וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה סופסוף נשתה לחיים?

10.1.2010 / 13:20

בזמן שההתאחדות מחפשת מאמן לאומי חדש, דרור קשטן תר אחרי אתגר חדש בליגה. באיזו קבוצה כדאי לו לבחור?

הביתה?

למה כן?

הכי טבעי, הכי הגיוני. איזה מאמן נבחרת הצליח אחרי שנפרד מהג'וב הלאומי? איזה מאמן נבחרת מצא אתגר חדש בליגה הישראלית? מה כבר ירגש אותך ברעננה, עכו ואשדוד? איזו פסגה מחכה לך בעילוט או באורווה? אין טעם לשקר לעצמך. לך הביתה, תכתוב זיכרונות, ותקווה שהמאמן הלאומי הבא ישכיח את הכישלון שלך, כמו שאתה עשית למען המאמן הלאומי שקדם לך. אז אולי כולם יזכרו איזה מאמן גדול היית לפני הנבחרת. אבל בכל מקרה, לעולם אל תתבזה כמו שלמה שרף.

למה לא?

אחרי ההסתבכות המטופשת עם המכס והעליהום העוד יותר מטופש של התקשורת, אין לקשטן ברירה אחרת אלא להפשיל שרוולים. להשכיח את החרפה הזו, את חרפת לטביה, את חרפת החילוף של בניון, את חרפת ההחמצה בקמפיין הזה, את חרפת ההחמצה בקמפיין הקודם. לא יכול להיות שהמאמן המעוטר בתולדות הכדורגל הישראלי ייזכר כך. תמצא לעצמך קבוצה גדולה שיכולה לסדר לך הצלחה גדולה אחרונה, נוצצת, מיוחדת, כזו שתקרין גם על הכישלון הבא של הנבחרת.

הפועל תל אביב?

למה כן?

הכי טבעי, הכי הגיוני. הבעלים מעריצים אותו, האוהדים סוגדים לו והוא בעצם כל מה שהפועל תל אביב צריכה: מאמן סמכותי, כמיטב המסורת האדומה, עם גרם האישיות והווינריות שחסרים למאמנים יסודיים כמו אלי גוטמן כדי להביא אליפות. בגילו קשטן לא צריך לכבוש את מעמדו מחדש, אלא לבוא ולהעניק מהידע שלו. בהפועל תל אביב הוא ינחת לכיסא מלך מוכן, וכל הדברים הקטנים שממאיסים את החיים על מאמן שחוזר מהנבחרת לליגה ייחסכו ממנו.

למה לא?

כי לקשטן אין כבר מה להוכיח להפועל תל אביב ולה כבר אין איך לרגש אותו. סוד כוחו של קשטן הוא ברצון להוכיח לכולם, ובהפועל תל אביב זה כבר לא יקרה. תמיד ישווה אותו לימים הגדולים ותמיד יזכירו לו שאת האליפות היחידה הוא לקח רק בעונה הראשונה, נכון, כשהיה לו עוד מה להוכיח. כשמנגד ניצבת זוללת תארים כמו מכבי חיפה, הסיכוי להפוך את הקבוצה שהכי מזוהה איתך למקור כאב חדש הוא לא קטן. מעבר לזה, העוול שיעשה לגוטמן תמיד ירחף באוויר ויעיק על קשטן אחרי כל משחק אותו לא ינצח. רק זה חסר לו: שגם אוהדי הפועל תל אביב יקראו לו להתפטר.

מכבי תל אביב?

למה כן?

הכי טבעי, הכי הגיוני. לחזור לקבוצה שהותירה בך את הכתם הכי גדול ולצאת ממנה עם הכתר הכי גדול. בינינו, אין כמו תואר עם מכבי תל אביב כדי לסגור את הקריירה כמו מלך. סגירת מעגל עם מכבי תל אביב תהיה מושלמת. אליפות עם מכבי תל אביב זה קרנבל, והבא שיחזיר את התואר לקרית שלום יגמור כאליל של ממש.

אם בעונת הדאבל ב-1996 אמרו על קשטן שהוא קיבל קבוצה מוכנה מגרנט, הפעם הוא יהיה חתום לבד על התואר הכי חשוב של מכבי תל אביב בעשורים האחרונים. להבדיל מהפועל תל אביב, הצורך במאמן איכותי מסוגו הוא צו השעה, הדבר אליו מייחלים גם אוהדי נמני וגם שונאיו. רק תואר צהוב כחול יעזור לקשטן לפרוש כקונצנזוס.

למה לא?

כי קשטן היה צריך להבין מזמן שהוא לא מתאים למועדון המלוקק הזה, עם חונטת הכוכבים הקבועה שלו. נמני לא ייתן לו להצליח וכל המערכת לא תעמוד מאחוריו כשהיא יודעת שהוא האיש שבא במקומו של נמני. במכבי תל אביב מנצחים רק אנשים שמקבלים את חוקי המשחק הקיימים, וקשטן לא מקבל חוקי משחק מתוך אינסטינקט. הסיכוי שלו להצליח במכבי אחרי אימון הנבחרת זהה לסיכוי של שלמה שרף.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בית"ר ירושלים?

למה כן?

הכי טבעי, הכי הגיוני. הקבוצה שלא לקחה אליפות עד שפגשה בחמסה של קשטן סוגרת מעגל תחת המאמן אותו הפכה לכוכב בקנה מידה ארצי. כי הרי אין דבר יותר גדול, יותר מרגש ויותר מאתגר מאליפות עם בית"ר. מדובר בקבוצה היחידה שבאמת צריכה את קשטן ויש לו גם סיכוי להצליח בה. לכל הגדולות יש כסף, בית"ר צריכה מאמן כדי לכפר על החורים בכיס. מאמן שתמיד הצליח לעשות את זה בבית"ר. אם זה יקרה, קשטן יכול לגמור בתור היחיד שאהוד גם על אוהדי הפועל תל אביב וגם על אוהדי בית"ר.

למה לא?

צריך בכלל להסביר? בית"ר היא הקבוצה הקשה ביותר לאימון בארץ. מאחורי הספסל יושבים עשרות מאמנים בלי רישיון, קולניים, בוטים, שממררים לך את החיים אחרי כל חילוף. פעם זו הייתה המציאות שלו, אבל מה הוא צריך את זה היום? מתקן האימונים בבית וגן כבר מזמן קטן על מידותיו של קשטן והוא עלול להיכנס לדיכאון קליני בשנייה שיחזור לעוני הזה. בית"ר היא כבר מזמן לא הקבוצה הסוררת שזקוקה לאילוף שלו. היא זו שמאלפת את המאמנים.

מכבי חיפה?

למה כן?

הכי טבעי, הכי הגיוני. הקבוצה היחידה מבין הגדולות בה קשטן נכשל במשימתו. מכבי חיפה זו הקבוצה היחידה בה קשטן יכול לגעת באמת בשמיים. כל מאמן שמגיע לשם עושה את הבלתי ייאמן. המערכת כל הזמן משתכללת, ומאמן מסוגו של קשטן יכול לטעום עם מכבי חיפה דברים שאף קבוצה בישראל לא יכולה להציע לו. האליפות תהיה כנראה מובטחת, ואיתה גם הצלחה באירופה. במכבי חיפה לא תהיה לו בעיה לעכב שחקנים שצריכים להשתחרר לנבחרת. להיפך, הוא דווקא ישמח.

למה לא?

בגלל יניב קטן. בגלל שבחיפה מאמן לא יכול להיות הכוכב המרכזי ויש תמיד מישהו מעליו, שנכנס לחדרי ההלבשה, ששולט במדיניות הרכש, ומנהל הכל בעצמו. בגלל שבחיפה מאמן צריך לדעת לדבר, להתנסח, להתראיין ולהבין שמדובר בקבוצה מודרנית שמתייחסת בכל הרצינות להיבטים כמו חשיפה ותקשורת. שני המאמנים האחרונים שהצליחו במכבי חיפה היו מאמנים רעבים שבאו מלמטה ולא נחתו מלמעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully