו.

"דומה, אבל הם הרבה יותר רגועים. הטירוף סביב הנבחרת פחות ממה שקורה בישראל. אני ממש לא בטוח שהאצטדיון יהיה מלא. יגיעו אולי עשרת אלפים צופים וזה גם יהיה מכובד".

למי תחזיק אצבעות?

"איזו שאלה? בוודאי שאני בעד ישראל. אני מאוד מקווה שהנבחרת תצליח. אולי עוד ייצא לי לחזור לנבחרת, אבל אני ריאלי. בכל מקרה אהיה מאוד מאושר אם ישראל סוף סוף תעפיל לאליפות אירופה".

תיקו בניקוסיה יהיה לנו טוב?

"מה פתאום. אם המטרה של הנבחרת להעפיל לאליפות אירופה, אלי גוטמן צריך לבוא לכאן כדי לנצח. בוסניה עדיין טובה יותר מקפריסין ובטח שגם בלגיה ולכן אם רוצים לעשות משהו בקמפיין הזה, צריך לבוא לניקוסיה כדי לשחק על ניצחון".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
שמעת? רק ניצחון/קובי אליהו

את מאמן נבחרת קפריסין פמבוס כריסטודולו, משה אוחיון מכיר היטב. לפני כשנה וחצי החליף הקפריסאי את רוני לוי באנורתוזיס פמאגוסטה ואוחיון התאמן תחתיו במשך מספר משחקים. "פמבוס זה מאמן שאוהב כדורגל וחי את המשחק", מעיד אוחיון. "הוא רוב הזמן על הקווים. מאמן שצועק, דוחף וגם באספות היה מדרבן הרבה. הוא כל הזמן מלהיב אותך ודורש כדורגל התקפי. הוא מאוד מוטיבטור. דורש הרבה לחץ על הכדור. זה מה שהוא שידר לנו באנורתוזיס מההתחלה".

אבל לא כל כך הלך לכם אתו.

"נכון ואני מקווה שגם בנבחרת לא כל כך יילך לו איתנו".

בינתיים הולך לו בגדול.

"כן, זו היתה הפתעה הניצחון שלהם בבוסניה, אבל כמי שמכיר את הכדורגל הקפריסאי אני יכול להעיד שיש שם שחקנים טובים מאוד כבודדים. נכון שבנבחרת הם לא הצליחו בעבר, אבל יש להם היום כמה שחקנים טובים כמו מאקריס ששיחק איתי באנורתוזיס ונחשב לתגלית שלהם".

מה הכדורגלן הקפריסאי מרגיש כשיש כל כך הרבה זרים שבאים לשחק באי.

"ברור שהקפריסאים חושבים שריבוי הזרים פוגע בהם, אבל אתה רואה שבנבחרת הם דווקא מצליחים עכשיו, לכן לא תמיד יש חוקים. יש להם היום שחקנים מאוד מהירים בהתקפה ואני מניח שלא יהיה לנו קל שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מסוכנים מבעבר. אוחיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הקפריסאים עושים טוב מהישראלים?

"בגדול אני חושב שהליגות בשתי המדינות מאוד דומות. הקבוצה המובילה שם כבר שנים זו אפואל ניקוסיה, ואני מניח שהיא היתה יכולה להתמודד כאן בארץ על האליפות. ריבוי הזרים עושה טוב למועדונים ופוגע קצת בנבחרת, אבל הם מוציאים פה ושם קפריסאים לשחק במועדונים באירופה, לכן יש שם עדיין מאגר של כשרון ואיכות".

יש לנו משהו ללמוד מהם?

"הייתי שם וראיתי את הדברים מקרוב, ואני ממש מרגיש שההתנהלות בישראל ובקפריסין זהות. האימונים דומים ואני אומר את זה כאחד ששיחק בשוויץ בליגה השנייה, שם רמת האימונים גבוהה יותר והקצב יותר גבוה מאשר בקפריסין ובישראל".

באיזו מדינה יותר פטריוטיים לנבחרת?

"גם בקפריסין מאוד אוהבים כדורגל. אני חושב ששם עוד השתמרה אווירת בתי הקפה ביום של משחק. אתה רואה אנשים שיושבים ומחכים למשחקים לאורך כל היום. בגדול, יש אהבה מאוד חזקה לנבחרת גם כאן וגם בקפריסין".

איך ייגמר?

"ישראל מנצחת. כמה, זה כבר לא משנה. להם יש יתרון בכך שהליגה כבר החלה והם גם מארחים את המשחק אצלם, אבל שחקני הנבחרת שלנו מכירים היטב את המגרש בקפריסין ורגילים למזג האוויר הים תיכוני, כך שבשורה התחתונה אני מאמין שננצח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תטעו בפסטורליה, גם שם אוהבים מאוד כדורגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully