וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: ברוז', סטיאווה ולגיה בשלב הבתים

רפאלוב בישל ב-0:2 על זסטאפוני. קבוצתו של רוני לוי סיימה ב-1:1 מול סופיה, 21 דקות לאוחיון ב-2:3 מול ספרטק מוסקבה

הערב (חמישי) נערכו ברחבי אירופה משחקי הפלייאוף של הליגה האירופית, בסיומם זכו 38 קבוצות בכרטיס לשלב הבתים של המפעל. מלבד שתי הנציגות הישראליות, ניסו חמישה שגרירים נוספים להשיג את הכרטיס הנחשק. ליאור רפאלוב רשם בישול נוסף ב-0:2 של קלאב ברוז' על זסטאפוני הגאורגית. משה אוחיון כבר עשה זאת כשלגיה ורשה שלו רשמה 2:3 דרמטי בתוספת הזמן מול ספרטק מוסקבה ועלתה. מאמן סטיאווה בוקרשט, רוני לוי, סיים עם קבוצתו ב-1:1 מול צסק"א סופיה שהספיק לה כדי להעפיל. בירם כיאל חזר להרכב סלטיק שהפסידה 3:1 בסיון והודחה, גם יובל שפונגין ואומוניה ניקוסיה לא העפילו לשלב הבתים אחרי הפסד 1:0 בזלצבורג.

רומא השאפתנית הודחה במפתיע עם תיקו ביתי 1:1 מול ברטיסלאבה. סביליה, שזכתה בעבר פעמיים במפעל, סיימה רק בתיקו ביתי 1:1 מול האנובר והודחה גם היא. שאלקה הצליחה למחוק את ההפסד המביך 2:0 בהלסיניקי עם 1:6 מוחץ בגומלין בגלזרקירשן בעזרת רביעייה של קלאס יאן הונטלאר.

שחקן לגיה ורשה משה אוחיון. Ivan Sekretarev, AP
עוד ישראלי בשלב הבתים של הליגה האירופית. אוחיון/AP, Ivan Sekretarev

ספרטק מוסקבה - לגיה ורשה 3:2 (5:4 בסיכום)

אחרי ה-2:2 במשחק הראשון בין הקבוצות, נרשמה דרמה גדולה בבירת רוסיה בסיומה חגגו הפולנים. ספרטק הייתה בדרכה הבטוחה לעלות כשהוליכה 0:2 משערים של קיריל קומבארוב (10) ודימיטרי קומבארוב (27), אבל לגיה חזרה עם שערים של מיכאל קוצ'ארצ'יק (29), ומצ'איי ריבוס (43). אוחיון עלה מהספסל בדקה ה-69 והיה שותף למאמץ האחרון של קבוצתו למנוע הארכה, שנשא פרי שתי דקות בתוך תוספת הזמן עם שער הניצחון היקר של יאנוש גול.

צסק"א סופיה - סטיאווה בוקרשט 1:1 (3:1 בסיכום)

רוני לוי וסטיאווה, אחרי הפסד ליגה ראשון דווקא אחרי תקופה טובה, הגיעו לבולגריה עם יתרון 0:2 מהמשחק הביתי, ודאגו להרגיע את הרוחות בדקה ה-73 משער חוץ של כריסטיאן טאנסה, שלמעשה העלה את הרומנים לשלב הבא. מיצ'ל איזן למקומיים בדקה ה-83.

קלאב ברוז' - זסטאפוני 0:2 (0:4 בסיכום)

בליגה הבלגית ליאור רפאלוב ממשיך לרצות עונש הרחקה, אבל באירופה הקשר הישראלי ממשיך לפרוח. אחרי שכבש ובישל במשחק הקודם מול הגאורגים, שהסתיים ב-0:2 חלק של ברוז', רשם רפאלוב עוד 90 דקות ובישל לג'וזף אקפאלה את השני שלו בדקה ה-26, אחרי שהחלוץ הניגרי מצא את הרשת כבר בדקה השביעית.

סיון - סלטיק 1:3 (1:3 בסיכום)

סגנית האלופה הסקוטית קיבלה בחזרה את בירם כיאל, שפתח בהרכב ושיחק 72 דקות, אבל לא הצליחה להימנע מהדחה כואבת בשוויץ אחרי תיקו מאופס בסלטיק פארק. הגינאי פסקל פיינדונו כבש צמד פרטי בדקות 3 ו-63, וגם אחרי שצ'רלי מולגריו צימק בדקה ה-78 סלטיק לא הצליחה להשיג את השוויון המיוחל, וג'ובאני סיו חתם את התוצאה בדקה ה-82.

רד בול זלצבורג - אומוניה ניקוסיה 0:1 (2:2 בסיכום)

הישראלי השני שהודח הערב היה יובל שפונגין, ששיחק 90 דקות במדי קבוצתו הקפריסאית שלא ניצלה את ניצחונה 1:2 במשחק הראשון ומצאה את עצמה בחוץ בגלל שערי חוץ. מרטין הינטרגר כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-51.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' חוגג עם חבריו. רויטרס
עוד בישול לאוסף. רפאלוב/רויטרס

שאלקה - הלסינקי 1:6 (3:6 בסיכום)

הגרמנים חששו מהדחה משפילה אחרי ההפסד 2:0 בפינלנד, אבל קלאס יאן הונטלאר דאג לשלוח אותם לשלב הבתים עם רביעייה מדהימה. החלוץ ההולנדי פתח בהצגה שלו בדקה ה-15 עם פנדל מוצלח, לפני שטימו פוקי, שכבש צמד במפגש הקודם, איזן ואילץ את שאלקה לכבוש ארבעה שערים כדי להעפיל. הונטלאר עשה את רוב העבודה בעצמו עם עוד שערים שערים בדקות 25 ו-49, קיריאקוס פאפאדופולוס הצטרף אליו עם הרביעי בדקה ה-56, והונטלאר השלים בדקה ה-63. ג'וליאן דראקסלר התכבד בשישי של הגרמנים שמונה דקות לסיום.

רומא - ברטיסלאבה 1:1 (2:1 בסיכום)

לואיס אנריקה ידע שלא יהיה קל למחוק את ההפסד 1:0 בסלובקיה, אבל מעטים בבירה הרומאית חזו הדחה בשלב כל כך מוקדם. המאמן הספרדי החדש של הג'ילארוסי ראה את סימונה פרוטה כובש בדקה ה-11 ומאזן את המפגש, אבל שער שווין דרמטי של פטר סטפאנובסקי האורח שמונה דקות לסיום קבע סנסציה והימם את האולימפיקו.

סביליה - האנובר 1:1 (3:2 בסיכום)

האנדלוסים בנו על שער החוץ שהשיגו בגרמניה לקראת הגומלין, אבל מוחמד אבדלואי נתן להאנובר יתרון יקר בדהק ה-23. שער עצמי של עמנואל פוגאטץ בדקה ה-37 קבע שוויון, אבל סביליה לא השכילה להשיג שער נוסף, ובדקה ה-90 אף איבדה את גארי מדל שהורחק בצהוב שני.

ויטוריה גיימארייש - אתלטיקו מדריד 4:0 (6:0 בסיכום)

אחרי שעבדו קשה בדרך ל-0:2 ביתי במשחק הראשון, טיילו הקולצ'ונרוס בפורטוגל. גבי נתן לספרדים יתרון ראשון כבר בדקה השנייה, וצמד של אדריאן גונזאלס (18, 60) סגר את הסיפור סופית, לפני שאדוארדו סאלביו חתם את התוצאה בדקה ה-81.

ריינג'רס - מאריבור 1:1 (3:2 בסיכום)

גם הנציגה השנייה של סקוטלנד נותרה מחוץ לשלב הבתים אחרי שלא הצליחה למחוק פיגור של 2:1 מהמשחק הראשון בסלובניה. דאליבור וולאס הקפיץ את האורחים בדקה ה-55, קרלוס בוקאנגרה היה חתום על השוויון של ריינג'רס שלא הספיק.

יאנג בויז - בראגה 2:2

הפיינליסטית מאשתקד עמדה על סף הדחה בשוויץ אחרי ה-0:0 במשחק הראשון, אבל הצליחה לשרוד ולהעפיל לשלב הבתים. הלדר ברבוסה נתן לאורחים יתרון בדקה ה-24, לפני שעמנואל מאיוקה איזן בדקה ה-61. לימה הרגיע את בראגה עם השני בדקה ה-78, והשוויון של אלכסנדר פרנור שלוש דקות לאחר מכן כבר לא שינה את התמונה.

משחקים נוספים:

סטנדרד ליאז' - הלסינגבורג 1:3 (1:4 בסיכום)
ראבוטניקי - לאציו 3:1 (9:1 בסיכום)
טוטנהאם - הארטס 0:0 (0:5 בסיכום)
ראן - הכוכב האדום בלגרד 0:4 (1:6 בסיכום)
דניפרו - פולהאם 0:1 (3:1 בסיכום)
בירמינגהאם - נאסיונל 0:3 (0:3 בסיכום)
סטוק - ת'ון 1:4 (1:5 בסיכום)
פ.ס.וו איינדהובן - ריד 0:5 (0:5 בסיכום)
פ.ס.ז' - דיפרדנז' 0:2 (0:6 בסיכום)
ספורטינג ליסבון - נורדסיילנד 0:2 (0:2 בסיכום)

ליגה אירופית בוואלה! ספורט

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה. Christof Koepsel, GettyImages
מחק לבדו את הפיגור של שאלקה. הונטלאר/GettyImages, Christof Koepsel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully