וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה-אתלטיקו 1:4, ריאל מדריד-אספניול 2:2

פלקאו פתח עם שער ענק (31), אבל אדריאנו (36), בוסקטס (45) ומסי (57, 88) הפכו והגדילו את הפער מריאל ל-13 נקודות

המחזור ה-16 בליגה הספרדית ננעל הערב (ראשון) עם משחק העונה האמיתי בספרד בין ברצלונה המוליכה לאתלטיקו סגניתה במשחק שבו נתנו הקטאלנים עוד הצגה ענקית. שתי הקבוצות עלו על המגרש בידיעה שריאל האלופה שמטה שתי נקודות, ומי שניצלה זאת היא ברצלונה, שהפכה פיגור 1:0 לניצחון 1:4, במשחק שבו ליאונל מסי כבש צמד נוסף והעלה את מאזן השערים השנתי שלו ל-90 (!) שערים.

הקטאלנים הגדילו את הפער על פני אתלטיקו לתשע נקודות ו-13 נקודות מריאל האלופה בעקבות הניצחון, ואפשר להגיד שסגרו את מאבק האליפות בלה ליגה, ורק נס ימנע מהם אליפות רביעית בחמש שנים. אתלטיקו, שבחודש דצמבר הפסידה גם לריאל מדריד וגם לברצלונה, הראתה שהיא עדיין לא קבוצה שבשלה לקרוא תיגר אמיתי על שתי הגדולות של ספרד.

כאמור, במשחק המוקדם יותר שנערך במדריד, האלופה שוב אכזבה בענק כששמטה יתרון בדקה ה-89 וסיימה ב-2:2 ביתי ודי אומלל מול אספניול, שמדורגת במקום ה-19 והלפני אחרון בליגה. הבלאנקוס רק עם 33 נקודות במקום השלישי בתום המחזור. במשחקים נוספים שנערכו מוקדם יותר המשיכה לבאנטה את העונה המצוינת שלה עם ניצחון חוץ 0:1 על סראגוסה. ראיו וייקאנו ניצחה את ולנסיה המידרדרת 0:1.

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה חוגג שער. GettyImages
חשבתם שהוא לא יכבוש? ליאונל מסי/GettyImages

ברצלונה - אתלטיקו מדריד 1:4

שתי הקבוצות עלו על כר הדשא בקאמפ נואו בידיעה שריאל מדריד האלופה שמטה שתי נקודות יקרות בתיקו מול אספניול. דווקא אתלטיקו פתחה את המשחק הזה בסערה, אבל בסיום המפגש ברצלונה חייכה אחרונה עם ניצחון ענק על סגניתה, שתוך חודש הפסידה גם לריאל מדריד וגם לברצלונה והוכיחה שהיא עדיין לא בנוייה למאבק האליפות.

דווקא הקבוצה של דייגו סימאונה פתחה את המשחק הזה בסערה עם משקוף של פלקאו ושער ענק של הנמר בדקה ה-31. ברצלונה כמו ברצלונה לא התרגשה והשלימה מהפך עוד לפני סיום המחצית. אדריאנו המגן הברזילאי כבש שער נדיר ביופיו בדקה ה-36 כשסובב כדור לחיבורי הקורות. על סף סיום המחצית השלים סרחיו בוסקטס מהפך כשבעט מתוך הרחבה לרשת.

הקינוח היה של מי אם לא ליאונל מסי, שבבעיטה אופיינית ברגל שמאל כבש את השלישי של קבוצתו. בדקה ה-88 מסי כבש את שערו השני במשחק, שערו ה-90 בשנת 2012, וחתם עוד ניצחון ענק של קבוצתו בדרך לתואר האליפות. אתלטיקו מדריד תיאבק בקצב הזה עם ריאל מדריד על המקום השני. ברצלונה פתחה בעקבות הניצחון הזה פער עצום של תשע נקודות על פני אתלטיקו ו-13 נקודות על פני ריאל האלופה.

מהלך המשחק:
אתלטיקו פתחה את המשחק הזה בטירוף וכבר בדקה העשירית הדביקה כדור לקורה, כשרדאמל פלקאו נגח מדויק כדור שהוגבה לעברו על ידי קוקה. אתלטיקו המשיכה להיות יותר טובה ובדקה ה-23 נשלח פלקאו לכדור עומק והצליח להקדים את פויול, אך תחת הלחץ של הקטלאני הוא בעט מול ואלדס לחוץ.

בדקה ה-31 הלחץ של אתלטיקו מדריד נשא פירות. דייגו קוסטה חטף כדיר מליאונל מסי במרכז המגרש ושלח שמאלה את רדאמל פלקאו ששעט לאורך 50 מטרים כשהוא משאיר את בוסקטס מאחור ומול ואלדס הקפיץ באומנות פנימה. 0:1 גדול לאתלטיקו. חמש דקות עברו ובניגוד גמור למהלך המשחק ברצלונה השוותה בבעיטה הראשונה שלה למסגרת ואיזה שער זה היה: אדריאנו המגן קיבל כדור כ-17 מטרים משערה של אתלטיקו, עבר את המגן שלו ומחוץ לרחבה שלח בננה מדהימה שנעצרה רק בין חיבורי הקורות. 1:1 בקאמפ נואו.

בדקה ה-45 השלימה ברצלונה את המהפך שספק אם הגיע לה. הגנת אתלטיקו לא הצליחה להרחיק כדור ששוטט ברחבה. סרחיו בוסקטס היה הכי עירני והגיע ראשון לכדור ברחבה ותוך כדי הטעיה בעט מקרוב לרשת הגבוהה. 1:2 לברצלונה במחצית.

חשבתם שליאונל מסי לא יכבוש? תחשבו שוב. הפנומן הארגנטינאי כבש את שערו ה-89 השנה בדקה ה-57 עם מהלך אופייני שבו הוא מנער את הגנת אתלטיקו ועם רגל שמאל האימתנית בועט מסובב לפינה. 1:3 לברצלונה.

בדקה ה-88 הגיע הקינוח של מסי: דייגו גודין הבלם עשה טעות נוראית ואיפשר לארגנטינאי להשתלט על כדור ברחבה ומקרוב להקפיץ מעל השוער ולרשת. 1:4 לברצלונה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד (שמאל) מול ויקטור אלבארס שחקן אספניול. ברני ארדוב
איזו אכזבה. רונאלדו/ברני ארדוב

ריאל מדריד - אספניול 2:2

איזו אכזבה, איזו אכזבה מהבלאנקוס. ריאל מדריד רשמה משחק שני ברציפות ללא ניצחון כשסיימה ב-2:2 אומלל במיוחד בבית מול אספניול, שנמצאת במקום הלפני אחרון בטבלה. הקבוצה של ז'וזה מוריניו כבר חזרה מפיגור מוקדם ל-1:2, אבל הלכה שוב אחורה וספגה שער שוויון אי שם בדקה ה-89 שחיסל רצף של שני ניצחונות ליגה מבחינתה. לזה אתם קוראים משבר? בכל אופן, ריאל מדריד עם 33 נקודות בלבד ותישאר במקום השלישי בתום המחזור הזה, בעוד אספניול שיפרה את מאזן הנקודות שלה ל-12 והיא עדיין במקום ה-19 והלפני אחרון בליגה.

בדקה ה-26 הגיעה ריאל להזדמנות לא רעה, אך לוקה מודריץ' בעט לקורה. בדקה ה-31 הצליחה אספניול לכבוש שער מפתיע כשמסירת עומק נהדרת של חואן ורדו מצא את סרחיו גרסיה, שפרץ קדימה ובעט מ-18 מטר כדור חזק ושטוח לפינה הרחוקה כדי לקבוע 0:1 מדהים. בדקה ה-39 הגיע רונאלדו להזדמנות מצוינת לאחר שקיבל מסירת עומק ממסוט אוזיל, אבל לא הצליח להכניע את שוער אספניול פרנסיסקו קאסייה, שבלם אותו. בדקה ה-46, עמוק בתוספת הזמן, כשהגבהה של סמי חדירה מצאה את מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו, שהקדים את השומר שלו ודחק מארבעה מטר פנימה את ה-1:1.

מוריניו ביצע חילוף במחצית כשהכניס את אנחל די מריה במקום מודריץ'. בדקה ה-48 הצליחו הבלאנקוס גם להשלים את המהפך כשמסירת עומק מצוינת של רונאלדו מצאה את פאביו קואנטראו, שהגיע מאחור, חדר לרחבה ובעט מצוין פנימה את ה-1:2. בדקה ה-54 הייתה קרובה האלופה לכבוש את השלישי, כשחוסה קאייחון בעט טיל אדיר מ-16 מטר, קסיאה הדף לקורה והחוצה. בדקה ה-88, ובניגוד לכל מהלך המשחק, הצליחה אספניול לכבוש שער שוויון דרמטי. קרן הגיעה להקטור מורנו, שנגח פעם אחת לעברו של חואן אלבין, שדחק מקרוב פנימה את ה-2:2.

ג'ורדי אמאט שחקן ראיו וייקאנו. Denis Doyle, GettyImages
הפתיעו את ולנסיה. ג'ורדי אמאט/GettyImages, Denis Doyle

ולנסיה - ראיו וייקאנו 1:0

מאוריסיו פלגרינו הלך הביתה אחרי פתיחת עונה ממש לא מוצלחת בליגה ובעיקר אחרי התבוסה הביתית 5:2 לסוסיאדד. ארנסטו ואלברדה הגיע והביא איתו גם שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. הערב נעצר הרצף הנהדר הזה, כשוולנסיה הפסידה בבית 1:0 לראיו וייקאנו מפנדל מוצלח של אלחנדרו דומינגס בדקה ה-83. בעקבות ההפסד המתסכל, ירדו העטלפים אל המקום ה-11 בליגה עם 21 נקודות, כשהם רואים את ראיו עוקפים אותם בדרך למקום התשיעי עם 22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully