וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: עמנואל מאיוקה כבש בניצחון זמביה

אקס מכבי ת"א היה שותף להפתעה של נבחרתו ב-1:2 על סנגל החזקה. גינאה המשוונית ניצחה 0:1 את לוב במשחק הפתיחה

ניגריה, קמרון, מצרים, אלג'יריה ודרום אפריקה אמנם לא יהיו שם, אבל אליפות אפריקה ה-28 בכדורגל יצאה היום (שבת) לדרך. את הטורניר מארחות שתי מדינות: גינאה המשוונית וגאבון ו-16 הנבחרות מתחלקות לארבעה בתים. שתי הפייבוריטיות לזכייה את חוף השנהב וגאנה, שהותירו את חותמן במונדיאלים האחרונים. סנגל שסומנה כמועמדת להפתיע איכזבה עם הפסד 2:1 לזמביה בערב המשחקים הראשון, גינאה המשוונית שימחה את הקהל המקומי עם 0:1 על לוב.

בוטסואנה, גינאה המשוונית וניז'ר עורכות הופעות בכורה באליפות, ומנגד חוף השנהב תשתתף בפעם ה-19, גאנה בפעם ה-18 וטוניסיה וזמביה יעשו זאת בפעם ה-15 כל אחת.

על הנייר הטורניר לא אמור להתרומם לגבהים חדשים, הרבה בגלל ההיעדרויות של כמה נבחרות בכירות, אבל כמו תמיד האליפות בוודאי תגלה כמה כשרונות ובכל מקרה תבשר על אלופה חדשה שכן מצרים שזכתה בתואר בפעמיים הקודמות, לא העפילה.

משחקי שבת

גינאה המשוונית - לוב 0:1

אחת מהנבחרות המארחות, כמיטב המסורת בכל טורניר בינלאומי, פתחה את הטורניר במשחק דרמטי במיוחד. גינאה המשוונית אמנם לא הרשימה במיוחד, אבל הצליחה להשיג את התוצאה המיוחלת, כשניצחה 0:1 את לוב הנחושה.

כובש השער היה חאבייר בלבואה וזה קרה בדקה ה-87, לאחר שקיבל כדור עומק מצוין מדניאל אקדו בתזמון מושלם, פרץ קדימה ובעט טיל לחיבורים. לוב כמעט השוותה בהתקפה הבאה, אך מוחמד דיאמל לא הצליח להרשית. גינאה המשוונית כמעט כבשה את השני שלה בדקה ה-89, אך טיל אדיר של אמיה אקנגה נעצר במשקוף. גם זה לא מנע מ-35 אלף הצופים המקומיים לחגוג בסיום ולספק אווירה נהדרת.

זמביה - סנגל 1:2

המשחק השני באסטדיו דה באטה הציג את סנגל החזקה עם חוליה התקפית שכללה את דמבה בה, מוסא סו, ממאדו ניאנג ודאמה נ'דוייה, אבל מי שחגגה בסיום הייתה זמביה המוכשרת, בכיכובו של עמנואל מאיוקה. אקס מכבי תל אביב, שמלהטט העונה ביאנג בויז השוויצרית וסוחט התעניינות מכמה קבוצות בכירות באירופה, כבש את הראשון בדקה ה-12, וכעבור שמונה דקות הוסיף ריינפורד קאלבה את השני של הזמבים. סנגל ההמומה הצליחה לצמק משער של נ'דוייה המחליף בדקה ה-74 אבל לא השכילה למצוא את השווין.

כל הכתבות לקראת אליפות אפריקה

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully