וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: גרמניה ניצחה את אנגליה 0:1, ספרד הובכה

פר מרטסאקר כבש (38) והעמיק את המשבר באנגליה. דרום אפריקה הדהימה את ספרד עם 0:1, 0:0 בין הולנד לקולומביה

במקביל למשחקי ההכרעה בשלב הפלייאוף של מוקדמות המונדיאל, מהם עלו הערב (שלישי) ארבע נבחרות אירופאיות ושתיים מאפריקה, נערכו עוד משחקי הכנה רבים ומרתקים. אלופת העולם ספרד הופתעה בדרום אפריקה על ידי הנבחרת המקומית שגברה עליה 0:1. גרמניה ניצחה את אנגליה בוומבלי 0:1. הולנד חילצה 0:0 עם קולומביה. אוסטריה ניצחה את ארצות הברית 0:1. בלגיה שוב הפסידה בבית, הפעם 3:2 ליפן.

ברנרד פארקר שחקן נבחרת דרום אפריקה. GettyImages
הגיבור של דרום אפריקה. ברנרד פארקר/GettyImages
שוער דרום אפריקה איטומלנג קונה חוגג. AP
הפתעה עצומה. קונה חוגג/AP

דרום אפריקה - ספרד 0:1

לפני שלוש שנים וארבעה חודשים נבחרת ספרד חגגה באצטדיון סוקר סיטי את ההישג הגדול ביותר בתולדותיה, זכייה במונדיאל 2010. כמה חודשים לפני שהיא מסתערת על תואר נוסף ושלושה ימים לאחר המשחק מעורר המחלוקת שקיימה ה"לה רוחה" בגינאה המשוונית ובו ניצחה 1:2, היא חזרה ליוהנסבורג על מנת לפגוש את הבפאנה בפאנה, שמצידם לא יהיו במונדיאל הקרוב, אך זה לא הפריע להם לרשום ניצחון מרשים תחת האווירה הנהדרת באצטדיון ביוהנסבורג. ויסנטה דל בוסקה ערך לא פחות מ-10 שינויים בהרכב שפתח מול גינאה המשוונית, אך ראה את הנבחרת שלו מציגה יכולת חלשה למדי ורשם הפסד שני בלבד בשנתיים. אם זה לא הספיק, שוער ברצלונה ויקטור ואלדס נפגע במהלך המחצית השנייה והוחלף. את דקות הסיום העבירה ספרד כשראול אלביול לובש את אפודת השוער. ברנרד פארקר כבש את שער הניצחון לדרום אפריקה בדקה ה-56.

דקה 3: צ'אבי אלונסו מצא את דויד וייה בכדור עומק חכם ברחבה, חלוץ אתלטיקו חלף על פני השוער וגלגל פנימה, אך השער נפסל בגלל שריקה מוצדקת לנבדל.

דקה 17: הוווזבוזלות החלו להגיע לדציבלים גבוהים, וכך גם דרום אפריקה. מניסיה בעט כדור שניתז מרגלו מרגלו של סרחיו ראמוס ופגע במשקוף. דקה לאחר מכן מאניסיה ניסה שוב את מזלו בבעיטה מרחוק, קסיאס הדף.

דקה 44: עוד מצב מסוכן של ספרד, צ'אבי אלונסו שלח כדור לכיוונו של יורנטה ברחבה, ששעט לעבר הכדור אך נעצר ברגע האחרון על ידי קונה.

דקה 48: החמצה גדולה של דרום אפריקה. טהאבללה רץ לאורך אגף ימין וקיבל כדור לא בנבדל, אך בעט מעל המשקוף מול איקר קסיאס.

דקה 56: גול! דרום אפריקה עולה ליתרון מפתיע עם מתפרצת יפהפה, אחרי שחילופי מסירות הסתיימו עם מסירה לברנדר פארקר. פארקר ניצב מול ויקטור ואלדס המחליף, בעט לרגליו אך הכדור התגלגל לרשת. 0:1 לדרום אפריקה.

דקה 69: אלברו נגרדו, עוד אחד מהמחליפים של דה בוסקה, קיבל כדור גדול מאינסייטה וניסה לבעוט, אך בעט הישר לרגליו של קומה הדרום אפריקאי.

דקה 94: רגע לפני שריקת הסיום, עוד החמצה של ספרד, הפעם מרגליו של אלביול. המגן נותר חופשי לחלוטין מול קונה, אך בעט חלש והשוער הגיב היטב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן נבחרת ספרד ויסנטה דל בוסקה. רויטרס
הפסד שני בשנתיים. דל בוסקה/רויטרס

הולנד - קולומביה 0:0

האורנג' אומנם איכזבו מעט כאשר איבדו יתרון 0:2 בדרך ל-2:2 מול יפן בשבת, אבל הנבחרת שלהם תמיד יכולה לייצר כדורגל תוסס, בטח כאשר היא משחקת בארץ השפלה. הפעם זה לא ממש הלך, בעיקר בגלל שהיא הייתה עסוקה במגננה החל מהדקה ה-34, אז לנס הורחק והותיר אותה בעשרה שחקנים. הקפטרוס רשמו ניצחון ענק ביום חמישי, 0:2 בחוץ על בלגיה החזקה, אך הפעם לא מצאה רגל מסיימת בהתקפה, למרות הכושר הנפלא בו מצוי רדאמל פלקאו. קולומביה, שממשיכה למצב את מעמדה כאחת הנבחרות הטובות בעולם לקראת המונדיאל למרות התיקו, אומנם לא ניצחה אך המשיכה רצף של 18 משחקים ללא הפסד.

דקה 6: איזו החמצה של הולנד! רפאל ואן דר וארט בעט כדור מדוד וקשתי מ-30 מטר, שנעצר במשקוף. סים דה יונג הצעיר השתלט על הריבאונד, אך מקרוב הצליח לבעוט איכשהו החוצה.

דקה 20: קולומביה ורדאמל פלקאו ניסו לעקוץ, אך ללא הועיל. גוטיירז הופל ברחבה וטען לעבירה, השופט התעלם.

דקה 34: אדום! לנס ניסה להשתלט על כדור רוחב ברחבה, אך בעט החוצה. לאחר מכן, בלהט הרגע, נגח בפניו של בלם קולמוביה, מה שלא נעלם מעיני השופט שהרחיק אותו מיידית.

שחקן נבחרת קולומביה רדאמל פלקאו מול שחקן הולנד ג'ואל ולטמן. רויטרס
לא הצליח לפרוץ את הסכר. פלקאו/רויטרס

אנגליה - גרמניה 1:0

מה שנחשב אולי לקרב הכי טעון בכדורגל האירופאי הפך למפגן שליטה חד צדדי מצד גרמניה, שהעמיקה עוד יותר את המשבר של אנגליה. אחרי 2:0 ביתי לצ'ילה שגרר שריקות בוז מאלפי האוהדים בוומבלי לעבר המאמן רוי הודג'סון, נבחרת שלושת האריות קיוותה לתקן את הרושם ולגמול לקהל הביתי, אך המנשאפט פשוט עלו עליהם בכל פרמטר ושלטו במשחק. יוגי לב ביצע שינוי מפתיע בין הקורות ונתן את הקרדיט לשוער דורטמונד רומן ויידנפלר, שערך בכורה מוצלחת במדים הלאומיים ולא ספג. בעקבות הניצחון, גרמניה השתוותה במאזן הניצחונות בין השתיים עם שמונה לכל אחת. דווקא הבלם פר מרטסאקר, שמרגיש בבית באנגליה מעצם היותו שחקן ארסנל, היה זה שכבש את שער הניצחון עם נגיחה מדויקת בדקה ה-39.

דקה 20: משחק נטול מצבים עד כה בוומבלי. גרמניה מסוכנת יותר, אך לא מצליחה להגיע למצבי הבקעה ממשיים.

דקה 39: גול! גרמניה עולה ליתרון מוצדק, אחרי שהייתה יותר מסוכנת. כדור קרן ניתז מהגנת אנגליה והגיע ללארס בנדר, שהגביה שוב, ומצא את הראש של הבלם פר מרטסאקר, שנגח פנימה לפינה הרחוקה. 0:1 לגרמניה. מרטסאקר מארסנל בהחלט מרגיש בבית בלונדון.

דקה 44: אנגליה ניסתה להתאושש מהפיגור, וסטיבן ג'רארד שיגר בעיטה מחוץ לרחבה שחלפה מעט מעל המשקוף.

דקה 48: גרמניה כמעט עולה ל-0:2! מריו גצה פרץ בצורה מסחררת במרכז המגרש, חלף על פני שלושה מגינים וכמעט איבד, אך הכדור הגיע לחברו לשעבר בדורטמונד מרקו רויס. רויס בעט חזק, ג'ו הארט הדף היטב.

דקה 68: גרמניה שוב כמעט כובשת, אנגליה נראית כמו מי שהרימה ידיים. סידני סאם קיבל כדור עומק ונותר לבד מול הארט, אך ניסתה להקשית מעליו והכדור חלף מעל המשקוף.

דקה 80: אנגליה כמעט משווה. סמולינג התרומם לנגיחה ונותר פנוי, אך מקרוב הכדור הלך החוצה.

פר מרטסאקר שחקן נבחרת גרמניה חוגג שער. GettyImages
מרגיש טוב באנגליה. מרטסאקר חוגג/GettyImages

אוסטריה - ארצות הברית 0:1

אוסטריה האיכותית אומנם תראה את המונדיאל מהבית, אך זה לא הפריע לה להתעלות מעל ארצות הברית השאפתנית, שלמרות 15 ניצחונות והפסד בודד ב-17 המשחקים האחרונים שלה ירדה מנוצחת. המאמן הגרמני של האמריקאים, יורגן קלינסמן, זכה ללא מעט תמיכה ביציעים, אך זה לא סייע לו להשיג ניצחון בוינה. מרק ינקו כבש את שער הניצחון לאוסטריה בדקה ה-33.

בלגיה - יפן 3:2

הנבחרת האסייתית הרשימה עם קאמבק ו-2:2 מול הולנד, בעוד הבלגים אכזבו והפסידו 2:0 בבית לקולומביה, משחק אליו עלו עם לא מעט מחליפים. הפעם, גם עם הרבה איכותי יותר, החבורה של מארק וילמוטס ספגה הפסד נוסף, ולמרות הציפיות הגדולות ממנה, נראה שיש לה עוד עבודה בדרך לגביע העולמי. שתי הנבחרות יגיעו בקיץ לברזיל ועבור שתיהן מדובר בעוד צעד בהכנה הארוכה, אך יפן הרשימה יותר. הבלגים עלו ליתרון ראשונים עם שער של קווין מיראלס בדקה ה-15, אך היפנים השיבו בצורה מוחצת, עם שערים של קקיטני (37), קייסוקה הונדה המצוין (53) ושינג'י אוסזקי (63). טובי אלדרווילד רק צימק בדקה ה-79.

יורגן קלינסמן מאמן נבחרת ארצות הברית. GettyImages
קיבל יחס מועדף, אך הפסיד. קלינסמן/GettyImages

משחקים נוספים:

אוסטרליה - קוסטה ריקה 0:1
לאוסטרליה: טים קייהיל (69)

רוסיה - דרום קוריאה 1:2
לרוסיה: פיודור סומולוב (12), דימיטרי טראסוב (59). לדרום קוריאה: שין ווק קים (6).

סלובניה - קנדה 0:1
לסלובניה: ולטר בירסה (52)

נורבגיה - סקוטלנד 1:0
לסקוטלנד: סקוט בראון (61)

פולין - אירלנד 0:0

טורקיה - בלארוס 1:2
לטורקיה: אומוט בולוט (4), בוראק ילמאז (89). לבלארוס: ויטאלי רודיונוב (10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully