וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנצ'יני: "אם נעלה, זו תהיה בעיה לקבוצות האחרות"

לפני המפגש עם באיירן (21:45, 5, 5HD) מאמן מנצ'סטר סיטי מקווה לחולל מהפך. בנפיקה תנסה לגרום להדחת יונייטד

AP

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

שלב הבתים בליגת האלופות יינעל הערב (רביעי) והזהות הסופית של העולות לשמינית הגמר ייקבעו. בבית א' מנצ'סטר סיטי חייבת לנצח בבית את באיירן מינכן, שכבר עלתה, ולקוות לנפילה של ויאריאל נגד נאפולי, שמתחרה איתה על המקום בשלב הבא. בבית ב' אינטר כבר עלתה, מה שמשאיר שלוש קבוצות להיאבק על המקום השני. הנראזורי יארחו את צסק"א מוסקבה, ובמשחק המקביל טרבזונספור תתארח אצל ליל, כשניצחון של הטורקים יעלה אותם בכל מקרה.

מנצ'סטר יונייטד טרם הבטיחה את מקומה בנוקאאוט, אבל לפחות היא תלויה בעצמה וניצחון בשוויץ נגד פ.צ. באזל יסדר לפרגוסון את העלייה. בנפיקה כבר עלתה אבל כעת היא מחפשת את המקום הראשון, והיא פוגשת את אוצלול גלאץ, שהפסידה בכל המשחקים שלה בבית. בבית ד' זהות העולות כבר כמעט נקבעה בוודאות אחרי שריאל מדריד תסיים ראשונה בכל מקרה, ואייאקס תצטרף אליה אם היא תסיים בתיקו נגד הבלאנקוס. גם הפסד עשוי להעלות אותה, במידה והיא תספוג הפסד מינימלי וליון לא תביס את דינמו זאגרב. כל המשחקים ייפתחו ב-21:45.

בית א'

מנצ'סטר סיטי - באיירן מינכן (21:45, ספורט 5)

למרות שבליגה נראה שאין לו מתחרים, בליגת האלופות רוברטו מאנצ'יני עשוי למצוא את עצמו מחוץ למפעל כבר בשלב הבתים. הסיטיזנס יקוו להפוך את הקערה על פיה ולהשאיר את נאפולי מחוץ לעניינים. זה יכול לקרות באחת משתי הדרכים הבאות: ניצחון על באיירן מינכן ואיבוד נקודות של נאפולי מול ויאריאל, או תיקו נגד הבווארים והפסד של נאפולי לספרדים.

סיטי הבקיעה העונה בכל 23 המשחקים שהיו לה, פרט למשחק אחד, כשמדובר כמובן בהפסד 2:0 לבאיירן מינכן באליאנץ ארינה בחודש ספטמבר. לרשות המאמן האיטלקי עומד סגל מלא, אבל נדמה שסמיר נאסרי יפתח את המשחק על הספסל בעוד אדין דז'ו יחזור להרכב.

בבאיירן מינכן כבר הבטיחו את המקום הראשון בבית, ולכן שחקניו של יופ היינקס יכולים להגיע משוחררים מלחצים למשחק. הבווארים כבשו שלישיות בשני המשחקים האחרונים מול נאפולי ונגד ויאריאל ואחרי החזרה למקום הראשון בבונדסליגה, הם יכולים להוריד מעט את הרגל מהגז. אריאן רובן וטוני קרוס חולים ולא המריאו לאנגליה, כאשר תומאס מולר גם עשוי להחמיץ את ההתמודדות בגלל התקררות.

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל מאנצ'יני על דברים שאמר נשיא באיירן קרל היינץ רומיניגה על ההבדלים הכספיים בין הקבוצות, ואמר: "תמיד מדברים על משחק הוגן מבחינה כלכלית, הוא ממשיך להגיד שהוא מקווה שנאפולי תעלה לשלב השני. אני לא יודע מה קורה עם רומיניגה, אני ארצה לשאול אותו ביום המשחק". מאנצ'יני גם סיפר כי הרבה קבוצות לא רוצות לראות את סיטי עולה: "אם נעלה, זו תהיה בעיה גדולה לקבוצות האחרות. אני חושב שכל קבוצה מודאגת ממנצ'סטר סיטי מכיוון שסיטי בעתיד תהיה אחת הקבוצות הבכירות בעולם".

ויאריאל - נאפולי (ספורט 2)

הצוללת הצהובה נמצאת בצרות צרורות, ואחרי הנחיתה למקום ה-15 בספרד, הקבוצה הספרדית עומדת לסיים קמפיין אירופי חלש ואולי אף לסיים ללא אף נקודה. ויאריאל הבקיעה שני שערים בלבד וספגה 12, בהחלט קמפיין ליגת האלופות הגרוע ביותר שהיא חוותה. ויאריאל מגיעה למשחק עם רצף של שלושה הפסדים בכל המסגרות, וניצחון ביתי באל מדריגל יכול מעט לשנות את מצב הרוח, במיוחד לאור העובדה שאף קבוצה איטלקית עוד לא ניצחה שם.

בנאפולי יודעים שתיקו עשוי שלא להספיק לעלות, ואחרי ההצלחות שמגיעות בליגה האיטלקית, רוצים שחקניו של וולטר מצארי לעשות קפיצת מדרגה גם בצ'מפיונס. הנתון המעניין לגבי נאפולי שייך לאדינסון קבאני שהבקיע ארבעה שערים מארבע בעיטות בלבד למסגרת העונה בליגת האלופות. אלא שקיים גם נתון מדאיג אחד: נאפולי לא ניצחה בתשעת משחקי החוץ האחרונים שלה באירופה (ארבע תיקו וחמישה הפסדים), כולל הפסד לויאריאל עצמה 2:1 בשנה שעברה בליגה האירופית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בית ב'

ליל - טרבזונספור (5+ גולד)

אחרי הניצחון המצוין במחזור הקודם על צסק"א מוסקבה, חזרה ליל לתמונת הסיכויים, כשנדמה היה שהיא עומדת לסיים בצורה עגומה את הקמפיין במקום האחרון. כעת האלופה הצרפתית עומדת פסע מעלייה מדהימה לשלב הבא, וניצחון ביתי יבטיח לה בסיכויים גבוהים את המקום בשמינית הגמר, כל זאת בכפוף למה שתעשה צסק"א מוסקבה במשחק המקביל. הקבוצה של רודי גארסיה מגיעה עם רצף של חמישה משחקים ללא הפסד.

היריבה הטורקית יכולה להצטרף לתואר הקבוצה המפתיעה של ליגת האלופות (אחרי אפואל ניקוסיה כמובן), אבל קודם היא צריכה לנצח בצרפת. אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות נגד צסק"א ומול אינטר במחזור הקודם, נותרו הטורקים למחזור האחרון כשהם תלויים אך ורק בעצמם, כשגם תיקו עשוי להספיק להם לעלות. אלא שמאז המחזור הראשון, אז חוללו הפתעה גדולה עם הניצחון על אינטר, טרבזונספור לא ניצחה. בכל מקרה הם יצטרכו להסתדר ללא רוברט ויטק, שיחזור רק ב-2012.

אינטר - צסק"א מוסקבה

מזמן אינטר לא הייתה רגועה כל כך, כפי שהיא מגיעה למשחק הביתי האחרון שלה בשלב הבתים. הנראזורי שעוד מנסים להתגבר על המבוכות בליגה ושוכנים אי שם במקום ה-16 המדאיג, כבר מתכננים את שלב הנוקאאוט אחרי שהבטיחו את המקום הראשון בבית בקמפיין שבו הם הפסידו במשחק אחד מחמישה משחקים. אינטר, שלא הפסידה נגד יריבה רוסית בסן סירו במסגרות אירופאיות, תחסר במשחק את לוסיו הפצוע, כשווסלי סניידר עיין מתאושש מפציעה. מייקון חזר להתאמן ביום שני השבוע והוא עשוי לשבת על הספסל ולהשתלב.

בצסק"א מוסקבה יודעים שתיקו עשוי שלא להספיק ועל כן הם אמורים לבוא באמביציית שיא להתמודדות. הם יעפילו לשלב הבא אם הם ינצחו את אינטר והמשחק בין ליל לטרזונספור לא יוכרע. בכל מצב אחר, צסק"א תישאר בחוץ. הקבוצה הרוסית של ליאוניד סלוצקי מגיעה עם רצף עגום של ארבעה ניצחונות ב-15 משחקי הליגה האחרונים, מה שמעלה עוד יותר את הספקות לגבי הכושר הנוכחי שלה.

בית ג'

פ.צ. באזל - מנצ'סטר יונייטד (5+)

נכון שגם תיקו בשוויץ יעלה את מנצ'סטר יונייטד לשמינית הגמר, אבל העובדה שבנפיקה יכולה לגנוב לה את המקום הראשון רק מלחיצה את האדומים שרוצים כבר לחתום את שלב הבתים המאוד לא יציב שעבר עליהם, בו הם ניצחו רק פעמיים עד עכשיו. אחרי התיקו המאוד לא מחמיא נגד בנפיקה במחזור הקודם, מוצאת את עצמה יונייטד עם הגב אל הקיר, אבל לשמחתם הרבה הם עדיין לא הפסידו לבאזל בשלושת המפגשים הקודמים ביניהן (ניצחון ושתי תוצאות תיקו).

יונייטד, שהגיעה לגמר ליגת האלופות שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות, חסרה את מייקל קאריק המורחק, כשמשמעות הדבר היא שפיל ג'ונס יעלה במרכז הקישור וכריס סמולינג יפתח כמגן ימני. בנוסף, היעדרותו של חאבייר הרננדס שיחמיץ את משחקי החודש הקרוב, תציב בחוד של פרגוסון את דני וולבק.

גם בבאזל מרגישים שהם יכולים לעשות את זה. הקבוצה מדורגת במקום השלישי במרחק נקודה מיונייטד ובנפיקה המובילות, אבל כדי להמשיך לשלב הבא הם יהיו חייבים לנצח. במידה וזה יקרה, זו תהיה הפעם השנייה שהקבוצה השוויצרית חוצה את שלב הבתים הראשון, אחרי שהיא עשתה זאת ב-2003. באזל נמצאת במומנטום מצוין של תשעה ניצחונות בליגה השוויצרית, והיא הפסידה רק שלושה משחקים ב-25 המשחקים האחרונים שהיא קיימה בכל המסגרות העונה.

פרגוסון התייחס למשחק הקרוב, ואמר: "אנחנו בזמן גרוע מבחינת הפציעות שמהן אנחנו סובלים, אבל זו הסיבה שיש לנו סגל חזק". מנגד, חלוץ באזל אלכסנדר פריי מתחיל להתרגש: "אנחנו גאים על כך שהוצאנו 3:3 באולד טראפורד וזה יהיה חשוב להמשך הקריירה שלנו".

בנפיקה - אוצלול גלאץ

אחרי שבשנה שעברה הם סיימו במקום השלישי את שלב הבתים, שחקניו של ז'ורז'ה חסוס נמצאים בעמדה טובה מאוד לכבוש את המקום הראשון כשבמחזור הקודם התיקו שלהם מול יונייטד סידר להם את המקום בשמינית הגמר. הפורטוגלים אמנם לא ניצחו בשני המשחקים האחרונים נגד באזל ויונייטד, אבל חוו קמפיין מרשים, בעיקר בשל העובדה שהם הצליחו לעצור פעמיים את סגנית אלופת אירופה.

הנתון המעודד מבחינת בנפיקה הוא שהקבוצה כבשה בכל 23 המשחקים שהיא קיימה העונה, ובעונה האירופית היא בעיקר נעזרת בניקולס גאיטן, שבישל ארבעה שערים והוא המוביל במפעל. כעת פוגשת בנפיקה את אוצלול גלאץ שטרם השיגה נקודות בקמפיין האירופי המביך שלה, אבל לפחות במשחקים שלה היא לא הובסה וההפסד הגדול ביותר שלה היה 2:0 ליונייטד.

בית ד'

אייאקס - ריאל מדריד (ספורט 1, 1HD)

אייאקס יודעת שרק משהו בלתי צפוי במיוחד יגרום לה להיעדר משמינית הגמר, אחרי שהספיקה להשיג שמונה נקודות ויש לה מאזן שערים עדיף על פני ליון, לה יש שלוש נקודות פחות. בכל מקרה, תיקו יספק את אייאקס, אבל גם במקרה של הפסד ההולנדים עשויים להמשיך, זאת במידה והם לא יובסו או לחילופין ליון לא תמחץ את דינמו זאגרב. אם שחקניו של פרנק דה בור אכן יעמדו במטרה, הם יחזרו לנוקאאוט של ליגת האלופות אחרי שש שנים שבהם לא היו במעמד הזה.

ואם באייאקס נמצאים עם רגל וחצי בשלב הבא, בריאל מדריד רק מחכים לסיים את שלב הבתים ולהתחיל להתכונן ל'אל קלאסיקו' בשבת. ריאל כבר הבטיחה את המקום הראשון, וכל שנותר לה הוא לשמור על מאזן מושלם אחרי קמפיין מוצלח שבו היא הבקיעה 16 שערים וספגה שניים בלבד. מן הסתם זו'זה מוריניו אמור לספק מנוחה למרבית שחקני ההרכב שלו, מה שאומר שאנטוניו אדאן השוער, ראול אלביול והאמיט אלטינטופ אמורים לקבל את ההזדמנות. אגב, ניצחון של הבלאנקוס יסדר להם 15 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, מה שישווה את שיא המועדון מ-1960/61.

דינמו זאגרב - ליון

דינמו זאגרב הצליחה במחזור הקודם להימנע מהשוואת השיא השלילי של מכבי חיפה, ושני שערים מול ריאל מדריד מנעו ממנה קמפיין מביך ללא שערי זכות. עכשיו, כשהיא הסירה את הקוף הזה מהגב, היא יכולה כעת גם לחפש נקודות ראשונות מול ליון כדי לנעול בכל זאת את הקמפיין בצורה מכובדת, אם אפשר לכנות זאת כך. אלא שמולה ניצבת ליון שעדיין מאמינה שאולי היא יכולה לחזור לשמינית הגמר, אבל לשם כך היא חייבת ניצחון בהפרש גבוה נגד הקרואטים ובמקביל לקוות שריאל מדריד תעשה את העבודה ותנצח את אייאקס. אלא שביכולת הנוכחית של ליון, נראה שיהיה לה קשה לעמוד במשימה, למרות שבשני מחזורי הליגה האחרונים היא ניצחה את טולוז ואוקזר.

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully