וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוררי תיאבון: דירוג מצטייני סוף השבוע באירופה

10.2.2014 / 14:07

השלטון של הזאר הרעב, הפריצה של אלקאסר, השיא הבא שמסי מכוון אליו והרכש הבא של דורטמונד. כולם נכנסו לדירוג המצטיינים, אך פינו את הדרך לנציג ההופעה המזהירה של ליברפול

דימיטרי פאייה שחקן מארסיי (משמאל) חוגג עם שחקני הספסל. רויטרס
הצמד שיחזיר אותו לנבחרת צרפת? דימיטרי פאייה/רויטרס

10. קווין נולאן - ווסטהאם

במשך השבוע עסקו אנשי ווסטהאם רק בניסיון לשנות את רוע הגזירה ולגרום, איכשהו, לכך שאנדי קארול ישחק נגד אסטון וילה. שום דבר לא עזר, הפטישים ראו את החלוץ מושעה לשלושה משחקים, אבל דווקא קווין נולאן, שכל כך נהנה משיתוף הפעולה עם קארול כשהבקיע צמד לרשת האקסית ניוקאסל בשבוע שעבר, סחב שוב את הפטישים על גבו עם צמד נוסף. שתי דקות בפתיחת המחצית השנייה הספיקו לקפטן של ווסטהאם, שכבש עם העקב אחרי עבודת הכנה נפלאה של סטיוארט דאונינג ולאחר מכן חטף כדור על סף הרחבה וסיים בקלילות. ווסטהאם השלימה שלושה משחקים ללא ספיגה, חיברה לראשונה העונה שני ניצחונות רצופים ועלתה מעל הקו האדום. שש נקודות על שמו של נולאן, שרק לפני חודש היה מושא לביקורות מצד אוהדי ווסטהאם ואפילו המאמן סם אלרדייס איתו הוא הולך כבר שנים בעקבות שני כרטיסים אדומים שספג. מה ווסטהאם הייתה עושה בלעדיו?

9. דימיטרי פאייה - מארסיי

כחלק מהניסויים שעורך ז'וזה אניגו מאז החליף את אלי בופ כמאמן מארסיי, הוא עבר בשבת למערך קישור בצורת יהלום. השינוי המשמעותי ביותר היה מבחינתו של דימיטרי פאייה, שהוסט לתפקיד הקשר הימני ביהלום והיה רחוק יותר מהשער מכפי שהוא רגיל. העמדה הזו הגבילה אותו לשתי בעיטות בלבד. שתיהן נעצרו ברשת. היום המוצלח של הרכש מליל החל בדקה ה-13, כשהוא סיים דאבל פס עם אנדרה פייר ג'יניאק בוולה לרשת. פאייה לא הסתפק בזה, ובדקה ה-25 סובב באומנות לחיבורים את השער השני והעלה את מאזנו לשבעה שערים העונה. "זה כנראה היה אחד המשחקים הטובים שלי", הודה פאייה בסיום, אחרי שגם השקיע עבודה רבה בחילוצי הכדור במרכז המגרש. "זו עמדה חדשה ונדרשתי לעבוד גם בהגנה, אבל הרגשתי בה בנוח. אני חוזר לעצמי". האם זה יספיק כדי לחזור גם לנבחרת צרפת?

פאקו אלקאסר שחקן ולנסיה. AP
היהלום של ולנסיה. פאקו אלקאסר/AP

8. גארת' בייל - ריאל מדריד

רק בתשעה משחקים העונה נותר גארת' בייל על המגרש בכל 90 הדקות. כולם הסתיימו בניצחון של ריאל מדריד. 100 אחוזי ההצלחה של הקיצוני הוולשי נשמרו גם בהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו המורחק, כשהבלאנקוס גברו בסנטיאגו ברנבאו 2:4 על ויאריאל והשתוו לאתלטיקו שהפסידה במגרשה של אלמריה. שלוש שעות לפני חצי גמר הגביע, הודיעה ריאל כי בייל עדיין לא כשיר ולכן הוחלט שלא לכלול אותו בסגל. קרלו אנצ'לוטי לא רצה לסכנו והעדיף לשמור אותו לקראת ויאריאל. הוא ידע למה. בייל כבש כבר אחרי שבע דקות את שער הליגה התשיעי שלו העונה, רשם בישול שמיני לאחר מכן לקארים בנזמה ונבחר למצטיין במשחק נגד היריבה מולה חגג את שער הבכורה שלו במדי ריאל מדריד בספטמבר. כך חוזרים למגרשים, עכשיו רק שיפסיק להיפצע.

7. פאקו אלקאסר - ולנסיה

בימים אלה, בהם חסה תופס את הכותרות עם יכולת מרשימה ורצף כיבושים במדי ריאל מדריד, גם חברו להתקפה הנפלאה של נבחרת ספרד עד גיל 19 ביורו 2012 מצליח להתעלות. כמו סופיאן פגולי, שהיה בדירוג בשבוע שעבר אחרי הניצחון המזהיר על ברצלונה, גם פאקו אלקאסר הרוויח ממינויו של חואן אנטוניו פיצי. המאמן הארגנטינאי נתן לחלוץ בן ה-20 את תפקיד החלוץ הבודד, וזה מספק את הסחורה בחסות המוטו: "אני לא עושה דברים שאני לא יודע לעשות". לכבוש שערים, הוא יודע ועוד איך. אלקאסר הבקיע מקרוב על סף סיום המחצית, בישל בנגיעה לפגולי ולאחר מכן גם נגח פנימה כדי לציין צמד ראשון בקריירה הבוגרת שלו. ולנסיה מחצה 0:5 את בטיס האחרונה, שחזרה לסורה מהר מאוד. אלקאסר, שחווה טראומה עם מותו של אביו מהתקף לב מיד לאחר שכבש בבכורה במדי העטלפים באוגוסט 2011, לוהט כרגע עם ארבעה שערים בשלושת המחזורים האחרונים. יהלום בתהליך ליטוש.

אדריאן ראמוס, הרטה ברלין. GettyImages
ייכנס בקרוב לנעליו של לבנדובסקי? אדריאן ראמוס/GettyImages

6. רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

רבים תהו איך ישפיע המעבר העתידי של רוברט לבנדובסקי לבאיירן מינכן, על חצי העונה שנותרה לו בדורטמונד. בינתיים, נראה ששום דבר לא מזיז לו. לא האכזבה של האוהדים, לא תשומת הלב התקשורתית. לבנדובסקי ממשיך בשלו. בשני המשחקים הקודמים הוא הצטיין אך לא כבש, עד שבאה ורדר ברמן ונתנה לו הזדמנות נהדרת לחזור להרעיד רשתות. החלוץ הפולני כבש בחמישייה בעונה שעברה וגם את שער הניצחון לרשת ברמן בסיבוב הראשון. הפעם הוא הבקיע את הראשון, בישל הנריך מחיטריאן את השני וחמש דקות לסיום חתם צמד אישי שהעלה את מאזנו ל-13 שערי ליגה. דורטמונד שוב הנחיתה חמישייה על הראש של ורדר ברמן החלשה ולבנדובסקי חגג בסטייל את בחירתו לשחקן השנה בפולין. באיירן מחכה לו.

5. אדריאן ראמוס - הרטה ברלין

והנה האיש שלא רק מקדים את לבנדובסקי בראש טבלת המבקיעים בבונדסליגה עם 14 שערים, אלא עתיד כנראה להחליפו בדורטמונד בעונה הבאה. על פי דיווחים שנפוצו עוד לפני משחקי השבת, אדריאן ראמוס צפוי להימכר לדורטמונד תמורת 10 מיליון יורו ולחתום בשורותיה לחמש שנים. כמה שעות לאחר מכן, ראמוס הסביר מדוע דורטמונד (וגם ארסנל, מונאקו ואחרות) בעקבותיו והצעיד את הרטה ברלין לניצחון 0:3 בהמבורג. החלוץ הקולומביאני אמנם החטיא שתי נגיחות בפתיחה וגם פנדל שלו נעצר על ידי רנה אדלר אחרי רבע שעה, אבל הוא מיהר לתקן. בקרן שלאחר הפנדל, ראמוס עלה גבוה ובישל עם הראש לסמי אלאגי. עוד שמונה דקות חלפו, והראש של ראמוס שוב היה לפני כולם כדי להמשיך פנימה כדור חופשי. עוד לפני ההפסקה, הקולומביאני ביצע דאבל פס עם יוהאנס ואן דן ברג והשלים צמד רביעי העונה. אולי לפני שייכנס לנעליו של לבנדובסקי בדורטמונד, הוא יקבל הזדמנות להחליף את רדאמל פלקאו בנבחרת קולומביה?

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג עם פדרו. GettyImages
כך נראה שחקן שאיבד את התשוקה? ליאונל מסי עונה/GettyImages

4. ליאונל מסי - ברצלונה

מה לא אמרו על ליאונל מסי בשבועות האחרונים? שהוא איבד את התשוקה, שהוא שומר על הרגליים למונדיאל, שהוא לא אותו שחקן מאז הפציעה. טאטה מרטינו התחנן ערב המשחק מול סביליה שיניחו לכוכב שלו לכמה ימים, אבל מסי לא נזקק לזמן הזה והחזיר את ברצלונה לפסגה עם 1:4. אחרי פתיחה מנומנמת של מסי, האנדלוסים עלו ליתרון וגרמו לארגנטינאי להתעורר. מסי בישל בכדור חופשי לאלכסיס סאנצ'ס שהבקיע מעמדת נבדל ברורה, ורגע לפני ההפסקה הפציץ לרשת מקצה הרחבה. ההגעה ל-10 שערים בשלב כה מתקדם של העונה לא שגרתית מבחינתו, אז מסי הוסיף עוד גול אופייני וציין צמד ראשון בליגה מאז מחזור הפתיחה של העונה (בתווך היה גם שלושער אחד). עכשיו הוא רחוק רק 25 שערים משיא כל הזמנים של טלמו סארה (251 שערי ליגה). זה אולי לא יקרה העונה, אך לבטח בהמשך השנה. הוא חזר.

3. יאגו פאלקה - ראיו וייקאנו

שנים מחכים בספרד לפריצה של השחקן הזה. הוא גדל בלה מאסיה של ברצלונה, נחטף על ידי יובנטוס בגיל 18, הושאל ממנה, המשיך לטוטנהאם, שוב הושאל ונעלם מהעין. אחרי חצי עונה באלמריה שעלתה לליגה הספרדית הראשונה, טוטנהאם שלחה אותו באוגוסט לראיו וייקאנו. גם שם חיכו בקוצר רוח לראות את פאלקה שהרשים בנבחרות הנוער של ספרד. ההמתנה הגיעה לסיומה בשבת. שחקן הכנף בן ה-24 הציג את משחקו הטוב בקריירה וסוף כל סוף גם כבש שערי בכורה בלה ליגה. הקורבן של פאלקה הייתה מלאגה. בדקה ה-26 הוא הבקיע את אחד משערי השבוע, אחרי שהשחיל לשני שחקנים בין הרגליים בצד ימין וסיים עם בעיטה לקורה הקרובה ופנימה. בדקה ה-63, פאלקה הגיע מצד שמאל למרכז, העביר בין רגליו של מרקוס אנג'לרי והשלים צמד ב-1:4 שהיה גם ניצחון ביתי ראשון של ראיו אחרי ארבעה חודשים. בשבוע הבא הוא יגשים חלום בקאמפ נואו, ואולי יציג גם שם איזה סלאלום שייכנס לפנתיאון.

אדן הזאר, שחקן צ'לסי. Alastair Grant, AP
פיתח תיאבון בריא אצל מוריניו. אדן הזאר/AP, Alastair Grant

2. אדן הזאר - צ'לסי

וים קסטליין, השף הראשי של נבחרת בלגיה, כינה השבוע את אדן הזאר: "השחקן בעל התיאבון הכי גדול בנבחרת". השף התכוון כמובן להרגלי האכילה של הזאר, שהושעה בעבר מהנבחרת מפני שאכל המבורגר לאחר שהוחלף במשחק מוקדמות מול לוקסמבורג, אבל אצל ז'וזה מוריניו הכישרון בן ה-23 מתמקד בעיקר ברעב שלו לשערים. בזמן שפריס סן ז'רמן מגבירה את המאמצים לצרפו בקיץ ומפעילה גם את הקפטן טיאגו סילבה במישור התקשורתי, הזאר ממשיך לככב במדי צ'לסי, שכעת גם ניצבת בראש הטבלה. בשבת הוא לא ספר את הגנת ניוקאסל, עשה ככל העולה על רוחו וסיים עם שלושער ראשון על אדמת אנגליה. שער אחד בבעיטה חדה, השני אחרי דאבל פס קסום ובישול בעקב של סמואל אטו, והשלישי מהנקודה הלבנה שקבע 0:3. מהלכים קבוצתיים - מופע של איש אחד. מוריניו שב והדגיש: "ההבדל בין הזאר הנוכחי להזאר שהיה באימון הראשון שלי הוא כל כך מדהים. זה תענוג". מתי הוא ייבחר כבר לשחקן החודש?

1. ראחים סטרלינג - ליברפול

קשה לבחור רק שחקן אחד מההצגה הפנטסטית של ליברפול, שסיפקה 20 דקות פתיחה המדהימות שנראו בתולדות הפרמיירליג. לואיס סוארס לא כבש אך היה נפלא כהרגלו, דניאל סטארידג' שוב חורר רשתות, הבלם מרטין שקרטל כבש פעמיים וסטיבן ג'רארד היה המבוגר האחראי עם תצוגת איכות בעמדת הקשר האחורי. ועדיין, אם צריך לתת את הקרדיט לאיש אחד שיסמל את השבת המושלמת של ליברפול, זה חייב להיות ראחים סטרלינג. ברנדן רוג'רס יצא מגדרו בסיום וטען כי "אין שחקן כנף טוב יותר מסטרלינג בפרמיירליג כרגע". אוהדי הקבוצות האחרות יחלקו עליו, בטח ובטח הבחור מהמקום השני, אך אין ספק שהיה זה משחקו הטוב ביותר של הילד בן ה-19 במדי ליברפול. הגנת ארסנל לא מצאה תשובה למהירות המסחררת של סטרלינג, שיצר מצבים, כבש את השלישי והיה חתום גם על השער האחרון של ליברפול ב-1:5 עוצר הנשימה שהוריד את התותחנים המושפלים מהמקום הראשון. ליברפול לא הצליחה להחתים בינואר את מוחמד סלאח או יבגני קונופליאנקה, אבל הרוויחה את סטרלינג, שמקבל את פרס שחקן השבוע בשם הקבוצה כולה.

ראהים סטרלינג, שחקן ליברפול. GettyImages
לדעת מאמנו, הוא הקיצוני הטוב בפרמיירליג. ראחים סטרלינג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully