וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא שערים לרונאלדו, ערב מרגש לספרד, שלושער לניימאר

הפורטוגלי עשה היסטוריה עם צמד ב-1:5 על קמרון, 0:1 לספרד על איטליה, חגיגה לברזיל ב-0:5 בדרום אפריקה. צרפת הרשימה ב-0:2 על הולנד, גרמניה ואנגליה ניצחו

שחקן נבחרת ברזיל ניימאר חוגג. AP
התחיל בצהוב, השלים את השלושער בכחול. ניימאר/AP

99 ימים לפני המונדיאל בברזיל, נערכו הערב (רביעי) משחקי ידידות רבים שסיפקו שלל שערים וסיפורים בתהליך ההכנה של הנבחרות לטורניר הגביע העולמי. המארחת ברזיל פתחה את הערב עם 0:5 משכנע בסוקר סיטי על דרום אפריקה, בכיכובו של ניימאר שהבקיע שלושער. לעומתה, ארגנטינה הציגה יכולת מאכזבת ב-0:0 מול רומניה בבוקרשט. כריסטיאנו רונאלדו הפך לשיאן השערים ההיסטורי של פורטוגל, שהביסה 1:5 את קמרון. האלופה המכהנת ספרד ניצחה 0:1 את איטליה בשחזור גמר היורו האחרון. צרפת הרשימה ב-0:2 על הולנד, גרמניה ניצחה בקושי 0:1 את צ'ילה, אנגליה השיגה 0:1 דרמטי על דנמרק ואקוודור חזרה מפיגור 3:0 לניצחון 3:4 על אוסטרליה.

ומה עשו יריבות ישראל במוקדמות יורו 2016? בוסניה הפסידה 2:0 למצרים במשחק שנערך באוסטריה, בעוד בלגיה איבדה יתרון של שני שערים ב-2:2 הדרמטי מול חוף השנהב. לעומתן, וויילס ניצחה 1:3 את איסלנד בכיכובו של גארת' בייל.

מסי מסביר את ההקאה, ניימאר מספק רגע קסום עם אוהד צעיר

אנדילה ג'אלי שחקן נבחרת דרום אפריקה לפני פאוליניו שחקן נבחרת ברזיל. AP
דרום אפריקה עלתה עם מספר האסיר של נלסון מנדלה על החולצה/AP

דרום אפריקה - ברזיל 5:0

משחק ההכנה האחרון של מארחת המונדיאל לפני קביעת הסגל לגביע העולמי, הוכתר גם הוא בהצלחה. ברזיל הציגה בסוקר סיטי שתי הפתעות בהרכב - המגן ראפיניה שחזר אחרי שש שנים והקשר פרננדיניו ששב אחרי שנתיים והפציץ שער בכורה - אך מעל הכול היא הציגה את ניימאר. אוסקר פתח בחגיגה עם שער בדקה ה-10, ולאחר מכן היה זה שחקן ברצלונה שכיכב עם שלושער. הוא כבש אחד בתלבושת הצהובה (40) ושניים בחולצה הכחולה (46 ו-90) שהעלו את מאזנו במדי נבחרת ברזיל ל-30 שערים - אחד יותר מקארקה וקאקה. ז'וליו סזאר סיפק הצלה אחת נדירה, פרננדיניו ירה מרחוק (79) ודרום אפריקה, שהקדישה את המשחק לזכר נלסון מנדלה ועלתה עם חולצות מיוחדות, לא דגדגה אפילו את הסלסאו. גם המחליף דינו אנדלובו לא יכול היה להושיע.

דקה 10: גול! אוסקר נשלח בכדור גדול על ידי הולק והקפיץ באלגנטיות מעל השוער את התשיעי שלו במדי הנבחרת. 0:1 לברזיל.

דקה 29: ניימאר כמעט חיקה את אוסקר, אך ההקפצה שלו נעצרה על ידי השוער רונוון וויליאמס.

דקה 40: גול! הפעם ניימאר לא נכשל. שחקן ברצלונה קיבל כדור מצוין מפאוליניו, התקדם ושחרר בעיטה חדה שעברה בין רגליו של השוער. שערו ה-28 של ניימאר במדי הנבחרת, 0:2 לברזיל.

דקה 46: גול! 24 שניות במחצית השנייה הספיקו לניימאר להשלים צמד, הפעם בצבע אחר. ברזיל עברה לכחול, עם המספר של מנדלה על הזרוע, ופרד שלח לניימאר שהקפיץ בקלילות מעל השוער את ה-29 שלו במדי הנבחרת. 0:3 לברזיל.

דקה 63: אנדלובו נכנס כמחליף בדרום אפריקה ואחרי 12 דקות על המגרש כמעט בישל, אך ז'וליו סזאר הדף נהדר עם יד אחת את הבעיטה של איינדה פאטוסי.

דקה 79: גול! איזו פצצה של פרננדיניו. קשר מנצ'סטר סיטי הוכיח למאמנו שמקומו בסגל, עם בעיטה אדירה מ-25 מטרים לרשת הגבוהה. שער בכורה שלו בנבחרת, 0:4 לברזיל.

דקה 90: גול! השלישי של ניימאר. דני אלבס הגביה משמאל, ז'ו הוריד בראש וניימאר המשיך מהאוויר פנימה. שער מספר 30 לכוכב הברזילאי, 0:5 מרשים לסלסאו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים: אוסקר, (משמאל) ניימאר, פרד. רויטרס
חגיגה בסוקר סיטי. פרד, ניימאר ואוסקר/רויטרס

בוסניה - מצרים 2:0

בשורות מעודדות לאלי גוטמן? נו, טוב. יריבת נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016 ערכה הכנה למונדיאל באינסברוק, אך חוותה הפסד לא נעים למצרים. מי אם לא מוחמד סלאח כיכב באצטדיונה של טירול. קשרה של צ'לסי בישל למוחמד גדו בדקה ה-52 ובחלוף 12 דקות שלח כדור תועה שהגיע אליו היישר לרשתו של אסמיר בגוביץ'. האריס מדוניאנין ואדין דז'קו פתחו בהרכב בוסניה, טינו סושיץ', אחיינו של המאמן סאפט סושיץ', נכנס כמחליף כבר בדקה ה-11.

טינו סושיץ' שחקנה של נבחרת בוסניה מול מוחמד גדו שחקן נבחרת מצרים. AP
האחיין של המאמן קיבל דקות, אבל בוסניה הפסידה. טינו סושיץ' מול מוחמד גדו/AP

רומניה - ארגנטינה 0:0

האלביסלסטה לא הצליחה לנצח בבוקרשט את הנבחרת שכפתה עליה 1:1 במונדיאל 90' והדיחה אותה בשמינית הגמר ב-94' עם ניצחון 2:3. ליאונל מסי פתח כקפטן של ארגנטינה, אך נראה סובל בפתיחה והקיא אחרי שמונה דקות. הוא המשיך לשחק, כשדווקא רומניה הייתה עדיפה במחצית הראשונה והחמיצה לא מעט. ארגנטינה התעוררה לקראת סיום המחצית עם מבצע יחיד של סרחיו אגוארו שכמעט כבש, כאשר הרגע הגדול של המשחק היה בדקה ה-86, אז קוסטל פנטילימון סיפק הצלה מופלאה לבעיטה מקרוב של אסקיאל לאבצי. אלחנדרו סאבלה לא יכול להיות מרוצה מההופעה של נבחרתו.

דקה 8: מה קרה למסי? על פי ההילוכים החוזרים, כוכבה של ארגנטינה הקיא לפתע. בכל מקרה, הוא המשיך לשחק.

דקה 38: אחרי דקות מצוינות של רומניה ושער פסול, אגוארו ביצע פריצה מסחררת אך הבעיטה שלו נהדפה.

דקה 86: איזו הצלה פנטסטית של פנטילימון. הכדור הגיע למחליף לאבצי בצד ימין והוא בעט טיל משישה מטרים שעשה דרכו לרשת, אך פנטילימון סיפק הדיפה גדולה לקרן ממש מקו השער.

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי מקיא. AP
הקיא והמשיך לשחק. ליאונל מסי/AP

גרמניה - צ'ילה 0:1

מירוסלב קלוזה חזר להרכב נבחרת גרמניה ולא השכיל לכבוש את שערו ה-69 ולשבור את שיא השערים של גרד מולר, אך גם ללא הכיבושים שלו הצליחה המארחת לנצח בשטוטגרט. טוני קרוס, מסוט אוזיל ומריו גצה פתחו מאחורי החלוץ, כשקשר ארסנל בישל לגצה את שער הניצחון בדקה ה-16. צ'ילה, שהפסידה רק פעמיים ב-15 משחקיה האחרונים ובין היתר חילצה 2:2 מספרד וניצחה את אנגליה 0:2, השתפרה במחצית השנייה, אך לא מצאה את השוויון.

דקה 16: גול! מהלך מבריק של אוזיל הסתיים בבעיטה של גצה לפינה הימנית העליונה. 0:1 לגרמניה.

מריו גצה שחקן נבחרת גרמניה (משמאל) חוגג שער עם מסוט אוזיל. GettyImages
ידע למי להודות. מריו גצה עם מסוט אוזיל/GettyImages

בלגיה - חוף השנהב 2:2

אחרי שהפסידה בשני משחקי הידידות הקודמים שלה, יריבת ישראל במוקדמות יורו 2016 רצתה לחזור למסלול הניצחונות בבריסל, אבל איבדה יתרון של שני שערים וספגה שוויון בתוספת הזמן. בלגיה התחשבה בבקשתו של ז'וזה מוריניו ועלתה ללא אדן הזאר שנכנס רק בדקה ה-62, אבל גם בלעדיו היו למארק וילמוטס מספיק אופציות בחלק הקדמי. הפעם דריס מרטנס היה המרשים ביותר, כשהוא גם בישל למרואן פלאיני בדקה ה-17. ראג'ה נאינגולן חגג די במקרה שער בכורה, אבל מה עם ההגנה? דידייה דרוגבה עלה מהספסל וצימק עבור חוף השנהב, לפני שמקס אלן גראדל קיבל מתנה מהעורף הבלגי והשווה בשניות הסיום.

דקה 17: גול! הלחץ של בלגיה השתלם. כדור קרן של מרטנס מצא את הראש של פלאיני, שנגח למרכז השער והכניע את מנדה סאיובה. התשיעי של פלאיני בנבחרת, 0:1 לבלגיה.

דקה 51: גול! חמש דקות על המגרש הספיקו לנאינגולן המחליף, שניסה בכלל להעביר כדור רוחב מצד ימין והפתיע את השוער סאיובה שהדף את הכדור פנימה. שער בכורה לקשר רומא, 0:2 לבלגיה.

דקה 74: גול! דרוגבה המחליף השתלט על כדור תועה ברחבה, התגבר על קומפני ונאינגולן ובעט פנימה. 1:2 לבלגיה.

דקה 90+2: גול! טעות קשה בהגנת בלגיה הובילה לשוויון, כשהמחליף הנוסף גראדל בעט כדור שטוח מ-16 מטרים פנימה. חוף השנהב השוותה ל-2:2.

מרואן פלאיני שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
נגח לרשת. מרואן פלאיני/רויטרס

וויילס - איסלנד 1:3

גארת' בייל הוביל את הנבחרת שלו לניצחון משכנע בקרדיף. כמו חבריו רונאלדו ובנזמה, גם בייל המשיך את הכושר המצוין מריאל מדריד, עם בישול ושער יוצא מן הכלל. כדור חופשי שלו ננגח פנימה על ידי ג'יימס קולינס בדקה ה-12, אשלי וויליאמס הבקיע שער עצמי בדקה ה-26, סאם ווקס נגח את השני של וויילס בדקה ה-64 ואז הגיע הרגע הגדול של בייל. הקיצוני אסף כדור בחצי המגרש של נבחרתו, התחמק מתיקול בדהירה על הקו ודהר עד שסיים בבעיטה מדויקת לרשת מקצה הרחבה. לתשומת לב שחקני ההגנה של נבחרת ישראל.

שחקן נבחרת וויילס גארת' בייל מול נבחרת איסלנד. רויטרס
שער לפנתיאון. גארת' בייל/רויטרס

צרפת - הולנד 0:2

הטריקולור הרשימו בסטאד דה פראנס וגם סגרו חשבון עם ההולנדים על ההפסדים ביורו 2000 ויורו 2008. אנטואן גריזמן (בהרכב) ולוקא דין ערכו בכורה סולידית במדי צרפת, שנהנתה מכושרו הנהדר של קארים בנזמה ומההתקדמות של בלס מטוידי. קשר פריס סן ז'רמן בישל לחלוץ ריאל מדריד שהפציץ שער יפה בדקה ה-32, לפני שהבקיע שער נאה עוד יותר משלו בדקה ה-41. הולנד, ללא אריאן רובן ורפאל ואן דר וארט, העניקה הזדמנות ראשונה לכמה שחקנים צעירים, שסבלו מול צרפת העדיפה והיו שותפים להפסד ראשון של נבחרתם אחרי 17 משחקים (לראשונה מאז ה-15 באוגוסט 2012).

דקה 19: בנזמה השתלט יפה על החזה ובעט מהאוויר פנימה, אך השער נפסל בגלל נבדל.

דקה 32: גול! את השער הזה לא יקחו לבנזמה. חלוץ ריאל קיבל כדור מצוין ממטוידי וירה חזק בשמאל לרשת. 0:1 לצרפת.

דקה 41: גול! איזו התקפה של נבחרת צרפת. בנזמה החליף מסירות עם קבאיי, הוציא מתפרצת ממרכז השדה ושלח ימינה את ולבואנה. קשר מארסיי הגביה למרכז הרחבה, שם המתין מטוידי שמהאוויר המשיך פנימה במעין מספרת צדדית. 0:2 לצרפת.

שחקן נבחרת צרפת קרים בנזמה. רויטרס
צרפת הלהיבה. קארים בנזמה/רויטרס

אנגליה - דנמרק 0:1

לא הופעה מזהירה של האנגלים, אבל רוי הודג'סון יכול להיות מרוצה מהניצחון, אחרי ההפסדים הקודמים לצ'ילה וגרמניה. לא פחות מחמישה שחקני ליברפול פתחו בהרכב של אנגליה, ואחד מהם - דניאל סטארידג' - גם היה חתום על שער הניצחון בדקה ה-82. דנמרק העיקשת חסרה את כריסטיאן אריקסן היצירתי ולא איימה יותר מדי על שערו של ג'ו הארט. 68 אלף הצופים בוומבלי ראו את לוק שואו בן ה-18 עולה לבכורה במחצית השנייה ואת חברו אדם ללאנה מבשל ומצטיין.

דקה 43: המהלך הכי טוב של אנגליה עד כה הסתיים עם כדור של סטרלינג מקרוב לקורה, אחרי צירופים נאים של רוני וסטארידג'.

דקה 82: גול! אנגליה שברה את הקרח. אדם ללאנה הגביה לרחבה וסטארידג' נגח היטב פנימה, מעל ידיו המושטות של השוער. 0:1 לאנגליה.

ויין רוני שחקן נבחרת אנגליה מול נבחרת דנמרק. AP
אנגליה גירדה ניצחון ביתי. ויין רוני/AP

פורטוגל - קמרון 1:5

בהופעתו ה-110 במדים הלאומיים, כריסטיאנו רונאלדו לא רק עלה למקום השני בטבלת שיאני ההופעות אלא בעיקר הפך למלך השערים של פורטוגל בכל הזמנים. הקפטן כבש צמד והעלה את מאזנו ל-49 שערים בינלאומיים, אחרי שהיה בשוויון עם פדרו פאולטה (47). גם ראול מיירלש, פאביו קואנטראו ואדיניו השתתפו בחגיגה וציינו כל אחד שער שלישי במדי פורטוגל, כשמנגד קמרון השוותה זמנית משער של ונסן אבובקאר והתפרקה בחצי השעה האחרונה. שחקניה יכולים היו להצטרף גם הם לסטנדינג אוביישן שהוענק לרונאלדו עם החלפתו שלוש דקות לסיום.

דקה 21: גול! רונאלדו עקף את פאולה והפך לשיאן השערים של פורטוגל בכל הזמנים, ובאיזו דרך. ז'ואאו פריירה השאיר כדור לקפטן שלו, שהטעה את ניקולא אנקולו וירה כדור חד פנימה. שער קלאסי של רונאלדו, ה-48 שלו במדים הלאומיים. 0:1 לפורטוגל.

דקה 43: גול! ז'אן מאקון הקפיץ כדור מבעד להגנת פורטוגל, מלכודת הנבדל כשלה ואבובקאר לא התקשה לכבוש מתחת לגופו של בטו. 1:1.

דקה 66: גול! טעות קשה של שג'ו עלתה לקמרון בשער חובה. הבלם קיבל כדור מהשוער ומסר דווקא למיירלש, שבעט פנימה. 1:2 לפורטוגל.

דקה 67: גול! פחות מדקה עברה, ועוד שער של פורטוגל. איבן קאבליירו הכניס כדור טוב למגן קואנטראו, שלא התקשה לכבוש. 1:3 לפורטוגל.

דקה 77: גול! רונאלדו לקח את המגן שלו לטיול בצד שמאל ובעט כדור שאנדי אסמבה הדף, אבל היישר לעבר המחליף אדיניו שהרשית מקרוב. 1:4 לפורטוגל.

דקה 83: גול! ה-49 של רונאלדו במדי הנבחרת. הקפטן העביר כדור שמאלה לאנטונש וקיבל אותו איכשהו חזרה ברחבה. זה הספיק לו כדי לבעוט במדויק אל הרשת ולהשלים צמד. 1:5 מוחץ לפורטוגל.

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו חוגג. AP
שיאן השערים החדש של פורטוגל. כריסטיאנו רונאלדו/AP

ספרד - איטליה 0:1

שחזור גמר יורו 2012 הסתיים בניצחון דחוק של אלופת אירופה על סגניתה. זה לא היה 0:4 מוחץ כמו בגמר ההוא בקייב, אבל ספרד הייתה עדיפה במרבית שלבי המשחק ועשתה את העבודה לעיני הקהל בוויסנטה קלדרון, שערך מחווה מרגשת למאמן המנוח לואיס אראגונס והעניק אווירה ביתית לדייגו קוסטה שרשם הופעת בכורה במדי לה רוחה. כשנה אחרי הופעת הבכורה שלו בברזיל, חלוץ אתלטיקו שהתאזרח בספרד קיווה לחגוג עם שער, אך מי שניצח את המשחק היה פדרו מברצלונה, שניצל חוסר עירנות של ג'יג'י בופון והכריע בדקה ה-63. בתגובה למתאזרח של ספרד, איטליה נתנה הופעת בכורה לבלם הארגנטינאי גבריאל פאלטה, שהצטרף בהרכב לפאבלו אוסבלדו וטיאגו מוטה ויצר שלישיית מתאזרחים. צ'זארה פראנדלי חסר את מריו באלוטלי ועלה בהרכב משני, אך יכול להיות מרוצה מכמה מהצעירים, כולל צ'ירו אימובילה שנכנס כמחליף לבכורה שלו בנבחרת הבוגרת במקום שותפו להתקפת טורינו, אלסיו צ'רצ'י.

דקה 3: איטליה כמעט עלתה ליתרון. פריצה מסחררת של צ'רצ'י בצד ימין הסתיימה עם ניסיון הקשתה, והכדור עבר את קסיאס ונעצר בקורה הרחוקה.

דקה 51: הצלה נהדרת של בופון. טיאגו מצא ברחבה את דויד סילבה שבעט חזק, אך השוער האיטלקי הדף היטב.

דקה 63: גול! אינייסטה ניסה להכניס עקב לסילבה, הגנת איטליה בלמה, אך רק לעבר פדרו שבעט כדור שטוח שחמק מתחת ליד של בופון. 0:1 לספרד.

פדרו שחקן נבחרת ספרד חוגג שער. AP
היה במקום כדי להכריע. פדרו/AP
שחקן נבחרת ספרד דייגו קוסטה. AP
לפני שנה בכורה בברזיל, הערב בכורה בספרד. דייגו קוסטה/AP
אוהדי נבחרת ספרד במחווה למאמן המנוח לואיס אראגונס. רויטרס
בקלדרון לא שוכחים את לואיס אראגונס/רויטרס

משחקים נוספים:

יפן - ניו זילנד 2:4
ליפן: שינג'י אוקזאקי (4 ו-17), שינג'י קגאווה (7 בפנדל), מסאטו מורישיגה (11). לניו זילנד: כריס ווד (39 ו-80)

רוסיה - ארמניה 0:2
לרוסיה: אלכסנדר קוקורין (21), דמיטרי קומבארוב (43 בפנדל)

יוון - דרום קוריאה 2:0
לדרום קוריאה: צ'ו יונג פארק (18), יונג מין סון (55)

אלג'יריה - סלובניה 0:2
לאלג'יריה: הילאל סודאני (45), ספיר טיידר (56)

הונגריה - פינלנד 2:1
להונגריה: גרגורי רודולף (13). לפינלנד: יואל פויאנפאלו (74), רומן ארמנקו (84)

צ'כיה - נורבגיה 2:2
לצ'כיה: תומאש רוזיצקי (11), מאתיי וידרה (39). לנורבגיה: טארק אליונוסי (21), מורטן גמסט פדרסן (88)

אנדורה - מולדובה 3:0
למולדובה: אלכסנדרו אפוראנו (13 ו-62), הנריקה לובאנור (22)

קפריסין - צפון אירלנד 0:0

קולומביה - טוניסיה 1:1
לקולומביה: חאמס רודריגס (20 בפנדל). לטוניסיה: ווהבי חאזרי (35)

טורקיה - שבדיה 1:2
לטורקיה: מבלוט ארדינג (2), אולקן אדין (57). לשבדיה: אולה טויבונן (54)

אוקראינה - ארצות הברית 0:2
לאוקראינה: אנדריי ירמולנקו (12), מרקו דביץ' (68)

אוסטריה - אורוגוואי 1:1
לאוסטריה: מארק ינקו (14). לאורוגוואי: אלברו פריירה (66)

שוויץ - קרואטיה 2:2
לשוויץ: יוסיפ דרמיץ' (33 ו-41). לקרואטיה: איביצה אוליץ' (39 ו-54)

פולין - סקוטלנד 1:0
לסקוטלנד: סקוט בראון (77)

אירלנד - סרביה 2:1
לאירלנד: שיין לונג (8). לסרביה: ג'יימס מקארת'י (48, עצמי), פיליפ ג'ורג'ביץ' (60)

אוסטרליה - אקוודור 4:3
לאוסטרליה: טים קייהיל (8 ו-32), מייל ג'דינאק (15 בפנדל). לאקוודור: פידל מרטינס (57), סגונדו קסטיו (61 בפנדל), אנר ולנסיה (77), אדיסון מנדס (90)

פלה, כוכב העבר של נבחרת ברזיל, במשחק בין אלג'יריה לבין סלובניה. AP
התארח באלג'יריה. פלה/AP
חאמס רודריגס, שחקני נבחרת קולומביה חוגגים. AP
כבש ורקד, אך קולומביה לא ניצחה. חאמס רודריגס/AP
זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה לפני ארסן גולום שחקן נבחרת טורקיה. AP
הפסיד בטורקיה. זלאטן איברהימוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully