וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן: שיא לטיאגו, מחווה מרגשת ליום השואה

באיירן מינכן ממשיכה ליישם את הטיקי טקה בהצלחה, הקשר עם 185 נגיעות. וגם: המחווה המרגשת של המועדון ליום השואה הבינלאומי

שחקן באיירן מינכן, טיאגו אלקנטרה, לפני שחקן איינטרכט פרנקפורט, חוסלו. Lennart Preiss, GettyImages
בדרך לעוד מסירה מדויקת. טיאגו מול פרנקפורט/GettyImages, Lennart Preiss

באיירן מינכן ממשיכה ליישם את הטיקי טקה של פפ גווארדיולה בצורה יותר ויותר מוצלחת. מסירות קצרות מרגל לרגל, הנעת כדור מהירה בנגיעה או שתיים. אתמול את תפקיד הקורבן התורן של האימפריה והשיטה קיבלה על עצמה בעל כורחה איינטרכט פרנקפורט, שיצאה מהאליאנץ ארינה עם תבוסה 5:0.

אלופת גרמניה מוליכה עכשיו את הבונדסליגה בהפרש של 13 נקודות. היא ניצחה ב-17 משחקים מתוך 19 ואת השניים הנוספים סיימה בתיקו, והפרש השערים שלה עומד על 9:51. אם כל המאזנים הללו ו-0:5 הקליל אתמול לא מספיקים, הרי שבמשחק במינכן נרשמה נקודת ציון נוספת: קשר הקבוצה טיאגו אלקנטרה שבר את שיא הנגיעות בכדור בבונדסליגה (הספירה נעשית במסירות וחילוצי כדור, לא בכדרורים בהם שחקן נוגע כמה פעמים בכדור).

הקשר בן ה-22, שהגיע בקיץ מברצלונה תמורת כ-25 מיליון יורו, נגע בכדור 185 פעמים. 34 יותר מהשיא הקודם בליגה שהיה שייך לחברו לקבוצה בסטיאן שוויינשטייגר. אגב, השיא הרשמי לנגיעות בכדור במשחק עומד על 190 ושייך לסרחיו בוסקטס מברצלונה. בנוסף, טיאגו שבר אתמול את שיא המסירות המדויקות בבונדסליגה כשצבר 159 כאלו.

הבווארים איימו אתמול על השער 25 פעמים, החזיקו בכדור ב-73 אחוזים מהזמן ודייקו ב-92 אחוזים מהמסירות שלהם. השחקנים של גווארדיולה חילקו לא פחות מ-683 מסירות מדויקות. לפרנקפורט לשם השוואה, היו 194 כאלו. ככה נראים כל משחקי הליגה של באיירן העונה.

"אנחנו תמיד רוצים לשחק כדורגל טוב", אמר אריאן רובן שכבש את השער השלישי במשחק, "אנחנו חייבים ליהנות מהמשחק וזה מה שאנחנו עושים. הצורה בה שיחקנו נגד פרנקפורט הייתה מהנה".

אוהדי באיירן מינכן מנפים את תמונתו של נשיא המועדון לשעבר קורט לנדאואייר. GettyImages
טקס יפה. אוהדי באיירן אתמול עם דגל פריסה עם דיוקנו של קורט לנדאואר/GettyImages

עוד לפני שבאיירן החלה לדרוס את פרנקפורט אתמול, המועדון ערך טקס לזכרו של הנשיא לשעבר, קורט לנדאואר היהודי. השבוע צוין יום השואה הבינלאומי והוקרן סרט לזכרו של לנדאואר. אתמול האוהדים הציגו דגל פריסה מרשים עם דיוקנו של לנדאואר במהלך הטקס והיו"ר קארל היינץ רומניה אמר: "גם כחבר הנהלה וגם כאדם, לקורט לנדאואר הייתה חשיבות גדולה בהיסטוריה של באיירן מינכן".

לנדאואר הצטרף לבאיירן כנער ולמרות שלא הפך לשחקן כדורגל מן המניין, הוא נשאר במועדון. ב-1913 הוא נבחר לנשיא המועדון ושימש בתפקיד במשך שנים ארוכות. ב1-933, עם עליית המפלגה הנאצית לשלטון, הוא אולץ להתפטר וב-1938 נשלח למחנה הריכוז דכאו. הוא הצליח לחמוק לשוויץ ואחרי המלחמה, ב-1947 נבחר פעם נוספת לנשיאות המועדון. הוא מת ב-1961 בגיל 78.

שרלוט קנובלוך, נשיאת הקהילה היהודית במינכן, אמרה: "באיירן מינכן העניקה ללנדאואר את מה שמגיע לו. הלוואי שכל המועדונים בגרמניה היו נוהגים בצורה דומה ומקדישים זמן ומחשבה לעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully