וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדו לסלוח להם: אלי גוטמן

7.10.2011 / 8:00

לפני: מאמן הגנתי מדי ואדם לא חביב בעיני השחקנים, הכתבים והאוהדים. אחרי: מאמן יסודי ואישיות עם עוצמה בעיני השחקנים, הכתבים והאוהדים. הדרך להכשר: קהל חדש שהתייצב מאחוריו

מה הופך אדם מוקצה לקונצנזוס? אם תשאלו את אלי גוטמן, המהפך בקריירה שלו התרחש בקפריסין. ליתר דיוק בפראלימאני. שם הוא למד להירגע, לקחת דברים בצורה נכונה, לטפל בבעיות בצורה שפויה. שם הוא השאיר מאחור את כל הדברים שהפכו אותו למאמן ששנוא על רוב חובבי הכדורגל הישראלי, אדם שכל ילד ידע לדקלם את המגרעות שלו: הגנתי מדי, לא ישר מספיק, לא הוגן כלפי שחקנים ולא מתחבר לאוהדים. האם בקפריסין גוטמן שינה את כל אלו בבת אחת? ספק רב.

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב בכדורגל. קובי אליהו
האם קפריסין היא שהשרתה עליו את הרוגע הזה? ספק רב. אלי גוטמן/קובי אליהו

עם כל הצדק שבסיפורי קפריסין הנעימה, כדי להבין יותר לעומק מה הוביל את ציבור חובבי הכדורגל הישראלי למחול לגוטמן ולהתחבר אליו, חשוב לחזור לרגע שבו מגדל הקלפים קרס: בבית"ר ירושלים. גוטמן, למרות שהתקשורת אהבה לצייר אותו כקורבן של קהל ברברי, איבד בעונה אחת ציבור שלם של אוהדים. הוא אימן קבוצה שהציבור ראה בה מרושעת בגלל כמויות הכסף שלה. בדרך לשם הוא התנהג כמו אחרון שכירי החרב, כאשר נטש את הקבוצה שנתנה לו את הזדמנות חייו, הפועל חיפה, ושיבש מעט את הקשר עם האוהדים האדומים מהכרמל והקריות. ברגע אחד, אחרי שהכישלון בבית"ר הוכרז כרשמי, גוטמן נותר בלי קהל תומך ועם תדמית הרסנית. בלי הגב הבסיסי הזה, בלי כוח אלקטוראלי, הוא החל להתגלגל בין קבוצות, בלי יותר מדי ביטחון כמאמן.

וכך עבר בהפועל פתח תקוה, אבל לא התמיד. כך הגיע להפועל חיפה, אבל גילה שאיש כבר לא זוכר לו חסד נעורים, ונטש. גם בהפועל באר שבע שכחו את הגביע שהביא להם וברגע אחד של חולשה הצדדים נפרדו. אפילו אחרי אותה סדנת בריאות בקפריסין הוא חווה את היחס המכוער כלפיו בישראל, כאשר פוטר דרך הטלפון ממכבי נתניה. יותר משגוטמן היה זקוק לביטחון כמאמן או לשיטת משחק ידידותית יותר, הוא היה זקוק לקהל שיילך אחריו באש ובמים וישמש כצבא שלו. הוא היה זקוק לעמוד שדרה, כדי שיתייחסו אליו אחרת. את זה קיבל רק בהפועל תל אביב. מה שלא הגיע לו בבית"ר, הושג ביושר רב בהפועל תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן מודה לקהל. ברני ארדוב
מה שלא הגיע לו בבית"ר הושג ביושר רב בהפועל תל אביב/ברני ארדוב

המערכת הזו שנקראת הפועל תל אביב – קהל, מועדון, תקשורת, מעמד בציבוריות הישראלית – לא היתה מחבקת את גוטמן כאחד מבניה והופכת אותה לאבא המקצועי והרוחני לולא קיבלה גם תמורה בתוצאות, אבל רק שם אפשר היה להתמקד בשינוי שעבר המאמן בקפריסין. פתאום אף אחד לא מתעסק באישיות שלו, ובצדק. פתאום המאמן הנודניק הפך למאמן שקדן. שיטת משחק מוקפדת מדי היא כבר שיטת משחק רצינית באמת. גוטמן אכן שינה לא מעט דברים בקפריסין, אבל עם צבא מאחוריו גם נקודת המבט על מי שהוא ומה שהוא השתנתה מקצה אל קצה.

גוטמן היה גם חכם מספיק כדי להבין את חשיבות הכוח האלקטוראלי הזה והחזיר לאוהדי הפועל תל אביב מכל הלב. הנאמנות שלו אליהם קדמה לנאמנות שלו לבעלים, כי בעזרתם הוא לא רק מאמן כדורגלן מצוין, הוא פתאום דמות עם כוח ועוצמה. כעת כולנו תקווה שיידע להשתמש במהפך הזה עם כניסתו לנבחרת ישראל. אולי זה יעזור לו לצלוח את המהפך התדמיתי שחווה כל מאמן לאומי.

לואיס פרננדז מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
עכשיו צריך לקוות לדבר אחד: שהפרצוף החמוץ הזה לא יהיה מנת חלקו של המאמן הלאומי הבא/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אלי גוטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully