וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדגש של אלי גוטמן: מרחקים בין קווי ההגנה לקישור

28.2.2012 / 10:53

המאמן שם דגש על חזרה לעמדות, ומתלבט האם לפתוח עם חלוץ נוסף מול אוקראינה. נאתכו: "אנחנו לא פחות חזקים מהם"

נבחרת ישראל ממשיכה בהכנותיה לקראת משחק הידידות מול אוקראינה, כשהבוקר תערוך אימון בקיבוץ שפיים (11:30) ומאוחר יותר מסיבת עיתונאים (18:30) ואת האימון המסכם לקראת המשחק ביום רביעי (19:00, איצטדיון המושבה). מתוך אסיפה טקטית שערך אלי גוטמן עושה רושם שהביטוי "פוזישן" יהפוך בקרוב להיות חלק מהותי מהאסיפות שלו, כפי שעשה בעבר בהפועל תל אביב ומכבי נתניה. אתמול הקרין מאמן הנבחרת החדש קלטת של המשחק בין אוקראינה לאוסטריה וביקש לשים דגש מיוחד על אנטולי טימושצ'וק מבאיירן מינכן. מי שלא יטול חלק במשחק הוא איתן טיבי, שנבדק על ידי רופא הנבחרת וישוחרר מהסגל בשל פציעה. גוטמן בחר שלא לזמן שחקן במקומו.

במהלך האסיפה וגם באימון שם גוטמן דגש מיוחד על המרחקים בין קווי הארבעה של ההגנה והקישור וביקש לשמור על מרחק של 15 עד 20 מטר בין שחקני הקישור וההגנה בכל שלב במשחק. "חשוב שכל שחקן יידע לחזור לעמדה שלו בזמן, וישמור על המרחק הזה. ברגע שיש קווים מסודרים קשה לתקוף אותך ואתה מסודר". המאמן החמיא לנבחרת אוקראינה והיום הוא ימשיך להציג נתונים לקראת המשחק. היום בצהריים ימתינו לתקשורת במלון ערן זהבי, מאור מליקסון וליאור רפאלוב. גוטמן החליט בשיתוף דוברת הנבחרת וההתאחדות מיכל גרונדלנד כי מעתה השחקנים יתראיינו במרוכז לפני משחקים, כפי שנהוג באירופה.

שחקני הנבחרת התבקשו אתמול להתאמן עם מגיני עצם. זוהי הוראה חדשה של גוטמן, שרוצה שהנבחרת תימנע מפציעות. המאמן ביקש מהשחקנים להימנע מתאקלים באימון. "אם אתם יכולים, תוותרו על זה. אני לא רוצה פציעות. במשחק שחקן אגרסיבי". מספר שחקנים ביקשו ממנהל הנבחרת להתאמן ללא מגיני עצם. מדובר בעיקר בשחקנים הטכניים בחלק ההתקפי, שהתנועה איתם באימון מעט מגבילה.

כזכור, אתמול תרגל גוטמן את ההרכב הבא: דודו אוואט; יובל שפונגין, שיר צדק, טל בן חיים, רמי גרשון; ביבראס נאתכו, אלמוג כהן, ליאור רפאלוב, מאור מליקסון; יוסי בניון, עומר דמארי. לפי ההרכב הזה בניון עשוי לשחק כשחקן חופשי, אבל ההרכב עדיין אינו סופי ועשוי להשתנות באימון המסכם הערב. הקישור האחורי, שכולל את נאתכו וכהן, הוא העמדה הבטוחה ביותר כרגע. אחת האפשרויות היא שגוטמן יבחר לפתוח עם ליאור רפאלוב, תומר חמד או אליניב ברדה, על חשבון שחקן קישור.

מאימון הבוקר עולה כי למאמן יש שתי התלבטויות יחסית להרכב שנוסה אתמול: לקראת סיום האימון הוחלף שיר צדק בדדי בן דיין (ובמקרה הזה רמי גרשון ישחק כבלם), ושינוי נוסף שבחן גוטמן היה אליניב ברדה, שנוסה על חשבון יוסי בניון.

השחקנים ביקשו אתמול לחלק את החדרים במלון על פי בחירתם. הם נענו בחיוב, והרשימה הראשונית שהגיעה לגוטמן כללה את הזוגות הבאים: ליאור רפאלוב וערן זהבי, יוסי בניון ודודו אוואט, עומר דמארי ואלמוג כהן, החלוץ טל בן חיים ורמי גרשון, אדריאן רוצ'ט ואלעד גבאי, דדי בן דיין ואליניב ברדה, שיר צדק ודני עמוס, ביברס נאתכו ובן שהר, תומר חמד ודקל קינן.

נאתכו: "אהבת הקהל תקדם אותנו אל עבר הצלחה"

קשר רובין קאזאן ביברס נאתכו העניק הבוקר ראיון לאתר ההתאחדות לכדורגל ואמר בין היתר: "אני מכיר את אלי גוטמן וזוכר אותו לטובה מהתקופה בה שיחקתי תחתיו בהפועל. כבר במשחק נגד אוקראינה הוא יתחיל להציב את השחקנים הנכונים בעמדות השונות בהתאם לשיטתו. הנבחרת הלאומית הנוכחית שואפת להפוך ולהיות הנבחרת של עם ישראל, לתת לקהל לחוש שהיא משחקת למענו עם כל הלב והנשמה. אהבת הקהל היא זו שתקדם אותנו לעבר ההצלחה".

"לא ננצח משחקים באמצעות הצהרות לפני המשחק, וגם את אוקראינה לא ננצח בדיבורים", הוסיף הקשר. "מדובר בנבחרת חזקה. אני מכיר את הכדורגל האוקראיני וצפיתי במשחקים של נבחרת אוקראינה מספר פעמים, כמו גם במשחקים של קבוצת דינמו קייב. ניתן, לדעתי, לנצח את האוקראינים מפני שאנחנו חזקים לא פחות מהם. אין צורך להגיע מעמדת נחיתות, אך יחד עם זאת עלינו להתכונן לאירועים ולמשימות שבדרך. נשחק משחק קבוצתי אמיתי, מהיר ואמיץ".

שיר צדק תורגל בהרכב, עומר דמארי יפתח לבד בחוד

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully