וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מלהיות סגור

31.3.2009 / 18:43

ניצחון בכרתים לא יבטיח עליה, תיקו ישאיר את החלום בחיים. דוד רוזנטל מנתח את הסיכויים ומגלה: הכל תלוי במשחק בין יוון לשוויץ

המצב בבית 2 במוקדמות המונדיאל לא פשוט, כידוע. שוויץ פתחה לא טוב וכבר נראתה מחוץ לתמונה אחרי ההפסד המביך ללוקסמבורג, אבל אז הגיע הניצחון המפתיע ביוון. היוונים, מצדם, היו בדרך הבטוחה, אולם ההפסד לשוויץ והתיקו מול ישראל לא עשו להם שירות טוב. לכן, כרגע נמצא הבית במבוי סתום, ואנחנו מנסים לצייר תמונת סיכויים כללית לנבחרת שלנו בהתאם לתוצאה שתשיג בכרתים.

הנחת היסוד שלנו היא שישראל, יוון ושוויץ ינצחו במפגשים עם לטביה, מולדובה ולוקסמבורג, אבל חשוב לציין כי הבית הזה כבר חווה לא מעט הפתעות, ולכן אין ערובה לתוצאות ולחישובים (שוויץ, למשל, בהחלט יכולה לאבד נקודות בלטביה). מכיוון שזו הדרך היחידה שבה אפשר לקבל מושג קלוש, החלטנו שהמשחקים מול הקטנות הם באנקר. שובר השוויון הראשוני, אגב, הוא הפרש שערים כללי בבית.

ניצחון: אל תמהרו לחגוג

במידה שישראל תנצח בכרתים היא תעלה למקום השני בבית עם 12 נקודות, אחת פחות משוויץ שתנצח את מולדובה. לישראל ייוותרו מפגשים עם לטביה, לוקסמבורג ומולדובה, כולם בבית (9 נקודות), כך שהיא תגיע למחזור האחרון עם 21 נקודות. שוויץ תשחק עם יוון (בית), לטביה ולוקסמבורג (חוץ).

ניצחון של שוויץ על יוון יביא אותה למחזור האחרון עם 22 נקודות ויוציא את הנבחרת של רהאגל מהתמונה (תגיע למחזור האחרון עם 16 נקודות). במקרה כזה יספיק לשוויץ תיקו מול ישראל כדי להבטיח את המקום הראשון. ניצחון ישראלי יעלה אותנו למונדיאל, תיקו או הפסד יתנו לנו רק מקום בהצלבה.

היוונים במצב מסובך אבל עדיין רחוק מלהיות אבוד גם במקרה של הפסד לישראל. הם יישארו עם 10 נקודות ומשחקי חוץ בשוויץ ובמולדובה ובית עם לוקסמבורג ולטביה. המשחק בשוויץ יקבע את עתידם, כשהפסד יוציא אותם מהתמונה וגם תיקו, מאחר ש-20 נקודות לא צפויות להספיק. ניצחון בשוויץ ישפר את מצבם (22 נקודות מקסימליות). סיטואציה כזו תסבך את ישראל, שתהיה חייבת לנצח בשוויץ כדי להבטיח את המקום הראשון. תיקו יציב אותנו בשובר שוויון עם יוון, הפסד יוציא אותנו מהמפעל (במקרה של הפסד יסיימו שוויץ ויוון עם 22, ישראל עם 21).

תיקו: עדיין לא הכל אבוד

תיקו רק יגדיל, מן הסתם, את הפלונטר בבית, כשהנהנית העיקרית תהיה שוויץ, שתתבסס בראש הבית עם 13 נקודות לעומת 11 של יוון ו-10 של ישראל. במקרה כזה תגיע ישראל לשוויץ כשלרשותה 19 נקודות. היא תצטרך כנראה לנצח שם כדי להגיע להצלבה.

ניצחון של יוון בשוויץ יעניק לה את הנקודה ה-14 בדרך ל-23 שמבטיחות עליה למונדיאל. שוויץ תגיע למפגש עם ישראל עם 19 נקודות, כמו הנבחרת שלנו, מה שמבטיח מלחמת עולם על המקום השני.

במקרה של ניצחון שוויצרי, יגיעו אלכסנדר פריי וחבריו למפגש עם ישראל עם 22 נקודות, לנו יהיו 19 וליוון 17. ניצחון יקבע את העולה למונדיאל בשובר שוויון, תיקו יקבע את העולה להצלבה בשובר שוויון, הפסד ישאיר אותנו בחוץ.

תיקו עם יוון יביא את שוויץ למחזור האחרון עם 20 נקודות, ישראל תגיע עם 19 ויוון עם 18. יוון תגיע עם סיכוי נמוך לעלות מהמקום הראשון, אבל תיקו שלנו יגרום לנו לאבד לה את המקום בהצלבה.

הפסד: רק נס יביא להצלבה

טוב, מן הסתם הפסד בכרתים פירושו שהסיכויים המעשיים שלנו ירדו לפח ונצטרך לקוות שיוון ושוויץ ימעדו בצורה בלתי סבירה מול הקטנות. במקרה כזה יהיו לשוויץ וליוון 13 נקודות ולישראל 9 כשבקופה יש עוד 12. ישראל תצטרך לנצח את כל המשחקים ותצפה להפסד שוויצרי בלטביה (הסיכוי הסביר ביותר לאיבוד נקודות) כדי להשתלב בתמונת ההצלבה. סיכוי נוסף הוא ניצחון יווני בשוויץ, שישאיר את ההכרעה למשחק האחרון. על עליה אוטומטית כבר אי אפשר לדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully