וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר: "אני על המגרש בהשראת המאבק העממי"

ניימאר נצץ על המגרש ב-0:2 של ברזיל מול מקסיקו, והעניק גיבוי להפגנות הסוערות במדינה: "עצוב מה שקורה כאן, רוצה שברזיל תהיה יותר בטוחה, בריאה והגונה". פלה יצא נגד המפגינים ("בואו נשכח מהמאבק למען הנבחרת") וספג מתקפה

ניימאר שחקן נבחרת ברזיל חוגג שער. GettyImages
חיוך קצר. ניימאר/GettyImages

סוף סוף לברזיל יש סיבות לחייך. המדינה סוערת בימים האחרונים בעקבות הפגנות ענק שמשתלטות על כל הערים הגדולות - כשהציבור מוחה על המשבר הכלכלי ועל השקעה של מיליארדי דולרים באיצטדיונים ולא באזרחים - אבל אתמול (רביעי) ניימאר העניק לברזילאים כמה דקות של אושר ואסקפיזם, אחרי שכבש שער ובישל עוד אחד נהדר בניצחון 0:2 של הסלסאו על מקסיקו, ששלח את ברזיל לחצי הגמר.

שוטרים חוסמים את המפגינים לפני משחקה של נבחרת ברזיל בגביע הקונפדרציות. רויטרס
הפגנות סוערות. ברזיל לפני המשחק/רויטרס

"אני רוצה לשבח את הרוח הברזילאית שראינו בפורטלזה", אמר מאמן הנבחרת פיפו סקולארי, שנבחרתו טרם ספגה בשני משחקיה בטורניר, "עמדנו בפני לא מעט קשיים, היו לנו רגעים שבהם איבדנו את עצמנו ונצטרך לתקן את זה, אבל הראינו רוח מרשימה".

האוהדים עצמם הניפו שלטים שהבהירו ש"המחאה היא לא נגד הנבחרת, אלא נגד השחיתות", ודי ברור שבימים אלה הכדורגל הוא רק משני. גם ניימאר עצמו התייחס למצב, וגיבה את המפגינים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פלה כדורגלן עבר ברזילאי. רויטרס
מנותק. פלה/רויטרס

"אני ברזילאי, ואני אוהב את המדינה שלי", כתב נימאר בעמוד הפייסבוק שלו, "יש לי משפחה וחברים במדינה, ובגלל זה, אני רוצה שברזיל תהיה יותר בטוחה, בריאה והגונה. הדרך היחידה שבה אני יכול לייצג את המדינה ולהגן עליה היא על המגרש, במשחק כדורגל. מעתה אעלה על המגרש בהשראת המאבק".

אחר כך ניימאר הוסיף ש"אני עצוב ממה שקורה בברזיל, ואני חושב שזו חובה בסיסית למדינה לספק לאזרחים חינוך, ביטחון ובריאות. ההורים שלי עבדו קשה מאוד כדי להבטיח לי ולאחותי איכות חיים, ואולי היום זה נראה דמגוגי, אבל מבחינתי זה טבעי שאניף את דגל המאבק".

ובזמן שניימאר הופך לגיבור עממי, פלה הופך לבדיחה. הכדורגלן הטוב בכל הזמנים, מי שנחשב בעבר למלך של ברזיל, יצא נגד המחאה, וביקש לא להרוס את החגיגה, שצפויה להביא למדינה 600 אלף מבקרים בשנה הבאה.

צפו בהתפרעויות וההפגנות

"בואו כולנו נשכח מכל האירועים שקורים במדינה, וכל ההפגנות, ובואו נזכור שהנבחרת הברזילאית היא שלנו ומהדם שלנו", אמר פלה, בניסיון להגן על הנבחרת, אך בהצהרה שעוררה זעם. הרשתות החברתיות סערו בכעס נגד פלה, ורומאריו אמר ש"פלה הוא משורר רק כשהוא שותק". התגובות הנזעמות טענו ש"פלה שכח מאיפה הוא הגיע", אחרים קראו לו "לך לעזאזל", ורבים טענו ש"הבורות שלך היא ההפך המוחלט מהגאונות שלך על המגרש".

גם רונאלדו הסתבך עם הציבור הברזילאי, לאחר שאמר ש"אי אפשר לממן גביע עולמי עם בתי חולים", בתגובה לדרישה שהמיליארדים יושקעו ברפואה ציבורית ולא בכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully