וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנק למפארד: "הפסדתי יותר מדי פעמים בחיי לגרמנים"

פרנק למפארד חגג את הזכייה של צ'לסי, קול הודה: "לפי המשחק, הגיע לנו הפסד". דרוגבה: "היה כתוב למעלה שנזכה"

צ'לסי השלימה הערב (שבת) את אחת העונות המפתיעות בתולדות ליגת האלופות כשהניפה את הגביע אחרי ניצחון 3:4 בפנדלים על באיירן מינכן, ששלטה לאורך 120 הדקות אך נגררה להארכה כשהזמן החוקי הסתיים ב-1:1, ואיכזבה את הקהל באליאנץ ארנה עם הפסד חמישי בתולדותיה בגמר המפעל הכי יוקרתי ביבשת.

הבלוז התגברו על הרכב חסר וכמו בחצי הגמר מול ברצלונה לעגו לתחזיות המוקדמות בעזרת הנחישות של דידייה דרוגבה, פרנק למפארד ופטר צ'ך המנוסים, וזריקת האנרגיה המדהימה שנתן להם רוברטו די מתאו שהחליף במהלך העונה את אנדה וילאש בואש וסחב אותם עד הסוף, דווקא בעונה בה יתר האנגליות איכזבו בגדול בליגת האלופות.

שחקני צ'לסי דידייה דרוגבה חוגג עם השוער פטר צ'ך. רויטרס
שני גיבורי המשחק מתחבקים. דרוגבה וצ'ך/רויטרס

כוכב המשחק היה ללא ספק דידייה דרוגבה. לא רק שהוא כבש את שער השוויון בדקה ה-88 בנגיחה אדירה, הוא גם היה זה שכבש את הפנדל האחרון בדו קרב מהנקודה הלבנה. בסיום מצלמות הטלוויזיה גם הראו שהחלוץ מחוף השנהב גם זכה לברכה חמה מאבי לוזון, יו"ר ההתאחדות הישראלית, שחיבק אותו ולחש לו ברכה חמה באוזן.

"אני מאמין גדול בגורל", אמר דרוגבה הנרגש בסיום, "הזכייה הזו הייתה כתובה מלפני הרבה זמן. הקבוצה שלנו מדהימה, ואני מקדיש את הגביע הזה לכל המנג'רים והשחקנים שהיו בקבוצה שלנו. שער השוויון שלי שינה את המשחק. החיים הם נפלאים. זה הסגנון שלנו כבר שמונה שנים, זה מה שאנחנו עושים כל הזמן, לעולם לא נכנעים.

"זה מה שלימדו אותי פה, לא לוותר לעולם. היום הזה הוא לא ייאמן. אחרי שספגנו את השער מאטה אמר לי שיש לנו זמן להשיג שוויון, דויד לואיז אמר לי לא לאבד אמונה, אז גם במצב הקשה, האמנתי כל הזמן".

גיבור נוסף של המשחק היה פטר צ'ך, שוער צ'לסי, שעצר שני פנדלים בבעיטות ההכרעה, ועוד פנדל של אריאן רובן במהלך ההארכה. "הייתי גאה בכל החברים כשהשווינו", אמר על השער הדרמטי, "זה לא היה קל. האמנתי שאוכל לעצור פנדל, כי נגעתי בכדור הראשון וההמשך היה מושלם".

"אין לי מילים", הודה אשלי קול בסיום, "לפי כמות ההזדמנויות שהיו להם, היינו אמורים להפסיד את המשחק, אבל כבר אחרי הניצחון על נאפולי ידענו שאם ניצחנו אותם - המזל איתנו. צריך גם מזל בשביל לנצח כאלה טורנירים, ואנחנו רכבנו על המזל שלנו, ועדיין, היינו ראויים לזה. בשביל זה הגעתי לצ'לסי".

צ'לסי הייתה בפיגור גם במשחק וגם במהלך בעיטות ההכרעה מ-11 מטר. "לא הרגשתי לשום רגע שהמשחק אבוד", אמר קול, "עם השחקנים שיש לנו, האמנו שנחזור. צ'ך נתן כמה הצלות גדולות".

פרנק למפארד סיפר ש"הפסדתי כבר יותר מדי פעמים בחיים שלי לגרמנים, אבל הפעם זה לא קרה. יש פה קבוצה מיוחדת, וצ'לסי עשתה את זה כמו שצריך. אני גאה בחברים". כשנשאל אם די מתאו צריך להמשיך, אמר למפארד: "לא יודע, עכשיו זה לא הזמן. זה תלוי בבעלים. אבל אין ספר שרוברטו ראוי לתואר הזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני צ'לסי חוגגים את הזכייה בליגת האלופות. רויטרס
גביע ראשון ומתוק במיוחד. הכחולים מניפים/רויטרס

הקפטן ג'ון טרי ראה את המשחק מהיציע, ואמר: "הכי קשה לראות את זה מבחוץ. החבר'ה היו נהדרים. כשהמשחק מגיע לפנדלים, מדהים איך המומנטום יכול להשתנות. אחרי שהם החטיאו את הפנדל שלהם, זה הלך לכיוון שלנו. חיכיתי לרגע הזה שמונה או תשע שנים והוא מוחק את כל הזכרונות הרעים מהמפעל. זה ללא ספק הרגע הכי גדול בקריירה שלי.

"כל הדרך לגביע הראינו אופי. היינו בפיגור 3:1 מול נאפולי בשמינית, אחרי זה ברבע היינו בפיגור מול בנפיקה, וגם מול ברצלונה עשינו קאמבק, אחרי שכולם כבר הספידו אותנו. לפעמים יש דברים שפשוט נועדו לקרות, ואני שמח שהשנה זה נועד להיות צ'לסי".

טרי סבור שדי מתאו צריך להמשיך, אחרי שבימים האחרונים הוזכרו השמות של פפ גווארדיולה ופאביו קאפלו כמחליפים אפשריים שלו. "מאז שהוא הגיע הולך לו מצוין", אמר טרי על המאמן שגם זכה בגביע האנגלי, "אתה מסתכל על הגביע הזה, וקולט שזה מה שחיכינו לו כל הזמן. בשביל זה עבדנו. הבעלים השקיע הון עתק בשביל זה, ומגיע הקרדיט לדי מתאו על השלמת המשימה".

מנג'ר צ'לסי רוברטו די מתאו צועק על שחקניו בגמר ליגת האלופות. רויטרס
זכה בחוזה חדש? די מתאו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully