וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מזלזל עכשיו בבלגיה? הכירו את גנק

5.8.2011 / 13:40

צעירה והתקפית, מפוצצת בכישרון בחלק הקדמי, יש לה "נסיך קטן" על הקווים, אבל אין לה ניסיון אירופי עשיר. הכירו את גנק

לא לילד הזה פיללה מכבי חיפה. הגרלת שלב הפלייאוף של ליגת האלופות סידרה לירוקים את היריבה הקשה ביותר מבין חמש האפשרויות: גנק, בה משחק האקס אליניב ברדה. שימו רגע את הפיקנטריה בצד. אלופת בלגיה היא משוכה גבוהה מאוד עבור הירוקים, מדובר בקבוצה חזקה, תוססת וממושמעת שלמרות הנטייה לזלזול, מגיעה מליגה חזקה בהרבה מליגת העל. גנק גברה אשתקד על קבוצות פאר כמו סטנדרד ליאז', אנדרלכט וקלאב ברוז' בדרך לאליפות דרמטית. אם יש פייבוריטים למפגש, אין ספק שאלו הבלגים. אם תרצו, במובן מסוים, המפגש בין גנק למכבי חיפה אולי ייתן אינדיקציה מעניינת לתופעת הנהירה לבלגיה. לפחות לאלה המפקפקים באיכות הליגה הבלגית.

גנק לא חוותה הצלחות גדולות באירופה בשנים האחרונות ולכן יש לה דירוג אופ"א נמוך מאוד. בשנתיים האחרונות הודחה הקבוצה בשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית (על ידי ליל ופורטו). ב-2007 הודחה הקבוצה על ידי פ.צ סראייבו במוקדמות האלופות ולמעשה, בחמש השנים האחרונות עברה גנק רק שני מפגשי נוקאאוט באירופה.

אגב, ב-2002, בדיוק בשנה בה חיפה ערכה את הפרמיירה של בבתים, גנק שיחקה בפעם היחידה בתולדותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות. ריאל מדריד, רומא וא.א.ק אתונה היו היריבות - זה נגמר עם ארבע תוצאות תיקו ושני הפסדים.

המשמעות ברורה: בכל הקשור לניסיון אירופי, בפרט בליגת האלופות, היתרון הוא של מכבי חיפה. כשבוחנים אספקטים כמו עומק, איכות הסגל ומוכנות בשלב הזה של העונה - אין ספק שהיתרון הוא של הבלגים. בכל מקרה, המשוכה אמנם קשה, אבל בהחלט לא מדובר ביריבה בלתי אפשרית. חיפה תצטרך להיות בשיאה, במיוחד בכל הקשור בצד ההגנתי על מנת לעצור את סוללת שחקני ההתקפה המובחרים של אלופת בלגיה. והם אכם מובחרים.

מכבי חיפה תפגוש את גנק בפלייאוף האלופות
אליניב ברדה המום מתוצאות ההגרלה

אליניב ברדה, שחקן גנק, מניף את צלחת האליפות. רויטרס
חסרי ניסיון אירופי. גנק/רויטרס

גנק היא הנציגה הבכירה של פרובינצית לימבורג והיא שוכנת בלב אזור כפרי בחלק הצרפתי של בלגיה, בין אנטוורפן וליאז'. מדובר בעיר קטנה ושקטה, אבל קבוצת הכדורגל הפופולרית מביאה כ-25 אלף צופים לקריסטל ארנה, האצטדיון הביתי הקרוי על שם מותג הבירה המאמץ את הקבוצה. במתכונתה הנוכחית נוסדה גנק בשנת 1988 מאיחוד של שתי קבוצות. אבל למרות הכסף הגדול במועדון, גנק לא הצליחה להביא עצמה למעמד הגדולות באמת בבלגיה - ברוז', סטנדרד ואנדרלכט.

בעונה שעברה חגגו הכחולים-לבנים אליפות שלישית בהיסטוריה, הרבה בזכות סגל מלא בצעירים מוכשרים שהורכב על ידי המנג'ר הכל יכול דירק דגראן, האיש החזק במועדון. גנק פתחה נהדר את העונה, אך נחלשה בהמשך וסיימה את העונה הסדירה במקום השני. אז הגיע הפלייאוף והקיזוז, ובמחזור האחרון אירחה הקבוצה את סטנדרד ליאז' לקרב ישיר על התואר. גנק הייתה זקוקה לנקודה והשיגה אותה עם 1:1 שהוציא את האלפים לרחובות.

על הקווים עומד אחד המאמנים המוערכים בכדורגל הבלגי. פרנקי ורקאוטרן (54), המכונה "הנסיך הקטן". הוא כיכב באנדרלכט, זכה בשלל תארים כשחקן והיה חלק מנבחרת בלגיה שזכתה במקום הרביעי במונדיאל 1986. לגנק הוא הגיע בדצמבר 2009 אחרי שגם שימש כמאמן זמני של הנבחרת. הוא הביא איתו משמעת ברזל, יד קשה וגם תוצאות. בבלגיה מגדירים אותו כ"שחצן וקשוח", אבל על היכולות המקצועיות והטקטיות שלו אין עוררין. ורקאוטרן נחשב למאמן התקפי והקבוצה שלו משחקת כדורגל פתוח, לא אחת עם שלושה שחקנים בקו הקדמי. אגב, שמו של המאמן נקשר ביממה האחרונה למשרה של אלחנדרו סאבלה באל ג'זירה מאיחוד האמירויות.

הסגל של גנק כמעט ולא עבר שינוי בקיץ. כוכבי הקבוצה: יילה ווסן (22, 20 שערי ליגה אשתקד), מרווין אוגונג'ימי (23, 15 שערים) וברדה (29, 14 שערים) נשארו, כמו גם ילד הפלא קווין דה ברוין, ששמו נקשר לצ'לסי. נקודת תורפה מסוימת מסתמנת בעמדת השוער. הילד טיבו קורטואה נמכר לצ'לסי והושאל לאתלטיקו מדריד ובשער עומד השוער המחליף לאסלו קטלס ההונגרי, שכמעט ולא שיחק אשתקד.

מעבר לחלק ההתקפי, לגנק יש שמות בכירים גם בהגנה ובקישור. די אם נזכיר את הבלם אנלה נגקונגקה הדרום אפריקאי, המגן אנתוני ואנדן בורה, שכמעט והגיע בעבר להפועל תל אביב, הקשר ז'רון סימאס שהגיע מברוז' וההונגרי המצוין דניאל טוזר, אמן הבעיטות החופשיות. כולם שחקנים צעירים, שמשקפים היטב את המדיניות והקו בו הולך המועדון בהצלחה בשנתיים האחרונות.

גנק פתחה היטב את העונה, עם זכייה בסופרקאפ הבלגי (0:1 על סטנדרד) ו-1:3 על בירסחוט במחזור הראשון בליגה. בסיבוב הקודם היא גברה על פרטיזן בלגרד עם לא מעט מזל. ווסן ואוגונג'ימי הפכו פיגור ל-1:2 דרמטי עם שער ניצחון בדקה ה-90. בגומלין בבלגיה גנק כבר פיגרה 1:0, אבל ווסן שלח אותה לפלייאוף עם פנדל מדויק. בשבת, תתארח הקבוצה אצל ליארסה למחזור השני בליגה. הקורא אלישע לוי יעקוב בעניין.

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully