וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א החליטה: יורו 2020 ייערך במספר מדינות

כפי שהבטיח, פלאטיני העביר את ההחלטה התקדימית בוועד הפועל. 12-13 ערים צפויות לארח, האם גם ישראל תהיה ביניהן?

יורו 2020 ייערך במספר מדינות שונות - כך החליט הערב (חמישי) הוועד הפועל של אופ"א. מדובר בשינוי מהפכני אותו הוביל הנשיא מישל פלאטיני, שכן עד כה אליפויות אירופה נערכו במדינה אחת או שתיים שאירחו במשותף (הולנד ובלגיה ב-2000, שוויץ ואוסטריה ב-2008 ואוקראינה ופולין ב-2012). מבחינת אופ"א, מדובר בשינוי חד פעמי שיהפוך את ציון 60 השנה לתחילת המפעל לאירוע חגיגי במיוחד, אך אינו מפשיע עדיין על הטורנירים הבאים. הדבר מאפשר בינתיים אפילו להתאחדות הישראלית לפנטז אולי על אירוח משחק או שניים.

מישל פלאטיני נשיא אופ"א. ברני ארדוב
ממשיך לעשות שינויים מרחיקי לכת. מישל פלאטיני/ברני ארדוב

כזכור, פלאטיני העלה את האפשרות לראשונה במסיבת עיתונאים שקיים לפני גמר יורו 2012, אז נאם בקייב ואמר כי הוא שוקל לפרוס את משחקי יורו 2012 על פני 12-13 ערים שונות ברחבי אירופה. "הטורניר ב-2020 יהיה כבר השני שבו משתתפות 24 נבחרות", הסביר אז פלאטיני. "ההצעה להגדלת הכמות, אגב, הייתה בכלל הצעה בריטית. יש אפשרות לארח במדינה אחת עם 12 אצטדיונים ושתיים עם שישה לכל אחת, או לעשות זאת ב-12 או 13 ערים שונות ברחבי אירופה, לפי הרעיון שלי. כך התשתיות כבר מוכנות, האצטדיונים ושדות התעופה קיימים והכל נוח יותר מבחינה כלכלית. זה יכול להיות מעניין. ניקח את היורו צעד נוסף קדימה".

באנגליה כבר מדווח כי ההתאחדות המקומית הציעה את וומבלי כאצטדיון שיארח את הגמר בטורניר החגיגי ב-2020. וולפגנג נירסבאך, יו"ר ההתאחדות הגרמנית, הביע גם הוא את תמיכתו ברעיון ואמר: "זה היה הטרנד בפגישות האחרונות שלנו. אופ"א צריכה לעשות זאת באופן חריג, לכבוד חגיגות 60 השנה להתחלת המפעל של אליפות אירופה לאומות".

כידוע, הטורניר ב-2020 יכלול 24 נבחרות, ואחד הרעיונות שהועלו הוא שכל אחד מששת הבתים באליפות יתקיים בשתי ערים קרובות יחסית. לדוגמה, גאורגיה כבר הציעה לארח בית אחד במשותף יחד עם אזרבייג'אן או בצוותא עם בלארוס, רוסיה או טורקיה. "אנחנו מרגישים שלמדינות קטנות יהיה סיכוי עכשיו", אמר הארי ביין, יו"ר ההתאחדות ההולנדית. "רומניה היא דוגמה טובה - יש להם אצטדיונים גדולים וחדשים, אבל הם אף פעם לא יגיעו לטורניר בזכות עצמם".

שחקני נבחרת גאורגיה חוגגים שער. רויטרס
מקווים לארח משחקים ביורו 2020. שחקני נבחרת גאורגיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully