וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: דורטמונד וארסנל עלו לשמינית, נאפולי הודחה

שער של גרוסקרויץ בדקה ה-86 הוליך את הגרמנים ל-1:2 דרמטי מול מארסיי והעניק להם כרטיס לשלב הבא על חשבון האיטלקים, שעפו למרות 0:2 על התותחנים. 1:6 לברצלונה, שלושער לניימאר. גם שאלקה ומילאן עלו

שלב הבתים של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) ואחרי הדרמה שחווינו בצהריים וההעפלה הדרמטית של גלאטסראיי, הבטיחו עוד שמונה קבוצות את מקומן בשמינית הגמר והשלימו את תמונת 16 העולות. הדרמה הגדולה ביותר נפלה בבית המוות שם ניצחה בורוסיה דורטמונד 1:2 דרמטי את מארסיי ועלתה יחד עם ארסנל שהפסידה 0:2 לנאפולי. האיטלקים הפכו לקבוצה הראשונה שעפה משלב הבתים עם 12 נקודות.

בבית ה' הצליחה שאלקה להעפיל ברגע האחרון אחרי 0:2 על באזל. צ'לסי סיימה בראש הבית אחרי 0:1 על סטיאווה בוקרשט. בבית ז' העפילה זניט לשלב הבא למרות הפסד מפתיע 4:1 לאוסטריה וינה, כשהרוסים נהנו מהניצחון של אתלטיקו מדריד במשחק המקביל על פורטו 0:2. בבית ח' התעללה ברצלונה בסלטיק עם 1:6 מוחץ והבטיחה את ראשות הבית עם שלושער של ניימאר. ניר ביטון שיחק 69 דקות. מילאן עלתה בקושי אחרי 0:0 מול אייאקס, שתלך לליגה האירופית.

שחקן דורטמונד קווין גרוסקרויץ. Dennis Grombkowski, GettyImages
העלה את דורטמונד לשמינית הגמר עם שער דרמטי. גרוסקרויץ חוגג/GettyImages, Dennis Grombkowski

בית ה'

שאלקה - באזל 0:2

דרמה גדולה נפלה בגלזנקירשן שם הצליחה שאלקה להדיח ברגע האחרון את השוויצרים בזכות ניצחון ביתי. באזל, שהדיחה בדרך לשלב הזה את מכבי תל אביב, נתנה פייט צמוד לגרמנים אבל אדום של איבנוב הבלם טרף את הקלפים וסלל את הדרך לשערים של דראקסלר ומאטיפ. השוויצרים ייאלצו להסתפק בליגה האירופית.

דקה 31: אדום לבאזל! איבנוב הבלם הורחק בצורה מפוקפקת אחרי שתפס על סף הרחבה את סולואוי החלוץ שנכנס כמחליף במקומו של הובדס.

דקה 51: גול! איזה שער קריטי של יוליאן דראקסלר שבשלב זה מעלה את קבוצתו לשלב הבא. החלוץ הצעיר והמוכשר קיבל הרמה מפרפאן בצד שמאל, נותר חופשי ובנגיעה בעט לרשת.

דקה 57: גול! מאטיפ הבלם מבטיח את מקומם של הגרמנים בשלב הבא עם שער נוסף פשוט הזוי. פרפאן הרים הרים כדור חופשי, כל הגנת באזל יצאה לאופסייד והותירה ארבעה שחקנים של שאלקה לבד בתוך הרחבה. מאטיפ אמר תודה ובעט מקרוב פנימה.

צ'לסי - סטיאווה בוקרשט 0:1

הקבוצה של מוריניו ידעה שניצחון יבטיח לה את ראשות הבית ואכן הלונדונים עשו את המינימום מבחינתם עם ניצחון דחוק ולא מרשים על יריבה חלשה. צ'לסי, שמקרטעת בליגה המקומית, יכולה כעת להתרכז במאבקים שלה בפרמיירליג, אך היכולת שלה תצטרך להשתפר בהמשך.

דקה 10: גול! הלונדונים עלו ליתרון די צפוי שהגיע משער עצמי של גאורג'יבסקי הבלם שדחק לשערו הוא כדור קרן שהוגבה על ידי וויליאן והוסט בנגיחה על ידי אוסקר.

יוליאן דראקסלר שחקן שאלקה חוגג. רויטרס
פרץ את הסכר. יוליאן דראקסלר שחקן שאלקה חוגג/רויטרס

בית ו'

נאפולי - ארסנל 0:2

איזו דרמה גדולה קיבלו האוהדים הנהדרים של נאפולי שהגיעו לסאן פאולו לעודד את קבוצתם. האיטלקים ידעו שגורלם לא בידם והיו רחוקים ארבע דקות מהעפלה לשלב הבא, אך לצערם דורטמונד כבשה שער ניצחון ועלתה יחד עם ארסנל. גונסאלו היגואין וקאייחון, צמד החלוצים שהגיע מריאל בקיץ, כבשו למקומיים שהפכו להיות הראשונים שמשיגים 12 נקודות בשלב המוקדם ולא עולים.

דקה 73: גול! הסכר נפרץ עם שער של נאפולי! גונסאלו היגואין קיבל כדור בתוך הרחבה, הסתובב על מרטסאקר הבלם ובעט בנחישות פנימה.

דקה 76: אדום! הצרות של ארסנל נמשכו אחרי שמייקל ארטטה קיבל הורחק בצהוב שני אחרי עבירה גסה על קאייחון.

דקה 90: גול! קאייחון כבש שער עם הקשתה מקרוב, אבל לצערים של הנאפוליטנים הם הודחו בעקבות הניצחון של דורטמונד במשחק המקביל.

מארסיי - בורוסיה דורטמונד 2:1

המשחק הכי דרמטי של הערב שוחק בסטאד ולודרום של מארסיי. סגנית אלופת אירופה הייתה צריכה ניצחון כדי לעלות לשלב הבא ללא קשר לתוצאות האחרות בבית וגם עלתה ליתרון מוקדם בזכות שער של לבנדובסקי, אבל הצרפתים השווה והלחיצו מאוד את הגרמנים שעלו רק בזכות שער של קווין גרוסקרויץ בדקה ה-86. יורגן קלופ והקבוצה שלו יכולים לנשום לרווחה.

דקה 4: גול! מי אם לא לבנדובסקי הרגיע את הגרמנים עם שער מוקדם. הפולני קיבל כדור עומק מדארם, הסתדר עם הבלם שלו ומקרוב בעט פנימה.

דקה 14: גול! חדשות מצוינות לנאפולי הגיעו אחרי שהצרפתים השיגו שוויון. דיאוורה הגיע בתזמון מצוין להרמה של קאליפה, הקדים את ויינדנפלר ונגח פנימה מקרוב.

דקה 34: אדום למארסיי! פאייה הקשר קיבל צהוב שני אחרי שביים נפילה בתוך הרחבה.

דקה 87: גול! איזה שער קריטי של קווין גרוסקרויץ שבעט מחוץ לרחבה לפינה ולרשת. שער שמעלה את סגנית אלופת אירופה לשלב הבא.

שחקני נאפולי גונסאלו היגואין, לורנצו אינסינייה. רויטרס
שער דרמטי שלא הספיק. היגואין/רויטרס

בית ז'

אתלטיקו מדריד - פורטו 0:2

פורטו ידעה לא מעט הצלחות בשנים האחרונות במפעל הזה, אבל הקבוצה של פאולו פונסקה נחלה עוד הפסד מול הקבוצה הטובה בבית ולא עלתה לשמינית הגמר, למרות שזניט הפסידה במשחק המקביל וסיפקה להם את האפשרות לעשות זאת. הספרדים לא התחשבו בשאיפות של הפורטוגלים וניצחו בקלות בזכות שערים של ראול גרסיה והמפציץ דייגו קוסטה. הקולצ'ונרוס חוזרים להתרכז במאבק האליפות בליגה, פורטו תתכונן לליגה האירופית.

דקה 14: גול! איזה שער נהדר לראול גרסיה, שמצד שמאל מזווית קשה בעט חזק לחיבורים ופנימה.

דקה 24: הזדמנות נהדרת לפורטו להשיג את השוויון בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, אבל ארנזוביה הדף את הבעיטה של ז'וסואה.

דקה 37: גול! דייגו קוסטה הלוהט הכפיל את היתרון של הספרדים אחרי שקיבל כדור ארוך נהדר, הוריד לעצמו בראש וחלף על פני הלטון השוער בדרך לשער קליל.

אוסטריה וינה - זניט 1:4

איזו תבוסה משפילה לרוסים, שהפכו להיות הקבוצה הראשונה שמעפילה לשמינית הגמר עם פחות משבע נקודות.זניט פתחה את המשחק עם שער של קרזאקוב, אבל האוסטרים התפוצצו בהמשך וסיפקו לאוהדיהם רגע של נחת. זניט צריכה להגיד תודה לאתלטיקו מדריד שניצחה במשחק המקביל ושלחה אותם לשמינית הגמר למרות קמפיין לא מרשים.

דקה 35: גול! קרזאקוב החלוץ המצוין העלה את הרוסים ליתרון אחרי שנשלח לכדור עומק, חלף על פני השוער ומקרוב בעט פנימה.

דקה 45: גול! אוסטריה וינה משווה. פיליפ הוסינר ניצל יציאה לא טובה של הרוסים לנבדל, קיבל כדור עומק מצוין ומקרוב בעט פנימה והקפיץ את הקהל הביתי.

דקה 48: גול! האוסטרים מדהימים את זניט ומשלימים מהפך. תומאס יון כבש אחרי שקיבל כדור רוחב משמאל ובעט לרשת.

דקה 51: גול! איזו חגיגה של האוסטרים שכבשו את השלישי שלהם במשחק עם שער שני של הוסינר שבעט מחוץ לרחבה ברגל ימין לפינה ולרשת.

דקה 90: קיינאסט חתם את הניצחון המרשים של האוסטרים, שנפרדו מהמפעל עם הישג אדיר.

שחקן ברצלונה ניימאר. רויטרס
שלושער אדיר לברצלונה. ניימאר/רויטרס
שחקן סלטיק ניר ביטון מאוכזב. Denis Doyle, GettyImages
יזכור הרבה זמן את החוויה בקאמפ נואו. ניר ביטון/GettyImages, Denis Doyle

בית ח'

מילאן - אייאקס 0:0

קרב ישיר על הכרטיס השני לשלב הבא התקיים בסאן סירו ובסיומו עלו המילאנזים לשלב הבא בקושי רב. אייאקס הצעירה הגיעה ללא רגשי נחיתות לסאן סירו וגם נהנתה מיתרון של שחקן אחרי הרחקתו של מונטליבו, אבל למרות מספר מצבים קורצים לא הצליחה להכניע את האיטלקים ותאלץ להסתפק בליגה האירופית.

דקה 22: אדום למילאן! מונטליבו הקשר נכנס בגסות בקרסולו של פאולסן בלם אייאקס והורחק בצדק.

ברצלונה - סלטיק 1:6

אחרי המעידה מול אייאקס במחזור הקודם, אלופת ספרד לא השאירה שום סיכוי לסקוטים ופירקה אותם ללא רחמים בזכות הצגת יחיד של ניימאר הברזילאי שסיפק את משחקו הטוב ביותר העונה עם שלושער נהדר. ניר ביטון פתח בהרכב של לנון ושיחק 69 דקות, אך ספק אם יזכור לחיוב את הטראומה שחווה בקאמפ נואו.

דקה 7: גול! הקטלאנים עלו ליתרון מוקדם מרגליו של ג'רארד פיקה הבלם. אלכסיס סאנצ'ס היה זה שבעט מתוך הרחבה, שוער סלטיק הדף אבל פיקה היה שם כדי לכבוש מקרוב.

דקה 43: גול! הקטלאנים הכפילו את היתרון שלהם אחרי מהלך נהדר של ניימאר שתיעתע באפה אמברוז הבלם ושלח כדור לפדרו שהגיע מאחור ובעט לרשת.

דקה 45: גול! בארסה המשיכה בהתעללות שלה מול הסקוטים והפעם ניימאר התכבד בכיבוש אחרי שסיים מהלך קבוצתי נפלא של בארסה שהסתיים בבישול של מונטויה המגן לברזילאי.

דקה 48: גול! ניימאר עם השער השני שלו במשחק. הברזילאי החליף מסירות עם צ'אבי ובעט מחוץ לרחבה ברגל שמאל פנימה לרשת.

דקה 58: גול! ניימאר השלים שלושער עם משחקו הטוב ביותר העונה. הברזילאי קיבל כדור ברחבה, תיעתע בהגנת סלטיק ובעט מקרוב פנימה.

דקה 72: גול! הקטלאנים המשיכו בטיול מול הסקוטים העלובים והפעם ניימאר שבת מכיבוש ופינה את הבמה לטייו הצעיר. אדריאנו המגן פרץ בצד שמאל ושלח כדור רוחב לספרדי שמתוך הרחבה בעט ברגל שמאל פנימה.

דקה 88: גול! סמארס היווני נגח שער מצמק לסקוטים והמתיק מעט את הגלולה המרה.

שחקן מילאן מריו באלוטלי מול שחקן אייאקס כריסטיאן פאולסן. רויטרס
נותר לבד בחוד אחרי הרחקת אל שעראווי. באלוטלי מול פאולסן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully