וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר סיטי זכתה באליפות אנגליה לעונת 2011/12

דרמה אדירה במחזור האחרון באנגליה: דז'קו (90) ואגוארו (94) כבשו שני שערים בזמן פציעות, וסיטי השלימה מהפך מול ק.פ.ר אחרי שכבר פיגרה 2:1. יונייטד ניצחה, אך זה לא עזר

יש אליפות: צפו בניצחון המדהים של מנצ'סטר סיטי

גבירותיי ורבותיי, הבלתי ייאמן קרה. ואז שוב קרה. ואז שוב קרה. בסופו של דבר, מנצ'סטר סיטי זכתה הערב (ראשון) באליפות הפרמיירליג לאחר קאמבק הרואי, שכלל שני שערים בתוספת הזמן וניצחון 2:3 ביתי על קווינס פארק ריינג'רס. מנצ'סטר יונייטד אמנם ניצחה 0:1 בסנדרלנד, אך זה לא עזר לה והיא מסיימת את העונה במקום השני בגלל הפרש שערים. שתי הקבוצות סיימו עם 89 נקודות כל אחד, אך מה שבאמת קבע זה 56:64, שהם הפרשי השערים של שתי הקבוצות ומה שמעניק לסיטי אליפות שלישית בהיסטוריה שלה וראשונה מזה 44 שנה.

קשה היה לבקש סיומת מדהימה יותר. עד לדקה ה-91, מנצ'סטר יונייטד הייתה אלופה. ק.פ.ר מהתחתית הצליחה להדהים את העולם ואת איצטדיון האיתיחד, כשהפכה פיגור 1:0 ליתרון 1:2 משערים של סיסה ומקי (על אף ששיחקה בעשרה שחקנים), אבל מנצ'סטר סיטי הצליחה לכבוש שני שערים בלתי נשכחים בזמן הפציעות והשיגה את הניצחון. הלוזרים הנצחיים הצליחו לעשות זאת. הליגה האנגלית שוב מספקת לעולם את הדרמות הכי גדולות במפגן ספורטיבי מעורר השראה. אנחנו עדיין בהלם.

רוברטו מאנצ'יני מאמן מנצ'סטר סיטי חוגג אליפות. GettyImages
איזה ווינר. אגוארו/GettyImages

מנצ'סטר סיטי - ק.פ.ר 2:3

באמת שכבר לא נותרו לנו מילים כדי לתאר את עונת 2011/12 בפרמיירליג. מנצ'סטר סיטי הייתה בפיגור 2:1 בבית מול קווינס פארק ריינג'רס הצנועה עד הדקה ה-90, עד שהגיעו שערים של אדין דז'קו וסרחיו אגוארו, שסידרו לתכולים 2:3 הרואי ואליפות שלישית בתולדותיהם וראשונה מזה 44 שנים.

סיטי עשתה את זה בצדק גמור. אי אפשר לומר משהו אחר. התכולים, שחזרו מפיגור של שמונה נקודות רק לפני כמה מחזורים, הצליחו לנצח 0:1 את היריבה העירונית במאני טיים לפני שני מחזורים ולמעשה הוכיחו את עליונותם העירונית כשדרסו את יונייטד באולד טראפורד עם 1:6. בסך הכל, הקבוצה של רוברטו מאנצ'יני מסיימת את העונה עם 89 נקודות, שמורכבות מ-28 ניצחונות ליגה, חמישה הפסדים וחמש תוצאות תיקו. שימו לב למאזן הבית המדהים של סיטי, שכולל 18 ניצחונות ותיקו אחד בלבד.

גם היום סיטי שלטה באופן טוטאלי וקווינס פארק ריינג'רס הסתגרה באחד הבונקרים הכי גדולים שנראו בשנים האחרונות. סיטי למעשה בעטה 44 (!) בעיטות לעבר השער, מתוכן 15 למסגרת, השיגה 19 קרנות לעומת 0 של יריבתה והחזיקה בכדור ב-81 אחוזים מהזמן במשחק. לקבוצה של מארק יוז היו רק שלוש בעיות לשער ולפעמים גם זה מספיק כדי לכבוש פעמיים. בסופו של דבר הגיעה הסיומת שתיכנס להיסטוריה, והותירה את יונייטד המומה.

מהלך המשחק:

דקה 6: אגוארו פרץ מאגף שמאל, עבר את השומר שלו ויישר למרכז, סילבה ניסה לבעוט ולא הצליח. הכדור הגיע ליאיא טורה, שבעט טיל מ-16 מטר החוצה.

דקה 16: מהלך מצוין בין קלישי לסילבה באגף שמאל נגמר בבעיטה של הספרדי מזווית קשה, קני קלט.

דקה 33: מסירת רוחב של סיטי מצאה את טבס, שהשאיר לסילבה. הקשר הספרדי בעט מ-18 מטר החוצה.

דקה 39: גול! סבאלטה התחיל מהלך באגף ימין, מסר לסילבה, שהכניס לטורה, שהעביר בחזרה לסבאלטה. המגן הארגנטינאי בעט כדור חזק היישר לידיו של קני שלא הצליח להדוף מספיק טוב. 0:1 למנצ'סטר סיטי. שער בכורה לסבאלטה העונה.

דקה 48: גול! האקס רייט פיליפס שלח כדור עומק, לסקוט הרחיק רע מאוד והכדור הגיע לסיסה, שבעט טיל אדיר לפינה וקבע 1:1 מדהים.

דקה 54: כרטיס אדום! בארטון חבט בטבס ללא כדור וספג כרטיס אדום. הקשר הפרובוקטור המשיך להתקוטט עם שחקני סיטי תוך כדי הירידה לחדר ההלבשה.

דקה 60: טבס פרץ באגף שמאל ובעט כדור חזק, קני הדף, הכדור חזר לאגוארו דרך יד ברורה של אונואה. החלוץ הארגנטינאי בעט מחמישה מטר וקני הדף.

דקה 66: גול! טראורה פרץ נהדר באגף שמאל והגביה כדור נהדר למקי, שבעט מהאוויר נהדר פנימה. 1:2 מדהים לק.פ.ר.

דקה 78: דז'קו קיבל מסירת רוחב, הגיע לפינה הקרובה ובעט לקורה והחוצה.

דקה 90: קרן של סיטי מצאה את באלוטלי, שנגח מחמישה מטר, אך קני שוב הדף.

דקה 90: גול! קרן נוספת של סילבה מצאה את דז'קו, שנגח מארבעה מטר פנימה. 2:2 מדהים!!

דקה 90: גול! מדהים!!! כמה דרמות הפרמיירליג עוד תספק לנו? באלוטלי החזיק את הכדור עם הגב והשאיר לאגוארו, שעבר את השומר שלו ובעט אדיר פנימה את ה-2:3.

הרכב מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט, פאבלו סבאלטה, וינסנט קומפני, ג'וליאן לסקוט, גאל קלישי, יאיא טורה (נייג'ל דה יונג, 45), גארת' בארי (אדין דז'קו, 69), דויד סילבה, סמיר נאסרי, סרחיו אגוארו, קרלוס טבס (מריו באלוטלי, 76).

הרכב קווינס פארק ריינג'רס: פטריק קני, נדום אונואה, אנטון פרדיננד, קלינט היל, טייה טאיוו, שון דרי, ג'ואי בארטון, ג'יימי מקי, שון רייט פיליפס, בובי זאמורה (ג'יי בוטרויד, 76), ג'יבריל סיסה (ארמאן טראורה, 59).

רוברטו מאנצ'יני, מנצ'סטר סיטי. GettyImages
רוברטו מאנצ'יני, מנצ'סטר סיטי/GettyImages

סנדרלנד - מנצ'סטר יונייטד 1:0

"ואיזה מסכנים האוהדים". נראה שזה המשפט האחרון שניתן לחשוב עליו בהקשר של אוהדי מנצ'סטר יונייטד, האימפריה הכי מפוארת באנגליה ואולי באירופה כולה, עם המנג'ר אולי הכי גדול בהיסטוריה של הכדורגל ושחקנים שכל אחד היה חולם עליהם. אבל הערב, המילים משירו של אריק איינשטיין רלבנטיות מתמיד לאוהדי מנצ'סטר יונייטד.

אלפי אוהדי יונייטד הגיעו לאצטדיון האור בתקווה לסנסציה וזכייה שנייה ברציפות באליפות וחמישית בשש שנים. הם כבר הריחו והרגישו את האליפות הזו, וכשהשופט שרק לסיום האליפות הייתה כבר שלהם. אלא שאותו שער של סרחיו אגוארו בדקה ה-94 מנע ממנה את האליפות, בצורה הכי מרה שיש. גם הניצחון 0:1 על סנדרלנד משער של ווין רוני בוודאי לא ניחם אותם יותר מדי.

אבל עזבו אתכם מקשקושים והספדים, היו סמוכים ובטוחים בכך שסר אלכס פרגוסון ושחקני מנצ'סטר יונייטד יהיו שם בגדול גם בעונה הבאה ובעוד שנתיים ושלוש ויתחרו על האליפות, הגביע וליגת האלופות. אל תמהרו להספיד את הסקוטי הוותיק ואת כישוריו הפנומנליים. מנצ'סטר יונייטד ממש לא מתה, היא חיה ובועטת יותר מתמיד.

דקה 8: ולנסיה פרץ באגף ימין ויישר למרכז, מינולה הדף לא טוב, אך אף שחקן יונייטד לא היה שם כדי לבעוט פנימה.

דקה 20: גול! ג'ונס נשאר חופשי לחלוטין והגביה כדור מצוין לפינה הרחוקה, שם המתין רוני שנגח מקרוב פנימה את ה-0:1 של מנצ'סטר יונייטד.

דקה 29: רוני הוכשל סמוך לרחבה ובעט את הכדור מ-16 מטר למשקוף.

דקה 34: ולנסיה פרץ נהדר מאגף ימין ויישר למרכז, יאנג המשיך בנגיעה אחת, אך רוני בעט את הכדור משלושה מטר החוצה. איזו החמצה!

דקה 36: קמפבל קיבל כדור מוקפץ, אך בעט מ-10 מטר החוצה.

דקה 76: סקולס בעט כדור נהדר מ-18 מטר לקורה. הכדור חזר לגיגס, שבעט נהדר, אך מינולה הדף.

הרכב סנדרלנד: סימון מינולה, ג'ון אושיי (אחמד אלמוחמדי, 43), מייקל טרנר, טיטוס בראמבל, פיליפ בארדסלי, ג'ק קולבק, קרייג גארדנר, דייויד ווהן, ג'יימס מקלין, סטפן ססניון, פרייז'ר קמפבל.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, פיל ג'ונס, ג'וני אוואנס, ריו פרדיננד, פטריס אברה, מייקל קאריק, פול סקולס, אנטוניו ולנסיה, ריאן גיגס, אשלי יאנג (נאני, 82), ווין רוני.

אוהד מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
אוהד מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully