וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: פולין ואנגליה נפרדו ב-1:1

ווין רוני העלה את הנבחרת של רוי הודג'סון ליתרון בדקה ה-31, אבל קמיל גליק איזן בדקה ה-70 אחרי טעות של ג'ו הארט

נו, אז אולי לפעמים יש צדק בכדורגל. נבחרת אנגליה הובילה 0:1 בוורשה מול פולין, על אף שהנבחרת המקומית שלטה והייתה טובה יותר. אבל בסופו של דבר פולין הצליחה להשוות ולסיים ב-1:1, תוצאה לה הייתה בהחלט ראויה אם לא יותר ממנה אפילו.

אנגליה שמרה על המקום הראשון בבית ח' של מוקדמות מונדיאל 2014 עם שמונה נקודות מארבעה משחקים, אבל יש לה נקודה אחת בלבד יותר ממונטנגרו, לה יש משחק חסר, כמו גם לפולנים שנמצאים במקום השלישי בבית עם חמש נקודות.

ווין רוני שחקן נבחרת אנגליה (שני משמאל) חוגג עם אנגליה. רויטרס
העלה את אנגליה ליתרון, אבל לא הרבה יותר מזה. רוני/רויטרס

כזכור, המשחק היה אמור להיערך כבר אתמול (שלישי) יחד עם יתר המשחקים במחזור הרביעי במוקדמות המונדיאל, אלא שהמגרש הוצף בשל הגשם. הערב כבר שיחקו בוורשה עם גג סגור ונראה שמי שהגיבה טוב יותר לשינוי התנאים הייתה נבחרת פולין, שהייתה עדיפה על אנגליה בהרבה והייתה ראויה ליותר מנקודה.

האנגלים עוד עלו ליתרון אחרי קרן ונגיחה של ווין רוני, אבל מיד לאחר מכן פשוט הלכו אחורה והזמינו את פולין לחזור לעניינים. כמעט שאי אפשר לציין לחיוב אף שחקן בנבחרת של רוי הודג'סון הערב, אולי פרט לאשלי קול וגלן ג'ונסון שהיו סבירים. מי שאכזב יותר מכולם היה ג'ו הארט, שהיה אשם לחלוטין בשער. גם חסרונו של פרנק למפארד במרכז השדה הורגש היטב, כשמייקל קאריק התקשה להיכנס לנעליו.

רוי הודג'סון נאלץ להסתדר ללא תיאו וולקוט, שנפצע בדקות הראשונות מול סן מרינו ושוחרר מסגל הנבחרת. אנגליה פתחה בהרכב עם שני חלוצים, כשהפעם ג'רמיין דפו קיבל את חולצת ההרכב על חשבונו של דני וולבק שירד לספסל. סטיבן ג'רארד חזר לכשירות ופתח בהרכב עם מייקל קאריק במרכז השדה ואפילו בישל את השער. בפולין חסר כמובן הקפטן ושחקן דורטמונד קובה בלאשצ'יקובסקי, שסובל מפציעה.

האצטדיון הלאומי בוורשה פולין לקראת המשחק מול נבחרת אנגליה. Czarek Sokolowski, AP
יממה לאחר הדחייה, הפעם לא לקחו סיכונים וסגרו את הגג/AP, Czarek Sokolowski

בדקה ה-13 הגיעה פולין להזדמנות מצוינת כשכדור רוחב של פשיצ'ק מתוך הרחבה נעצר על ידי ג'ו הארט המצוין לפני שהגיע ללודוביק אוברניאק. בדקה ה-20 העביר ווין רוני מסירת רוחב לחברו ממנצ'סטר יונייטד טום קלברלי, שאיבד. זה חזר לרוני, שבעט מזווית קשה ופז'מיסלב טיטון קלט. בדקה ה-25 הגיעה אנגליה להזדמנות טובה לאחר דאבל פס בין גלן ג'ונסון לג'יימס מילנר, שנגמר במסירת רוחב של האחרון לעבר דפו, שלא הגיע לכדור. ההזדמנות הכי גדולה של פולין הגיעה בדקה ה-28 כשרוברט לבנדובסקי חטף כדור, פרץ לרחבה, עבר את קלברלי וקול ובעט מזווית קשה החוצה. בדקה ה-31 עלתה אנגליה ליתרון כשקרן של סטיבן ג'רארד מצאה את רוני ברחבה וחלוץ מנצ'סטר יונייטד נגח משמונה מטר כדור שפגע מעט בלוקאש פישצ'ק וחדר פנימה, 0:1 רוי הודג'סון.

כבר בדקה ה-49 הגיעה פולין להזדמנות מצוינת לאחר שפיל ג'אגיילקה הסתבך עם הרחקה קלה וסיכן את ההגנה, אבל ג'ונסון הגיע ראשון והרחיק. פולין פשוט שכבה על השער האנגלי בפתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-59 הגיעה להזדמנות נהדרת, לאחר שפישצ'ק העביר מסירת רוחב מאגף ימין, הכדור עבר את כל ההגנה והגיע לאוברניאק שבעט חזק אך נבלם על ידי ג'ונסון. דקה חלפה ופישצ'ק בעט החוצה מ-14 מטר אחרי מסירה של לבנדובסקי. בדקה ה-65 אנגליה הייתה קרובה להשיג את השוויון כשכדור חופשי של ג'רארד מצא את דפו חופשי לגמרי, אך חלוץ טוטנהאם בעט רע משמונה מטר. בדקה ה-70 הגיע השוויון המוצדק של פולין. אוברניאק הגביה קרן, ג'ו הארט יצא רע וגליק נגח פנימה את ה-1:1.

קמיל גליק שחקן נבחרת פולין. GettyImages
שער שוויון מוצדק. גליק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully