וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גביע הקונפדרציות הזה הפך לסיוט עבור פיפ"א"

המחאה בברזיל משתוללת ולאחר שמועות על הפסקת הטורניר בשל חשש הנבחרות, פיפ"א ענתה: "אם זה יקרה נדרוש פיצויים"

טורניר גביע הקונפדרציות שנערך בימים אלה בברזיל מעורר אמוציות רבות בקרב האזרחים המקומיים. הברזילאים, שלא מרוצים מהמצב אליו נקלעה מדינתם, מנצלים כל רגע בטורניר על מנת לקיים הפגנות ענק, חלקן הופכות לאלימות ובהן הם מציגים בפני העולם את כעסם על מה שהם מכנים "בזבוז הכספים" על האצטדיונים החדשים שנבנו במדינה וההכנות למונדיאל 2014 והשחיתות.

בימים האחרונים המחאה רק הולכת וגוברת והיום (שישי), לאחר שגם ההרוג הראשון נרשם כאשר מכונית נסעה אל תוך קהל המפגינים, נדרשה גם התאחדות הכדורגל העולמית ומארגנת הטורניר פיפ"א לנושא והגיבה לשמועות לפיהן טורניר גביע הקונפדרציות עלול להתקצר או אפילו להתבטל כליל: "עד כה, לא פיפ"א ולא הועדה המארגנת המקומית עסקו באפשרות לבטל את הטורניר", מסר דובר הארגון, לאחר ששני גופי תקשורת ברזילאים חשובים טענו הבוקר כי הטורניר בסכנה. בארגון גם מיהרו לאיים: "פיפ"א תדרוש פיצויים מברזיל אם גביע הקונפדרציות ייאלץ להיות מופסק".

צפו בדיווח חדשותי על המצב:

כמיליון מפגינים יצאו לרחובות ברזיל בשלל ערים שונות אמש, כך על פי ההערכות, במה שהיה להפגנה הגדולה ביותר בשני העשורים האחרונים במדינה. על פי דיווחים ברשת CBN המקומית, שחקני אחת הנבחרות כבר פנו בבקשה לראשי אותה נבחרת לעזוב את ברזיל בשלל חשש מהמצב המתדרדר.

פיפ"א עורכת דיונים כל העת עם הנבחרות המשתתפות על מנת שאלה ימשיכו לשחק ועל פי דיווחים, שני רכבים של הארגון הותקפו לאחר המשחק הלילה בסלבדור, בו ניצחה אורוגוואי 1:2 את ניגריה. "גביע הקונפדרציות הזה הפך לסיוט עבור פיפ"א", סיכם זאת עיתונאי ברזילאי.

הפגנות בברזיל במהלך גביע הקונפדרציות. AP
זה נראה גרוע מרגע לרגע. הפגנה בברזיל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully