וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ניצחונות מוחצים לברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו

הקטלאנים טיילו עם 0:4 על גרנאדה, הבלאנקוס הביסו 0:5 את אלמריה. רונאלדו כבש ונפצע. 0:7 לקולצ'ונרוס על חטאפה, מספרת מדהימה לדייגו קוסטה

אחרי פגרה בת שבוע, הליגה הספרדית חזרה בסוף השבוע לפעילות עם משחקיהן של כל הגדולות שנתנו הצגות מרשימות ושמרו על הסטטוס קוו בצמרת. האלופה ברצלונה הביסה 0:4 את גרנאדה, כדי לשמור על הפסגה עם 40 נקודות מ-42 אפשריות ולהראות שהיא מסתדרת גם ללא ליאונל מסי הפצוע. ריאל מדריד צימקה את את הפער מהקטלאנים לשש נקודות אחרי 0:5 מוחץ בחוץ על אלמריה. כריסטיאנו רונאלדו כבש את הראשון אך הוחלף בשל פציעה בדקה ה-55. סגנית המוליכה אתלטיקו מדריד פירקה 0:7 את חטאפה בדרבי הקטן של מדריד במשחק שבו דייגו קוסטה הפצוע עלה כמחליף וכבש שער מדהים במספרת. משחק נוסף שהסתיים סיפק דרמה גדולה כשריאל סוסיאדד מחקה פיגור 3:1 וניצחה 3:4 את סלטה ויגו בזכות רביעייה מדהימה של קרלוס ולה המקסיקני.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה כובש בפנדל. David Ramos, GettyImages
שער ראשון העונה. אנדרס אינייסטה/GettyImages, David Ramos

ברצלונה - גרנאדה 0:4

ליאונל מסי הפצוע הציג את נעל הזהב והצטרף ביציע לוויקטור ואלדס, צ'אבי ויתר הפצועים, אבל גם בלעדיהם ברצלונה לא התקשתה להשיג ניצחון נוסף בקאמפ נואו, ה-23 ברציפות בבית בליגה (הריצה הכי טובה מאז ה-39 הרצופים בין השנים 1958-1960). מוליכת הטבלה זכתה בשני פנדלים, כשבראשון ססק פברגאס הוכשל ואנדרס אינייסטה כבש את שער הבכורה שלו העונה בדקה ה-20, ולאחר מכן אינייסטה הוכשל ופברגאס הרשית בדקה ה-40. חוסה מנואל פינטו גילה יכולת טובה בין הקורות, המשחק התנהל על מי מנוחות מבחינת ברצלונה, גרנאדה גם איבדה שחקן (מנואל איטורה הורחק) ואלכסיס סאנצ'ס ניצל זאת כדי להשתוות למסי עם שמונה שערי ליגה. פדרו חתם בדקת הסיום, עוד טיול קליל של ברצלונה הבלתי מנוצחת.

בארסה החלה טוב את המשחק, אבל רוברטו מנע ממנה יתרון מוקדם, כולל הצלה גדולה מול נגיחה של אלכסיס בדקה ה-14. בדקה ה-20 גם רוברטו לא יכול היה להושיע. פברגאס הוכשל ברחבה על ידי דיאקטה, ואינייסטה דייק מהנקודה הלבנה. 0:1 לברצלונה. ארבע דקות לאחר מכן כמעט השיגה גרנאדה את השוויון, כשפינטו כבר נכנע ולמזלו הכדור של פיטי נעצר במשקוף. בדקה ה-40 עוד פנדל לברצלונה, רק הסיטואציה התהפכה. הפעם אינייסטה התכוון לבעוט והוכשל מאחור בקצה הרחבה על ידי פראן ריקו, כשפברגאס ירה את הפנדל פנימה.

בפתיחת המחצית השנייה נמשכה השליטה של ברצלונה, שהחמיצה מרגלי פדרו וניימאר, כשבדקה ה-66 הורחק מנואל איטורה בצהוב שני והשאיר את גרנאדה ב-10 שחקנים. ניום יכול היה לצמק עבור גרנאדה, אך בעט מזווית קשה לגופו של סאנצ'ס, ומיד בהתקפה המתפרצת מנגד בישל ניימאר לאלכסיס שהבקיע בדקה ה-70 את השמיני שלו העונה. בדיוק כמו מסי. היתרון המבטיח אפשר למרטינו להעניק דקות לסרג'י רוברטו הצעיר, כשאדמה טראורה ערך הופעת בכורה במדי הקבוצה הבוגרת וכמעט כבש לקראת הסיום. מי שהצטרף לחגיגה בדקה ה-90 הוא פדרו, שדחק מקרוב אחרי בישול של ססק.

שחקני ברצלונה חוגגים. David Ramos, GettyImages
ניצחון ביתי מספר 23 ברציפות בליגה. ססק פברגאס, אנדרס אינייסטה והחברים/GettyImages, David Ramos
קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
כבש במשחקו ה-200 בריאל. קארים בנזמה/רויטרס

אלמריה - ריאל מדריד 5:0

אחרי שראתה את ברצלונה מביסה 0:4 את גרנאדה, עלו הבלאנקוס על הדשא של אלמריה ורקדו עם חמישייה קלילה, אולם הבשורות המדאיגות מהמשחק הזה הגיעו מכיוונו של כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי שנמצא בכושר פשוט אדיר כבש כבר אחרי שלוש דקות אך הוחלף בדקה ה-55 בשל פציעה בשריר. ריאל הסתדרה גם ללא הכוכב הגדול שלה ופירקה את האנדלוסים עם בליץ לקראת הסיום ושערים של קארים בנזמה, איסקו, גארת' בייל ואלברו מוראטה.הבלאנקוס צימקו שוב את הפער מברצלונה המוליכה לשש נקודות ועל פי הדיווחים הראשוניים שמגיעים כעת הפציעה של הפורטוגלי אינה חמורה והוא יחזור בהקדם לפעילות.

שלוש דקות בלבד עברו וריאל עלתה ליתרון ומי כבש? ניחשתם נכון. איסקו שחזר להרכב פרץ בצד ימין והרים כדור מדוייק לעברו של כריסטיאנו רונאלדו שהמשיך מקרוב פנימה וכבש את שער הליגה ה-17 (!) שלו העונה. 0:1 מהיר מאוד לריאל.

אלמריה ניסתה להגיב וסיכנה לא אחת את שערו של דייגו לופס אבל בדקה ה-31 רונאלדו סיפק עוד הוכחה לכושר האדיר שלו כשלקח כדור ממרכז המגרש ודהר לתוך רחבת אלמריה כשהוא חולף על פני כל ההגנה של המארחים, אבל בעט כדור לא מספיק חזק שנהדף על ידי אסטבאן שוער אלמריה.

ריאל ניסתה לכבוש את השני כדי להימנע מדרמות מיותרות וקרבחאל המגן הימני כמעט עשה זאת בדקה ה-50 כשקיבל כדור מבנזמה ומזווית קשה בעט חד לפינה, אבל שוער אלמריה הדף לקרן. בדקה ה-55 הגיע הרגע ממנו אוהדי ריאל מדריד חששו. כריסטיאנו רונאלדו נפגע אחרי תיקו של אלכסיי וידאל ולא יכל להמשיך. הפורטוגלי הוחלף על ידי חסה וירד לחדר ההלבשה כשהוא מדדה במעט על רגלו.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
כבש אך נפצע לאחר מכן. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

ריאל נלחצה אחרי היציאה של רונאלדו אבל קארים בנזמה הרגיע אותה בדקה ה-62. החלוץ הצרפתי המושמץ קיבל כדור כ-17 מטרים משערו של אסטבאן ובעט כדור מסובב לפינה. 0:2 לריאל, בדרך לעוד ניצחון. מיד אחרי השער שלו הוחלף בנזמה המותש על ידי אלברו מוראטה הצעיר.

בדקה ה-72 הצטרף גם גארת' בייל לחגיגת השערים. הקיצוני הוולשי שנכנס אט אט לכושר, ניצל איבוד כדור של דובארבייר המגן ומקרוב בעט ללא קושי לפינה ופנימה. 0:3 לריאל. שלוש דקות עברו וגם איסקו, שחקן רכש נוסף של ריאל בקיץ, התכבד בשער משלו אחרי שקיבל כדור מחסה המחליף ומ-20 מטרים בעט שטוח וחזק לפינה. 0:4 לריאל.

אחרי שראתה את ברצלונה מנצחת 0:4, ריאל רצתה חמישייה והשיגה אותה בדקה ה-81 אחרי שער של אלברו מוראטה המחליף, שקיבל כדור עומק ומול אסטבן הקשית בקלות לרשת. 0:5 מוחץ לבלאנקוס.

גארת' בייל שחקן ריאל מדריד בועט מול אלמריה. AP
גם הוא התכבד בכיבוש. גארת' בייל/AP

אתלטיקו מדריד - חטאפה 0:7

אחרי שראתה את שתי הגדולות מנצחות בקלות במשחקים שלהן, אתלטיקו השנייה עלתה לדרבי הקטן מול חטאפה כשמלך השערים שלה דייגו קוסטה יושב על הספסל בשל פציעה קלה, אך זה לא מנע ממנה לתת עוד הצגה לאוהדיה ולהיצמד לברצלונה בפסגה. אתלטיקו כבש ארבעה שערים ללא קוסטה, אך הדובדבן היה שייך למלך השערים של הקבוצה שנכנס כמחליף בדקה ה-61 וקינח עם מספרת נהדרת בדקה ה-69.

26 דקות החזיקו מעמד האורחים עד שראול גרסיה כבש את הראשון בנגיחה אחרי כדור קרן מדויק של קוקה מצד ימין. 11 דקות עד שאתלטיקו הכפילה את היתרון בזכות שער עצמי של אלברטו לופו, שדחק לשערו הוא כדור נגיחה של קוקה.

המשחק הזה הפך לגארבץ' טיים אחד גדול אחרי שחואן וארלה מחטאפה הורחק בצהוב שני אחרי נגיעת יד מיותרת ובדקה ה-49 כבש דויד וייה את שערו השביעי כשדחק מקרוב כדור רוחב של חואנפראן. גרסיה כבש את השני שלו והרביעי של אתלטיקו שלוש דקות לאחר מכן בנגיחה אחרי מסירה מדוייקת מצד ימין של טיאגו. השער היפה במשחק הגיע כאמור בדקה ה-69 בה דייגו קוסטה, שנכנס כמחליף שמונה דקות לפני כן, בעט כדור מספרת וירטואוזית אחרי מסירה מצד ימין של גבי. דויד וייה כבש את השני שלו והשישי של אתלטיקו בדקה ה-78 אחרי בישול של אדריאן, שקינח עם השביעי בדקה ה-90 בבעיטה שטוחה וחזקה מ-11 מטרים. 0:7 ענק לאתלטיקו בסיום.

כאמור, אתלטיקו צימקה את הפער מברצלונה המוליכה לשלוש נקודות בעקבות הניצחון הזה ופתחה פער של שלוש נקודות על פני ריאל מדריד השלישית. ביום שלישי תצא הקבוצה של דייגו סימאונה למשחק חוץ מול זניט בליגת האלופות ובשבת הבאה תתארח למשחק חוץ בליגה אצל אלצ'ה.

דויד וייה (מימין) עם קוקה שחקני אתלטיקו מדריד. Denis Doyle, GettyImages
ההצגה נמשכת. דויד וייה חוגג/GettyImages, Denis Doyle

ריאל סוסיאדד - סלטה ויגו 3:4

איזה משחק ענק קיבלו חובבי הכדורגל שהגיעו הערב לאצטדיון באנואטה. אחרי שחטפה חמישיה מריאל מדריד, ריאל סוסיאדד חזרה חזרה לאצטדיונה הביתי וניצחה אחרי דרמה ענקית ובזכות הצגה של איש אחד: קרלוס ולה החלוץ המקסיקני שלה שכבש רביעיה בלתי נשכחת. ולה היה זה שפתח את חגיגת השערים עם כיבוש מוקדם כבר אחרי שש דקות שהעלה את המארחים ליתרון.

אולם סלטה לא נבהלה והגיבה ומהר. ראפיניה היה זה שכבש את שער השוויון בדקה ה-23 וחמש דקות לאחר מכן השלים אלכס לופס את המהפך של האורחים. ראפיניה השלים צמד וכבש את השלישי של סלטה בדקה ה-57 אבל ולה צימק בדקה ה-61 ובדקה ה-65 הורחק פונאטס מסלטה בצהוב שני. בפיגור שחקן הצליחו האורחים להחזיק מעמד עד הדקה ה-78 שבה ולה השלים צמד וקבע 3:3 מדהים באנואטה. שלוש דקות בלבד חלפו והמקסיקני הפך לשחקן הראשון העונה בחמש הליגות הבכירות שכובש רביעיה. המקסיקני ניצל הקפצה לרחבה של גרייזמן, התנער מהגנת סלטה ובעט מקרוב לרשת. ניצחון גדול ודרמטי לסוסיאדד בסיום. הצגה בלתי נשכחת לוולה.

קרלוס ולה שחקן ריאל סוסיאדד. David Ramos, GettyImages
הצגה בלתי נשכחת. קרלוס ולה/GettyImages, David Ramos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully