וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פריס סן ז'רמן ומונאקו נפרדו ב-1:1

זלאטן (5) כבש בבעיטת קונג-פו, פלקאו (20) השווה בקרב העשירות. 60 דקות למליקסון בהפסד ולנסיין, ליון חזרה לנצח

הקרב הגדול בליגה הצרפתית נערך הערב (ראשון) כאשר פריס סן ז'רמן ומונאקו נפגשו בפארק דה פראנס למשחק היקר ביותר בתולדות הכדורגל הצרפתי ואחד היקרים בתולדות הכדורגל העולמי כולו, וחילקו נקודות ב-1:1 קצבי ומעניין. עוד קודם לכן, המחזור השישי נפתח עם דרמה של ממש בין לוריין לבורדו במשחק שהסתיים ב-3:3 ענק. מאור מליקסון שיחק 60 דקות בהפסד ולנסיין 4:0 לניס, בעוד ליון חזרה לנצח עם 1:3 ביתי על נאנט.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
שחקן של משחקים גדולים. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

פריס סן ז'רמן - מונאקו 1:1

"הקאשיקו" - המשחק הגדול החדש של צרפת - יצר ציפיות ענק וגם עמד במרביתן, בקרב צמרת שהסתיים בחלוקת נקודות והשאיר את מונאקו בפסגה ואת פריס סן ז'רמן במקום השני. הקבוצה מהנסיכות מחזיקה במאזן נפלא בפארק דה פראנס (16 ניצחונות לעומת 12 הפסדים) וגם הפעם לא הייתה רחוקה מניצחון. הפתיחה הייתה שייכת לאלופה ולזלאטן איברהימוביץ', שהבקיע בדקה החמישית בבעיטה וירטואוזית אופיינית את שערו השני העונה. לאחר מכן טיאגו סילבה נפצע, ובלעדיו הגנת פ.ס.ז' התפרקה ואפשרה לרדאמל פלקאו לאזן עם החמישי שלו בליגה הצרפתית בדקה ה-20. זלאטן הרבה להחמיץ בהמשך, מונאקו נטלה את היוזמה ורשמה החטאות משלה במחצית השנייה וגם אדינסון קבאני כשל בניסיון להכריע בדקות התוספת. תיקו שמשרת את קלאודיו ראניירי הרבה יותר מאשר את לורן בלאן.

פ.ס.ז' לא חיכתה יותר מדי זמן. כבר בדקה החמישית מקסוול העביר כדור מדוד משמאל וזלאטן בבעיטת קונג-פו (כמו בשער נגד מארסיי אשתקד) הקדים את השוער דניאל סובאשיץ' ונעץ את הכדור ברשת. שער שני העונה לשבדי, שחתם מהלך קבוצתי שכלל 20 מסירות ונמשך 55 שניות. 0:1 לאלופה. בדקה ה-16 איבדה פ.ס.ז' את הקפטן טיאגו סילבה שנפצע, ובמקומו נכנס זומאנה קמארה הוותיק. ארבע דקות לאחר מכן מונאקו ניצלה את השינוי במרכז ההגנה. מוטיניו העביר כדור מצד שמאל, ופלקאו הקדים את קמארה ותוך כדי נפילה נגח פנימה את החמישי שלו העונה. 1:1. בדקה ה-37 זלאטן כמעט השלים צמד, כשנגח כדור חופשי של לאבצי מעט מעל המשקוף. עוד חמש דקות חלפו וזלאטן חייב היה לכבוש אחרי כדור עומק של וראטי, אך התמהמה והקשית לבסוף החוצה.

רצף ההחמצות של זלאטן נמשך במחצית השנייה, כשנתקל בסובאשיץ' והחטיא באחד על אחד בדקה ה-52 אחרי מהלך מצוין של לאבצי. מנגד, וולה של יאניק פריירה קראסקו החטיא את המסגרת. מונאקו המשיכה ליזום ובדקה ה-70 חאמס המחליף סיכן מרחוק וראה את סלבטורה סיריגו שומט ומתקן. הקשר הקולמביאני גם ניסה לבשל לפלקאו, שנגח מעל המשקוף רבע שעה לסיום. המצב הטוב ביותר של פ.ס.ז' במחצית השנייה הגיע בתוספת הזמן, אבל אנדראה ראג'י המחליף בלם בגלישה מתוזמנת היטב את קבאני שהיה לבד מול השוער.

רדאמל פלקאו שחקן מונאקו כובש לפני זומאנה קמארה שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
הקדים את קמארה. רדאמל פלקאו שולח את הראש וכובש/רויטרס
רדאמל פלקאו שחקן מונאקו חוגג. רויטרס
שער חמישי העונה. רדאמל פלקאו/רויטרס

לוריין - בורדו 3:3

שתי הקבוצות שפתחו את העונה לא טוב הציגו משחק מצוין שכלל שישה שערים ומהפכים מעניינים. זה החל כשבורדו עלתה ליתרון אחרי שמונה דקות מפנדל של שייק דיאבטה, אבל השוויון של ונסן אבובאקר הגיע בדקה ה-23 כתוצאה מבישול של קווין מונה פאקה עם כדור רוחב נהדר. אלא שדקה אחרי זה האורחים החזירו לעצמם את היתרון עם שער של גרגורי סרטיץ' שבעט מצוין מרחוק והעלה ל-1:2. השלישי של בורדו הגיע שש דקות לאחר מכן כשהפעם הנרי סבה הפציץ עוד כדור מחוץ לרחבה. לוריין לא ויתרה ומונה פאקה כבש דקה להפסקה אחרי התקפה מתפרצת שהורידה את המארחים בפיגור מינימלי ומי שהשלים את הקאמבק היה סאדיו דיאלו שקיבל כדור מיאן ז'ופר וקבע 3:3.

שייק דיאבטה שחקן בורדו. GettyImages
הפנדל שלו לא עזר לקחת יותר מנקודה. שייק דיאבטה/GettyImages

ליון - נאנט 1:3

אחרי שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, ליון אירחה את העולה החדשה וקטעה את הרצף השלילי. נאנט לא ניצחה בסטאד דה ז'רלאן מאז 1996, אבל בדקה ה-23 ז'ורדן ורטו הצעיר נגח לרשת של אנתוני לופס ונתן לה תקווה. למזלה של ליון, אחרי שני משחקים ללא הבקעה היא הצליחה למצוא שוויון מהיר, דווקא בעזרתו של בפטימבי גומיס, שכבש שלוש דקות לאחר מכן שער ראשון מאז הוחזר מהגלות בקבוצת המילואים. קלמון גרנייה המוכשר השלים את המהפך של המארחים בדקה ה-55, וג'ימי בריאן שחזר גם הוא מהקפאה חתם בדקה ה-73.

ניס - ולנסיין 0:4

מאור מליקסון חזר להרכבה של ולנסיין, שהמשיכה את פתיחת העונה המאכזבת שלה ורשמה הפסד חמישי ברציפות. ניס, מצידה, עם משחק חמישי רצוף ללא הפסד, מתוכם שלושה ניצחונות והפעם תוצאה משכנעת במיוחד. האוהדים באליאנץ ריביירה החדש ראו את דריו סביטאניץ' כובש בפנדל בדקה ה-32 אחרי נגיעת יד של ברו אנגואה. אריק בותיאק הכפיל דקה לפני ההפסקה. מליקסון פינה את מקומו לטובת מתיו דוסבי בדקה ה-60, שער מצמק של גרגורי פוז'ול נפסל ואז כריסטיאן ברלס הבלגי העניש עם השלישי בדקה ה-69 והמחליף אלכסי בוסטי התכבד ברביעי בדקה ה-74.

בפטימבי גומיס שחקן ליון. רויטרס
סיים את תקופת ההקפאה. בפטימבי גומיס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully