וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה, בלגיה ושוויץ עלו למונדיאל, ספרד בדרך

השלוש הצטרפו לאיטליה והולנד, שמחצה הפעם 1:8 את הונגריה. 1:4 לאנגליה על מונטנגרו, רוסיה קרובה, שבדיה בפלייאוף

איטליה והולנד העפילו למונדיאל 2014 כבר בחודש שעבר, והערב (שישי) הצטרפה אליהן בלגיה המרשימה, שניצחה 1:2 בקרואטיה והבטיחה את המקום הראשון בבית א'. שוויץ העפילה גם היא אחרי 1:2 באלבניה, וכך גם גרמניה שהביסה בבית 0:3 את אירלנד. ספרד, רוסיה, אנגליה ובוסניה ניצחו ושמרו על המקום הראשון בבתים שלהן, שבדיה הבטיחה מקום בפלייאוף.

העולות מאירופה עד כה: איטליה, הולנד, בלגיה, שוויץ, גרמניה.

שחקן נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו חוגג. AP
לקח את בלגיה לברזיל. רומלו לוקאקו/AP

בית א'

בלגיה עלתה למונדיאל, קרואטיה בשלב הפלייאוף.

1. בלגיה 25 נק'
2. קרואטיה 17
3. סרביה 11

קרואטיה - בלגיה 2:1

דור הזהב הנפלא העלה את בלגיה לטורניר גדול ראשון מאז מונדיאל 2002. גם נקודה הייתה מספיקה למארק וילמוטס ושחקניו, אבל כמו בכל הקמפיין - בלגיה שוב עשתה זאת בצורה מרשימה והסבירה מדוע כולם מצביעים עליה כסוס השחור של הגביע העולמי בברזיל. אדן הזאר להטט, אקסל ויטסל שלט במרכז וטיבו קורטואה הציל כשנדרש, ומעל כולם היה רומלו לוקאקו, שהמשיך את כושרו הפנטסטי ושלח עוד מסר לז'וזה מוריניו עם צמד מבריק. קרואטיה צימקה הודות לקראת הסיום מרגלי ניקו קרנצ'אר, אבל רבים מאוהדיה נטשו עוד לפני סיום המחצית בעקבות הפסד ביתי שלישי ברציפות. הם יחזרו בנובמבר, כשנבחרתם תתמודד במשחקי הפלייאוף על הכרטיס למונדיאל.

דקה 83: גול! הפעם קורטואה נכנע. השוער עצר את הניסיון הראשון של קאליניץ', אבל ואן בויטן הרחיק לעבר המחליף הקרואטי קרנצ'אר שהפציץ פנימה וצימק ל-2:1.

דקה 38: גול! שוב לוקאקו. ויטסל הוצא מתפרצת ולוקאקו דהר על פני 60 מטרים, התגבר על שני שחקנים ועבר את פלטיקוסה כדי לכבוש בקלות. 0:2 לבלגיה המרשימה.

דקה 15: גול! מי אם לא לוקאקו, שנמצא בכושר פנטסטי, קיבל כדור גדול מדפור, עבר את השוער וכבש בקלות את שערו הראשון בנבחרת במשחק רשמי. 0:1 לבלגיה שכרגע עולה למונדיאל.

וויילס - מקדוניה 0:1
לוויילס: סיימון צ'רץ' (67)

שחקן נבחרת בלגיה, אקסל ויטסל, מול שחקן נבחרת קרואטיה, לוקה מודריץ'. רויטרס
הקהל הקרואטי החל לנטוש לפני ההפסקה. לוקה מודריץ' מול אקסל ויטסל/רויטרס

בית ב'

איטליה כבר עלתה, בולגריה, דנמרק, צ'כיה וארמניה תיאבקנה במחזור הסיום על המקום השני, שככל הנראה לא יספיק לפלייאוף. דנמרק תסיים בו ככל הנראה, שכן היא תשחק מול מלטה.

1. איטליה 21 נקודות
2. בולגריה 13 (6+)
3. דנמרק 13 (1-)
4. צ'כיה 12 (3+)
5. ארמניה 12 (1-)

דנמרק - איטליה 2:2

האזורי אספו את הכרטיס למונדיאל בחודש שעבר, הגיעו הפעם בהרכב חסר (ללא מריו באלוטלי, אנדראה פירלו, לורנצו אינסינייה ודניאלה דה רוסי) וכפו שוויון דרמטי בפארקן בקופנהאגן. פאבלו אוסבלדו כבש ראשון, אבל הגיבור הגדול של דנמרק היה ניקלאס בנדטנר, שהכניע את ג'יג'י בופון (שיאן ההופעות האיטלקי עם משחקו ה-137) פעמיים בנגיחות (45 ו-79). דנמרק כבר הריחה את המקום השני, שגם ממנו סיכוייה לעלות קלושים כי היא תהיה הסגנית הגרועה ביותר, אך בתוספת הזמן אלברטו אקווילאני הצליח לאזן.

דקה 90: גול! שוויון דרמטי של האיטלקים. אוסבלדו היה חתום על כל המהלך, כשהבעיטה שלו פגעה באקווילאני המחליף ונכנסה בעזרתו פנימה. 2:2.

דקה 79: גול! דנמרק הופכת בדיוק באותה דרך. קרון דלי הגביה ובנדטנר נגח את השני שלו, כשבופון הגיב לאט וספג. 1:2 לדנמרק.

דקה 45: גול! קרון דלי הגביה מצד שמאל ובנדטנר, שהיה פלופ ביובנטוס, הכניע את בופון בנגיחה. 1:1.

דקה 28: גול! טיאגו מוטה מצא בכדור עומק את אוסבלדו, שניער את אגר ובעט שטוח לפינה השמאלית של השוער. 0:1 לאיטליה.

ארמניה - בולגריה 1:2

מהבית הזה ככל הנראה תצא הסגנית הגרועה ביותר שלא תגיע לפלייאוף, אבל ארמניה השאירה לעצמה סיכוי עם נקמה דרמטית בבולגריה המדורגת שנייה. בין שתי הנבחרות שררה איבה מאז המפגש הקודם בו ניצחו הבולגרים, שהפעם איבדו שני שחקנים באדום (ניקולאי בודורוב ודבטוסלב דיאקוב) וראו את ארמניה נצמדת אליהם. אראס אוזביליז (45) כבש בבעיטה חופשית יפה אחרי ההרחקה הראשונה, אבל איבלין פופוב (61) איזן בכדור חופשי משלו, לפני שיורה מובסיסיאן הקפיץ פנימה שלוש דקות לסיום.

מלטה - צ'כיה 4:1
למלטה: מייקל מיפסוד (48). לצ'כיה: תומאש הובשמן (3), דויד לפאטה (33), ואצלב קאדלץ (51), תומאש פקהארט (90)

מרטין ברייתווייט, שחקן נבחרת דנמרק, מול ג'אנלואיג'י בופון, נבחרת איטליה. AP
שיאן ההופעות של איטליה עם 137 משחקים. ג'יג'י בופון מעל מרטין ברייתווייט/AP

בית ג'

גרמניה שדהרה לאורך כל הקמפיין הבטיחה סופית את העלייה לגביע העולמי בפעם ה-16 ברציפות. שבדיה שנחלצה מפיגור וצרה צרורה נגד אוסטריה, הבטיחה את הסגנות והיא תשחק בפלייאוף.

1. גרמניה 25 נקודות
2. שבדיה 20
3. אוסטריה 14
4. אירלנד 11
5. קזחסטן 5
6. איי פארו 1

גרמניה - אירלנד 0:3

החבורה של יואכים לב עלתה למונדיאל 16 ברציפות, עם ניצחון ביתי קל מול אירלנד. גם בהרכב חסר וללא חלוצים, גרמניה לא התקשתה. סמי חדירה כבש ראשון עם בעיטה שפגעה בשחקן אירי בדקה ה-12, אנדרה שורלה הוסיף שער גדול בדקה ה-58 ומסוט אוזיל חתם בתוספת הזמן.

שבדיה - אוסטריה 1:2

בתום דרמה גדולה, שבדיה נקמה באוסטריה על ההפסד בסיבוב הקודם והבטיחה את מקומה בפלייאוף. אוסטריה הוליכה משער של מרטין הרניק בדקה ה-28, אבל מרטין אולסון המגן השווה בדקה ה-56 ומי אם לא זלאטן איברהימוביץ' הכריע ארבע דקות לסיום. אוסטריה תראה עוד טורניר גדול מהבית.

איי פארו - קזחסטן 1:1
לאיי פארו: האלור האנסון (41). לקזחסטן: אנדריי פינונצ'נקו (55)

שחקני נבחרת גרמניה סמי חדירה, פיליפ לאהם חוגגים. Alex Grimm, GettyImages
שמרו על המסורת. פיליפ לאהם עם סמי חדירה/GettyImages, Alex Grimm

בית ד'

הולנד עלתה, הונגריה עם סיכוי קלוש והמאבק המסתמן כרגע הוא בין טורקיה לרומניה, להן מספר נקודות זהה. במחזור האחרון טורקיה תארח את הולנד ורומניה תשחק בבית נגד אסטוניה. הונגריה שתקווה למעידה של שתיהן, תארח את אנדורה.

1. הולנד 25 נקודות
2. טורקיה 16 (9+)
3. רומניה 16 (5+)
4. הונגריה 14 (1-)

הולנד - הונגריה 1:8

איזו תוצאה. לא מדובר בסן מרינו או באנדורה, אלא בנבחרת שחלמה על הגעה למונדיאל. 10 שנים אחרי שערו האחרון של פטריק קלייברט במדי נבחרת הולנד, רובין ואן פרסי חלף על פניו והפך לשיאן השערים כשכבש שלושער והגיע ל-41 במדים הלאומיים. קלייברט, אחד מעוזרי המאמן של לואי ואן חאל, חגג יחד עם ואן פרסי, שנגח פעמיים לרשת (16 ו-44) והשפיל את ההונגרים כבר במחצית הראשונה, לפני שהשלים שלושער אחרי אסיסט (עם הראש) של אריאן רובן בדקה ה-53. הולנד כבר הבטיחה את הכרטיס למונדיאל בחודש שעבר, אבל לא ריחמה כשגם קווין סטרוטמן (25), ירמיין לנס (38), שער עצמי מטופש של סילרד דבסרי (65),, רפאל ואן דר וארט (86), ורובן בכדור חופשי (90) מצאו את הרשת. בלאש דז'ודז'אק רק צימק בפנדל (47). חמישה משחקים היו בין הנבחרות מאז 2010, הולנד ניצחה בכולם בתוצאות הללו: 1:6, 0:4, 3:5 ו-1:4. עכשיו יש 1:8 מוחץ מכולם. מאמן הונגריה התפטר, האם פאולו סוזה יחליפו?

אסטוניה - טורקיה 2:0
לטורקיה: אומוט בולוט (22), בוראק ילמאז (47)

אנדורה - רומניה 4:0
לרומניה: קלאודיו קסרו (42), בוגדן סטנקו (54), גבריאל טורז'ה (63 בפנדל), קונסטנטין לזר (85)

שחקן נבחרת הולנד רובין ואן פרסי חוגג עם המאמן לואיס ואן חאל. Peter Dejong, AP
שבר את שיא השערים של קלייברט עם שלושער. רובין ואן פרסי/AP, Peter Dejong

בית ה'

שוויץ עלתה הערב למונדיאל ובתום משחקי הערב נותרו שתי נבחרות שתאבקנה על המקום השני שמוביל לפלייאוף: איסלנד וסלובניה. האיסלנדים יתארחו במחזור הבא אצל נורבגיה, סלובניה תצא לשוויץ.

1. שוויץ 21 נקודות
2. איסלנד 16 (2+)
3. סלובניה 15 (4+)
4. נורבגיה 11
5. אלבניה 10
6. קפריסין 4

אלבניה - שוויץ 2:1

גם הנבחרת של אוטמר היצפלד עשתה את העבודה ותהיה במונדיאל שלישי ברציפות. ג'רדאן שאקירי ויתר חבריו הקוסוברים שבחרו בנבחרת שוויץ, חגגו בטיראנה. שאקירי כבש ראשון לאחר בישול של גרניט ג'אקה בדקה ה-48, והמגן מיכאל לאנג הכפיל בדקה ה-78. השער המצמק של חמדי סאליחי בפנדל בדקה ה-89 לא הפריע למסיבה של השוויצרים על הדשא. הם יהיו בקיץ בברזיל.

סלובניה - נורבגיה 0:3

מיליבוייה נובאקוביץ' סיפק הצגה גדולה במאריבור, הוביל את סלובניה לניצחון רביעי ברציפות והשאיר אותה בתמונה על המקום השני. החלוץ הוותיק כבש בדקות 13, 15 ו-49, נורבגיה עם סיכוי קטן להגיע לפלייאוף.

איסלנד - קפריסין 0:2

המארחים שמרו על המקום השני עם ניצחון קשה ברייקאוויק. קולבין סיגתורסון, חלוצה של אייאקס, כבש את הראשון בדקה ה-60 ועל השני היה חתום הכוכב הגדול גילפי סיגורדסון בדקה ה-76. ניצחון בנורבגיה במחזור הסיום ישלח את איסלנד לפלייאוף, וגם תיקו יספיק במידה שסלובניה תפסיד בשוויץ.

שחקני נבחרת שוויץ חוגגים. HEKTOR PUSTINA, AP
שוויץ במונדיאל שלישי ברציפות/AP, HEKTOR PUSTINA

בית ו'

רוסיה תסיים ראשונה כמעט בוודאות, אלא אם כן תפסיד באזרבייג'אן ואילו פורטוגל תביס את לוקסמבורג.

1. רוסיה 21 נקודות (15+)
2. פורטוגל 18 (8+)
3. ישראל 12

לוקסמבורג - רוסיה 4:0

הקרב על המקום הראשון בבית הישראלי יידחה למחזור האחרון, אחרי שרוסיה שמרה על הפסגה עם ניצחון קליל בלוקסמבורג. אלכסנדר סמדוב (9), ויקטור פאיזולין (39), דניס גלושקוב (45) ואלכסנדר קרז'אקוב (73) הבקיעו לזכות הנבחרת של פאביו קאפלו, שכנראה תסגור עניין במחזור הסיום באזרבייג'אן ותשלח את פורטוגל לפלייאוף, במיוחד אחרי שישראל סייעה לה עם התיקו בליסבון.

אזרבייג'אן - צפון אירלנד 0:2
לאזרבייג'אן: רופאט דדאשוב (58), מאהיר שוקורוב (90)

שחקני נבחרת רוסיה חוגגים עם אלכסנדר סמדוב. AP
שמרו על המקום הראשון. שחקני נבחרת רוסיה/AP

בית ז'

בוסניה ויוון הבטיחו את שני המקומות הראשונים, רק הסדר לא נקבע. בוסניה נהנית מיחס שערים עדיף ותתארח בליטא, בעוד יוון תקווה למעידה שלה כשתארח את ליכטנשטיין.

1. בוסניה 22 נקודות (23+)
2. יוון 22 נקודות (6+)

בוסניה - ליכטנשטיין 1:4

12 דקות של בליץ סידרו לבוסניה ניצחון ביתי קל והשאירו אותה במקום הראשון, אולי בדרך להופעה היסטורית בגביע העולמי. אדין דז'קו העלה את מאזנו במוקדמות ל-10 שערים עם צמד בדקות 27 ו-39), זבייזדאן מיסימוביץ' (34) ו-ודאד איבישביץ' (38) השלימו. ניקולאס האסלר (61) צימק לנועלת טבלת הבית.

יוון - סלובקיה 0:1

בניגוד לבוסניה שטיילה, יוון נאבקה בסלובקיה והשיגה את שלוש הנקודות רק הודות לשער עצמי הזוי. מרטין שקרטל ניסה להחזיר כדור ליאן מוחה בדקה ה-44, אבל הכדור חמק מתחת לרגלו של השוער - סטייל דודו אוואט ואלון חרזי - והתגלגל לרשת.

ליטא - לטביה 0:2
לליטא: פדור צ'רניך (7), סאוליוס מיקוליונאס (68)

שחקן נבחרת יוון לזארוס כריסטודופולוס מול שחקן נבחרת סלובקיה פטר פקאריק. Thanassis Stavrakis, AP
יוון נהנתה משער מגוחך. לזארוס כריסטודופולוס מעל פטר פקאריק/AP, Thanassis Stavrakis

בית ח'

אנגליה תארח את פולין כשניצחון יבטיח לה את הכרטיס למונדיאל. אוקראינה תמתין למעידה של האנגלים כשתשחק אצל סן מרינו החלשה. המקום השני מובטח לה בזכות הפרש השערים.

1. אנגליה 19 נקודות (25+)
2. אוקראינה 18 (16+)
3. מונטנגרו 15 (4+)

אנגליה - מונטנגרו 1:4

נבחרת שלושת האריות סוף כל סוף ניצחה יריבה שאינה מולדובה או סן מרינו, ושמרה על ראשות הבית לקראת מחזור הסיום. דניאל סטארידג' פתח בהתקפה לצד ויין רוני, גם אנדרוס טאונסנד קיבל מקום בהרכב וכולם החזירו לרוי הודג'סון עם שערים. מונטנגרו הגיעה לוומבלי בהרכב חסר והחזיקה מעמד מחצית, אך סבלה משער עצמי מביך והגיבה רק פעם אחת. ניצחון גדול לאנגליה שתהיה לפחות בפלייאוף.

דקה 90+3: גול! סטארידג' פרץ לרחבה והוכשל. השופט הצביע על הנקודה הלבנה וחלוץ ליברפול בעט בעצמו לרשת. 1:4 לאנגליה.

דקה 78: גול! איזה שער בכורה של טאונסנד. הכישרון מטוטנהאם עבר נהדר ומ-22 מטרים שחרר בעיטה חזקה בימין לקורה ופנימה. 1:3 לאנגליה.

דקה 71: גול! בצ'יראי ניסה לבעוט לשער והכדור הגיע במקרה לדמיאנוביץ', שהיה ספק בנבדל וצימק די במקרה. 1:2 לאנגליה.


דקה 62: גול! איזה שער מביך. וולבק העביר כדור רוחב ובושקוביץ' שניסה להרחיק בעט לשערו הוא. שער עצמי אומלל, 0:2 לאנגליה.

דקה 49: גול! טאונסנד פרץ בצד ימין והעביר רוחב, וולבק בעט ונעצר, ועל הריבאונד היה רוני שכבש בבעיטה חלשה. 0:1 לאנגליה.

אוקראינה - פולין 0:1

שתי מארחות יורו 2012 נפגשו בחרקוב, כאשר הנבחרת המקומית יצאה עם ידה על העליונה וסתמה את הגולל על סיכוייה פולין להגיע למונדיאל. אוקראינה חיכתה לדקה ה-64, אז אנדריי ירמולנקו הבקיע בקור רוח בשמאל והעניק לה את השער המיוחל וניצחון כפול במוקדמות על פולין, אחרי ה-1:3 בחוץ. משחק רביעי ברציפות בו האוקראינים לא סופגים שער, והם חזק בקרב על המקום הראשון. בזכות איבוד הנקודות של מונטנגרו, העובדה כי הפרש השערים שלה טוב בהרבה ומשחקה הבא יהיה מול סן מרינו, גם אוקראינה לפחות בפלייאוף.

מולדובה - סן מרינו 0:3
למולדובה: ויורל פרונזה (55), אוג'ן סידורנקו (59 ו-89)

שחקן נבחרת אנגליה אנדרוס טאונסנד חוגג. רויטרס
שער בכורה ברגע האמת. אנדרוס טאונסנד/רויטרס

בית ט'

ספרד תסיים ראשונה אם תשיג לפחות נקודה בבית מול גאורגיה. צרפת תייחל לסנסציה כשתארח את פינלנד.

1. ספרד 17 נקודות (9+)
2. צרפת 14 (6+)

ספרד - בלארוס 1:2

יממה אחרי הפיצוץ, האצטדיון במאיורקה הסתפק בשני רעשים קטנים כשאלופת העולם עשתה עוד צעד לעבר העפלה למונדיאל. ספרד תבטיח זאת קרוב לוודאי במחזור הסיום, אחרי שהערב עבדה קשה ופרצה את הסכר רק בדקה ה-61 עם שער של הקפטן צ'אבי. אלברו נגרדו, שהחליף את מיצ'ו (בכורה) הכפיל בדקה ה-78 ואיקר קסיאס ראה את מחליפו ויקטור ואלדס סופג שער מצמק לקראת הסיום.

דקה 89: גול! קריבץ מסר לקורנילקו המחליף שבבעיטה שטוחה הכניע את ואלדס. 1:2 לספרד.

דקה 78: גול! ראמוס הגביה כדור מדוד מצד ימין ונגרדו המחליף זינק קדימה ונגח לרשת. 0:2 לספרד.

דקה 61: גול! צ'אבי הקפטן שבר את הקרח עבור הספרדים, עם חצי יעף חד וחזק שפגע בדרך בשחקן אורח ונעצר רק ברשת. 0:1 לאלופת העולם.

צ'אבי שחקן נבחרת ספרד חוגגת שער. David Ramos, GettyImages
הרגיע במאיורקה. צ'אבי/GettyImages, David Ramos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully