וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס מדוניאנין: "ההגרלה הכי טובה שיכולנו לבקש"

קשר בוסניה מרוצה מהמפגש הצפוי מול פורטוגל, פאולו בנטו: "חייבים לעבור". ג'ובאני טראפטוני: "אסור לזלזל באסטוניה"

הגרלת משחקי הפלייאוף במוקדמות יורו 2012 שנערכה היום (חמישי), קבעה מספר מפגשים מרתקים ביותר. בסופם של המפגשים הכפולים, שיתקיימו ב-11 או 12 וב-15 בנובמבר יעלו ארבעה הנבחרות האחרונות לאליפות אירופה ובכך תיסגר רשימת 16 המאושרות שישחקו בטורניר הגדול של הקיץ הבא, בפולין ואוקראינה.

רק לפני שנתיים נפגשו פורטוגל ובוסניה בשלב הפלייאוף של מוקדמות מונדיאל 2010. ברונו אלבש כבש בפורטוגל, ראול מיירלש בבוסניה והנבחרת של כריסטיאנו רונאלדו ניצחה פעמיים 0:1 כדי לעלות למונדיאל. היום זימנה ההגרלה לבוסנים אפשרות לנקמה. קשר מכבי תל אביב האריס מדוניאנין וחבריו ינסו להפתיע ולעלות לטורניר גדול ראשון בתולדות המדינה הצעירה. הבוסנים כמעט עלו אוטומטית, אך ספגו שוויון במשחק החוץ בצרפת לקראת הסיום והם יודעים שלא יהיה להם קל, אך מאמינים ביכולתם.

מדוניאנין אמר לאחר ההגרלה: "הפורטוגלים מאוד טכניים, אבל גם אנחנו ויותר מתאים לנו לשחק מול נבחרת כזאת. עבורי, זו ההגרלה הכי טובה שיכולנו לקבל, כי זה היינו מתקשים יותר מול נבחרת חזקה ופיזית. אנחנו חייבים לנצח. אנחנו חזקים יותר מכפי שהיינו לפני שנתיים, כששיחקנו מולם. השתפרנו כנבחרת, צירפנו שחקנים חדשים וצפויים לנו שני משחקים גדולים. אם לא ננצח, כנראה שלא מגיע לנו לעלות ליורו".

מאמנו של השחקן, סאפט סושיץ', דווקא לא היה מרוצה מההגרלה: "זו ההגרלה הכי גרועה שיכולנו לקבל", אמר המאמן, "רציתי להימנע מפורטוגל בכל מחיר, מה גם שהמשחק הראשון אצלנו וזה לא טוב לנו". מאמן הפורטוגלי פאולו בנטו נשמע בטוח ביכולת של נבחרתו: "אנחנו נבחרת חזקה ואנחנו חייבים להתרכז כדי לעבור את הבוסנים. זה חשוב לנו מאוד ואני משוכנע שנעשה זאת".

עוזר מאמן נבחרת קרואטיה: "לא רצינו את טורקיה"

הנבחרת שיצאה הכי מרוצה מההגרלה, ללא צל של ספק, היא אירלנד. הנבחרת של ג'ובאני טראפטוני הייתה מדורגת וזכתה להגרלה הנוח ביותר מבין ארבע האפשרויות כתתמודד מול אסטוניה המפתיעה.

המשחק הראשון ייערך בטאלין, הגומלין בדבלין, מה שנותן לאירים יתרון נוסף, אך המאמן האיטלקי המנוסה מסרב לזלזל ביריבה, שהדהימה כשהדיחה את סרביה בשלב הבתים: "היתרון הגדול הוא שהגומלין ייערך אצלנו", אמר המאמן, "אסור לנו להוריד מערכם של האסטונים, אם הם בפלייאוף, כנראה שהם עשו משהו כמו שצריך. אנחנו כאן כי היינו מאורגנים והייתה לנו אמונה עצמית וכך גם נתכונן לצמד המשחקים".

המגן ריצ'רד דאן המשיך את הקו של המאמן ואמר: "כמו שכל המדורגות רצו את אסטוניה, כל הלא מדורגות רצו אותנו. אנחנו לא מדהימים ויהיה לנו קשה, בטח בתור הפייבוריטים". אירלנד תחפש לשוב לטורניר גדול לאחר שהחמיצה את היורו האחרון ואת שני המונדיאלים האחרונים.

המפגש הכי מעניין אולי שזימנה ההגרלה ייערך בין קרואטיה, שהגיעה מ"הבית הישראלי" לבין טורקיה החזקה. אליושה אסאנוביץ', עוזר המאמן של הקרואטים, הודה שזו לא בדיוק ההגרלה לה ציפו בארצו: "אנחנו מוכנים לטורקיה, אבל לא מרוצים מההגרלה. יהיה משחק גדול".

סגנית האלופה מיורו 1996, צ'כיה, תנסה לעלות לאליפות אירופה חמישית ברציפות שלה בתור מדינה עצמאית ולשם כך היא תיאלץ לעבור את מונטנגרו החזקה, לה היה זה טורניר מוקדמות היורו הראשון בתולדותיה. כוכב העבר והמנהל הספורטיבי בהווה של הנבחרת הצ'כית, ולדימיר שמיצר הגיב להגרלה: "סך הכל יצאנו בסדר. לא רצינו לפגוש את טורקיה, שאר האופציות היו די זהות מבחינתו. נהיה מוכנים למשחק".

יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully