וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור באירופה: תמיד אני

24.10.2011 / 11:20

את המחזור הכי מטורף השנה מוליך מריו באלוטלי, שמוכיח, בדרכו, שהוא הרבה יותר מילד רע . לצידו: השוער של סביליה, היהלום של מילאן, המלך החדש בספרד וכמובן - דויד סילבה

איזה סוף שבוע פנטסטי סיפקו לנו הליגות הבכירות באירופה. מותחנים עוצרי נשימה, מהפכים מדהימים, סנסציות גדולות ובעיקר תוצאה אחת בלתי נשכחת. סביליה עצרה את ברצלונה, האנובר הפתיעה את באיירן מינכן, קווינס פארק ריינג'רס הדהימה את צ'לסי ומילאן חזרה מהקבר מול לצ'ה, אבל מעל כולן הייתה ההופעה עליה נאמר ונכתב כבר כל קומפלימנט אפשרי - 1:6 היסטורי של מנצ'סטר סיטי על יונייטד באולד טראפורד. לא פחות משלושה מכוכבי הסיטיזנס בדרבי פילסו דרכם לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, כשלצידם שוער שמופיע כאן שבוע שני ברציפות, יקיר אוהדי מילאן ומלכי השערים של ספרד ואיטליה.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם מריו באלוטלי. Laurence Griffiths, GettyImages
זה השבוע שלו ושל מנצ'סטר סיטי. מריו באלוטלי/GettyImages, Laurence Griffiths

שוער

חאבי וראס - סביליה

שבוע שני ברציפות שהשוער הנהדר של סביליה משתלט על העמדה בנבחרת המחזור שלנו. אחרי רצף משחקים נפלאים בהם הוכיח כי גם הוא מסוג השוערים הספרדים דוגמת אנדרס פאלופ ודייגו לופס, שפורחים בסוף שנות ה-20 ולאחר תקופות ארוכות על הספסל, חאבי וראס ניפק את משחק חייו בקאמפ נואו וקטע את הדהירה של ברצלונה. שוערה של סביליה, שספג רק ארבעה שערים העונה, עצר כל כדור שבעטו לעברו שחקני אלופת אירופה ולא נתן גם לשופט לגזול ממנו את הפוקוס, כשהגיע לשיאו עם הדיפת הפנדל הדרמטי של ליאונל מסי בתוספת הזמן. עוד לפני כן סיפק וראס שלוש הצלות נדירות עם הרגליים, כדי להזכיר פעם נוספת מדוע בספרד מכנים אותו 'התמנון'.

ברצלונה לא הצליחה להכניע את חאבי וראס ב-0:0 מול סביליה

פרדי קאנוטה על הקטטה בסיום: "פברגאס קרא לי טרוריסט"

חאבי וראס שוער סביליה עוצר את אנדרס אינייסטה. Manu Fernandez, AP
נתן את משחק חייו בקאמפ נואו. חאבי וראס/AP, Manu Fernandez

הגנה

מגן ימני: מיקה ריצ'רדס - מנצ'סטר סיטי

לא מעט מצטיינים היו למנצ'סטר סיטי ב-1:6 ההיסטורי שלה על מנצ'סטר יונייטד בדרבי. לשני הבולטים עוד נגיע בהמשך, אבל ראשית נפרגן למגן הימני ששיחק תפקיד מפתח בהשפלה הגדולה בקריירה של אלכס פרגוסון. ריצ'רדס החל את הדרבי מעט בהססנות מול אשלי יאנג, אך לאחר מכן נכנס לעניינים, נעל את האגף שלו וסיפק כמה תיקולים מרשימים. במחצית השנייה, לאור היתרון המספרי של קבוצתו, עלה ריצ'רדס יותר לעזרת ההתקפה ובישל את השלישי. אחרי 18 ניצחונות בית רצופים נעצרה יונייטד דווקא על ידי יריבתה העירונית, שעשתה את זה בסטייל ושיחזרה תוצאה שהשיגה אי שם ב-1926. זה ממש לא היה רק "עוד יום בהיסטוריה".

בלם: עמנואל פוגאטץ - האנובר

אחרי שלא הפסידה וכלל לא ספגה מאז מחזור הפתיחה בבונדסליגה, הגיעה באיירן מינכן למגרשה של האנובר העיקשת ונוצחה שם בפעם השנייה ב-2011. המכונה של יופ היינקס חרקה ואף סטתה מהמסלול במשחק העצבני בהאנובר, ששמרה על יתרונה בשיניים למרות נחיתות מספרית. עמנואל פוגאטץ האוסטרי שלט יחד עם קארים חאגי בכדורי הגובה, נטרל את מריו גומז וגם מנע ממלך שערי הליגה שער שוויון בגלישה מתוזמנת היטב לקראת הסיום. האנובר משלבת בהצלחה בין הליגה האירופית לליגה ומסתמנת שוב כקוטלת הענקיות, אחרי שניצחה כבר העונה גם את ורדר ברמן ודורטמונד והדיחה את סביליה מהליגה האירופית.

סדר חדש באנגליה: 1:6 מהמם לסיטי על יונייטד בדרבי

אלכס פרגוסון מתקשה לעכל את ההשפלה הביתית

האנובר עצרה את באיירן מינכן עם 1:2

מיקה ריצ'ארדס, מנצ'סטר סיטי, חוגג שער עם דויד סילבה. רויטרס
השפילו את אלכס פרגוסון ונכנסו יחד לנבחרת המחזור. מיקה ריצ'רדס עם דויד סילבה/רויטרס

בלם: מרקו באשה - ליל

לא מעט ביקורת נמתחה בתחילת העונה על מרכז ההגנה של ליל, כשהאש כוונה בעיקר לעבר מרקו באשה. הבלם המונטנגרי, שידע ימים יפים בצרפת בלה מאן ולאחר מכן נדד לרוסיה, נדרש להיכנס לנעליו של אדיל ראמי ודי התקשה בכך. אחרי חודש ראשון קטסטרופלי, באשה החל לספק את הסחורה והפך לבורג חשוב במערך של האלופה. בראשון הוא שוב הצטיין, העלים את בפטימבי גומיס ואף כבש את שערו הראשון במדי ליל, שהצהירה כוונות עם 1:3 על ליון בקרב הצמרת והאריכה את רצף הניצחונות שלה בליגה הצרפתית לשלושה.

מגן שמאלי: מרסל שמלצר - דורטמונד

מתוסכלת מהקמפיין המאכזב בעונת הקאמבק שלה בליגת האלופות, חזרה אלופת גרמניה לליגה והוציאה את כל העצבים על קלן עם 0:5 מוחץ. היה זה ניצחונה הרביעי ברציפות של דורטמונד בבונדסליגה, כשהיריבה הפעם כלל לא הטרידה אותה ובעטה לראשונה לעבר השער רק בדקה ה-86. התצוגה הקבוצתית הנהדרת של דורטמונד גם סיפקה למרסל שמלצר את ההזדמנות לחגוג שער ליגה ראשון בקריירה, אחרי 79 משחקים ובעונתו הרביעית בקבוצה הבכירה. המגן השמאלי בן ה-23, שהבריק בעונה שעברה והפך גם לשחקן נבחרת גרמניה, ענה למבקרים שתקפו אותו בעקבות ההפסד לאולימפיאקוס, כשסובב באומנות אל הרשת בדקה ה-25 ועשה זאת דווקא ברגלו הימנית.

ליל הרשימה עם 1:3 על ליון, פ.ס.ז' בפסגה הצרפתית

דורטמונד חגגה עם חמישייה, שכטר ניצח את פרייבורג

מרסל שמלצר שחקן דורטמונד. Martin Meissner, AP
חיכה ארבע שנים לשער הבכורה בקריירה. מרסל שמלצר/AP, Martin Meissner

קישור

חואנלו - לבנטה

חובבי הכדורגל הספרדי משפשפים עיניהם בתדהמה, מביטים שוב לעבר הטבלה ועדיין לא מאמינים שלבנטה הקטנטנה - הקבוצה עם התקציב הכי נמוך בלה ליגה - נמצאת במקום הראשון ומקדימה את ריאל מדריד וברצלונה. עד כה קיבלו את מירב המחמאות שחקני ההגנה שספגו רק שלושה שערים העונה, אולם לבנטה הבלתי מנוצחת רצה נהדר גם התקפית ובשלושה מארבעת המשחקים האחרונים הבקיעה שלישיות. השבוע היא הביסה בצורה משכנעת 0:3 את ויאריאל בחוץ, כשכוכב הניצחון השישי ברציפות היה חואנלו. הקשר בן ה-31 כבש שבוע שלישי רצוף ונמצא פשוט בכושר נהדר. "הסיפור שלנו זה דבר שקורה פעם במאה שנה, אני בהלם", אמר בסיום. האמת? גם אנחנו.

דויד סילבה - מנצ'סטר סיטי

על הקונצרט של התכולים במחצית השנייה הסנסציונית באולד טראפורד ניצח המאסטרו הספרדי. לא מעט מחמאות קיבל דויד סילבה מאז פתיחת העונה, וב-1:6 המהמם של מנצ'סטר סיטי הוא גם הוכיח כי הוא ראוי לכולן. סילבה ניהל ביד רמה את משחק ההתקפה של הסיטיזנס, חילק מסירות מדויקות וסיים את היום הנפלא עם שער ובישול. אנדרסון לא ישכח עוד זמן רב את הסחרחורת שעשה לו סילבה במהלך שהוביל לשער השני. מנצ'סטר סיטי השתלטה על הפסגה והפכה בן רגע לפייבוריטית לזכות באליפות. סילבה, במקביל, מראה שלא רק על המגרש הוא צעד אחד לפני כולם וממשיך להתקדם לעבר תואר שחקן העונה.

קווין פרינס בואטנג - מילאן

לא ברור מה חשב לעצמו מסימיליאנו אלגרי כשהשאיר את הקשר הגנאי על הספסל דווקא אחרי שהצטיין מול באטה בוריסוב - כן, גם הפציעה הקלה היא לא תירוץ - אבל לפחות המאמן ידע להודות בטעות בתום המחצית הגרועה של מילאן בעידן שלו, הכניס את בואטנג למגרש בפיגור 3:0 מול לצ'ה וקיבל קאמבק גדול תוצרת איש אחד בדרך לניצחון 3:4 מטורף. אחרי שלוש דקות הספיק בואטנג לבעוט שלוש פעמים לעבר השער ולהרעיד את הרשת בניסיון השלישי. אחרי עוד רבע שעה כבר היה לו שלושער ראשון בקריירה. הגנאי הנפלא העיר את מילאן משנת הצהריים הארוכה שלה, החדיר התלהבות במשחק של הרוסונרי והוביל למהפך שזיכה את קבוצתו בניצחון בכורה העונה במשחקי החוץ וראשון באצטדיון ויה דל מארה זה עשור. מה הפלא שאוהדי מילאן כל כך אוהבים אותו.

לבנטה בפסגה הספרדית, עוד שער לחמד בפנדל

בואטנג הוביל את מילאן לקאמבק חלומי בלצ'ה

קווין פרינס בואטנג שחקן מילאן. רויטרס
מהפך של איש אחד. קווין פרינס בואטנג/רויטרס

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

אוי, כמה אוהבים אנשי ריאל מדריד את מלאגה. גם הפרויקט השאפתני של הקטארים לא מועיל בינתיים לקבוצה שמעולם לא ניצחה את הבלאנקוס. אחרי ה-0:7 המוחץ בעונה שעברה, ז'וזה מוריניו שוב השפיל את מנואל פלגריני, וגם הפעם כריסטיאנו רונאלדו היה כוכב המשחק עם שלושער שלישי העונה. אחרי בצורת ארוכה במונחים שלו - שלושה משחקים בהם עבר לתפקיד הטבח ובישל שלושה שערים - הפורטוגלי חזר לחורר רשתות ורשם שלושער מהמהירים בהיסטוריה של הליגה הספרדית (תוך 15 דקות) ב-0:4 הקליל של ריאל במלאגה. עם כל הכבוד לבישולים, לרונאלדו יש שתי מטרות אישיות העונה: לכבוש יותר ממסי ולעבור את רף 40 השערים. בשני המקרים הוא נמצא בדרך הנכונה, ועוד לפני כן הוא רוצה לחגוג את שערו ה-100 במדי ריאל. "חסר לי עוד אחד, אני מקווה לעשות את זה השנה", התבדח בסיום.

מריו באלוטלי - מנצ'סטר סיטי

כמו לפני כמעט כל משחק, מריו באלטולי תפס את הכותרות הראשיות באנגליה בעקבות הדלקת זיקוקים שהובילה לשריפה בבית שלו. כל אחד אחר כבר היה מוותר מזמן על החלוץ הסורר, אבל רוברטו מאנצ'יני פשוט אוהב אותו ובעיקר מאמין בו. הכישרון האיטלקי חזר להרכב והדליק זיקוקים גם על המגרש באולד טראפורד, כששיגע את הגנת מנצ'סטר יונייטד, כבש את שני השערים הראשונים וסחט את האדום שסתם את הגולל על סיכויי השדים האדומים בדרבי. באלוטלי שמר על מקומו בכותרות הראשיות גם בסיום המשחק, אלא שהפעם אין לו כל סיבה לבוא בטענות.

אנטוניו די נטאלה - אודינזה

למרות שאיבדה חצי מההרכב שהוביל אותה לעונה המוצלחת אשתקד, אודינזה ממשיכה בדרך שלה - עם צעירים חדשים ומבטיחים ובעיקר חלוץ אחד בלתי נגמר שעבורו להיות מלך שערים זה מקצוע. ההגנה של אודינזה עושה את העבודה עם מאזן מעולה של שער חובה אחד בשבעה משחקים, וכך הכיבושים של אנטוניו די נטאלה תמיד שווים נקודות. הסקורר המחונן חתום על שישה מ-10 שעריה של קבוצתו, וביום ראשון הבקיע צמד ובישל אחד ב-0:3 החלק על נובארה. אודינזה בפסגת הסריה A, די נטאלה בראש טבלת המבקיעים ושוב משאיר את כולם חסרי מלים.

כריסטיאנו רונאלדו לא מודאג גם כשהוא לא כובש

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. Denis Doyle, GettyImages
כמה שהוא אוהב את מלאגה. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Denis Doyle

שווים אזכור

ג'ון רודי (נוריץ') - תסכל את לואיס סוארס

ג'ואי בארטון (קווינס פארק ריינג'רס) – לא רק טרבלמייקר

ראול גרסיה (אוסאסונה) – לא מתגעגע לאתלטיקו

ננה (פריס סן ז'רמן) - אל תשכחו אותו

רפאל ואן דר וארט (טוטנהאם) – ככה זה כשהוא בריא

סטבן יובטיץ' (פיורנטינה) - כמו לפני הפציעה

אנדרה איוו (מארסיי) - המושיע של דידייה דשאן

ג'ון רודי ונוריץ' עשו הכל כדי להפריע לליברפול

עצבים בצ'לסי אחרי ההפסד לק.פ.ר. גם ג'ון טרי גזען?

מארסיי חזרה לנצח, שער שני העונה לעדן בן בסט

ננה שחקן פריס סן ז'רמן חוגג (אמצע). רויטרס
בין כל הכוכבים החדשים של פ.ס.ז', גם הוא עדיין כאן. ננה/רויטרס

כוכב אורח

פטריק יז'ק - אדמירה ואקר

לא רק בספרד ואיטליה, גם לליגה האוסטרית יש מוליכה מפתיעה. אדמירה ואקר, שחזרה לליגה הבכירה אחרי חמש שנים ועוד איחוד שעברה, ניצבת בראש הטבלה בחלוף 12 מחזורים. הקבוצה הצנועה של דידי קובאואר, שחקן נבחרת אוסטריה בעבר, ניצחה בשבת 2:3 במפגש דרמטי את אינסברוק, כאשר הצליחה לחזור פעמיים מפיגור, להשוות בדקה ה-89 ולהכריע את ההתמודדות שתי דקות בתוך תוספת הזמן. גיבור המשחק היה הזר היחיד בהרכב של אדמירה - פטריק יז'ק הצ'כי. הקשר הוותיק, שהבקיע 18 שערים בעונת העלייה, השווה בדקה ה-68 וגם היה אחראי לשער הניצחון הדרמטי שהיה השישי שלו העונה. בינתיים, האקסית של יז'ק רד בול זלצבורג וגם אוסטריה וינה רואות לאדמירה ואקר את הגב.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

פטריק יז'ק שחקן אדמירה ואקר. Guenter R. Artinger, AP
מוביל את הפתעת העונה באוסטריה. פטריק יז'ק/AP, Guenter R. Artinger

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully