וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "זו האליפות הכי קשה שזכיתי בה"

הפורטוגלי חגג אליפות בארבע מדינות שונות: "זה משהו משוגע". רונאלדו: "רציתי אליפות, לא מלכות השערים". גם ביילסה מחמיא

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכה: גדי ויינסטוק

עכשיו זה רשמי, חתום ונעול. ריאל מדריד היא אלופת ספרד לעונת 2011/12. הבלאנקוס הביסו 0:3 את בילבאו בסן מאמס ושמרו על פער שבע הנקודות מברצלונה כאשר נותרו שני מחזורים לתום העונה בלה ליגה. עבור ריאל מדובר באליפות מספר 32 בתולדות המועדון וראשונה מאז 2008. אחרי שלוש עונות רצופות, התואר עובר מברצלונה למדריד וז'וזה מוריניו, המלך החדש של ספרד, מציין אליפות שביעית בקריירה ותואר שני על אדמת ספרד. חגיגות הזכייה ייערכו כרגיל בכיכר סיבלס המפורסמת בבירה, סביבה יתכנסו הערב (חמישי) ב-21:00 מאות אלפי אוהדים בלבן.

עם שריקת הסיום בבילבאו, אירע עימות בין חאבי מרטינס לכריסטיאנו רונאלדו. קשר המארחים, שהורחק במהלך 90 הדקות, נכנס למגרש וסינן מספר מילים לעבר הפורטוגלי, שהגיב בתנועה מגונה והחזיר מילים משלו. שחקני ריאל הרגיעו את הכוכב ומיד פרצו בחגיגות והניפו את מוריניו על הכתפיים.

שחקני ריאל מדריד מניפים את המאמן ז'וזה מוריניו. רויטרס
מלך ספרד. מוריניו על הכתפיים/רויטרס

מוריניו, שהשלים אליפות שביעית בקריירת האימון, בארבע מדינות שונות, שלוש מהן הליגות הבכירות של אירופה, אנגליה, איטליה וספרד, אמר בסיום: "אף אחד לא נתן לנו במתנה את התואר הזה, זו האליפות הכי קשה שזכיתי בה. עשינו כל כך הרבה נקודות, זה משהו משוגע וצריך לחגוג את הזכייה הזו. השחקנים האלה ראויים לזה, כל המדינה ראתה שהם ראויים. אני מקדיש את התואר לכל מי שעזר וסבל עם הקבוצה הזו. מעל כולם, האיחולים הם למשפחות שלנו, שסובלות הכי הרבה. הם כל יום איתנו ויודעות מה נדרש מאיתנו כדי לעשות את זה. אני רגוע, כי יש לי כבר שבע אליפויות, אז אני מכיר כבר את החגיגות האלה. העונה הבאה תהיה יותר קשה ונראה אם אני אשאר. לקבוצה הזו מגיע יותר אהבה ממה שנתנו לה ואני מקווה שהברנבאו, נגד מאיורקה, ייתן לה את זה".

כריסטיאנו רונאלדו החמיץ פנדל, כבש שער אחד בנגיחה נהדרת, אך כנראה לא יסיים כמלך השערים בעקבות השלושער של ליאונל מסי. לטענת הפורטוגלי, זה ממש לא מטריד אותו. "כרגע אני רק מקווה שהמסיבה תהיה טובה", אמר רונאלדו אחרי המשחק, "מה שרציתי זה לזכות באליפות. יש לי כבר בבית פעמיים פרסי נעל הזהב, וממש לא אכפת לי לא להיות מלך השערים. אנחנו גאים כי זכינו בליגה קשה, גברנו על ברצלונה חזקה. אבל היינו טובים יותר, ושבע נקודות הפרש מוכיחות את זה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני ריאל מדריד חוגגים אליפות, מימין: פפה, צ'אבי אלונסו, ארבלואה, קאייחון, היגואין, סרחיו ראמוס. רויטרס
שחקני ריאל מדריד חוגגים אליפות, מימין: פפה, צ'אבי אלונסו, ארבלואה, קאייחון, היגואין, סרחיו ראמוס/רויטרס

הקפטן והשוער הוותיק איקר קסיאס, שרושם אליפות חמישית, חגג: "זה משמח מאוד. העונה הייתה ארוכה וקשה, עשינו צעד קדימה ביחס לעונה הקודמת, חבל על ליגת האלופות. נקווה לעשות זאת בשנה הבאה. למאמן יש חלק חשוב מאוד בתואר. אנחנו מקדישים אותו לכל המדרידאים שרצו אליפות. היה קשה לגבור על קבוצה כמו ברצלונה, אבל עשינו את זה. שלטנו בליגה מההתחלה ועד הסוף. היו קצת ירידות בחודש האחרון, אבל אז הגענו לקאמפ נואו וניצחנו".

צ'אבי אלונסו הוסיף: "לזכות בתואר עם שני משחקים בקופה זה יוקרתי מאוד. נאבקנו עם יריבה נהדרת כמו ברצלונה ועשינו עונה נהדרת, עם הרבה המשכיות. רציתי מאוד לזכות באליפות ראשונה". סרחיו ראמוס אמר: "אנחנו כבר מתים להגיע לסיבלס, כדי לחגוג עם כולם. להרים את הגביע ולא להפיל אותה", הוא הוסיף בהומור, זכר לתקרית שאירעה לו עם גביע המלך, שנפל מידיו ונמחץ על ידי האוטובוס בעונה שעברה. "אנחנו אלופים מוצדקים. זו האליפות השלישית שלי ואני מאושר".

אוהדי ריאל מדריד חוגגים אליפות. רויטרס
החגיגות, ששחררו הרבה תסכול. מדריד, הלילה/רויטרס

איטור קראנקה, עוזרו של מוריניו, נשאל אם זה הסוף של עידן ברצלונה, ואמר ש"אני תמיד רק חושב על העידן של ריאל מדריד. בשנה שעברה זכינו בגביע, השנה באליפות, ואנחנו חייבים להמשיך את הקו הזה. הושקע בזה הרבה מאמץ והשקעה, זו חבורה מיוחדת של שחקנים".

גם מאמן אתלטיק בילבאו מרסלו ביילסה החמיא לאלופה, שפירקה בקלות את קבוצתו. "התוצאה משקפת את ההופעה שלהם", החמיא ביילסה למדרידאים, "ריאל זכתה באליפות בצורה ראויה, ויש לה את כל הסיבות לחגוג".

איקר קסיאס, ריאל מדריד, חוגג אליפות. רויטרס
"שלטנו בליגה מההתחלה ועד הסוף". קסיאס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully