וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל הפסידה 3:2 במלאגה, 1:3 לברצלונה בויאדוליד

איסקו (49) ורוקה סנטה קרוז (72,76) היממו את האלופה. סרחיו סאנצ'ז (עצמי) ובנזמה (82) צימקו. שער 91 השנה לליאונל מסי

המחזור ה-17 ב"לה ליגה" הספרדית ננעל הערב (שבת) וסיפק כותרת גדולה: ריאל מדריד האלופה הפסידה במלאגה 3:2 והרימה ידיים במרדף אחרי ברצלונה, שניצחה מוקדם יותר את ויאדוליד 1:3. בריאל יתעסקו בימים הקרובים לא רק בהפסד ובעובדה שהפער מהפסגה צמח ל- 16 נקודות (!) אלא גם בשאלה מדוע החליט מוריניו לספסל את איקר קסיאס, השוער הוותיק והקפטן שלו? ההפסד למלאגה צימק את הפער בין השתיים לשתי נקודות בלבד, וגם המקום השלישי של הבלאנקוס כבר לא מובטח.

כאמור, במשחק שנערך מוקדם יותר, התארחה ברצלונה אצל ויאדוליד,עם ג'ורדי רואורה על הקווים, ולא התקשתה לרשום ניצחון 16 ב-17 מחזורי ליגה עם 1:3 קליל במשחק שבו ליאונל מסי חתם את שיאו האישי עם כיבוש נוסף בדרך למאזן מדהים של 91 שערים בשנת 2012. בארסה הגדילה שוב את הפער מאתלטיקו השנייה לתשע נקודות ונמצאת בדרך הבטוחה לאליפות רביעית בחמש שנים. עוד בספרד: מאיורקה השיגה ניצחון חוץ 1:2 על ריאל בטיס. תומר חמד ירד לספסל ונכנס כמחליף בדקה ה-75. 90 דקות לדודו אוואט בשער. במשחקים נוספים, אוסאסונה הפסידה 2:1 בבית מול גרנאדה. בילבאו המשיכה את העונה המאכזבת שלה עם הפסד 2:0 ביתי לסראגוסה.

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, צ'אבי. Victor Fraile, GettyImages
לא עצרו גם בויאדוליד. מסי וצ'אבי/GettyImages, Victor Fraile

ויאדוליד - ברצלונה 3:1

ברצלונה ממשיכה לשפר את פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה עם ניצחון 16 ב-17 מחזורים והגדילה שוב את הפער מאתלטיקו השניה לתשע נקודות. ויאדוליד החזיקה מעמד 43 דקות עד שצ'אבי העלה את הקטלאנים ליתרון ראשון בסיומה של התקפה נהדרת ובישול של ג'ורדי אלבה. מי שחשב שליאונל מסי לא יכבוש הפעם, טעה. הפרעוש חיכה 59 דקות כדי להבטיח את הניצחון של ברצלונה ולסיים את שנת 2012 עם שיא מדהים של 91 כיבושים. חאבי גרה כבש שער ניחומים בדקה ה-89, אך כריסטיאן טייו כבש בתוספת הזמן וחתם עוד ניצחון קטלאני.

מה שמעניין בסטטיסטיקה של מסי הוא שהחלוץ כבש העונה לראשונה שער בודד במשחק ליגה, כאשר עד עתה הוא כבש רק צמדים ושלושער אחד. ג'ורדי רואורה, עוזרו של טיטו וילאנובה החולה, עמד לראשונה העונה על הקווים וראה את החניכים שלו ממשיכים לנצח ולברוח לליגה. וידאוליד נתנה פייט כפי שעשתה מול ריאל אך נכנעה ליריבה עדיפה.

בארסה פתחה את המשחק בצורה מהוססת מאוד והתקשתה להגיע למצבים. המצב הקרוב ביותר לשער הגיע בדקה ה-36. טיאגו הפעלתן, שהחליף את אינייסטה בהרכב הוכשל על סף הרחבה מצד שמאל. ליאונל מסי בעט כדור מסובב שנדבק בקורת השער. מזל גדול לויאדוליד. המארחים כבר חשבו שיסיימו את המחצית בשיוויון, אך ברצלונה עקצה בדקה ה-43. ליאונל מסי קיבל כדור טוב ומסר שמאלה לג'ורדי אלבה, שיישר את הכדור למרכז וצ'אבי בעט מקרוב פנימה. 0:1 לברצלונה.

במחצית השנייה נכנס לתמונה גם ליאונל מסי. בדקה ה-58 הארגנטינאי מצא עצמו במצב קורץ מאוד אך החטיא מקרוב ברגל ימין. רק דקה עברה ומסי כבר לא פיספס וכבש את שערו ה-91 (!) בשנת 2012. הארגנטינאי תיעתע בהגנת וידאוליד ושלח כדור אופייני ברגל שמאל מדוייק לקורה הימנית ופנימה. 0:2 לברצלונה.

בדקה ה-89 השיגה ויאדוליד שער ניחומים מרגליו של חאבי גרה. החלוץ המחליף ניצל הדיפה לא טובה של ויקטור ואלדס ומקרוב דחק פנימה. 1:2 לברצלונה. בדקה ה-90 נכנס כריסטיאן טייו הצעיר כמחליף והזדקק לדקה בלבד כדי לחתום את תוצאת הסיום. החלוץ הצעיר התעלם מהגנת ויאדוליד ומקרוב גילגל לרשת. 1:3 לברצלונה בסיום.

איקר קסיאס שוער ריאל מדריד על הספסל. David Ramos, GettyImages
הפנים אומרות הכל. איקר קסיאס על הספסל/GettyImages, David Ramos

מלאגה - ריאל מדריד 2:3

אם העונה של ריאל מדריד עדיין לא הייתה גמורה סופית עד המשחק הזה, אז עכשיו אפשר להגיד שלפחות סיפור האליפות גמור וחתום והאלופה לא תשמור על תארה. ז'וז'ה מוריניו עורר סערה לפני המשחק כשהחליט להדיח את השוער והקפטן איקר קסיאס מההרכב הראשון והציב במקומו את אנטוניו אדן בין הקורות. גם הזעזוע הזה לא עזר לפורטוגלי, שרואה את הפער מברצלונה המוליכה צומח ל-16 (!) נקודות.

רוקה סנטה קרוז היה גיבור המשחק כשנכנס כמחליף במחצית השנייה וכבש צמד. מלאגה, שסיימה את הבית המוקדם בליגת האלופות במקום הראשון, הוכיחה שההצלחה שלה לא מקרית וצימקה את הפער מריאל השלישית לשתי נקודות בלבד. זה היה ניצחון ראשון של מלאגה על ריאל אחרי 31 משחקים רצופים והפעם הראשונה שמנואל פלגריני מנצח את מוריניו בדו קרב הפרטי בין שני המאמנים.

ריאל פתחה את המשחק בסערה וכמעט עלתה ליתרון אחרי שתי דקות בלבד. כדור חופשי נפסק לטובת האלופה. רונאלדו בעט מטווח של כ-18 מטרים כדור חזק ששינה כיוון, אך קבאז'רו הדף בקושי. בדקה ה-25 החמצה מדהימה של רונאלדו. הפורטוגלי קיבל כדור רוחב נהדר מאנחל די מאריה ונותר לבד אך בעט רע מאוד החוצה.

בדקה ה-49 נשבר הקרח עם שער מפתיע לזכות המארחים. חואקין המצוין קיבל כדור בצד שמאל ומסר אחורנית לעברו של איסקו, שלא התרגש מנוכחותו של חדירה ובעט מ-15 מטרים שטוח ולרשת. 0:1 למלאגה.

ריאל כמו ריאל לא נשברה והצליחה להשוות בדקה ה-66 בזכות שער עצמי של סרחיו סאנצ'ז. קרים בנזמה עורר פאניקה ברחבה, הגנת מלאגה לא הצליחה להרחיק והכדור פגע בסאנצז' ונכנס לרשת. 1:1.

בדקה ה-72 החזירה לעצמה מלאגה את היתרון שכל כך הגיע לה. רוקה סנטה קרוז המחליף המתין לכדור רוחב של חסוס גאמס וכבש. 1:2 למלאגה. ארבע דקות בלבד עברו וסנטה קרוז נעץ עוד מסמר בארונה של ריאל מדריד. החלוץ הפראגוואי קיבל כדור עומק מחואקין ומזווית קשה בעט חזק ולרשת. 1:3 מדהים למלאגה.

בדקה ה-82 חזרה שוב ריאל לתמונה וצימקה את הפיגור. מסוט אוזיל נשלח בצד ימין ושלח כדור רוחב לקרים בנזמה, שנותר לא מכוסה וכבש. 2:3 למלאגה.

שחקן מאיורקה, תומר חמד, מול שחקן ולנסיה, טינו קוסטה. רויטרס
ירד לספסל לראשונה העונה. תומד חמד/רויטרס

בטיס - מאיורקה 2:1

החדשות הטובות: מאיורקה השיגה ניצחון לראשונה מאז ה-23 בספטמבר. החדשות הרעות: היא עשתה זאת ללא תומד חמד, שירד לראשונה העונה לספסל ונכנס כמחליף בדקה ה-74. דודו אוואט פתח כרגיל בין הקורות ושיחק 90 דקות.

הסביליאנים לא הפסידו בבית למאיורקה מזה שש שנים והם גם פתחו את המשחק מצוין עם שער של בנאט אורקייאגה בדקה השישית. ויקטור כבש את השיוויון בדקה ה-31 ובדקה ה-47 השלים חאבי מרקז את המהפך בפנדל מפוקפק מאוד שספק אם הגיע לקבוצתו כאשר ויקטור הוכשל מחוץ לרחבה אך השופט הורה על פנדל. מאיורקה עלתה מעל הקו האדום בעקבות הניצחון הזה כאשר במאזנה 16 נקודות, אך היא יכולה לחזור לאיזור הירידה אם היריבות שלה לתחתית ינצחו במשחקים שלהן.

במשחקים נוספים:

אוסאסונה - גרנאדה 2:1
לאוסאסונה: נינו (8). לגראנדה: דייגו גרסיה (41), דני בניטס (48)

בילבאו - סראגוסה 2:0
לסראגוסה: אנטוניו אפונו (31), הלדר פוסטיגה (42)

שחקני מלאגה חוגגים. רויטרס
ממשיכים את העונה המופלאה שלהם. שחקני מלאגה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully