וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "אצל גוטמן יש מסרים מאוד ברורים"

28.2.2012 / 15:30

קשר פאלרמו מרוצה מהשינוי: "פרננדס לא היה הבעיה היחידה, אבל היינו צריכים יותר כלים". ומה הלגיונרים חושבים על ליגת העל?

ברני ארדוב

צילום וידאו: נועם אשל, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

נבחרת ישראל ממשיכה להתכונן למשחק הידידות מול נבחרת אוקראינה מחר (רביעי, 19:00), ולהתרגל לחיים תחת מאמנה החדש: אלי גוטמן. היום החל נוהל חדש של ההתאחדות, לפיו מספר שחקנים דיברו עם התקשורת, כנהוג באירופה, והפעם היו אלה שלושה לגיונרים - ליאור רפאלוב, ערן זהבי ומאור מליקסון.

ערן זהבי לא רצה להשוות באופן ישיר בין גוטמן ומאמן הנבחרת הקודם, לואיס פרננדס, אך כן הסכים לספר: "לואיס לא היתה הבעיה היחידה. ברור שבסופו של דבר גם המאמן אשם, מי שעלה על המגרש זה אנחנו. אבל השחקנים צריכים לעלות למגרש גם עם כלים יותר טובים. השפה עם לואיס לא היתה הבעיה, למרות שברור שיותר מובן לך כשאתה מקבל את המסרים ישירות מהמאמן. פה יש לך מסרים מאוד ברורים. אם אתה לא עושה כמו שצריך עוצרים, מתקנים".

"לא תורגלתי ואני לא חושב שיש באנקרים בנבחרת", אמר זהבי. "יש החלטות של מאמן, אם הוא כרגע החליט שאני לא בהרכב אני מכבד אותו, הוא המאמן, וכשיקראו לי לשחק אתן הכל. כשאלי מונה אמרתי שאם אתם חושבים שהוא יעשה מהנבחרת הפועל תל אביב עם זהבי, שכטר ו-ורמוט, שיבואו על חשבון אחרים גם אם הם לא יהיו טובים זו טעות - וזה מה שקורה. אין באנקרים. אנחנו מתחילים קמפיין, המטרה שלנו היא לבוא ולנצח כל קבוצה. זה לא יהיה קל, ואנחנו צריכים להיות קבוצה, כמו שאלי אמר. כולם צריכים לשים הכל בצד ולבוא לטובת הנבחרת, רק ככה".

על קפטן הנבחרת יוסי בניון אמר זהבי: "הוא המנהיג של הנבחרת, אם יפתח או לא יפתח, זה לא משנה. אתה בא לאימונים ורואה את היכולת שלו. זה שהוא לא משחק - הוא לא משחק בארסנל, באחת הקבוצות הכי טובות בעולם. מבחינתי אין כאן שאלה - יוסי הוא המנהיג של הנבחרת, גם מבחינת אישיות, גם מבחינה מקצועית. יכול להיות שיהיו משחקים שהוא לא יפתח כי תהיה מלחמה על ההרכב, אבל כמו שאני מכיר אותו, לו תהיה לו שום בעיה של אגו".

ליאור רפאלוב: "אני לא חושב שהייתי באנקר אצל לואיס. בחלק ההתקפי במיוחד יש לנו המון אפשרויות בנבחרת. כל שחקן, במיוחד בחלק ההתקפי, צריך להוכיח את עצמו ולתת כמה שהוא יכול, וזה מה שמעסיק אותי. לפני כל קמפיין, הרבה גורמים יוצאים בהצהרות ומנסים למשוך את תשומת לב הציבור, וב-40 השנים האחרונות הציבור מאוד התאכזב. אני חושב שלציבור כן שווה להגיע מחר, הכרטיסים כמעט בחינם, התמיכה היא מאוד חשובה לנו. אנחנו מתחילים דרך חדשה, עם מאמן חדש ושיטה חדשה, וכדאי לאוהדים להגיע".

מאור מליקסון נשאל על החלטתו לבוא ולייצג את נבחרת ישראל, לאחר שלפני מספר חודשים היה קרוב להצטרף לנבחרת פולין: "היה מה שהיה, עכשיו אני מסתכל קדימה, לא רוצה לחשוב על זה יותר מדי. קיבלתי את ההחלטה הנכונה, ואת זה כולם יודעים. זה כבוד גדול להיות בנבחרת, ומה שהיה היה. זו היתה סוג של טעות, אבל קיבלתי את ההחלטה הנכונה. אני שמח להיות פה, והיום וחצי כאן גרם לי להבין עד כמה".

"היו לנו רק שני אימונים, וכבר בהם אפשר היה לראות את מוסר העבודה שאלי אוהב, את הטקטיקה שלו", הוסיף קשר ויסלה קראקוב. "אלה דברים חדשים עבור חלק מאיתנו, וזה כיף, אפשר לראות שיש משהו חדש בנבחרת. זה לא פשוט, אלי דורש הרבה עבודה, אבל זה יעשה אותנו טובים יותר. אני חושב שיש סיכוי לעלות, אמונה זה הדבר הכי חשוב. הפערים הצטמצמו, אבל בדיבורים לא נגיע לשום מקום. יש פה שחקנים טובים, מאמן מצוין, ואם נישאר צנועים ונעבוד קשה הכל יכול להיות".

מה קורה לליגת העל?

כל שלושת השחקנים נשאלו על רמת הליגה החלשה השנה, וסיפקו הסברים דומים לכדורגל הבינוני:

מאור מליקסון: "השנה יש משהו מוזר טיפה בליגה הישראלית. יש שחקנים טובים, אבל יצאו הרבה שחקנים טובים לחו"ל וזה פגע קצת בליגה. אבל אתם רואים דור חדש של שחקנים וקבוצה מצוינת כמו קרית שמונה, וזה כיף. הגדולות לא הכי טובות וזה חבל, אבל יש גם עונות כאלה. הליגה פחות טובה, אבל זה לא גורע ממה שקרית שמונה עושים".

ליאור רפאלוב: "הליגה השנה קצת פחות טובה. יוצא לי לראות קצת משחקים, והרמה היא לא כמו שהיתה בשנים האחרונות. בכל זאת, אי אפשר להתעלם ממה שקרית שונה עושה השנה, כל הכבוד להם".

ערן זהבי: "עזבו את הליגה משהו כמו 30 שחקנים משמעותיים. כמו שששחקנים עוזבים קבוצה מסוימת ופתאום מדברים על בניה, זה קורה גם בליגה. אין מה לעשות, אי אפשר להביא חמישה שחקנים מהנוער שימלאו את החסר. צריך לתת לזה זמן, הליגה תחזור להיות כמו שצריך".

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully