וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו חתם לארבע שנים בצ'לסי: "אני כבר חלק מכם"

"המיוחד" חוזר לקדנציה שנייה בסטמפורד ברידג', ושולח עקיצה לריאל מדריד: "היו לי רק שתי תשוקות בקריירה, צ'לסי ואינטר"

עוד לפני ההודעה לפיה הוא עוזב את ריאל מדריד ובעיקר אחריה, לאיש כמעט לא היה ספק, אבל היום (שני) זה הפך לרשמי. ז'וזה מוריניו הוא שוב מאמן צ'לסי, בפעם השנייה בקריירת האימון הענפה שלו. המועדון הוציא הודעה ובה בישר כי הפורטוגלי חתם לארבע שנים, ויוצג במסיבת עיתונאים ביום שני הבא.

מוריניו אמר לאתר הרשמי של צ'לסי: "עכשיו אני יכול להגיד שוב שאני חלק מכם, והפעם זה שונה. בקריירה שלי בכדורגל היו לי שתי תשוקות גדולות: צ'לסי ואינטר. וצ'לסי חשובה לי יותר. היה לי קשה מאוד לשחק נגד צ'לסי, ועשיתי את זה רק פעמיים. עכשיו אני מבטיח לכם את אותם דברים שהבטחתי לכם ב-2004. ההבדל היחיד הוא שהפעם אני כבר חלק מכם".

מוריניו הוא ללא ספק גדול המאמנים בתולדות צ'לסי, כשהוביל אותה לחמישה תארים בשלוש שנים: שתי אליפויות, גביע אחד, ושני גביעי ליגה. צ'לסי מעולם לא הפסידה ב-60 משחקי הבית שלה תחת "המיוחד", הכינוי אותו המציא לעצמו כשהיה במועדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב בסטמפורד ברידג'. מוריניו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל המועדון רון גורלאי אמר: "אני מאושר שז'וזה חוזר לצ'לסי. ההצלחה המתמשכת שלו והאמביציה הפכה אותו למועמד המוביל. אנחנו רוצים להמשיך לקדם את הקבוצה קדימה וז'וזה היה הבחירה הראשונה שלנו, כי הוא האדם הנכון לעשות בדיוק את זה. הוא היה ונותר פופולארי בצורה בלתי רגילה כאן, וכולם כבר לא יכולים לעבוד איתו שוב".

"המיוחד", שהגיע לסטמפורד ברידג' ב-2004 כמאמן צעיר, מבטיח ובעיקר אלוף אירופה עם פורטו, עמד על הקווים של הבלוז לאורך שלוש עונות וקצת. כבר בעונתו הראשונה הוא הוביל את צ'לסי לאליפות הראשונה שלה זה 50 שנים, תוך שהקבוצה קובעת שיא נקודות (95) ושיא חיובי בספיגה (15) בתולדות הפרמיירליג.

שנה לאחר מכן הוא הוביל את צ'לסי לאליפות שנייה ברציפות שלה (ורביעית ברציפות שלו אחרי השתיים בהן זכה עם פורטו), אולם ב-2006/07 נאלץ להסתפק במקום השני ושוב הודח עם הקבוצה בחצי גמר ליגת האלופות. בספטמבר 2007, מוריניו עזב את צ'לסי באופן די מפתיע, בעקבות מתיחות עם הבעלים רומן אברמוביץ', כאשר אברהם גרנט ממונה למנג'ר במקומו.

אחרי עונת מנוחה הוא הגיע לאינטר, עימה זכה באליפות בעונה הראשונה ובטרבל בעונה השנייה, לפני שעזב לשלוש שנים בריאל מדריד. בסנטיאגו ברנבאו הוא זכה בגביע בעונה הראשונה (2010/11), שבר את ההגמוניה של ברצלונה עם אליפות בעונה השנייה, אבל נכשל לחלוטין בעונה החולפת ופינה את מקומו, כאשר הוא משאיר אחריו חדר הלבשה מלא בבעיות.

לאורך השנים מאז עזב את צ'לסי, שם השיג 124 ניצחונות ב-185 משחקים (67 אחוזי הצלחה), מוריניו נותר אהוב מאוד ביציעי הסטמפורד ברידג' והאוהדים ייחלו לחזרתו. כעת, הוא ינסה להשיב את הבלוז, שסיימו את השנתיים האחרונות במקומות השישי והשלישי בלבד וראו את הגב של שתי הקבוצות ממנצ'סטר, אל צמרת הפרמיירליג.

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי עם פרנק למפארד ג'ון טרי ב-2007. GettyImages
שוב ביחד. מוריניו עם למפארד וטרי, מ-2007/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully