וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "המפגש מול דורטמונד - מסובך ומיוחד"

מאמן ריאל מוכן לאתגר מול הגרמנים (ג', 21:45, ספ' 5), סיטי עם הגב אל הקיר מול אייאקס (ספ' 5+). מילאן - מלאגה

עם הגב אל הקיר - זה המצב בו מתחילות מנצ'סטר סיטי ומילאן את הסיבוב השני של שלב הבתים בליגת האלופות, ואליהן עלולות להצטרף גם ארסנל וריאל מדריד אם תמעדנה מחר (שלישי, כל המשחקים ב-21:45). המוקד יהיה כמובן בבית ד', שם ריאל תארח את דורטמונד ובמקביל מנצ'סטר סיטי תחפש ניצחון בכורה וגם נקמה מול אייאקס. בבית ג' תארח מילאן את מלאגה המושלמת, ואילו אנדרלכט תפגוש את זניט סנט פטרסבורג. שאלקה וארסנל תפגשנה לקרב מסקרן במסגרת בית ב', בו אולימפיאקוס תארח את מונפלייה. בבית א', פורטו (בקייב מול דינמו) ופריס סן ז'רמן (בבית מול דינמו זאגרב) עשויות לסגור את הסיפור.

רוברטו מאנצ'יני מנג'ר מנצ'סטר סיטי. רויטרס
חייב לנצח את כל המשחקים הנותרים. רוברטו מאנצ'יני/רויטרס

בית א'

פריס סן ז'רמן - דינמו זאגרב

המיליארדרים מצרפת הופתעו בשבת עם הפסד ביתי 2:1 לסנט אטיין שגם היה הראשון שלהם העונה בליגה. מול דינמו זאגרב החלשה, שהפסידה את כל ששת משחקיה בשלב הבתים בעונה שעברה ועוד שלושה העונה, לא צפויה להקשות על פריס סן ז'רמן, שתוכל לשתף את זלאטן איברהימוביץ' אשר יושעה מהמשחקים הקרובים בליגה בעקבות הפגיעה בסטפן רופייה. דינמו תסתפק בשער בכורה לעונה זו, המארחים צפויים לפרוק את כל העצבים.

דינמו קייב - פורטו

הפורטוגלים מציגים מאזן מושלם וזקוקים לנקודה אחת כדי להעפיל לשלב הבא, אלא שגם לדינמו קייב (שלוש נקודות עד כה) יש שאיפות דומות ולכן הם חייבים לנצח. פורטו לא הפסידה העונה באף מסגרת, ולמעשה הפסדה הרשמי האחרון היה ב-20 במרץ (3:2 לבנפיקה בחצי גמר הגביע הפורטוגלי). ג'קסון מרטינס הקולומביאני, שהבקיע צמד במפגש הקודם, ינסה להלום שוב בהגנה האוקראינית ולשמור על המאזן הנקי מהפסדים של פורטו בקייב.

חאמס רודריגס שחקן פורטו. רויטרס
פורטו תמשיך לחגוג? חאמס רודריגס/רויטרס

בית ב'

שאלקה - ארסנל (ספורט1)

45 משחקים החזיקה ארסנל מעמד מבלי להפסיד במסגרת אירופית, מאז ההפסד לאינטר ב-2003, עד שבאה שאלקה וקלקלה לארסן ונגר את המאזן. התותחנים עדיין במצב טוב עם שש נקודות לעומת שבע של שאלקה, אבל הפסד נוסף עלול לסבך אותם. ארסנל הפסידה בשבת 2:1 למנצ'סטר יונייטד והאקס רובין ואן פרסי, ובאותו משחק איבדה גם את ארון ראמזי שהצטרף למצבת הפצועים הארוכה. אלכס אוקסלייד צ'מברליין נמצא בספק למשחק, כשלשאלקה אין בעיות בסגל מלבד העובדה שהיא מגיעה אחרי הפסד מרגיז 3:2 להופנהיים בשבת

אולימפיאקוס - מונפלייה

היוונים עקצו בצרפת עם ניצחון דרמטי במחזור הקודם משער של קוסטס מיטרוגולו, ואם ישמרו על הבית עשויים להצטרף למאבק על הכרטיסים לשלב הבא. אולימפיאקוס תגיע ללא אברם פפאדופולוס, טאסוס פפאזוגלו ואריאל איבגאסה, בעוד מונפלייה תחסר את קארים איט פאנה שייעדר כחצי שנה. אולימפיאקוס הפסידה את ארבעת משחקי הבית האחרונים שלה מול יריבות צרפתיות. האם מונפלייה תדע להאריך את הרצף?

לואיס הולטבי שחקן שאלקה. Christof Koepsel, GettyImages
שאלקה רוצה לשמור על הבית. לואיס הולטבי/GettyImages, Christof Koepsel

בית ג'

מילאן - מלאגה (ספורט 5+ גולד)

מי היה מאמין שאחרי שלושה מחזורים בבית ג', דווקא מלאגה תהיה זו שתחזיק במאזן מושלם? הקבוצה של מנואל פלגריני ניצחה את כל משחקיה בעונת הבכורה בליגת האלופות ולא ספגה עד כה (היחידה במפעל), אבל רצף ההצלחות שלה נבלם בשבת דווקא על ידי ראיו וייקאנו הצנועה, שניצחה אותה בחוץ 1:2. מילאן, לעומת זאת, חגגה את ניצחונה הגבוה ביותר העונה - 1:5 על קייבו, ונמצאת במגמת שיפור בשבועיים האחרונים.

סטפן אל שעראווי מצוי בכושר פנטסטי וימשיך להוביל את התקפת הרוסונרי, כשאליו צפויים להצטרף גם ג'אמפאולו פאציני ובויאן קרקיץ' בהרכב התקפי במיוחד. אצל האורחים צפוי להיעדר המגן נאצ'ו מונריאל, כשאיסקו וחואקין הנפלאים יובילו את הקישור וינסו לעזור לחאבייר סביולה. "אף אחד לא חשב שנפתח כל כך טוב", אמר החלוץ הארגנטינאי. "מילאן זקוקה לניצחון והיא תיקח סיכונים. יהיה כיף, משחק פתוח עם המון מצבים לשתי הקבוצות".

אנדרלכט - זניט סנט פטרסבורג

עדיין ללא שער זכות ועם נקודה אחת בלבד במאזן, אלופת בלגיה תחפש נקודות ראשונות מול זניט סנט פטרסבורג, שניצחה אותה בקושי במחזור הקודם. האיש המרכזי בהתמודדות יהיה אקסל ויטסל, שנחשב לאויב הגדול של אוהדי אנדרלכט בעקבות הפגיעה הקשה ב-2009 במרצין וסילבסקי (יחמיץ את המשחק בגלל צבירת כרטיסים צהובים) ועכשיו חוזר לבריסל כשחקן הרכש היקר של זניט סנט פטרסבורג. הרוסים שילמו 40 מיליון יורו על ויטסל ועוד 50 מיליון יורו על הולק, אבל הברזילאי פצוע וייעדר מהמשחק.

סטפן אל שעראווי שחקן מילאן חוגג שער. רויטרס
למילאן אסור למעוד. סטפן אל שעראווי/רויטרס

בית ד'

ריאל מדריד - בורוסיה דורטמונד (ספורט 5)

תשע שנים לא ניצחה הדאבליסטית הגרמנית משחק חוץ בליגת האלופות. האם זה יקרה דווקא בסנטיאגו ברנבאו? דורטמונד עקצה את ריאל מדריד עם 1:2 במשחק נפלא בגרמניה לפני שבועיים והשתלטה על המקום הראשון בבית ד', כשניצחון נוסף עשוי להבטיח לה את המקום בשלב הבא. ריאל פרקה מאז את העצבים בליגה על מאיורקה וסראגוסה, ומקווה להשיג ניצחון ביתי שמיני ברציפות בליגת האלופות במשחק אותו תיאר ז'וזה מוריניו כ"מסובך ומיוחד. אני לא מודאג רק מההתקפה של דורטמונד. זו קבוצה יצירתית שלא לחינם מוליכה את הבית, אבל אנחנו בעמדה טובה כדי להעפיל".

מסוט אוזיל, שגדל אצל יריבתה הגדולה של דורטמונד שאלקה, הוסיף: "המטרה שלנו היא לשחק הכי טוב שאנחנו יכולים. איבדנו הרבה נקודות בתחילת העונה, אבל אנחנו מלאי ביטחון עכשיו. אני לא מרוצה מהצורה בה אני משחק כרגע, אבל אני עושה טעויות כמו כולם. היו לנו בעיות בדורטמונד, אבל עכשיו אנחנו משחקים בבית ואני מקווה שזה יעזור לנו להשיג את הנקודות".

דורטמונד ניצחה רק פעם אחת בספרד, וזה היה על אתלטיקו מדריד בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-1996/7. החבורה של יורגן קלופ חוותה משחק מאכזב עם 0:0 מול שטוטגרט בשבת, וכעת תצטרך לעצור את כריסטיאנו רונאלדו וגונסאלו היגואין. ריאל תחסר את פאביו קואנטראו, סמי חדירה וקארים בנזמה, אבל צ'אבי אלונסו חוזר מהרחקה היישר להרכב וגם רפאל וראן יפתח. חדירה אמר לקראת המשחק: "ריאל תעפיל יחד עם קבוצה נוספת. כגרמני, אני מקווה שזו תהיה דורטמונד שתצטרף אלינו.

בלם דורטמונד מאטס הומלס אמר: "אנחנו עומדים בפני אתגר גדול. קשה לעצור את ריאל וכל הקבוצה חייבת להגן. אני לא אתרגש, אבל אני יודע שהלחץ יהיה גדול. זה עוזר לי לתפקד".

מנצ'סטר סיטי - אייאקס (ספורט 5+)

שנה שנייה ברציפות שמנצ'סטר סיטי מוגרלת לבית המוות של ליגת האלופות ועשויה להישאר שוב מחוץ לשלב הנוקאאוט. אלופת אנגליה צברה רק נקודה אחת בסיבוב המשחקים הראשון, וכעת חייבת לנקום באייאקס על ההפסד 3:1 באמסטרדם, אם ברצונה להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל בכל זאת. "אנחנו חייבים לנצח את כל שלושת המשחקים שנותרו", הודה המאמן רוברטו מאנצ'יני. "אם נעשה זאת - נעפיל ב-100 אחוז".

במסיבת עיתונאים לפני המשחק, נשאל מאנצ'יני האם הוא מתכוון לעזוב בקרוב ולהצטרף למונאקו הצרפתית. האיטלקי התעצבן ותקף את התקשורת: "אני לא מבין למה אתם ממשיכים לשאול אותי מה קורה איתי. נשארתי כאן, כי בניתי קבוצה, יחד עם הבעלים, לכמה שנים. זכינו כבר בשלושה תארים תוך שנתיים, אחרי ש-50 שנה לא זכו פה בכלום. תנו קצת כבוד לאנשים לפעמים, אני מנומס ועונה לשאלות שלכם, אבל אני רוצה להישאר כאן. אני עובד קשה ובעתיד יהיה קל יותר, העבודה הקשה היא בהתחלה, כשצריך לבנות את הקבוצה".

סיטי מגיעה אחרי 0:0 מתסכל מול ווסטהאם בשבת, ותחסר שוב את דויד סילבה וג'ק רודוול, שהצטרפו במסדר הפצועים למיקה ריצ'רדס ומייקון. גם ג'יימס מילנר וג'וליאן לוסקוט בספק, בעוד סרחיו אגוארו צפוי לפתוח בהרכב. מנגד, אייאקס תחפש הפתעה נוספת אחרי ניצחון החוץ בליגה האירופית על מנצ'סטר יונייטד אשתקד, אם כי גם היא מגיעה במצב רוח לא מרומם במיוחד, אחרי ההפסד 2:0 בליגה לוויטסה.

צפו במאנצ'יני מתעמת עם התקשורת האנגלית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully