וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדריי שבצ'נקו פרש מכדורגל, ייכנס לפוליטיקה

החלוץ שפרש מהמדים הלאומיים לפני כחודש החליט לתלות את הנעליים ולעזוב את דינמו קייב בכדי להצטרף לפוליטיקה

אחד השחקנים הגדולים ביותר בכדורגל האוקראיני אנדריי שבצ'נקו החליט היום (שבת) לפרוש מכדורגל. שבה, שהיה שותף לקמפיין של נבחרת אוקראינה ביורו האחרון והודח עימה בשלב הבתים, הספיק לכבוש צמד נגד שבדיה במשחק הפתיחה של נבחרתו, הודיע רק לפני כחודש על פרישה מהמדים הלאומיים, אבל כעת הוא החליט לתלות לגמרי את הנעליים. הסיבה לפרישה של החלוץ בן ה-35 של דינמו קייב היא כדי להיכנס לעולם הפוליטי בארצו.

"אולי אני אדהים את כולם: העתיד שלי לא יהיה קשור לכדורגל", הודיע שבצ'נקו. "הוא שייך לפוליטיקה". בכל מקרה, שבצ'נקו טרם הודיע אם הוא מתכוון להצטרף לאחת המפלגות הקיימות באוקראינה או להקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות לפרלמנט בחודש אוקטובר, ובכל מקרה הוא הבטיח לספק פרטים נוספים. אגב, גם ויטאלי קלישצ'נקו האוקראיני, שמתחרה באגרוף, החליט לרוץ לפוליטיקה.

אחד הכוכבים הגדולים של אירופה במילאן, אחד הפלופים הגדולים בצ'לסי

שבצ'נקו החל את דרכו ב-1994 במדי דינמו קייב. הפריצה הגדולה שלו הגיעה בעונת 1997/98, אז כבש בין היתר שלושער במשחק חוץ מול ברצלונה בליגת האלופות. כעבור שנה הוא הוביל את קייב לחצי גמר ליגת האלופות ובתום אותה עונה נמכר למילאן תמורת 25 מיליון דולר. עם קייב הוא זכה בחמש אליפויות אוקראינה לאחר העצמאות ושלושה גביעים.

במילאנו הפך שבצ'נקו לאחד הכוכבים הגדולים של אירופה, כשהוא כובש 173 שערים ב-296 משחקים במדי הרוסונרי והוביל אותם לאליפות אחת, גביע אחד וזכיה בליגת האלופות ב-2003, עם הפנדל המנצח בגמר מול יובנטוס. לצערו, הוא גם היה זה שהחמיץ את הפנדל האחרון מול ליברפול בגמר ליגת האלופות של 2005, באותו 3:3 מפורסם ובקיץ הבא הוא נמכר לצ'לסי של רומן אברמוביץ' תמורת קרוב ל-44 מיליון ליש"ט.

אצל הבלוז החלה הנפילה שלו, כשהוא לא הצליח לספק את הסחורה וסיים עונה וחצי עם 22 שערים בלבד ב-76 משחקים וזכייה בגביע האנגלי. הוא הושאל למילאן לחצי עונה, חזר לצ'לסי למשחק אחד ולבסוף, באוגוסט 2009, שב לקייב, הקבוצה בה החל את הקריירה, לשלוש עונות נוספות.

שבצ'נקו היה שש פעמים שחקן השנה באוקראינה, פעמיים מלך שערי ליגת האלופות, פעמיים מלך שערי הסרייה A, הוא זכה בכדור הזהב ב-2004 ובאותה שנה גם סיים במקום השלישי במירוץ לתואר שחקן השנה בעולם. בנבחרת, כבש שבצ'נקו 48 שערים ב-111 משחקים והוא כמובן הכובש המצטיין של הנבחרת בכל הזמנים (במקום השני ניצב סרגיי רברוב, עם 15 שערים בלבד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully