וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "אם היינו מודחים, לא היו נותנים לי לחזור למדריד"

מאמן ריאל הקניט את מאנצ'יני אחרי התיקו מול סיטי, האיטלקי: "מקווה שנהיה מנוסים יותר". השער של מקסס שיגע את גליאני

בעוד לצ'לסי יש עוד סיכוי קלוש להעפיל לשמינית הגמר, מנצ'סטר סיטי כבר הודחה מליגת האלופות. האלופה האנגלית נותרה ללא ניצחון, אחרי שהערב (רביעי) סיימה ב-1:1 בבית מול ריאל מדריד ונשארה במקום האחרון בבית המוות, ממנו עלתה דורטמונד כראש בית אחרי 1:4 על אייאקס וכמובן ריאל מהמקום השני. לרוברטו די מתאו זה עלה במשרה, האם גם רוברטו מאנצ'יני מרגיש כעת את חרב הפיטורים על צווארו?

שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים, במרכז סמיר נאסרי. רויטרס
נציגת הפרמיירליג התורנית שמספקת תמונות עצב. מנצ'סטר סיטי/רויטרס

ג'ו הארט, שוערה של מנצ'סטר סיטי, הביעה את אכזבתו מההדחה של קבוצתו מליגת האלופות: "אני מאוד מאוכזב. הגול של ריאל היה מאוד מרושל מבחינתנו ולא היינו צריכים לספוג אותו. אנחנו קבוצה מספיק טובה כדי לחזור למשחקים, אבל הערב לא היינו מספיק טובים. הובלנו במדריד ובאמסטרדם. זה מתסכל מאוד שלא נעלה שלב. יש לנו קבוצה טובה מאוד. הפתענו את עצמנו, אבל בצורה רעה מאוד. לא היינו מסוגלים לעשות את זה ואלה החיים בליגת האלופות".

מנג'ר סיטי רוברטו מאנצ'יני אמר: "שיחקנו ככה ככה במחצית הראשונה. היו לנו מצבים כדי לכבוש, אבל החמצנו מצב אחד או שניים. הם כבשו מהמצב הראשון שלהם. ביצענו טעות והם נשארו עם חמישה מול שניים ברחבה. במחצית השנייה שיחקנו טוב יותר. לא הפסדנו את העלייה הערב, אלא במשחקים הראשונים נגד דורטמונד ואייאקס. אני מקווה שנהיה מנוסים יותר בעונה הבאה. כשהתחלנו, ידענו שהבית הזה יהיה קשה מאוד. אנחנו קבוצה טובה, אבל ביצענו יותר מדי טעויות. אני רוצה לעלות לליגה האירופית". כשהמאמן נשאל אם בעלי המועדון יכעסו בשל הכישלון באירופה, השיב האיטלקי: "לא. ידענו שזה בית קשה, היו קבוצות טובות. כשאתה מפסיד למדריד ולדורטמונד אתה מאוכזב".

מן העבר השני, איקר קסיאס היה מסופק מהעלייה של ריאל מדריד: "סבלנו אחרי ההרחקה של ארבלואה. הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא שהצלחנו לעלות מבית קשה מאוד. בסופו של דבר אנחנו מרוצים מאוד מהעובדה שהצלחנו לעלות שלב. רצינו להילחם על המקום הראשון, אבל כנראה שזה לא נועד לקרות. הדבר החשוב יותר הוא שהצלחנו לעלות. החמצנו כמה מצבים שיכולים היו לחסל את המשחק במחצית הראשונה, אבל שיחקנו נגד קבוצה נהדרת".

מאמנו ז'וזה מוריניו, שציין את משחקו ה-100 בליגת האלופות, הוסיף: "אני חושב שהיינו צריכים לנצח, הגענו למצבים רבים כדי לכבוש את השער השני. אם היינו כובשים במחצית הראשונה את השער השני, המשחק היה נגמר, אבל לא הצלחנו לעשות את זה והם חזרו". על כך שהקבוצה שלו צפויה לסיים במקום השני את שלב הבתים, אמר 'המיוחד': "בשני מקרים סיימתי במקום השני וזכיתי בליגת האלופות. סיימתי אחרי ריאל כשאימנתי את פורטו, וזכינו, וגם עם אינטר סיימתי אחרי ברצלונה וזכינו. עם הקבוצות שסיימתי ראשון, לא זכינו. הניסיון שלי הוכיח שהמיקום לא משנה יותר מדי".

מוריניו גם הצליח להקניט את מאנצ'יני ואמר שאם הקבוצה שלו לא הייתה מעפילה שלב, הוא עלול היה למצוא את עצמו ללא עבודה: "בבית הזה ידענו מההתחלה שקבוצה גדולה תודח וזה טוב שזו סיטי מכיוון שרוברטו יכול לעבוד בלי שום בעיה. אם זו הייתה ריאל, התקשורת לא הייתה נותנת לי לחזור למדריד".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. GettyImages
שרד את בית המוות. ז'וזה מוריניו/GettyImages

דורטמונד רשמה עוד הצגה נהדרת עם 1:4 מרשים מאוד בחוץ על אייאקס. אלופת גרמניה נהנתה מיום ענק של מריו גצה, שמתחיל לחזור לכושר. הקשר הגרמני בן ה-20 בישל שני שערים, כבש אחד וגרם לאחד נוסף בניצחון הענק של השוורצגלבן. רוברט לבנדובסקי כבש צמד ומרקו רויס השלים את החגיגה.

"כל השערים היו יפים מאוד ונכבשו ברגעים הכי נכונים שאפשר מבחינתנו", אמר מאמן דורטמונד יורגן קלופ, "אייאקס היא יריבה קשה, גם אם התוצאה לא בדיוק מראה ככה הערב".

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. GettyImages
שערים בדיוק ברגע המתאים. יורגן קלופ/GettyImages

למרות פתיחה מגומגמת לקמפיין בליגת האלופות, מילאן הבטיחה את העפלתה מבית ג' אחרי ניצחון 1:3 באנדרלכט. סטפן אל שעראווי הלוהט כבש צמד, אבל את ההצגה גנב פיליפ מקסס, שהתחפש לזלאטן איברהימוביץ' והבקיע את השני של הרוסונרי במספרת מרהיבה מ-16 מטרים.

המאמן מסימיליאנו אלגרי התבדח בהתייחסו לשער המרהיב של מקסס: "חשבתי שהכדור שלו יעוף אל מחוץ לאצטדיון. חוץ מזה, היה לו משחק טוב. אנחנו השגנו את המטרה הראשונה שלנו, זה תגמול ראוי להשקעה של הבחורים. הם ראויים לזה. עכשיו נצטרך להמשיך במגמת השיפור".

אל שעראווי, שכבש את השער הראשון, אמר: "אני מרוצה מאוד מהכושר שלי כרגע, אני משחק טוב ומקווה להמשיך כך במשך זמן רב. הדבר הכי חשוב הוא לשחק טוב, השערים כבר מגיעים אחר כך".

המגן מתיאה דה שיליו אמר בסיום המשחק: "אנחנו מאוד שמחים משום שהשגנו את המטרה הראשונה שלנו העונה. הגענו לכאן כדי לנצח, כי תיקו לא היה משנה את התמונה בבית שלנו. לשמחתי, חזרנו עם כל הנקודות וההעפלה".

סגן הנשיא אדריאנו גליאני התייחס לשער של מקסס, ואמר: "זה אחד השערים היפים ביותר שראיתי ב-26 שנותי בכדורגל, כנראה יותר יפה מהשער של מרקו ואן באסטן נגד גטבורג לפני 20 שנה".

פיליפ מקסס שחקן מילאן אחרי שכבש שער במספרת. GettyImages
מי אמר שזלאטן כבר לא במילאן? פיליפ מקסס/GettyImages

איזו מספרת יפה יותר? של זלאטן או מקסס?

זלאטן
56%
מקסס
44%
הסקר הסתיים
933 משתתפים

ארסנל הצליחה לעשות את שלה עם 0:2 ביתי על מונפלייה, כשג'ק ווילשר המתקמבק כבש את הראשון עם כיבוש בכורה אחרי קרוב לשנתיים ופינה את הבמה לשער ענק של לוקאס פודולסקי. התותחנים הבטיחו את העלייה לשמינית הגמר ועדיין יש להם סיכוי לסיים במקום הראשון, אם ינצחו את אולימפיאקוס בחוץ ושאלקה לא תנצח את מונפלייה בצרפת.

"אנחנו מרוצים, היה משחק קשה מאוד", אמר ווילשר לאחר המשחק, "מונפלייה היא יריבה קשה והתחלנו בצורה מעט מרושלת, אבל ידענו שאנחנו צריכים להמשיך בשלנו ולהשיג את הניצחון. ניסע לאולימפיאקוס, וגם זה יהיה משחק קשה, ואנחנו עדיין רוצים לסיים במקום הראשון בבית. ראינו בשנים האחרונות שהמקום השני מסבך אותנו לאחר מכן, אז אנחנו צריכים לסיים ראשונים. המחצית השנייה הייתה מרושלת, איבדנו את הכדור יותר מדי ולא היינו עצמנו. היה חשוב לכבוש שער מהיר במחצית השנייה והייתי במקום הנכון בזמן הנכון. אנחנו חייבים לשחק טוב יותר. הערב לא היה מספיק טוב, במיוחד במחצית הראשונה. אנחנו חייבים לנצח את הקבוצות הכי חזקות במפעל כדי לזכות בו".

שחקני ארסנל חוגגים עם ג'ק ווילשר (במרכז). רויטרס
רוצה את המקום הראשון בבית. ג'ק ווילשר/רויטרס

שאלקה הצליחה להשיג ניצחון בית ראשון העונה, עם 0:1 צנוע מאוד על אולימפיאקוס בבית. שער של כריסטיאן פוקס בדקה ה-77 סידר לרויאל בלוז את הניצחון אחרי לחץ בלתי פוסק על השער של היוונים. לקבוצה של הוב סטיבנס יש סיכוי לא רע בכלל לסיים את הבית גם במקום הראשון והיא אכן תהיה בראש הבית, אלא אם ארסנל תנצח באולימפיאקוס והיא עצמה תפסיד במונפלייה.

"אני חושב שזה השער הכי יפה שלי עד כה", אמר בסיום כובש השער פוקס, "היו לנו הרבה הזדמנויות כבר במחצית הראשונה, אבל לא הצלחנו לנצל אותן. אני מרגיש בר מזל שהצלחתי לכבוש בבעיטה כל כך יפה. היה משחק קשה מאוד, אבל אני שמח שהקבוצה הראתה למה היא מסוגלת מבחינה מנטלית".

קשר שאלקה רומן נוישטאטר אמר: "היינו מתוחים לפני המשחק. ממש לא ישנתי טוב בלילה. כולנו מאושרים שהצלחנו לעלות לשמינית הגמר". בנדיקט הובדס הוסיף: "הייתה עבודה קשה מאוד היום, אבל הגיע לנו לנצח כי שלטנו במשחק. היו לנו כמה מצבים, ובסופו של דבר לשמחתנו הצלחנו לנצל אחד מהם".

כריסטיאן פוקס שחקן שאלקה (ימין למעלה) עם חבריו. רויטרס
התמוגג מהשער שכבש. כריסטיאן פוקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully