וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות ענק בארגנטינה בעקבות ירידתה של ריבר פלייט

הערב העצוב הפך לערב אלים במיוחד בין האוהדים והמשטרה: התקשורת המקומית מדווחת על הרוג אחד. צפו בתמונות הקשות

«iframe width="425" height="349" src="https://www.youtube.com/embed/xCbaNCyC6uU" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

היסטוריה: ריבר פלייט ירדה ליגה

ארגנטינה כולה בהלם מרעידת האדמה הספורטיבית שהיממה את בואנוס איירס. לראשונה בהיסטוריה, ריבר פלייט ירדה הערב (ראשון) לליגה השנייה, אחרי שסיימה ב-1:1 במונומנטל מול בלגראנו, שניצחה 1:3 בסיכום שני משחקי המבחן וחזרה לליגה הבכירה. ריבר פלייט, שזכתה ב-33 אליפויות ויותר מכל מועדון אחר במדינה, הולכת אל הלא נודע ותעביר את העונה הבאה במגרשים דוגמת אלו של אלדוסיבי וצ'ובוט. אוהדי בוקה ג'וניורס, שכמובן יצאו לרחובות כדי לשמוח לאידם של היריבים הגדולים, לא יוכלו ליהנות בעונה הבאה מסופרקלאסיקו.

מריאנו פאבונה שחקן ריבר פלייט בוכה על כר הדשא. AP
כמה כואב. כמה עצוב. פאבונה/AP

אוהדי ריבר פלייט לא חיכו לשריקת הסיום ונכנסו לכר הדשא כדי לפוצץ את המשחק ולמנוע מהשופט סרחיו פסוטה לשרוק לסיומו. המועדון האדיר שלהם, בו כיכבו בעבר אנסו פרנצ'סקולי, אריאל אורטגה, פאבלו איימאר, חאבייר סביולה, הרנן קרספו ואחרים, הגיע לנקודת השפל דווקא עם הסמל הגדול דניאל פסארלה בעמדת הנשיא. בעוד חלק מהאוהדים התייפח על כר הדשא יחד עם השחקנים, אחרים החלו להרוס מכל הבא ליד, קרעו את הגדרות והתפרעו למרות נוכחותם של כ-2,000 שוטרים באצטדיון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אוהדי ריבר פלייט בוכים אחרי ירידת ליגה. ricardo mazalan, AP
לא נותר אלא לבכות. אוהדי ריבר/AP, ricardo mazalan

אלא שהבלגן הגדול החל דווקא מחוץ לאצטדיון, שם נרשמו מהומות ענק בין אוהדים ושוטרים, שנאלצו להשתמש בזרנוקי מים, גז מדמיע, כדורי גומי ואלות אל מול גדודי האוהדים המשולהבים, שהבעירו מכוניות (בין היתר ניידות משטרה), זרקו אבנים והרסו כל שנקרה בדרכם. על פי דיווחים בארנגטינה ישנם עשרות אוהדים פצועים, הרוג אחד, עשרות שוטרים פצועים, לפחות חמישה מהם במצב קשה. כל זאת בזמן שאוהדי בלגראנו נותרו באצטדיון כשעה וחצי לאחר תום המשחק, על מנת למנוע מהומה גדולה יותר בין שני מחנות האוהדים.

הבלגן הגדול גרם להישארותם של אנשי המועדון באצטדיון שעות ארוכות אל תוך הערב (בארגנטינה), כאשר הנשיא דניאל פסארלה אליו מופנים הרבה חיצים מאשימים גם היה כלוא. "הגופה שלי תצא מפה רק בשקית", אמר פסארלה ההמום מגודל ועוצמת המהומות.

לאחר מכן הנשיא התחרט על דבריו אלו, וכאשר נשאל מה הוא מתכוון לעשות בעתיד וכיצד הוא מתכוון לפעול, אמר: "אנחנו חייבים להירגע. זו לא השעה ליטול החלטות. נחכה ונראה. אנחנו נשרוד את זה. אני חייב להוציא את המועדון מהבוץ אליו נכנסו".

אוהדי ריבר פלייט מתפרעים. רויטרס
אחרי הבכי הגיעו המהומות/רויטרס

מאורו רוסאלס, ששיחק ארבע שנים בריבר פלייט והתוודע בסיום לירידה, אמר: "זה מאוד מאוד עצוב עבורי לשמוע את זה. זו הרגשה רעה מאוד. כואב לי מאוד עבור השחקנים והאוהדים. קשה לי לדבר כעת, זה מאוד מתסכל. אני מאוד מקווה שהם יחזרו לליגה הראשונה במהרה". שחקן עבר נוסף של המועדון, הקשר אנדרס ד'אלסנדרו, גם כאב מאוד את ירידת הקבוצה: "אף אחד לא האמין שזה יקרה. אנחנו שרויים כעת באבל. העברתי את רוב החיים שלי שם".

התקשורת בארגנטינה מתעסקת אך ורק בירידה. בעיתון "אולה" ניסו לחפש את האשמים למצבה של הקבוצה, כאשר גם הנשיא פסארלה, המאמן חוטה חוטה והשחקנים לא יצאו נקיים מביקורות. בעיתון אף הגדילו לעשות כשכתבו לקראת מה הקבוצה עתידה לעמוד: משחקים נגד קבוצות לא מוכרות במגרשים קטנים ומרוחקים מאות ואלפי קילומטרים מעיר הבירה בואנוס איירס, אי יכולת של אוהדיה להגיע למשחקי חוץ ועוד.

עדכון ראשון 0:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully