וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיטורי מויס הם מבוכה מבחינת פרגוסון. גם הוא אשם"

התקשורת האנגלית חותכת: "מויס ייזכר כמי שקיבל הזדמנות בקבוצה גדולה ובזבז אותה". ואן חאל המועמד המוביל לתפקיד

דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. AP
הממלכה כמרחקה. מויס/AP

מנצ'סטר יונייטד עומדת בפני תקופה סוערת. הפיטורים של דייויד מויס אחרי פחות מעונה, היו רק יריית הפתיחה לימים של הרבה סימני שאלה, אולי אפילו של מהפכות.

אחת מהשאלות המסקרנות ביותר שעולות החל מאתמול בערב – אז החלו לצוץ הדיווחים על פיטרויו הקרבים של הסקוטי - היא מי יהיה המאמן הבא. ריאן גיגס צפוי לעמוד על הקווים עד סוף העונה והוא מועמד לשמש כמאמן קבוע, אבל המועמד המוביל נכון לעכשיו לקבל את התפקיד הנחשק הוא לואי ואן חאל, מאמנה של נבחרת הולנד.

ביונייטד היו רוצים לראות בעונה הבאה באולד טרפורד את יורגן קלופ מאמן דורטמונד, אך אחרי שזה שלל את מועמדותו התגברו הדיווחים על ההולנדי שהפך למועמד המוביל. חוזהו של ואן חאל בנבחרת הולנד יסתיים אחרי המונדיאל הקרוב ומבחינה חוזית להנהלת יונייטד יהיה יותר קל להחתימו.

בשעות הצהריים יורגן קלופ עוד נחשב למועמד מספר שתיים של סוכנויות ההימורים לאמן את יונייטד, אבל המאמן המצליח של בורוסיה דורטמונד, שלאחרונה האריך את חוזהו בסיגנל אידונה פארק עד 2018, אמר היום ל"גרדיאן": "מנצ'סטר יונייטד זה מועדון גדול עם אוהדים נהדרים. יחד עם זאת, ההתחייבות שלי לדורטמונד ולאנשים שלה היא בלתי ניתנת להפרה".

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. Lars Baron, GettyImages
הסיר את עצמו מרשימת המועמדים. קלופ/GettyImages, Lars Baron

בינתיים מסתבר שלמרות שהחדשות על כך שמויס יפוטר דלפו רק אתמול בערב לתקשורת האנגלית, ההחלטה על עתידו התקבלה עוד לפני ההפסד 2:0 לאברטון שכביכול הביא לצעד. יתרה מכך, ב"מירור" טוענים שהשחקנים ידעו שגורלו של המאמן נחרץ עוד לפני המשחק בגודיסון פארק. ישנן גם הערכות שהמאמן עצמו ידע שהוא יפוטר עוד לפני המשחק ביום ראשון.

ב"אינדיפנדנט" לעומת זאת, טוענים שההחלטה התגבשה כבר אחרי ההפסד לאולימפיאקוס במשחק הראשון ביניהן בליגת האלופות, ב-25 בפברואר. כשהקבוצה יצאה סופית מהמירוץ על המקום הרביעי, ההחלטה הפכה לסופית, אבל רק היום הגיע ההוצאה לפועל.

גארי נוויל, כיום פרשן ובעבר מגן בקבוצה הגדולה של אלכס פרגוסון, אמר לפני כמה ימים ש"אני לא מסוגל להסתכל על הטבלה". היום הוא הוסיף: "אני מאמין שמאמנים צריכים לקבל זמן, ושצריך לתת להם להשלים את העבודה שלהם. עם זאת, אי אפשר להסתיר את העובדה שהשנה הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד היה חלש, ושהתוצאות היו לא טובות. כאוהד, לא נהניתי לראות את זה, ואני בטוח שגם דייויד מויס לא נהנה לצפות בזה. ואני בספק אם היו איזשהם אוהדי יונייטד שנהנו לצפות בה".

נוויל הוסיף: "זו כבר תקופה אחרת, לא כמו בשנות ה-80, כשמאמנים כמו אטקינסון, סקסטון ופרגוסון קיבלו עוד זמן ברגעים הקשים. זה פשוט לא הולך לקרות יותר. זה משהו שאני לא אוהב בכדורגל המודרני, שמאמנים מפוטרים כל 12 חודשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כדורגלן העבר, גארי נוויל. Shaun Botterill, GettyImages
"כאוהד, לא נהניתי לראות את זה, ואני בטוח שגם דייויד מויס לא נהנה לצפות בזה". נוויל/GettyImages, Shaun Botterill

התקשורת האנגלית הייתה מוכנה ליום הזה ולא רק בגלל שכבר אתמול נודע שמויס יפוטר. הטקסטים אודות הכישלון של הסקוטי והניסיונות לנתח אותו, הציפו את העיתונים ואתרי האינטרנט במשך חודשים. היום הסכינים נשלפו בפעם האחרונה ומויס לא שימש כמטרה היחידה.

הפרשן פיל מקנולטי כתב ב-BBC: "הנהלת יונייטד עשתה הכול כדי לתמוך באיש שאלכס פרגוסון המליץ עליו, אבל הבינה שאסור לאפשר לקבוצה להידרדר יותר. הפיטורים של מויס הם מבוכה אישית מבחינת פרגוסון, שראה בו את עצמו לפני שנים ארוכות, אבל טעה. אם מחפשים אשמים, לפרגוסון בהחלט יש חלק".

אוליבר הולט הוסיף ב"מירור": "אולי הוא יילך לניוקאסל, אולי הוא יאמן את אסטון וילה, אולי יחפש הזדמנות בחו"ל כמו שסטיב מקלארן עשה, אבל מויס תמיד ייזכר כמי שקיבל הזדמנות בקבוצה גדולה ובזבז אותה. הוא איבד את המוניטין שלו. זה סיפור נוקב על שמונה חודשים של חתירה נואשת ועקרה".

דניאל טיילור כתב ב"גרדיאן": "מויס פספס כל מטרה ריאלית שציפו ממנו להשיג. אף מאמן אחר לא לקח אלופה למקום השביעי בעונה לאחר מכן מאז ריי הרפורד בבלקבורן ב-1996 ועד שיונייטד תחזור לליגת האלופות יעברו לפחות 17 חודשים. בשורה התחתונה, מועדון בסדר הגודל של מנצ'סטר יונייטד לא היה יכול להרשות לעצמו לקחת סיכונים או לסבול חוסר הישגיות כזו".

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר אלכס פרגוסון. AP
גם הוא על הכוונת. פרגוסון/AP

פרשן BBC דייויד בונד האשים גם את הגלייזרים, בעלי המועדון. "כמובן שמויס יישא באחריות ליכולת החלשה ובכישלון שלו לעורר השראה בשחקנים, אבל הבעלים, משפחת גלייזר, צריכה גם לקחת אחריות... האם זה היה נכון, למשל, לאפשר לאלכס פרגוסון, למרות כל הישגיו, לבחור לו יורש?

"איזה עוד עסק גלובלי גדול יאפשר לאחד מעובדיו - אמנם אחד מוצלח מאוד ובעל השפעה - לבחור את המחליף שלו? בבחירה באדם בצלמו של פרגוסון, המועדון טעה כשחשב שמויס יכול לספק את אותו הקסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully