וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: איך תשפיע עזיבת ואלדס ופויול?

22.3.2014 / 10:00

הודעות העזיבה של ואלדס ופויול כפו על ברצלונה לבצע (באיחור) דבר שלא העזה לעשות אפילו כשפפ גווארדיולה נטש: להתכונן למהפכה שמסמלת סיום תקופה. הבור המנהיגותי, הוואקום באקדמיה, הנזק התדמיתי והרכש המיועד. אלופת ספרד נערכת לקיץ חם

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, קרלס פויול...

במהלך השנים הראשונות שלהם יחד בקבוצה הבוגרת של ברצלונה, כשפויול עוד היה בעיקר מגן ימני, כך נפתחה כמעט תמיד רשימת ה-11 של הבלאוגרנה. השניים האלה היו בלתי ניתן להפרדה גם על הנייר. הם היוו חלק משמעותי מ"הילדים של דוד לואי", לצד צ'אבי, גברי ובהמשך אנדרס אינייסטה, וסימלו את תחייתה של הקנטרה (מחלקת הנוער) בעידן לואי ואן חאל. הם גם השניים שמסמלים כעת את תקופת המעבר של ברצלונה ולמעשה כופים עליה לבצע מהפכה, שכן להם אין מחליפים שיכולים לבוא מתוך המועדון. לפחות כרגע.

קלאסיקו של חילופי שלטון? ריאל מול ברצלונה (22:00, ספ' 5 ו-HD)

כך פתר קרלו אנצ'לוטי את כל הבעיות בריאל מדריד

האם טאטה מרטינו יעזוב את ברצלונה בסיום העונה?

הנוטש הראשון: פפ גווארדיולה מספר מדוע עזב את ברצלונה

קרלס פויול הודיע רשמית: "אעזוב את ברצלונה בתום העונה"

שחקני ברצלונה, אנדרס אינייסטה (שני מימין), קרלס פויול, צ'אבי, ויקטור ואלדס. רויטרס
מ"הילדים של דוד לואי" יישאר רק אחד? ויקטור ואלדס, אנדרס אינייסטה, צ'אבי וקרלס פויול/רויטרס

החל מה-1 ביולי 2014, ואלדס ופויול כבר לא יהיו חלק מהקבוצה הראשונה של ברצלונה. הראשון מיאן להאריך את חוזהו והודיע על העזיבה המתוכננת עוד בקיץ שעבר; השני נכנע לפציעות ולגיל ובישר אף הוא על פרידה, למרות החוזה שקושר אותו למועדון עד 2016. הנטישה הכפולה הזו מצטרפת לעזיבה של פפ גווארדיולה לפני כשנתיים ולהתפטרות של סנדרו רוסיי לפני חודשיים בדיוק. את עונת 2014/15 תתחיל ברצלונה עם נשיא חדש, קפטן חדש, שוער חדש ואולי אפילו מאמן חדש, כשברקע מתדפק גם צ'אבי על דלת היציאה. אחרי שנתיים בהן ראשיה דחו את הקץ ולאור הנזק התדמיתי שנגרם למועדון בשנה האחרונה, גם בברצלונה מבינים שאין עוד ברירה: הגיע הזמן לשינוי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה. רויטרס
הנוטש הראשון שהכין את הקרקע למהפכה. פפ גווארדיולה/רויטרס

ברצלונה הייתה צריכה להתחיל ברענון כבר בקיץ הקודם. טאטה מרטינו נכנס לנעליו של טיטו וילאנובה, אשר נאלץ לעזוב את התפקיד בשל מחלתו, אבל המאמן הארגנטינאי חש יראת כבוד ולא הרשה לעצמו להציב דרישות. המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה היה אחראי על הכול. הוא נסחף באשליה שנבעה מהזכייה באליפות (תואר שהפיג את כאב ההשפלה מול באיירן מינכן) ולכן בחר לא להקדים תרופה למכה.

ברצלונה דרכה במקום, וכעת המהפכה נכפית עליה. היא צריכה לא רק לאתר מחליפים לשניים מהעוגנים שהובילו את הקבוצה להצלחות כבירות בעשור האחרון, אלא גם לדאוג למלא את החלל שנוצר בחדר ההלבשה ועל הדרך לשקם את שמו של המועדון. הפגיעה התדמיתית שנוצרה מפרשיות המס של מסי וניימאר וכן מההתפטרות של רוסיי, הייתה קשה. הנזק נעשה והספק ימשיך לרחף. רכש מושכל ואטרקטיבי עשוי להחזיר את הפוקוס לכדורגל ואולי גם לתת מענה לבעיות מסביב.

גם במדריד עוקבים בעניין אחר המתרחש אצל היריבים מקטלוניה ויודעים שמדובר בתקופת מעבר. "אין לי עניין אישי בברצלונה, אבל אני צופה שם בעיות", אמר ג'ון טושאק, מאמן ריאל מדריד לשעבר, שרואה בקלאסיקו הקרוב סוג של פרידה מברצלונה המוכרת. "זו יכולה להיות סופה של תקופה. היו להם שנים פנטסטיות, אבל הם התמודדו עם לא מעט בעיות לאחרונה... עם טיטו, ניימאר, פויול, גם לצ'אבי לא נותר עוד זמן רב לשחק. כאב לראות אותם מפסידים כך לריאל סוסיאדד באנואטה. מצפה לברצלונה משימה לא פשוטה בכלל. הם זקוקים לשינוי קיצוני".

ניימאר שחקן ברצלונה החדש לוחץ יד לנשיא המועדון סנדרו רוסל. רויטרס
פרשיות שפגעו במועדון מבחינה תדמיתית. ניימאר עם סנדרו רוסיי/רויטרס

לטענת אנשי התקשורת בקטלוניה, בקיץ הנוכחי לא יסתפקו ברכש אחד יקר דוגמת ניימאר או בדיבורי סרק. ברצלונה תקצה סכומים גדולים, כשהיעד המרכזי הוא בלם בקנה מידה עולמי (דוגמת דויד לואיז, טיאגו סילבה או מאטס הומלס) ועוד שחקן הגנה כפרוספקט עתידי (איניגו מרטינס, איימריק לפורט, אולי אליקים מנגלה). המשמעות: רכש ראשון למרכז ההגנה מאז הפיאסקו עם דמיטרו צ'יגרינסקי בקיץ 2009.

מארק אנדרה טר סטגן צפוי להיות השוער שיחליף את ואלדס וגם ילד הפלא אלן חלילוביץ' יגיע, אבל זה לא יהיה הסוף. אף אחד לא יופתע אם יוחתמו גם קשר נוסף וחלוץ מרכזי. לאחר שסגן הנשיא חאבייר פאוס אמר השבוע ש"לקבוצה אין צורך במהפכה גדולה, רק כמה כוונונים", עלה סוביסארטה לשידור ב"רדיו קטלוניה" והשמיע גישה שונה לגמרי. "להחליף את ואלדס ופויול זה כבר יותר מסתם כמה תיקונים קלים. יהיה פה שינוי. נחשוב יחד עם מרטינו על 2015".

המאמן הארגנטינאי אכן יוזמן לפגישות שנוגעות לעונה הבאה, אם כי כלל לא בטוח שיישאר. מבחינת אנשי ברצלונה, למרטינו יש חוזה לעונה נוספת וכולם מצהירים על המשך ההתקשרות עמו, אולם לא כולם משוכנעים שהוא האיש הנכון לבנות את הקבוצה החדשה. בסביבתו טענו שהלחץ הרב והביקורות נגדו גורמים לו לשקול את עתידו, כשהצעה מנבחרת ארגנטינה בקיץ עשויה להוות מפלט ראוי עבור כל הצדדים. בכל מקרה, תהליך השיפוץ ייצא לדרך. איתו או בלעדיו.

מארק אנדרה טר סטיגן שוער מנשנגלדבאך. Christof Koepsel, GettyImages
הבאת שחקני רכש צעירים מהווה הצהרה כי הפעם לא ניתן להסתמך על האקדמיה. מארק אנדרה טר סטגן/GettyImages, Christof Koepsel

ליאונל מסי כמובן ימשיך לתת את הטון ואינייסטה עדיין כאן, אבל בכל הקשור להנהגת הקבוצה וההשפעה על חדר ההלבשה, הרבה תלוי בקיץ שיעבור על צ'אבי. כמו פויול, גם הוא האריך חוזה בעונה שעברה עד 2016. כמו פויול, גם הוא כבר מותש. צ'אבי אמור להיות הקפטן החדש של ברצלונה לאחר הפרידה מטרזן, אך ברקע גוברים הדיווחים על מעבר אפשרי שלו לאחר המונדיאל לניו יורק או לקבוצה אחרת בליגת ה-MLS. "אחרי עזיבתו של אייקון אחד בדמות פויול, המועדון חייב להבטיח את ההמשכיות של קפטן גדול כמו צ'אבי", כתב ב"אל מונדו דפורטיבו" קרלוס פרס דה רוסאס. "השנה הקרובה לא תהיה כמו כל שנה. שני קפטנים כמו ואלדס ופויול עוזבים. בארסה חייבת להתחדש עם החתמות בקיץ, אבל צריך מישהו שישמור על חדר ההלבשה, יראה אופי ויוביל את המועדון בעתיד הקרוב. יותר מאי פעם, צ'אבי צריך להנהיג".

כשהפרשנים מדברים על החתמות חדשות, הכוונה היא קודם כל לטר סטגן (עליו עדיין לא הודיע המועדון באופן רשמי) וחלילוביץ'. שוער גרמני בן 22 וקשר קרואטי בן 18. שתי רכישות שמלמדות על המדיניות של ברצלונה במחשבה לעתיד, אך בעיקר מוכיחות שהפעם אין הסתמכות על תוצרי "לה מאסיה". גם באקדמיה המפוארת נוצר ואקום. אין דור המשך ראוי לשלד שרץ יחד במשך שנים וכעת מתפרק. למעשה, מאז ההתבססות של סרחיו בוסקטס ופדרו כשחקני הרכב, לא הצליח שחקן בית לפלס את דרכו ולקבל קביעות. מסתבר שגם כאן, למרות הגלוריפיקציה של "לה מאסיה", הכול עניין של תקופות.

מרטין מונטויה התקדם אצל וילאנובה ואף זומן לנבחרת, אבל מרטינו מעדיף את אלבס המנוסה על פניו. גם מארק ברטרה, אולי שחקן ההגנה הכי טוב של ברצלונה העונה, לא זכה לקרדיט ממושך וראה את חאבייר מסצ'ראנו מקבל עדיפות. שני שחקני הבית המבטיחים האריכו חוזה וימשיכו במועדון אחרי שהוגדרו כמנהיגי העתיד, אך הסיטואציה שלהם ודחיקתו של כריסטיאן טייו לסוף הרוטציה, גרמו לכך שגם ראפיניה וג'רארד דאולופאו המושאלים כלל לא בטוחים שכדאי להם לחזור. המשמעות: יותר זרים, פחות בוגרי אקדמיה. ברצלונה אולי תאבד מהזהות שלה לפרק זמן מסוים, אך היא חייבת לצאת לשוק כדי למצוא פתרונות. הפעם, גם זכייה באליפות לא תדחה את התהליך. צפו לקיץ חם.

שחקן ברצלונה צ'אבי. Andres Kudacki, AP
אם גם הוא ינטוש, בברצלונה יווצר חלל מנהיגותי עצום. צ'אבי/AP, Andres Kudacki

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully