וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: בירם כיאל זומן במקום אביחי ידין

9.10.2012 / 18:34

שחקנה של סלטיק צפוי להגיע ישירות ללוקסמבורג במקום הקשר שנפצע. אלי גוטמן: "אסיים את הקמפיין ללא קשר לנקודות"

צילום וידאו: קובי אליהו. עריכת וידאו: טל רזניק
מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. קובי אליהו
ממשיכים להאמין. גוטמן/קובי אליהו

אין ספק שלא כך רצה מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, אלי גוטמן, להגיע למשחק השלישי שלו במוקדמות המונדיאל - כשהוא יודע שהסיכויים להעפיל שואפים לאפס. אלא שתיקו מאכזב עם אזרבייג'אן ותבוסה משפילה מול רוסיה לעיני עשרות אלפי צופים ברמת גן, הוציאו לחלוטין את האוויר מהקמפיין לקראת צמד המשחקים מול לוקסמבורג.

כזכור, החליט גוטמן לנצל את היריבה החלשה ולחולל מהפכה בסגל, ובראשה הוחלט שלא לזמן את קפטן הנבחרת, יוסי בניון. שחקנים נוספים שלא זומנו הם טל בן חיים, ליאור רפאלוב ואיתי שכטר. מי שעוד לא קיבל את הטלפון מגוטמן הוא אלמוג כהן, שחקנה של נירנברג. אביו של הקשר זעם על ההחלטה, ויצא באופן פומבי בתקשורת כנגד גוטמן, דבר שעשוי להקשות על בנו לקבל מחדש את הזימון בהמשך הקמפיין.

הנבחרת התאמנה הערב לקראת המפגש הראשון, כשיו"ר ההתאחדות אבי לוזון הגיע לצפות, כמו גם אבי נמני. זמן קצר מפתיחת האימון נפצע אביחי ידין והוחלף בגל אלברמן. בהמשך הערב שוחרר קשר מכבי חיפה מהסגל, ויוחלף בבירם כיאל, שאמור להצטרף מסקוטלנד ישירות ללוקסמבורג. "חוזר לסגל של הנבחרת", ציין כיאל בטוויטר. "הכי חשוב שאני בריא ומרגיש טוב, ואנסה לעזור לנבחרת כמה שיותר".

בירם כיאל שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
חוזר לנבחרת. כיאל מול קרואטיה/רויטרס

באימון תירגל גוטמן את ההרכב הבא: דודו אוואט בשער, המגנים היו יובל שפונגין וגל שיש. גוטמן תרגל את דקל קינן לצד איתן טיבי. לקראת סוף האימון הוחלף קינן בדן מורי, אך בלם מכבי חיפה מקבל עדיפות בעמדה זו. המאמן הלאומי שוקל לעלות עם שלושה קשרים אחוריים. ידין, כאמור, הוחלף באלברמן, כשלצדו תורגלו ביברס נאתכו ומהראן ראדי. משיחות שקיים גוטמן נראה שהוא מתלבט בין ראדי למאור מליקסון, אך לפי התרגולים הערב נראה שקשר מכבי ת"א מקבל עדיפות ברורה. בין בצד ימין של הקישור תורגל גילי ורמוט, ובכנף שמאל אמור לשחק עדן בן בסט. תומר חמד הוצב בחוד.

עוד לפני האימון הגיע הערב גוטמן למסיבת העיתונאים, והתייחס לשני המשחקים, לתבוסה מול רוסיה ולעובדת השארת בניון מחוץ לסגל. "אנחנו לוקחים את היריבה מאוד ברצינות", אמר גוטמן. "הם עשו התקדמות גדולה בתקופה האחרונה. ראיתי את המשחק שלהם מול פורטוגל, כמו גם את התיקו שלהם מול צפון אירלנד. אחרי המשחק נגד רוסיה שמרתי על שתיקה, כי החלטתי שאני צריך להתגבש עם תובנות ברורות אחרי שני המשחקים שהיו לנו. השארנו את הכבוד שלנו במגרש ברמת גן, אם זה בתוצאה ואם זה ביכולת. אנחנו מגיעים למשחק מול לוקסמבורג במטרה להשיב את הכבוד הזה. אני רואה את השחקנים שלי מלוכדים, מחוברים, והם יודעים מה מוטל על הכתפיים שלהם".

"מבחינה טקטית אני מאמין שנראה על המגרש קבוצת כדורגל שיודעת בדיוק מה היא רוצה מעצמה, מסודרת ומושתת על שיטתיות ולא על מקריות", המשיך גוטמן. "המסר הופנם על ידי השחקנים, והם חדורי מוטיבציה להוכיח את עצמם. יותר מכל, אני רוצה לראות את הקבוצה לוחצת יותר, משחקת כדורגל מודרנית, קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה".

יוסי בניון, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
היה מאוכזב, אבל קיבל בהבנה את החלטת המאמן. בניון/ברני ארדוב

"לא פשוט להטמיע שיטה, אבל כשקיבלתי את המינוי ידעתי שזה מה שהולך להיות", אמר גוטמן. "אין לי את השחקנים הללו ביום יום, ואני מתמקד באימונים כל פעם בשניים-שלושה נושאים. השחקנים יודעים מה לעשות ויודעים איך הנבחרת צריכה להיראות. אני גאה לשבת פה ולהיות מאמן נבחרת ישראל, גם אם יש לי נקודה משש אפשריות".

גוטמן הרחיב בעניין התובנות שלו, ואמר: "החלטתי שאין תחליף לזמן משחק, וזה כולל את כולם, לא קשור אם קוראים לו יוסי בניון, או איתי או בן. בניון חקוק כאחד השחקנים הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי, ובהתאם לכך הוא קיבל את הכבוד שנתתי לו. התקשרתי אליו כי רציתי שהוא ישמע את זה ממני. יוסי קיבל את זה, גם אם זה לא היה נעים לו. הוא נתן לי להבין שהוא מאוד רוצה להיות בנבחרת, אבל הוא קיבל את זה".

המאמן המשיך ואמר: "הלוואי ויוסי וטל בן חיים ישחקו כמה שיותר בקבוצות שלהם, והלוואי שיוסי יתן גולים ואסיסטים. הדלת לא סגורה בפני אחד אחד. זה כבוד גדול להיות ולהשתייך לנבחרת ישראל ואני מאמין שכך גם חושב כל אחד מהשחקנים. כשאני מזמן שחקנים אני לא חושב על הקמפיין הבא וזה לא נמצא בכלל בראש שלי. אני חושב כאן ועכשיו. למשל עכשיו, בצד ההתקפי - ההתמקדות היתה בתנועה לעומק בלי כדור. אבוחצירא ממש טוב בזה, אלירן עטר - מהרגע שהוא משחק במכבי בכנף ימין הוא מביך את הגנות היריב. בקישור אני מחפש מוסרים טובים - ביברס נאתכו, ניר ביטון, גל אלברמן. אני חושב על כל דבר שאני עושה. מנתח את היריבה ומגיע למסקנות".

בנוגע לדבר אחד, יכול להיות המאמן מרוצה: "אם יש נקודה חיובית בכדורגל שלנו היום זה הקהל. אני כל סוף שבוע במגרשים ואני יכול לומר שצריך לתת לקהל נקודת ציון. הקהל של מכבי חיפה תומך למרות שקשה, הקהל של מכבי תל אביב - שתמך גם ב-1:1 מול אשדוד, הקהל של הפועל, הקהל של בית"ר. לקהל הזה אנחנו, כנבחרת ישראל, צריכים לגרום לו להמשיך להגיע עם אהבה".

המאמן נשאל האם יש לו מסקנות מהחודש האחרון, וענה: "התובנה היחידה שיש לי היא שכשאני חותם על חוזה, אני מסיים. אני מאמן נבחרת ישראל עד סוף הקמפיין, לא משנה כמה נקודות אעשה. ציפינו לארבע נקודות, ויש לנו רק נקודה. זה מאכזב אבל זה רק גורם לי ליותר אנרגיות ליותר מוטיבציה כי הדרך שלי הוכיחה את עצמה. אני יודע לאן היא צריכה להוביל, והיא תוביל לשם. אני חושב רק על המשחק נגד לוקסמוברג, חושב להשיג נקודות. חשבון נפש? רק בסוף הקמפיין".

אוהדי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
נקודות האור של הנבחרת. הקהל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully