וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: 2:3 לליברפול על סיטי במשחק בלתי נשכח

ליברפול גברה 2:3 על מנצ'סטר סיטי במשחק בלתי נשכח במלאת 25 שנה לאסון הילסבורו, וממשיכה להוליך את הטבלה ולחלום על אליפות היסטורית אחרי שרשמה ניצחון עשירי רצוף. האדומים הוליכו 0:2 מהיר, סיטי השתלטה על המשחק והשוותה ל-2:2, אבל קוטיניו הכריע (78) בשער מצוין

קוטיניו, ליברפול, חוגג שער. AP
א-י-ז-ה מ-ש-ח-ק! קוטיניו חוגג/AP

את היום הזה לא ישכחו בליברפול הרבה מאוד שנים. ביום בו צוינו 25 שנה לאסון הילסבורו, הציגו המייטי רדז משחק בלתי נשכח ועשו היום (ראשון) צעד גדול בדרך לאליפות ראשונה זה 24 שנה, אחרי שניצחו 2:3 את מנצ'סטר סיטי באנפילד. ארבעה מחזורים לסיום העונה שלה, ליברפול ניצבת בראשות הטבלה עם 77 נקודות - 2 יותר מצ'לסי, שניצחה 0:1 את סוונסי, ו-7 יותר ממנצ'סטר סיטי, לה שני משחקים חסרים. ובאיזה סטייל ליברפול השיגה את הניצחון הזה.

ליברפול נשאה על גלי האווירה המופלאה באנפילד בפתיחת המשחק, והכניסה את מנואל פלגריני וחבורתו להלם. כבר אחרי 6 דקות ראחים סטרלינג המצוין כבש שער גדול והעלה את ליברפול ליתרון, יאיא טורה נפצע והוחלף וגם מרטין שקרטל חגג והעלה את ליברפול ל-0:2 ענק, ובעיקר מוקדם.

גמור? לא אם תשאלו את מנצ'סטר סיטי, הקבוצה שמתמחה בהבקעת שערים במחצית השנייה. התכולים פתחו את המחצית השנייה בסערה, דויד סילבה נראה נהדר, צימק בדקה ה-57 וכעבור שש דקות גרם לגלן ג'ונסון להבקיע שער עצמי ולהחזיר את סיטי לחיים, 2:2 נהדר.

סיטי השתלטה על המשחק והגיעה להזדמנויות, אבל אז הרוח של ליברפול שוב הופיעה, ועם קצת עזרה מוינסנט קומפאני, הגיע שער הניצחון. קפטן סיטי הרחיק ברשלנות כדור למרכז הרחבה שלו, ופליפה קוטיניו בעט עם כל הלב לפינה כדי להעלות את ליברפול ל-2:3 ענק. גם ההרחקה של ג'ורדן הנדרסון בדקה ה-92 לא תשפיע במאומה על החגיגות במרסיסייד היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה המרגשת של היום. ג'רארד והשחקנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יכול לעצור את הדמעות. ג'רארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של יום, ליברפול רשמה ניצחון עשירי ברציפות, הישג מרשים לכל הדעות, וממשיכה לחלום על אליפות ראשונה זה 24 שנה. היא הציגה שוב פגיעות בהגנה וחוסר יציבות בחלק ההתקפי, אבל יותר מהכול הראתה אופי מרשים ומומנטום אדיר. בסיום המשחק סטיבן ג'רארד איגד את השחקנים לחיבוק קבוצתי, ובתמונה מרגשת הבהיר להם שלמרות הניצחון הגדול, המשימה רחוקה מסיום. לאחר מכן נראה דומע בראיון הטלוויזיוני, כשגם הוא יודע: האליפות קרובה מתמיד.

מנגד, מנצ'סטר סיטי יוצאת מאוכזבת מהמשחק, אחרי שהגיעה לשורה ארוכה של מצבים, גם בפיגור 2:0 וגם במצב 2:2, אבל הגנת ליברפול וחוסר דיוק מנעו ממנה להשיג ניצחון. כמו כן, בקבוצה חוששים ממצבו של יאיא טורה, שכנראה סיים את העונה אחרי שירד מדדה מהמגרש. עם זאת, בפיגור 7 נקודות מליברפול ועם שני משחקים חסרים, המירוץ לתואר עדיין פתוח.

סטיבן ג'רארד בסיום: "אלה היו 90 הדקות הארוכות בקריירה שלי"

לא מוותרת: צ'לסי ניצחה 0:1 את סוונסי. עוד שבועיים עוד משחק עונה באנפילד

מנצ'סטר סיטי: יאיא טורה גמר את העונה

לראשונה: האל סיטי בגמר הגביע אחרי 3:5 על שפילד יונייטד

שחקני ליברפול חוגגים עם פליפה קוטיניו. GettyImages
עדיין מאמינים. ליברפול/GettyImages
ראחים סטרלינג, ליברפול, מכניע את שוער מנצ'סטר סיטי ג'ו הארט. AP
סטרלינג מכניע את הארט/AP
מרטין שקרטל, ליברפול, חוגג שער. AP
שקרטל חוגג/AP

מהלך המשחק

מחצית ראשונה

דקה 1: השופט מארק קלטנברג הוציא את המשחק לדרך, אחרי דקת דומייה לזכר 96 ההרוגים באסון הילסבורו. איזו אווירה פנטסטית באנפילד! באנגליה מדווחים שהיציעים התמלאו לחלוטין כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה.

דקה 5: ליברפול פותחת בהתלהבות. מנצ'סטר סיטי, שלא ספגה העונה אפילו שער אחד ב-15 הדקות הראשונות, מתגוננת.

דקה 6: לואיס סוארס סופג כרטיס צהוב אחרי כניסה במרטין דמיצ'ליס.

דקה 6: גול! איזו פתיחה עצומה לליברפול ולראחים סטרלינג! לואיס סוארס קיבל כדור כ-35 מטר מהשער ומצא בכדור עומק נפלא את הקשר הצעיר. סטרלינג, עם המון קור רוח, העביר מרגל שמאל לימין, הטעה את הארט ושלח פנימה מתוך הרחבה. 0:1 אדיר לליברפול, שער שביעי העונה לסטרלינג.

* היה זה השער ה-100 של ליברפול העונה. משחק 24 רצוף שליברפול כובשת במחצית הראשונה.

דקה 14: מנצ'סטר סיטי יוצאת מההלם ומתקיפה לראשונה. דז'קו השאיר ליאיא טורה, שבעט מ-20 מטר כדור לא מדויק הרחק מהמסגרת.

דקה 15: ראחים סטרלינג ממשיך בהצגה הנפלאה שלו בפתיחה. מסירת עומק מצוינת שלו מצאה את סטארידג' בתוך הרחבה, אך החלוץ בעט כדור שחמק לא רחוק מהקורה הרחוקה של הארט.

דקה 17: אם הפיגור המוקדם לא הספיק, עכשיו גם יאיא טורה לא יכול להמשיך. הקשר נפצע במהלך הבעיטה שלו שלוש דקות קודם לכן, והוחלף על ידי חאבי גרסיה.

דקה 26: גול! עוד אחד של ליברפול! מנצ'סטר סיטי פשוט בהלם. רגע אחרי שג'רארד החמיץ נגיחה מתוך הרחבה, הוא ניגש להגביה כדור קרן מהצד השני, ומצא את מרטין שקרטל בלתי מכוסה. הבלם נגח לפינה הרחוקה, 0:2 מדהים לליברפול.

* היה זה השער ה-7 העונה של מרטין שקרטל. לפני העונה הנוכחית, הבלם הסלובקי כבש 7 שערים בכל 151 ההופעות שלו בפרמיירליג.

דקה 42: אחרי כמה דקות רגועות יותר, פליפה קוטיניו לא היה רחוק מלכבוש את השלישי עבור ליברפול, עם בעיטה מקצה הרחבה שחלפה לא רחוק מהקורה.

דקה 45: מנצ'סטר סיטי עושה כל שביכולתה כדי לצמק לפני הירידה למחצית. מתפרצת מהירה הסתיימה עם נגיחה של סילבה שחלפה ליד הקורה. כדור הקרן כמעט הגיע לראש של דז'קו, ונעצר רק על ידי גלם ג'ונסון מהקו.

דקה 45: סיטי שוב כמעט כובשת! נבאס שוב כמעט בישל. הקשר הספרדי מצא במסירת נפלאה בתוך הרחבה את פרננדיניו, שבעט מהאוויר וסחט הצלה ענקית של מיניולה, רגע לפני שהכדור ברשת.

שחקן מנצ'סטר סיטי דויד סילבה חוגג. AP
גם סילבה חגג במשך כמה דקות/AP

נתוני המחצית הראשונה

בעיטות לשער: ליברפול 8, מנצ'סטר סיטי 7

בעיטות למסגרת: ליברפול 3, סיטי 2

קרנות: ליברפול 5, סיטי 2

החזקת כדור: ליברפול 53%, סיטי 47%

מסירות: ליברפול 249, סיטי 225

שחקן מנצ'סטר סיטי יאיא טורה. Alex Livesey, GettyImages
סיטי יצאה מההלם. טורה יורד מהמגרש/GettyImages, Alex Livesey
מרוטין שקרטל (מימין), ליברפול, נוגח לרשת מנצ'סטר סיטי. AP
שקרטל נוגח את השני של ליברפול/AP

מחצית שנייה

דקה 46: פלגריני לא מכניס את סרחיו אגוארו, על אף שמדובר בחילוף מתבקש. אולי החלוץ הארגנטינאי לא באמת כשיר לשחק.

דקה 52: זה לא היה רחוק מכרטיס אדום ללואיס סוארס. האורוגוואי, שהוצהב בתחילת המשחק, התחזה בתיאטרליות לאחר 'פגיעה' של דמיצ'ליס. קלטנברג התלבט אם לשלוף צהוב שני, אך החליט לבסוף להבליג.

דקה 57: גול! זה היה באוויר, ועכשיו זה הגיע. התקפה נפלאה של סיטי הסתיימה בדאבל פס בין פרננדיניו למילנר, שמצא את דויד סילבה עם כדור רוחב. הספרדי גלגל מקרוב פנימה. 1:2 לליברפול.

דקה 63: גול! איזה אופי יש למנצ'סטר סיטי, ועם קצת עזרה משחקני ליברפול יש לנו שוויון. נאסרי וסילבה החליפו מסירות ברחבה, הראשון העביר כדור רוחב שפגע בגלן ג'ונסון, הטעה את מיניולה, ונכנס לרשת. 2:2 גדול באנפילד.

דקה 67: פלגריני מריח דם והולך על כל הקופה. סרחיו אגוארו, שחוזר מפציעה, נכנס כמחליף במקום אדין דז'קו. בליברפול, דניאל סטארדיג' יוצא בגלל פציעה ומפנה את מקומו לג'ו אלן.

דקה 75: כמעט מהפך של סיטי! אגוארו ניער מעליו בקלות את שקרטל, והעמיד את סילבה מול מיניולה. לצערו, הספרדי גלש באיחור, נגע קלות בכדור והחמיץ.

דקה 78: גול! איזה משחק לפנתיאון! כדור חוץ של ליברפול מהפינה הימנית הגיע לקומפאני, שהרחיק בצורה איומה למרכז הרחבה שלו. פליפה קוטיניו בעט עם כל הלב מקצה הרחבה לפינה. 2:3 אדיר לליברפול!

דקה 81: מרטין דמיצ'ליס עלה לנגיחה לאחר כדור קרן ונגח היטב, מיניולה קפץ בזמן וקלט.

דקה 92: אדום! ג'ורדן הנדרסון מורחק באדום ישיר ומוצדק, אחרי פגיעה בסמיר נאסרי.

דקה 93: ליברפול שוב ניצלת מפנדל לחובתה. מרטין שקרטל, שכבר לפני כן אחז ברחבה את פרננדיניו, ספק נגע ביד ברחבה, קלטנברג התעלם.

אוהדי ליברפול נערכים למשחק מול מנצ'סטר סיטי. Alex Livesey, GettyImages
אוהדי ליברפול בטירוף/GettyImages, Alex Livesey

נתוני המשחק

בישולים: ליברפול 2, סיטי 1

בעיטות לשער: ליברפול 10, סיטי 11

בעיטות למסגרת: ליברפול 5, סיטי 5

קרנות: ליברפול 7, סיטי 7

עבירות: ליברפול 7, סיטי 9

כרטיסים צהובים: ליברפול 1, סיטי 3

הרכבים

ליברפול: סימון מיניולה, גלן ג'ונסון, ג'ון פלנגן, ממאדו סאקו, מרטין שקרטל, סטיבן ג'רארד, ג'ורדן הנדרסון, פליפה קוטיניו, ראחים סטרלינג, לואיס סוארס, דניאל סטארידג' (ג'ו אלן, 65).

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט, פבלו סבאלטה, וינסנט קומפאני, מרטין דמיצ'ליס, גאל קלישי, יאיא טורה (חאבי גרסיה, 18), פרננדיניו, חסוס נבאס (ג'יימס מילנר, 45), סמיר נאסרי, דויד סילבה, אדין דז'קו (סרחיו אגוארו, 67).

אוהדי ליברפול מציינים 25 שנה לזכר אסון הילסבורו. Alex Livesey, GettyImages
אוהדי ליברפול במחווה להרוגי אסון הילסבורו לפני המשחק/GettyImages, Alex Livesey
אוהדי ליברפול, אנפילד, במלאת 25 שנה לאסון הילסבורו. AP
אנפילד זוכר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully