וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום נגמר: וינסנט אניימה ספג אחרי 1,062 דקות

עצמי של קיאר בהפסד של ליל 1:0 לבורדו מנע ממנו לשבור את השיא. בן בסט החמיץ פנדל. מונאקו ניצחה ועלתה למקום השני

המחזור ה-17 בליגה הצרפתית הגיע הערב (ראשון) לסיומו כאשר מונאקו שבה למקום השני בטבלה אחרי 0:1 קשה על אז'קסיו שסידר לה ניצחון רביעי ברציפות בדרך לפער של שתי נקודות מפריס סן ז'רמן. בהתמודדות שפתחה את משחקי יום ראשון בורדו אירחה את ליל כשבמוקד עמד וינסנט אניימה, שחלומו לשבור את שיא הדקות ללא ספיגה התנפץ. אם לא די בכך, הקבוצה מצפון צרפת ספגה הפסד ראשון אחרי 11 משחקים ואיבדה את המקום השני למונאקו, שניצחה 0:1 את אז'קסיו. עדן בן בסט החמיץ פנדל ב-1:1 של טולוז מול מונפלייה, ליון חזרה מפיגור וניצחה 1:3 בבאסטיה.

שוער ליל, וינסנט אניימה. רויטרס
דווקא בשער עצמי. אניימה/רויטרס

בורדו - ליל 0:1

מאמן בורדו, פרנסיס ז'ילו, הבטיח לשחקניו שמי שיכניע את וינסנט אניימה היום יקבל ארוחה על חשבונו, אבל מי שימתין עכשיו להזמנה למסעדה הוא דווקא בלם ליל סימון קיאר.

אניימה הגיע למשחק היום אחרי 1,035 דקות ללא ספיגה - מתוכן 11 משחקים רצופים בלי להוציא כדור מהרשת. חסרו לו 141 דקות כדי לשבור את שיא כל הזמנים בליגה הצרפתית ששייך לשוער העבר גאיטאן נואר, אבל בדקה ה-27 החלום הפרטי שלו נגמר. הקשר האחורי לנדרי נ'גוומו בעט כדור מכ-20 מטר, אניימה כבר היה במקום כדי לקלוט, אבל קיאר שלח רגל והסיט את הכדור לקורה ופנימה.

שחקני בורדו לא חגגו רק שער יתרון חשוב נגד הקבוצה שניגשה למחזור כשהיא במקום השני, הם גם הגיבו בתנועות ידיים של ביטול - כלומר "הרצף נגמר". מיד לאחר מכן הם דהרו לחגוג עם לא אחר מאשר נואר - שוער העבר של הקבוצה שנותר השיאן ומשמש היום כשדר קווים ב"קאנאל פלוס". אגב, גם השיא של נואר שעומד על 1,176 דקות, נקטע בעונת 1992-93 אחרי ששחקן מבורדו הסיט את הכדור לשערו הוא.

שחקן בורדו, מקסים פונג'ה, הורחק בדקה ה-58 וליל ניסתה לנצל את זה כדי להשוות, אבל לא הצליחה והפסידה לראשונה מאז אמצע ספטמבר.

שחקני בורדו חוגגים. רויטרס
חגגו עם תנועות ביטול. שחקני בורדו/רויטרס

מונאקו - אז'קסיו 0:1

קבוצת המיליונרים ממשיכה לעשות חיל והערב היא השיגה את ניצחונה הרביעי ברציפות שסידר לה בחזרה את המקום השני ופער של שתי נקודות בלבד מפריס סן ז'רמן. אלא שאז'קסיו שלא זוכרת מתי הייתה הפעם האחרונה שהיא ניצחה עשתה לה חיים קשים, וההפסד הזה רק מסבך אותה עוד יותר בתחתית הליגה הצרפתית כשהיא עם תשע נקודות בלבד וניצחון בודד ב-17 משחקים.

מונאקו הייתה יותר דומיננטית במשך רוב שלבי המשחק, אבל לא הצליחה לתרגם את היתרון שלה במחצית הראשונה לכדי שער. אלא שבדקה ה-62 היא קיבלה יתרון ענק בדמות הרחקה בצהוב שני של ז'אן באפטיסט פייראצי. רבע שעה לסיום, היתרון המספרי תורגם לשער אחרי הסתננות ברחבה של עמנואל ריבייר, שקיבל את הכדור מאנדראה ראג'י, הסתיימה עם שער בבעיטה מקרוב שהעניקה למונאקו את שלוש הנקודות היקרות.

עמנואל ריבייר שחקן מונאקו מול ממו שוער אז'קסיו. רויטרס
ניצחון קשה, אבל חשוב. עמנואל ריבייר/רויטרס

טולוז - מונפלייה 1:1

בצורת ההבקעות של עדן בן בסט, שלא כבש בליגה הצרפתית מאז אמצע אוגוסט, הגיעה לשיאה הערב. החלוץ הישראלי (67 דקות) קיבל את הקרדיט בהרכב ובדקה ה-51 היה חייב להבקיע מהנקודה הלבנה אחרי הרחקתו של דניאל קונגרה האורח, אבל ז'ופרה ז'ורדרן עצר את הפנדל שלו והשאיר את בן בסט מתוסכל. מונפלייה עלתה ליתרון משער בדקה ה-19 של משער של סולימן קמארה, כשטולוז התגברה על החטאת הפנדל ואיזנה עם שער של הקולומביאני אבל אגילאר בדקה ה-72, שלוש דקות אחרי שקפטן טולוז ג'ונתן זבינה הורחק.

באסטיה - ליון 3:1

הפסד ביתי ראשון העונה לקורסיקנים. פלוריאן רספנטינו העלה את באסטיה ליתרון בדקה ה-34, אבל המחצית השנייה הייתה כל כולה של ליון. אלכסנדר לקאזט בעט חזק בשמאל על הרשת בדקה ה-54, שתי דקות לאחר מכן יאסין בנזיה נגח את השני אחרי אסיסט של קלמון גרנייה ובפטימבי גומיס המחליף סגר עניין חמש דקות לסיום. יאניק קהוזאק הורחק משורות באסטיה בדקה ה-88.

(עדכון ראשון: 15:38)

חלוץ טולוז עדן בן בסט. GettyImages
הבצורת מתארכת. עדן בן בסט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully